Voorjaar 2023

Hier vind je informatie over de competitie
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Re: Voorjaar 2023

Bericht door TwoFace »

hahaha lekker zeg, altijd fijn winnen tegen iemand met een veel hogere rating.

Overigens naar je beschrijving geluisterd... en dan denk ik ook: hoe kan hij zo'n hoge rating hebben, als hij eigenlijk niet beweegt... dan kan iedereen daar toch op spelen....?

Wij hebben gisteravond een inhaalwedstrijd trio gespeeld, maar omdat het een doordeweekse dag was en zaalhuur extra (blijft gek: tegenstander kan niet op de geplande datum en wij als club moeten dan meer kosten maken). Hadden we maar van 20.30-23.00uur de zaal... dus besloten van te voren om op 2 tafels tegelijk te spelen, dat ging goed, dat is gelukt althans.

Eerst gingen mijn teamgenoten, ze wonnen beiden, terecht ook, de tegenstanders maakte gewoonweg teveel fouten. Toen mocht ik, maar blijkbaar trof ik de sterkste speler, ik ging er af met 3-1, maar mijn teamgenoten konden ook niet van hem winnen en zijn er zelfs beide afgegaan met 3-0. De dubbel deed ik mee, voor het eerst met die teamgenoot. We begonnen niet goed, en verloren de eerste met 7-11, 1 tegenstander kon elke bal zo goed aanvallen, BH en FH, omlopen ook nooit een probleem.... 2de game kregen we hun enigzins door en pakte wij die met 11-5. 3de ging weer naar hen, zelfde verhaal als de eerste. Maar we begonnen hun ook enigzins door te krijgen en pakte de 4de met 11-6 en uiteindelijk de laatste met 11-7.

Dus na de dubbel stonden we 3-1 voor, dus we hadden hoop, echter toen brak een duistere periode aan (LOL)... we verloren 4 enkels achter elkaar, ook allemaal met 0-3.... Zelf moest ik tegen degene die tijdens de dubbel alles afsloeg... maar ik kon er wel voor zorgen dat hij dat nauwelijks kon doen.... echter merkte ik dat ik totaal geen focus had... en meer tegen mijzelf begon te spelen, maakte teveel fouten, hij pakte nog een paar keer een randje en een netjes en voor ik het wist stond met 2-0 achter (13-15, 8-11)... teamgenootje wilde me graag tips geven, maar als ik zo in mijn hoofd zit... dan helpt normaal alleen proberen mijn focus terug te krijgen, maar dat ging totaal niet... de laatste verloor ik zelfs met 11-4...

Ondertussen stond het dus 3-5 en moest ik nog eenmaal en teamgenootje moest nog tegen degene waar ik mijn koppie verloor...
Deze won ik echter vrij makkelijk met 3-1, ik had mijn koppie weer terug en vond het niet een heel moeilijke tegenstander, al was hij best goed. Hij had er eentje gewonnen en eentje verloren.
Teamgenootje wist in een kneiter van een wedstrijd met 3-2 te winnen, beetje dezelfde spelers/zelfde spel, dus ze moesten beiden hard werken om punten te pakken.

Eind uitslag 5-5, voldoende om nu bovenaan te staan, samen met het team waar we vorige week nog met 7-3 van gewonnen hebben ( speelden overigens ook 5-5 tegen het team van gister), maar die hebben een keer het geluk gehad om 10-0 te winnen omdat de tegenstander al met 2 invallers uit de 6de klasse kwam opdagen. Tegenstander van gister staat slechts 1 puntje achter ons, dus alles is nog mogelijk.
Tot nu toe hebben wij 6-4 gewonnen, 7-3 gewonnen en 5-5 gespeeld.
Aanstaande vrijdag moeten we tegen op papier het 1 na slechtste team bij ons thuis, spelen... maar dat ligt ook heel erg aan wie ze opstellen... zie dat ze 1 speler hebben die met 2 wedstrijden nog helemaal niks gewonnen heeft en eentje die er slechts 1 te pakken heeft... maar ze hebben ook 3 spelers die het behoorlijk goed doen... dus ja, wie treffen we en hoe gaat het die avond... maakt nogal uit.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

TwoFace schreef: 09 feb 2023, 12:15
Overigens naar je beschrijving geluisterd... en dan denk ik ook: hoe kan hij zo'n hoge rating hebben, als hij eigenlijk niet beweegt... dan kan iedereen daar toch op spelen....?
Het is een speler die zelfs rating 1500+ heeft gehad. Hij speelt alleen bij clubs waar er maar 1 hoge ratingspeler is. Hij zit dan ook in team 1. Echter is zijn teamgenoot rating 1050. Samen komen ze tot de 3e klasse. Maar hij heeft dus normaal tegenstanders van 800-1100 rating. En hij is erg stabiel in slagen en maakt weinig fouten. Een lagere handicapper maakt meer fouten dus wint hij met gemak.
Ik merk zelf dat mijn rating lastig is te verhogen als je de hoogste rating in de de poule bent. Als je wint krijg je weinig, als je verlies gaat het hard naar beneden. Maar als je wat hoger speelt gaat het veel sneller omhoog omdat je tegen betere spelers speelt. Ik heb met deze match 45 punten 'verdiend'.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Dat is zeker waar, dat merk ik nu ook wel, door mijn slechte start dit seizoen sta ik slechts op 33 % winst, maar netto heb ik toch ietsje meer rating gekregen. Toen ik lager speelde (maar mijn rating al wel zo hoog was geworden), speelde ik gemiddeld rond 80-90%, dan kon ik net ietsje stijgen in rating, maar zodra ik op bv 75% stond, dan daalde ik zelfs al omdat iedereen rond dezelfde rating of lager had... er waren er op gegeven moment slechts 2 met een hogere rating.

Gister had ik er dus eentje gewonnen, 2 verloren die ene had 117 rating meer dan ik, verloor er toch nog 5 punten rating mee...de ander 69 punten meer, verloor ik 6 punten tegen... degene die ik won had slechts 17 punten meer, daar won ik 9 punten tegen... maar ja netto verlies je dan weer 2 puntjes... schiet niet op.

Eigenlijk denk ik wel te snappen wat je zegt, we hebben ook zo'n speler in de poule... die heeft ook de hoogste rating van de poule (komt ook nog van veel hoger)... die man beweegt ook niet tot nauwelijks, maar is ook heel standvastig en heeft eigenlijk alles terug, dus die blijft ook best wel wat potjes winnen, dus die rating zakt ook nauwelijks in.

Maar 45 punten winnen in 1 wedstrijd kan ook zo maar ja... dat had ik vorige week... althans, ik won er toen ook precies 45, maar verloor er nog 4 omdat ik 1 partij niet pakte... dus toen netto 41 punten erbij (maar die had ik ook nodig omdat ik mijn eerste wedstrijd 22 punten gezakt was en door invallen in de 2de klasse ook nog eens 8 verloren)...
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Ik won er 46 van de ene (ongeveer 250 hogere rating) en 5 van de andere (ongeveer 110 lagere rating). Totaal 51. Ik sta nu op 1197 +19 omdat ik in regulier een wedstrijd verloor en 26 punten kwijt raakte :D.
Maar die goede won van mijn teamgenoot en kreeg hiervoor 0 punten omdat het verschil 500 was.
Voor hem wordt het bijna onmogelijk om die punten dit hele seizoen weer in te halen.

Rating blijft opzich een graadmeter, maar zegt zeker niet alles.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Dat is zeker waar, ik zeg altijd, dat als degene tegenover je een hoge rating heeft, je er vanuit kan gaan dat hij/zij zeker wel wat kan... de vraag is altijd: kan hij/zij het ook tegen jou spelletje...

Afgelopen vrijdagavond weer mogen spelen tegen 1 van de 'minder goede teams' uit onze poule (gezien de rating/winst percentage), ze kwamen wel met hun 1 na beste opstelling (hun slechtste speler hoort in mijn ogen ook echt niet thuis in deze klasse...
Ik had zelfs een hogere rating dan 2 van hen (meestal heb ik nog lagere rating in deze klasse), won die 2 ook vrij makkelijk met 3-0 en dan nog een van hen die 53 punten rating meer heeft, die won ik met 3-1, maar ook vrij makkelijk.

Mijn teamgenoten hadden iets meer moeite, de een won ze ook allemaal maar had wel 2 5-setters nodig... de ander won er slechts eentje... maar dit was ook pas zijn allereerst competitiewedstrijd... en hij heeft nog geen 1 keer getraind... dus tja....wat zal ik zeggen.... stiekem verwachtte ik het wel een beetje...

We wonnen dus met 8-2... had eigenlijk minimaal 9-1 moeten zijn (of zelfs 10-0) ... maar we staan bovenaan in de poule met 2 punten voorsprong nu op de nummer 2 (waar wij laatst met 7-3 van gewonnen hebben, maar zij hebben wat mazzel tot nu toe in bepaalde wedstrijden bv 10-0 winst omdat de tegenstander met 2 invallers uit de 6de klasse kwam)...

Eindelijk ben ik de 1000 grens voorbij :-) ik heb nu 1009 rating en gezien het feit ik al een aantal 1000+ en 1100+ ratings verslagen heb vind ik ook wel dat ik nu boven de 1000 moet kunnen blijven.

Ons teamgemiddelde zat aan het begin van dit seizoen nog onder de 1000, nu is ons team gemiddelde al 1036.
Dit team is vorig seizoen (toen zat ik er niet bij maar 1 ander) gedegradeerd van de 3de naar de 4 klasse (seizoen ervoor promoveerde ze), zou wel heel leuk zijn als het ons weer lukt te promoveren :-)

Er begint in elk geval wat afstand tot sommige teams te bestaan... nummer 5 en 6 hebben 14 punten, nummer 4 , 19 punten (dat team heb ik nog een appeltje mee te schillen omdat ik de allereerste wedstrijd tegen hun speelde, maar eigenlijk vooral tegen mijzelf speelde... dus ik wil punten op hun pakken de volgende keer.

Nummer 3 heeft 23 punten (team waar we afgelopen woensdag 5-5 tegen speelden... ik denk onze grootste concurrent, nummer 2 24 punten... qua rating het sterkste team, maar ik denk dat wij als team hun beter aan kunnen dan de nummer 3 wij nu 26 punten.
We gaan het zien.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Gaat lekker hier. DUO was de laatste keer dat ik moest uitvallen.
Ze hebben met 4-1 verloren. We staan nu dik laatste met 5 punten. Vorige week deed ik mee en hebben we met 3-2 gewonnen, verder alleen 4-1 en 5-0 verloren. Hopelijk kan ik de 2e helft nog wat punten halen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 16 feb 2023, 23:14 Gaat lekker hier. DUO was de laatste keer dat ik moest uitvallen.
Ze hebben met 4-1 verloren. We staan nu dik laatste met 5 punten. Vorige week deed ik mee en hebben we met 3-2 gewonnen, verder alleen 4-1 en 5-0 verloren. Hopelijk kan ik de 2e helft nog wat punten halen.
Dus als jij er niet bij bent, verliezen ze, ben je er wel bij winnen ze?

Komt dat puur door dat jij de punten als enige pakt? Of ook te maken met sterkte van de tegenstanders?
Deze week hebben we geen wedstrijden (wij hadden eigenlijk dus vanavond een inhaalwedstrijd willen spelen, maar die is ondertussen al op de woensdagavond vorige week gespeeld omdat het niet mocht van de bond).

Wij mogen dus pas volgende week vrijdag weer in actie komen, tegen 1 van de 'slechtere' teams, dus in theorie moeten we het goed doen, maar ik zag dat ze ook wel een speler hebben die het best goed doet momenteel staat op 75%, maar het zegt ook nooit iets natuurlijk... dat heb ik al eerder gemerkt, dan denk je van te voren: dit moeten we allemaal makkelijk winnen.... en dan verlies je zo waar.

Gewoon weer verstand op 0 en speler maar :-)
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Verschil in nivo inderdaad. Kijk ik bij de DUO. Sta ik 2e in rating, alleen die 1393 (nu 1349 dank zei mij) staat hoger. Mijn beide teamgenoten staan onderaan in rating 912 en 965. Er is nog 1 speler onder de 1000. De rest is hoger. Individueel staan ze 0/8 en 1/6. Ik 2/2.

bij de trio is dat minder omdat het 4e klasse is. Daar hebben zij 9 van de 12 punten gepakt (ook hier heb ik nog maar 1x mee gedaan).
Maar ook hier staan we onderaan :). Maar hier speel ik in totaal maar 4 wedstrijden als het goed is. Alleen als er iemand anders niet kan.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Wat had ik een slechte avond.
Bij de DUO heb ik sowieso altijd meer moeite om 'alles' te geven.
Om me full te focussen ...... maar gisteravond was een avond die ik snel wil vergeven.
Eerste wedstrijd had ik erg veel rand en netballen tegen. Echt veel. En mijn forehand liep voor geen meter.
Hele spannende 5 setter maar verloren. Daarna ging het iet meer. 2e wedstrijd en dubbel was gewoon drama en kreeg mijn hoofd niet meer goed.
Mijn teamgenoot drukte nog op mijn clubembleem met 'reset' ... ja kon dat maar.

helaas dus 5.0 verloren en we staan RUIM onderaan. Tegenstander was al koploper maar lopen nu echt uit op de rest.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Dat is balen zeg... verlies is niet zo erg als je weet dat de ander gewoon echt beter was, maar dit klinkt als een gevalletje tegen jezelf spelen en dan maakt eigenlijk de uitslag soms niet uit...

Ben wel heel erg benieuwd waarom dat met de DUO altijd moeilijker is om 'alles' te geven?

Wij mogen vrijdag weer, uitspelen.. vorige seizoen tegen hun 5de klasse team werd ik gek van de vliegjes in die zaal (continu kleine vliegjes om je heen en op de tafel/op de grond), een of andere plaag)... ben benieuwd hoe het nu tegen hun 4de klasse gaat... destijds verloor ik er namelijk eentje en 2 andere hoefde ik nagenoeg mijn best niet te doen, hopelijk kom ik er nu beter in en pak ik minimaal 2 punten mee, maar stiekem hoop ik natuurlijk op 3 punten (plus eventueel een dubbel).
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Toen ik alleen regulier speelde ging ik vaak op dinsdag trainen. Maar trainen is dan een fout woord. Waren meer vriendschappelijk wedstrijdjes met de mensen die daar ook trainen. Dus we zijn een DUO team gestart als training. Nivo was toen nog een stuk lager in de DUO.
Dus resultaat was niet van belang ... alleen het spelen. Verschillende dingen testen. We wonnen toch wel.
Op een of andere manier blijft dat dus ondanks dat het nivo van de DUO flink gestegen is doordat er meer en meer teams DUO gaan spelen.
Vorige wedstrijd moest ik tegen die hele hoge rating. Dan ga ik ook met hele andere focus de avond in en kan het wel.
Mentaal dingetje. En mogelijk gaan we degraderen (we staan 4 en 6 punten achter op nummer 4 en 5 die vanavond nog moeten spelen tegen elkaar). Als ik nu al bovenaan de rating lijst staat, gaat dat een nivo lager nog veel erger zijn.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wij kunnen eigenlijk alleen op de woensdagavond trainen, maar net als jij komt dit vaak op een beetje potjes tegen elkaar spelen uit. We hebben ook geen echte trainer 'meer' (ik heb dit zelfs nooit mogen meemaken, behalve wat 'training van een ander clublid)), ze zijn wel op zoek.

Gisteravond dus weer zo 'getraind' maar dat was bij mij echt om te janken... ik weet niet waar ik last van had (ja ook wel een beetje wel, ben namelijk geblesseerd geraakt vorige week (van de trap gevallen), dus ik had wel beperking in mijn rechterschouder/rug (pijn en stram)... maar dan nog). Tegen een teamgenoot gespeeld, waar het meestal ongeveer 50/50 is wie wint, maar de eerste 3 partijen gingen al naar haar... zelfs een 11-0 er tussen, dat was de eerste keer dat ik dat überhaupt meemaakte (tegen mij althans, andersom wel vaker gehad al)...

Toen gingen we maar gewoon door met potjes, toen werden mijn spieren blijkbaar wat warmer en had ik minder beperking dus ging het wel beter... nog steeds verloor ik, maar nu niet alles en was bv 11-9 ipv 11-0... Dus morgen maar goed warm worden, desnoods ook letterlijk even met de jas beginnen want anders wordt het niks. ^o) misschien van te voren vragen of mijn vrouw wat spierbalsem wil opsmeren op de rug.

Kon namelijk nu niet echt omlopen en aanvallen, wat ik normaliter veel doe, leek wel 80+ :-# , maar tegen het einde lukte dat weer enigzins gelukkig. Helaas moet ik wel morgenavond, anders had ik liever deze keer gegund aan een ander teamlid (maar we zijn maar met z'n 4-en en nummer 4 is morgen met wintersport weg).
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Nu ik er over nadenk .... dit seizoen zou de DUO mijn focus moeten hebben ipv regulier. Daar speel ik maar 4x omdat iemand anders niet kan.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Gisteren regulier gespeeld. 6-4 gewonnen. speler a 1 gewonnen, speler b 2 gewonnen, speller ikke 3 gewonnen. Dubbel met speler a voor het eerst ging niet zo goed :). Alles staat heel dicht bij elkaar.
26,25,24,24,23 en wij 18. Maar we moeten er nog 1 inhalen tegen de nummer 2. Als we daar 5 a 6 punten kunnen pakken doen we weer gewoon mee, in ieder geval om erin te blijven. Ik speel volgende week in ieder geval de inhaalwedstrijd.

Ik speelde goed gisteren. Eerste wedstrijd was niet zo spannend. 2e wedstrijd wel. Tenminste. Zo begon het. Hij spinde soms met zijn forehand (links) van ruim onder te tafel met mega veel spin en zijspin. Blokken ging de eerste set bijna niet. 2 goed, 3 x fout. 5-11.
Maar ..... hij is wat aan de zware kant en het is natuurlijk een lange beweging. Dus ik kon al zien wat hij ging doen voordat ik mijn bal speelde, bv bij de service. Dus ik kon me beter voorbereiden op de bal dus blokken ging vele malen beter, ik kon de bal wat beter plaatsen uit positie. 2e set 12-10 en de anderen 11-4 en 11-1.
3e speler was in mijn ogen de beste. Ik ken hem en speelt met korte noppen op de backhand. Mijn teamgenoot had daar heel veel moeite mee.
Ik begon heel gefocused en maakte weinig fouten. 11-4 en 11-8. Maar daarna kwam de klad erin. Hij ging anders serveren en spelen dus er moet een 5e set komen. Gelukkig begon ik goed en had snel 2/3 punten voorsprong en gaf die niet meer weg en won met 11-8
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Lekker hoor, wij speelden vrijdagavond 7-3 winst uit. We moesten ook eigenlijk wel winnen aangezien het team 1 na laatste staat in onze poule, maar wij hadden niet onze sterkste opstelling (en gaan we ook niet meer krijgen de rest van dit seizoen omdat 'de zwakste speler' (hij is niet zwak, maar traint nooit en heeft te weinig ritme, en nu de laagste rating van ons team, maar hopelijk komt dat ritme nu).

We wonnen alledrie 2 partijen en verloren er 1. Ik deed de dubbel met teamgenoot waar ik nu 1 keer mee gedubbeld heb en die wonnen we makkelijk met 3-0.

Ik denk dat ik er wel 3 had moeten kunnen winnen, maar de tegenstander waar ik van verloor stond heel nonchalant te spelen... en daar ging ik in mee, maar ik moet juist gefocussed spelen, dus maakte onoemlijk veel fouten tegen hem.

We begonnen niet zo fijn, ik stond als 3de opgesteld en beiden mijn teamgenoten begonnen met verlies.... mijn ene teamgenoot zat maar te zeggen: die waar jij zo tegen moet: daar heb ik nog nooit van gewonnen... als die in zijn spel komt... pfffff
Ik denk alleen altijd maar: ik zie wel hoe het loopt en ik probeer gewoon mijn spel op te leggen. Dat lukt best aardig tegen hem, hij speelde echter ook vaak van diep onder de tafel met veel top-en zijspin, daar vergistte ik me soms in (vooral omdat de zijspin toch meer was dan ik dacht), soms speelde ik daardoor juist een lekker rally (ik hou enorm van topspin spel tegen mij omdat ik een redelijk goede blokker ben).

Maar mooie partijen, leuke rallies zaten er tussen... We hadden ook hun sterkste opstelling tegen ons, dus ze boden meer uitdaging dan van te voren verwacht.

De nummer 2 onder ons won met 8-2 van het laatste team uit de poule, dus die kropen een puntje dichterbij (we staan nu op 33 punten, zij op 32) de nummer 3 speelde ook 7-3 (maar mistten een derde tegenstander), dus die staan nu op 30 punten. Nummer 4 waar slechts met 6-4 van wonnen (door mij omdat ik die avond tegen mijzelf speelde i.p.v. tegen de tegenstander) staat nu 22 punten, nr 5 17 punten, nummer 6 16 punten.

Laatste 3 wedstrijden pakte ik zelf: 1 uit 3, 3 uit 3 en 2 uit 3.... We gaan best lekker vind ik en maken een goede kans om 1ste te worden nog.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Gisteren moesten we in regulier een wedstrijd inhalen. Ik moest invallen (ik speel alleen als iemand niet kan).
We stonden 5 punten achter en alles staat dicht bij elkaar dus 5/6 punten was voldoende om weer mee te doen.
Ze kwamen niet in de beste opstelling ...... wij toevallig wel :).

Uiteindelijk 7-3 gewonnen. Speler a heeft 3 gewonnen, speler b 1 en speler ikke 3. Ik heb met speler 2 gedubbeld maar dat ging voor geen meter. Hij speelt hetzelfde als met enkel. Dus ingewikkelde services waarbij de bal raar in de hoeken terug kan komen, maar ook in het spel zelf. Niet kijken hoe een bal terug kan komen maar alleen aan jezelf denken en hierdoor konden ze de bal zo terug spelen dat hij voor de bal en mij stond.

Maar goed. Voor mij was het nivo verschil te groot en ik heb 3 wedstrijden met 3-0 gewonnen. Voorbeeld over concentratie en focus.
Laatste wedstrijd begon ik met 11-1. Toen dacht ik makkie en laten we wat ballen. 11-8 ...... oke toch maar concentreren want ik mag het niet weg gooien. 11-1 3e set.

We staan nu 3e. Tegenstander staat nu 1 op 28 punten. 2e team heeft 26 punten en wij 25. Nummer 4 en 5 hebben 24 punten en nummer 6 heeft er 23. Dus allemaal dicht bij elkaar. Zoals het er nu naar uit ziet moet ik nog 2 vd 5 x meespelen.

Rating is 4 punten gestegen. 1172. Nog steed 7 punten minder dan begin seizoen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Nog allemaal erg dicht op elkaar dus bij jullie. Wij hadden een 'vakantieweek' (kinderen schoolvakantie, dan ook geen competitie (of trainen))...

Mooie uitslag, jammer van die dubbel dan... maar die speler b kan dus ingewikkeld serveren, maar blijkbaar kan hij er geen vervolg aan geven dus?
Meestal in een dubbel, zodra ik merk dat de service juist moeilijk terug komt, stop ik direct met die service, je moet samen de punten pakken tenslotte.

Wij mogen pas aanstaande vrijdag weer... duurt lang....
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Wat een raar spelletje. DUO moest ik weer spelen. Verliezen met 4.1 ... ik kreeg er geen gevoel in.
Ook een beetje door de druk dat ik MOET winnen denk ik. Niet dat dit in mijn hoofd speelt maar toch.
Ik moet gewoon weer vrij spelen en lekker ballen .......
Ik denk dat er geen kans meer is om 4e te worden. We staan 3 punten achter op nummer 5 en 6 op nummer 4 maar die moeten nog tegen elkaar inhalen. We hebben nu in totaal 6 punten dus dat gaat niet meer lukken.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 09 mar 2023, 10:45 Wat een raar spelletje. DUO moest ik weer spelen. Verliezen met 4.1 ... ik kreeg er geen gevoel in.
Ook een beetje door de druk dat ik MOET winnen denk ik. Niet dat dit in mijn hoofd speelt maar toch.
Ik moet gewoon weer vrij spelen en lekker ballen .......
Ik denk dat er geen kans meer is om 4e te worden. We staan 3 punten achter op nummer 5 en 6 op nummer 4 maar die moeten nog tegen elkaar inhalen. We hebben nu in totaal 6 punten dus dat gaat niet meer lukken.
Dat is balen... als je hoofd inderdaad niet mee werkt, dan krijg je dat soort dingen. Onbewust merk je dat zelf wel of je lekker er in zit of dat eigenlijk je hoofd ergens (ik noem dat zo) zweeft... als ik dat heb... eigenlijk verlies ik dan ook bijna altijd.
Bij mij is daarom soms ook heel belangrijk welke avond ik speel.

bv op maandagavond heb ik gewerkt maar zit er niet heel diep in... dinsdagavond is na mijn drukste dag in de week en ben ik vaak doodmoe en zit mijn hoofd helemaal vol met werk gerelateerde zaken... als ik dan speel... tja beter van niet.

Woensdag een beetje hetzelfde.. maar dat is onze trainingsavond, na het trainen ben ik weer 'leeg' in mijn hoofd (echter tijdens trainen presteer ik ook haast niet). Donderdagavond, drama, drukke dag op werk, veel aan mijn hoofd, einde van de dag fysio... zware benen... geen goed combinatie.
Vrijdags werk ik slechts een halve dag... op tijd vrij, lekker eigen dingen doen, uitkijken naar het weekend en naar de avond, of vrij spelen of een competitiewedstrijd, koppie vaak leeg genoeg, soms alleen moe van de week (zeker als ik op de vrijdagmiddag privé druk inplan).

Dus heel herkenbaar dit, natuurlijk is het voor iedereen anders, maar ik denk dat het hoofd wel goed moet zitten en bij een soort gevoel van 'gewoon lekker een balletje slaan' moet zijn. Alleen dan lukt het mij altijd om ook gefocust te worden en dat heb ik weer nodig om scherp te zijn in het spel.

Morgenavond verwacht ik dus wel goed te spelen... maar de eerste wedstrijd tegen die tegenstander verloor ik alles (dat was een donderdagavond en ja zware benen, maar vooral mijn hoofd niet goed)...in theorie een middenmoot tot slechter team (niet qua rating, wel qua stand)... en maandag mogen we alweer uit tegen een team die 1 van onze grootste concurrenten is en waar we vorige keer bij ons thuis (inhaalwedstrijd) op een woensdag (slecht voor ons, maar het kon niet anders ook omdat de bond tegenwerkte) tegen speelde... ik pakte er net als 1 teamgenoot 1 en onze andere speler 2 (plus zij en ik samen de dubbel gepakt), dus een 5-5 uitslag... maar nu weer op de maandag... dus maar weer afwachten.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Mijn teamgenoten hebben gisteren 5-5 gespeeld en we staan gedeeld 2e. Nummer 1 staat 5 punten voor (waar we vorige week van gewonnen hebben). Maar team 4 en 5 hebben beide maar 1 punt minder als ons dus het staat nog erg dicht bij elkaar. Alleen de 1e en laatste staan wat verder weg. Nummer 2 t/m 5 zit maar 1 punt verschil in. Volgende week vrijdag speel ik weer regulier mee. We moeten dan tegen het team waar we gelijk mee staan. Op 1 persoon na hebben ze allemaal een rating onder de 1000. Die ene heeft nog niet gespeeld maar speelt duo.

Dinsdag de duo moeten we tegen de nummer 3.

Ik heb gesprekken gehad met andere spelers om een nivo hoger te spelen. Zij spelen nu 2e klasse duo bij gebrek aan voldoende spelers.
Als ik meedoe kunnen we naar de trio. We gaan 2e klasse aanvragen en anders 3e klasse. Zij hebben allemaal rating tussen 1200 en 1300.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Gesloten