Goede combinatie?

Hier kun je advies vinden of vragen over een batje dat past bij jouw speelstijl.
Plaats reactie
Smidsy
Beginner
Beginner

Goede combinatie?

Bericht door Smidsy »

Heeey,

Zoals jullie weten wil ik dus weer gaan beginnen met spelen, nu is echter mijn probleem dat ik nergens hier in de buurt van Enschede een winkel heb welke tafeltennis artikelen verkoopt, weet iemand misschien een winkel in de buurt?
Ik heb bij TT Promotions gekeken en die heeft mooie prijzen en veel keuze aan frames en rubbers.

Nu nog een 2e vraag in deze vraag, ik ben een aanvallende speler die in het verleden toen ik nog speelde zeer vroeg de aanval zocht met een snelle spinbal. Ik heb voor mijzelf een frame en rubbers uitgekozen, graag zou ik jullie mening hierover horen of dit een goede combinatie is....

Frame: Andro CS 5 Off
FH: Donic Bluefire M2 dikte 2.0
BH: Xiom Vega Asia dikte 2.0
Ik heb deze keuzes totaal gemaakt op de specificaties en gegevens via internet.

Ik hoop dat iedereen die hier wat op of aan te merken heeft dit ook met mij wil delen ik zit klaar voor alle suggesties.....
Groet Erik 8-)
mepper59
Silver Member
Silver Member

Re: Goede combinatie?

Bericht door mepper59 »

Ik denk goeie combi, asia is wat hard op BH, kan hele lage boog geven. Wordt meestal op FH gebruikt,zou eerder vega japan nemen(45 graden) 2.0 op BH. genoeg power en controle en speelt soepeler.
frame is goed off,met genoeg gevoel en door 5 laags "tilt" die de japan wat makkelijker over het net. Bij asia moet je harder slaan wat meer fouten kan opleveren.
Smidsy
Beginner
Beginner

Bericht door Smidsy »

Bedankt voor je reactie,

Ik hoop niet dat ik teveel vragen stel, maar ik ben altijd erg nieuwschierig naar verschillende meningen, al ben ik mij er van bewust dat alles voor iedereen anders aanvoelt, en wat voor de ene werkt is een drama voor de ander.
Dussss hier komen er nog een paar....

Het frame is een iets langzamer frame dan ik gewent ben, maar ik denk dat de Bluefire M2 met een dikte van 2.0 toch snel genoeg zal zijn en mij goede controle voor een voldoende spinbal zal geven, omdat dit als een medium rubber op verschillende websites staat dacht ik: dan ga ik op de BH voor de Xiom Vega Asia, zodat het verschil niet zo groot zal zijn omdat dit ook een medium rubber is. Jij zou dus eerder voor de Japan versie gaan en dan de 2.0 versie omdat deze wat zachter is en in de combinatie met het frame, een wat meer boog in de bal zal geven dan de stugge Asia versie?
Heb je toevallig ervaring met de Bluefire M2 op de FH, in combinatie met de Andro CS 5 Off, of met een vergelijkbaar frame.
Ik zat ook nog te denken aan evt het volgende frame.
Joola Eagle Speed Fast... iets sneller, en iets minder controle (al weet ik natuurlijk niet hoe de hierboven genoemde rubbers hier op reageren.)

Alvast bedankt voor de reacties....
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

Het kong linghui frame is trager dan dit nieuwe off frame, gewoon uit een andere tijd met de 38 mm bal en nog geen tensor rubbers.hangt wel af van de versie die je had er was een 7 laags en 5 laags De M2 is zeker niet langzaam en de asia is een hard rubber,geen medium. Soms staan er gewoon foutjes in sites.De japan is medium, net als de m2.
Andro frames zijn meestal ook aan de bovenkant kwa snelheids opgave,dus dit is een echte off.
zoals je zegt is veel uiteraard subjectief maar met deze combi en jouw nivo /techniek vroeger denk ik dat je er prima meeuit de voeten kan, ook omdat je bent blijven sporten, dan komt het gevoel waarschijnlijk snel terug.
de slag bij deze rubers is iets anders dan het "topspinnen" met classic/gelijmde rubbers. je mag hem nou iets voller raken,zodat de spons mee gaat doen. Minder "brushen", er iets meer doorheen slaan, dan komen de rubbers tot leven... en misschien schrik je in het begin maar anders ff vragen aan iemand op je club die nivo speelt met die soort rubbers.
succes.
Smidsy
Beginner
Beginner

Bericht door Smidsy »

Hey,
In mijn tijd speelde we wel al met de 40 mm bal en de tensor techniek was net nieuw, ik speelde meestal met innova en met neos, welke wel tensor rubbers zijn, maar door het iedere keer snel lijmen zullen de rubbers zeker anders aanvoelen dan dat ze nu zullen doen...
In deze rubbers die ik beschreef zit het snellijm effect al ingebouwd heb ik begrepen?
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar volgens mij had ik een 7 laags frame...
Begrijp ik goed dat ik voor een goede spinbal nu met een wat meer "open"bat stand moet spelen om hem goed over de tafel te krijgen?

(toen ik tijfelde om of badminton te gaan spelen of tafeltennis, heb ik ooit eens 1x een training gedaan haha, het voelde toen als vanouds, en vertrouwd, dus ik denk dat het gevoel redelijk bij is gebleven na mijn uitstapjes naar tennis en badminton...)

Mijn beschreven combinatie zou dus een goede set-up zijn om voor snelle spinballen te gaan met nog een redelijke controle...

Groet
Erik
Smidsy
Beginner
Beginner

Bericht door Smidsy »

even een snelle speurtocht leert mij dat het inderdaad een 7 laags frame was, namelijk het volgende:
http://www.tabletennisdb.com/blade/butt ... -euro.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat zou het grootste verschil zijn qua gevoel met het 5 laags frame: Andro CS 5 Off....
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

5 laags meer flex/hogere boog dus potentieel meer spin.Spin ook "lager" te pakken. 7 laags iets stabieler kwa plaatsing/ontvangst en lagere boog, aan tafel meer snelheid bij vlakke slagen, verder weg is 5 laags iets soepeler kwa armzwaai/energie.
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Uiteindelijk blijft het zoeken naar een goed frame en het juiste gevoel een enorm lastige klus. Ik heb twee dezelfde frame waarbij de ene 86 gram en de andere 89 gram weegt. Ik heb er op dit moment dezelfde rubbercominatie op zitten. De 3 gram verschil voel je duidelijk en qua spelen geeft het ook een heel ander gevoel. De zwaadere speelt strakker en sneller, terwijl de lichter iets meer flex heeft en wat meer spin effect lijkt te geven. Mijn voorkeur voor heel lichte frames is toch wel wat veranderd. Uiteindelijk is het leuk om veel te kunnen testen, waarbij helaas de hoge kosten tegen kunnen vallen. Toch door zo nu en dan eens te kopen en te verkopen via dit forum kan je deze kosten relatief laag houden. Mijn ervaring is dat vooral de wat meer bekende frames die je vooral kunt vinden op tabletennisdb.com vrij goed verkoopbaar zijn mits je er niet de hoofdprijs voor vraagt. Gebruikte rubbers is een stuk lastiger te verkopen omdat je aan maatvoering vast zit. En wat iemand een net rubber is, kan voor een ander tegenvallen. Mijn ervaring hier op het forum is qua koop en verkoop zeer positief. Al veel kunnen verkopen en verkopen, en vaak nog prettig mailcontact met soms goede tips.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
Smidsy
Beginner
Beginner

Bericht door Smidsy »

Beste Danny,
ik zie dat jij met de Xiom vega japan speelt, wat zijn je ervaringen met dit rubber, qua snelheid en spin....
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Hoi Smidsy, onder de kop normale rubbers heb ik een topic aangemaakt over de vega Japan. Ik heb laatst nog wat anders geprobeerd, maar ben snel weer terug gegaan naar de Japan, zoals ze ook in mijn onderschrift staan aangegeven. Er zullen beter spin rubbers zijn, er zullen rubbers zijn waar je misschien beter mee kunt serveren of blokken. Maar bij elkaar voor mij het beste wat ik ken ( en ik heb de laatste jaren aardig wat rubbers en frames getest)
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
Plaats reactie