Voorjaar 2025

Hier vind je informatie over de competitie
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Re: Voorjaar 2025

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 19 mar 2025, 10:36 Was zeker een mooie avond. 5-0 is wel wat vertekend want had ook 3-2 voor hun kunnen zijn. Maar we hadden de punten nodig :).
Ja dat gebeurd wel vaker natuurlijk, hadden wij pas andersom, 10-0 voor de tegenstander, maar het ook zo iets van 6-4 of 5-5 kunnen gezien de 5 setters en veelal met 12-10 of 11-9 op het eind. Wij hebben de punten ook nodig... eigenlijk heeft onze tegenstander vorige week illegaal de wedstrijd verzet kwamen we gisteravond tot de conclusie, maar toch is het verzet... had in theorie 10-0 voor ons moeten zijn. Maar goed, dat willen we niet, maar dit wilden we ook niet.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Het is niet netjes zoals ze die wedstrijd verzet hebben. Er moet altijd akkoord zijn van beide teams vind ik.
Maar wij hebben ook eens gehad dat de tegenstander niet gekomen was en bleek dat ze 'vergeten' waren te verzetten.
Moesten we achteraf ook perse inhalen van de competitieleider. In overleg kan alles maar je mag wel een beetje communiceren :)
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Lekker Marc, Goed gedaan gisteravond! Maar ook J heeft goed gespeeld en punten gescoord. 0-5 is ongekend! Trots!
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Zit ik een heel verhaal te typen over de wedstrijd van gisteravond, doe ik wat verkeerd en klik ik de browser weg.
Ik ga niet helemaal opnieuw beginnen :)
We moesten uit tegen de koplopers. Komen met een sterke opstelling. Nou ja hele team is sterk.
A: 1254
B: 1453
C: 1271

Ik mocht als eerste. 2x gespeeld tegen deze meneer, en 2 x verloren. Ik speelde goed, tactisch en stabiel. Easy 3-0 overwinning.
K mocht als eerste tegen de sterke dame en dat was een enerverende mooie wedstrijd die hij won.
Dubbel laten we maar snel vergeten. Dik verlies.
T verloor zijn eerste wedstrijd.
Mijn 2e wedstrijd was tegen die sterke dame. Ik wilde te veel druk zetten met meer risico en meer fouten. verloren in 4 sets maar wel 11-98, 12-10, 10-12 en een slechte 11-4 in de 4de.
T verloor helaas ook zijn 2e wedstrijd.
Daarna mocht K tegen C. Was weer een hele mooie spannende wedstrijd maar dit keer in het voordeel van de tegenstander.
6-2 in hun voordeel. Allemaal nog 1.
Eerst mocht T tegen de sterke dame en dat was niet echt een partij. 400+ punten verschil dus niet zo raar.
Daarna mocht ik tegen C. Ik ga niet weer de hele wedstrijd analyseren hahaha. maar 12-10 in de 5e verloren.
K mocht daarna zijn laatste wedstrijd en won deze.

7-3 verloren. Vorige x met 6-4 verloren.

Percentages K en mij zijn nu gelijk. 67%. Mijn rating is iets gezakt en is nu 1277.

Volgende week donderdag uit tegen de hekkensluiter. Die speelt vandaag tegen het team op de 2e plek en staan inmiddels 4-0 achter.
Wij staan nu 3e met 33 punten na 7 wedstrijden. Nummer 4 heeft 29 punten en 5 heeft er 28. Nummer laatste staat nu op 17 maar is dus nog bezig.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 22 mar 2025, 14:14 ......wilde te veel druk zetten met meer risico en meer fouten. verloren in 4 sets maar wel 11-98, 12-10, 10-12 en een slechte 11-4 in de 4de.
T verloor helaas ook zijn 2e wedstrijd.
Daarna mocht K tegen C. Was weer een.....
Geweldige score ;-) 11-98 dan heb je een pittige partij achter de rug zeg 8-|
Zonder dollen, balen, heb ik ook wel eens gehad, heel verslag getypt en dan werkt de pc niet mee... (of maak ik zelf een blunder)... zonde.

Wij hebben ook weer gespeeld afgelopen vrijdag.... het was die wedstrijd die verzet is... We zouden op 2 tafels gaan spelen... komt de tegenstander plots maar met 2 man opdagen... niet leuke reden, de andere speler had die middag een klaplong gekregen en was dus in het ziekenhuis....
Nadat we natuurlijk interesse hadden getoond in hem, vroeg ik wel: kon niemand anders van jullie team dan? Ik kreeg als antwoord dat X al wat anders had gepland.... toen vroeg: en W dan of E??? Ik kreeg heel erg vreemde vragende ogen in mijn richting en snel kwam er een antwoord: nee daar was het te kort dag voor om hun ook nog te vragen (volgens mij weet hij niet eens dat die 2 spelers ook in zijn team zitten).

Onze beste dame mocht eerst tegen hun pool, een grappige man, maar een lastig spel... dat bleek ook weer want onze dame won de eerste, maar was daarna de grip op de wedstrijd kwijt 11-9, 8-11, 5-11, 8-11
Daarna onze speler die nog niks gewonnen heeft tegen hun sterkste 8-11, 6-11, 12-10, 11-4, 5-11.
We konden hem coachen en lieten hem wat dingen doen wat mij in elk geval duidelijk op viel waar de tegenstander niet goed mee om ging... verbaasd mij steeds dat dit soort dingen hem dus niet opvallen. Toch niet voldoende voor de overwinning.
Daarna de dubbel, die pakte ik op met de dame.... zoals meestal liep dat best goed (ik dwing wat hogere ballen terug, zij kan ze afslaan) 7-11, 11-9, 11-9, 11-8 (het was niet makkelijk, maar goed genoeg).
Onze andere speler tegen de pool: 2-11, 11-13, 9-11 (kansloos, zelf na de coaching)...
Toen mocht ik aantreden tegen de betere speler (in ons verleden is het 50/50 tegen elkaar) en hij was op dreef die avond (hij heeft denk ik de beste FH die ik tegen ben gekomen in de competitie (inclusief hogere klasses waar ik inviel), maar zijn BH is iets minder.
11-9, 6-11, 11-5, 2-11, 7-11 (helaas hij was gewoon echt beter die avond, ik speelde niet goed mijn eigen spel).
Daarna mocht ik aantreden tegen de pool, waar ik jaren geleden altijd van verloor en tegenwoordig altijd van win. Zo ook nu 11-5, 11-4, 7-11, 12-10... ging eigenlijk best makkelijk, ik werd zelf te laks en te laconiek met spelen ... maar ik speelde niet goed, gelukkig goed genoeg voor de winst.
Als afsluiter onze dame tegen hun beste speler (ook hun verleden is 50/50. Wat was dit een heerlijke partij om te zien en te scheidsen.
11-9, 19-17, 5-11, 11-8. Hier zaten echt fantastische rallies in, veel goed aanvallend werk van beide partijen, maar ook veel goede defensieve acties fijne afsluiter.

Al met al vind ik het niet zo'n best resultaat... we wonnen met 6-4, maar daar zitten natuurlijk 3 gratis punten in... dus niet best... en zij zijn de hekkensluiter (terwijl ze dit qua kwaliteiten overigens niet hoeven te zijn)... We staan nu op de 5de plek, 7 punten voor op de nummer 6, 3 punten achter op de nummer 4 (daar moeten we aanstaande vrijdag tegen).

Zelf ben ik ondertussen afgezakt naar 55%, wel heb ik alles gespeeld. Onze beste dame is qua percentage niet meer de beste dame (25%), andere dame 44%, 1 speler die slechts 2 keer heeft meegedaan staat op 83% (chapeau voor hem). En dan hebben we nog iemand met 4 wedstrijden achter zijn naam en 0%.....
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

11-98 :D .... had een 9 of een 8 moeten zijn :)

6-4 tegen 2 man is inderdaad niet het beste resultaat. Wel jammer dat ze na het rare verzetten alsnog maar met 2 komen. Maar goed zulke dingen kun je niks aan doen.

Gewoon lekker blijven ballen en gaan voor de middenmootplaats ...
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 24 mar 2025, 14:44 11-98 :D .... had een 9 of een 8 moeten zijn :)

6-4 tegen 2 man is inderdaad niet het beste resultaat. Wel jammer dat ze na het rare verzetten alsnog maar met 2 komen. Maar goed zulke dingen kun je niks aan doen.

Gewoon lekker blijven ballen en gaan voor de middenmootplaats ...
Klopt, maar dit was wel een soort overmacht natuurlijk. De zoon van de beste speler speelt mee in dat team... hij was degene die rond 16.00uur een klaplong had gekregen. Ik was al verbaasd dat de beste speler dan wel aanwezig was (als het mijn zoon zou zijn, zat ik al in het ziekenhuis er naast).

Maar goed, iets met een ex waar het water en vuur mee is in zijn geval... teveel privé...

We gaan ook voor handhaving, maar stiekem had ik al wel iets meer verwacht dit seizoen. Moet ook zeggen dat onze beste dame (normaliter beter dan ik) enigzins verstek laat gaan.... ik had haar wel rond de 60-67% verwacht, nu op 25%.... dat kost punten.
En dan onze 'slechtste speler' (qua techniek beter dan ik, maar ja, die resultaten) op 0%.... ik had toch wel minimaal iets van 10-30% van hem verwacht...

Nu schijnen we ook wel wat pech te hebben dat we tegen sommige teams steeds de beste spelers treffen en wij dan vaak die avond niet op ons best zijn (sowieso valt ons team qua prestaties dit seizoen wat tegen)... afijn, gewoon lol maken door te spelen en sportief te zijn naar elkaar. Dan komt het allemaal in orde.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Hier uiteraard niets te melden over het voorjaar behalve dan dat mijn oude team het in de 6e klasse goed doet en kans maakt op het kampioenschap. Mocht dan toch weer ooit competitie gaan spelen, dan maar te laag in de 5e klasse (als ze kampioen gaan worden) en maar voor de gezelligheid spelen (voornamelijk thuis hoop ik dan) en voor de 100% als doelstelling hebben. Al zal ik dan wellicht motivatie problemen hebben ivm te laag spelen waardoor ik fouten ga maken... Pff, ik weet het gewoon eventjes niet qua competitie.

Bij de club van M. was thuis spelen niet echt gezellig, thuis spelende spelers (niet van mijn team vorig seizoen) die al eerder vertrekken nog voordat de andere tafels klaar zijn en ook al gaan opruimen (erg irritant als je nog aan het spelen bent en al die opruim geluiden hoort).
De uitwedstrijden vond ik daar daarom vaak gezellig dan de thuiswedstrijden.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Vandaag was de 8e wedstrijd in de duo. Thuis.
Rating van de spelers voorafgaande aan de wedstrijd:
Y: 1305
Z: 1090

Ik mocht als eerste. Ik wist niet van zijn rating af, dat kijk ik nooit vooraf.
Hij opent snel maar maakte te veel fouten. 12-10 voor mij in de eerste. De 2e maakt hij er een zooitje van en 11-6 voor mij. De 3e maak ik te veel fouten op snelle topspin ballen waar er nu wel veel van op tafel komen. 8-11 voor hem. Maar ik leer steeds meer wat hij lastig vind due de 4e is 11-5 voor mij.
Daarna mocht mijn teamgenoot. Hij won de eerste 2 redelijk makkelijk. Maar daarna bleef hij maar op zijn forehand spelen en hij verliest de 3e en 4e set. Dus ik geef aan blijf meer op zijn backhand en wissel het af. Ook FH ballen naar zijn backhand. Dat deed je de eerste 2 sets ook. Gelukkig werkte het en wint hij de 5e set met 11-6.
Daarna mocht ik tegen hem. Ik begon slecht. Kon heel goed de balen spelen waarmee ik ze hoog kreeg maar vervolgens sla ik de fh mis. 6-11 voor hem. Marc wat slecht .. kom op hou je kop erbij. Eigenlijk blijft mijn FH niet zoals het moet maar het nivo verschil is te groot en ik win de volgende 3 met 11-6, 6 en 7.
Daarna mocht mijn teamgenoot tegen hun goede speler. Wat een gevecht. Was erg mooi om te zien. vooral tactisch. Helaas wint hij hem niet en verlies in 4 sets.
Daarna de dubbel. Onbegrijpelijk dat we die gewonnen hebben. Wel echt door toedoen van de tegenstander.
De 1e set spelen we gewoon goed. De 2e set komt de hoge rating speler als ontvangen van mijn teamgenoot. Hij spint alle ballen heel hard en snel ongeacht hoe ze geserveerd worden. Geen kans en we verliezen in 11-13.3e set is weer de goede combo maar winnen we krap met 11-9. De 4e set ga ik de bal ontvangen met de lange noppen en kan ze zo weg tikken en de hoek uitkiezen. Dus de punten die hij maakt bij de service van mijn teamgenoot, pak ik terug bij zijn service. Hij werd gefrustreerd want wie kan zon backspin bal nou zo weg tikken ... kuch kuch.
11-9 voor ons.

4-1 overwinning voor ons. We staan nu 2e met 21 punten. De nummer 1 met 23 punten moet nog de 8e spelen en de andere teams ook.
Onder ons is het 18,18,15 en 15. Ik mag hopen dat we veilig zijn.

Rating +12, nu 1286
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Goed gedaan Marc :-)
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

@ Marc, ben je niet teveel met je rating bezig?

Bovendien zegt dat niets want het verschilt enorm per afdeling.

M. heeft familie van mij gebeld en dat gaat natuurlijk een stap te ver.
Uitgelegd aan familie dat ik grotendeels aan het dollen was wat hij nog steeds denkt dat ik toen serieus was.
Gelukkig kon mijn familielid er wel om lachen, want degene kent mij uiteraard beter dan M. en degene weet dat als er een onnodige vraag wordt gesteld ik best ver kan gaan met iemand te dollen. Zo dol ik degene ook wel eens. Ook dolt degene mij wel eens. Moet kunnen, maar M. wil dat niet inzien dat iemand zover kan gaan met dolletje.

Mijn oude team heeft dik verloren, waren maar met 2 gaan spelen tegen de concurrent. Ze staan nog wel 20 punten voor maar dat geeft een vertekend beeld want de concurrent heeft 2 wedstrijden minder gespeeld. Mochten ze kampioen gaan worden, dan doe ik voor de gezelligheid volgend seizoen met ze mee. Ik weet dan dat ik te laag speel en ook dat we dan zeker geen kampioen zullen worden ivm de rest te zwak is dus daar kan ik mij dan op instellen dat ik puur voor de gezelligheid competitie ga spelen.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Rating zegt helemaal niks. Ik win makkelijk van 1300+ ratings maar kan ook prima verliezen van 1100- rating.
Ik ben er niet echt mee bezig hoor. Alleen wil ik graag op 1 juli 1260 rating hebben zodat ik een E licentie krijg.

Ik heb gisteren wel mijn batje kapot geslagen. Nou ja mijn noppenrubber. Hij kwam tegen de hoek van de tafel en er is een stuk rubber uit van 2cm bij 1 cm. 2e wedstrijd heb ik dan ook met mijn reservebat gespeeld.
Van mijn huidige comp batje is het rubber kapot dus dat is jammer. Ik ga mijn FH rubber vanavond maar even overzetten naar het andere frame. Niet omdat het iets anders is, maar omdat het een stuk nieuwer is. Je ziet wel echt duidelijk verschil ....
Het batje zal ik zaterdag even naar de winkel brengen voor nieuwe rubbers.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Licenties zijn er helaas wel aan gekoppeld. Dat is dus de reden waarom ik vanaf nu ook geen licentie toernooien zoals de afdelingskampioenschappen ga spelen. Zodra je afzakt naar een G zijn die totaal niet meer interessant om te spelen.
Met een F licentie waren die nog wel leuk.

Sowieso is het jammer dat veel toernooien alleen maar naar rating kijken bij de indeling, dus mee doen met toernooien is voor mij nu ook niet interessant meer als er geen rekening met mijn voorkeuren daarbij worden gehouden. Sterker nog ik weiger een beker in ontvangst te nemen als ik deze win als ik merk dat ik in een veels te lage klasse ben ingedeeld op een toernooi. Vanwege deze reden kan dus beter geen toernooien spelen dan loop ik er in ieder geval niet tegen aan dat men mij te laag indeelt.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 26 mar 2025, 11:34 Licenties zijn er helaas wel aan gekoppeld. Dat is dus de reden waarom ik vanaf nu ook geen licentie toernooien zoals de afdelingskampioenschappen ga spelen. Zodra je afzakt naar een G zijn die totaal niet meer interessant om te spelen.
Met een F licentie waren die nog wel leuk.

Sowieso is het jammer dat veel toernooien alleen maar naar rating kijken bij de indeling, dus mee doen met toernooien is voor mij nu ook niet interessant meer als er geen rekening met mijn voorkeuren daarbij worden gehouden. Sterker nog ik weiger een beker in ontvangst te nemen als ik deze win als ik merk dat ik in een veels te lage klasse ben ingedeeld op een toernooi. Vanwege deze reden kan dus beter geen toernooien spelen dan loop ik er in ieder geval niet tegen aan dat men mij te laag indeelt.
Maar Wizzy, ik heb een keer je rating mogen aanschouwen en je hebt niet echt een heel fijn percentage gehaald heb ik begrepen. Dan zou een G toch prima uitdaging kunnen zijn voor je? Ik zat de afgelopen jaren altijd in G, daar zitten soms best wel sterke spelers in. Zelf heb ik het wel vaak ver geschopt op die toernooien, t/m winst aan toe, echter ik zat afgelopen seizoen voor het eerst in F en kwam toch ook veel dezelfde spelers tegen en soms een paar met veel hogere rating (ik onder in F zij bovenin), dan is de uitdaging soms wel iets meer, maar om nou te zeggen dat het een wereld van verschil is... dat niet. Althans in Oost dan....

Misschien ligt het ook aan mij, des te beter mijn tegenstander, des te beter ik ben... (tenzij ik zwaar overklast wordt, dan lijk ik wel een recreant).

Maar ik vind dat je de G-licentie te kort doet nu... daar zitten tenslotte ook opkomende spelers in, die misschien wel veel beter zijn...
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Je weet dat G loopt van 700 tm 1060... Echt geloof mij maar ik zit niet te wachten om te spelen tegen spelers onder de 900 laat staan rond de 700.
Dat is geen uitdaging als je zelf jarenlang een F-licentie hebt gehad. Alleen als bij de afdelingskampioenschappen er nu een regel zou zijn dat als je de finale haalt je automatisch een licentie omhoog gaat en deze dan minimaal 1 jaar (dus dat je bij de volgende kampioenschappen zeker een poule hoger mag spelen) blijft staan bij je is het interessant om mee te doen. Nu zeker niet. Verspeelde tijd tegen zwakke spelers.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

F-licenties
Nationale Senioren Meerkampen F: Het bereiken van de 2e ronde.(2)
Nationale Senioren Meerkampen G: 1e en 2e plaats van de finale.
Elo Nationaleranglijst: Op 1 januari of 1 juli een rating op of boven de 1060 punten voor mannen.

Als je in G de finale haalt krijg je een F licentie en die raak je pas weer kwijt als je onder de 1000 rating komt op de 2 genoemde data (1 jan / 1 jul).

Als je nou concentreert op het spelen ipv al die randzaken ben je zo weer boven de 1000. Je bent meer dan 100 punten verloren dus je had gewoon een slecht seizoen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Meerkampen zijn niet interessant ivm dat deze uiteindelijk na afdeling landelijk zijn en je dus veel te ver moet rijden.

"Gewoon" een slecht seizoen... Zeg maar gerust een ramp seizoen en dat heeft niet alleen te maken met verlies van rating.
Ik had gewoon niet bij M. moeten competitie gaan spelen. Gewoon eerst nog lekker een halfjaartje wennen aan materiaal en mentaal het weer op orde krijgen. Een half jaartje dus geen competitie spelen was beter geweest.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Ik begon ook met een F licentie. En speelde de nationale senioren meerkampen. haalde ik zelf de finale en werd daarin 2e dus een E licentie kreeg ik. De 2e keer E licentie kwam ik zelf tot de halve finale. Het zijn echt leuke toernooitjes en je komt verschillende spelers tegen. Het niveau is dan gewoon erg goed. En het telt ook voor je rating zulke meerkampen etc. Volgend jaar kan ik weer mee doen met NK E. Dit jaar was het in panningen en was dat mij te ver. Maar Wizzy als ik jou was zou ik gewoon mee doen met zulke toernooien en het is echt de moeite waard. Hoe verder je komt hoe beter je word!
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Ik blijf het geen optie vinden want ik moet eerst ruim onder mijn niveau bij G beginnen en daar heb ik geen trek in omdat ik er geen motivatie en plezier uithaal om dat niveau te gaan spelen op toernooien waarvoor ik naar toe dien te rijden en eventueel inschrijfgeld voor dien te betalen.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Je wilt geen toernooien, je wilt geen competitie .... dan blijft je rating dus wat het is en zul je nooit klimmen.
Als je hoger wilt spelen zul je dus eerst je rating omhoog moeten halen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Plaats reactie