Advies voor lange noppen

Hier kun je informatie vinden of vragen over noppen en anti rubbers.
Brodher
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer:

Re: Advies voor lange noppen

Bericht door Brodher »

Heb mijn nieuw rubber met de post meegekregen ;)
Mijn set-up:
BH: Tibhar grass D.TecS 0x
FH: Donic bluefire JP 03 MAX
Frame: Victas Koji Matsushita
sjorsenzo
Beginner
Beginner

Re: Advies voor lange noppen

Bericht door sjorsenzo »

Brodher schreef:Alvast bedankt voor de reacties. ;)
Kun je aangeven of je met sandwich speelt op je backhand of in Px? Bij noppen maakt dit veel uit. Speel je namelijk veelal kort aan de tafel dan kom je waarschijnlijk met ox veel beter terecht, zeker omdat je niet veel mee aan wilt vallen en blokken
Feint - soft bestaat niet 0x, het is 1.0 waarmee ik nu speel.
Voor mijn volgende rubber zal het zeker beter zijn in 0x ? Of niet ik heb gelezen dat Joo Se Huyk met een 1.5 mm dikke Curl P1-R speelt. Is het voor te verdedigen nu beter met 0x of met een sandwich ?
De nieuwere versie springt er iets minder uit maar is nog steeds een goed rubber in Ox. Daarnaast zijn er in Ox nog een aantal andere goede noppen rubbers:
- giant dragon talon
- curl p1r
Die namen heb ik ook enkele keren gelezen. Maar wat is dan precies het verschil als je ze met elkaar vergelijkt ?
Welk één zou het best voor mij zijn ?
Verder is de tackiness D wel een aardige keuze voor het spel dat je beschrijft.
Dus ik zou best bij mijn LH rubber blijven.
Het rubber dat er nu op ligt is nog niet beschadigd, maar als het er een anderhalf jaar er opligt , is het dan niet beter dat je het vervangt ?
Grasdtecs in ox meer backspin en stooreffect als piranja
piranja formula tec in ox sneller,bal laag over het netje aanvallen makkelijker.
Als je die twee vergelijkt opteer ik eerder voor de Gras d'tecS, aangezien ik niet aanval met mijn BH.
Qua frame, is het Joo Se Huyk frame niet iets voor deze jongeman??? Zo klinkt zijn spel namelijk wel een beetje...
Heb even gekeken op YouTube en inderdaad, ik heb dezelfde speel stijl (op een veel lager niveau :) )
Zou ik dan beter mijn frame van dr. Neubauwer veranderen in Joo Se Huyk?
Het Frame van JSH is hard, als je hier meet een DTecs Grass gaat spelen wordt de controle een stuk minder.
Dit omdat de Grass D tecs al een van de snelste LN rubbers is.
Als je echt wil gaan veranderen zou ik je aanraden

Op je FH Aurus Soft 1.9
Op je BH Grass D Tecs 1.2
Frame TSP Balsa Fitter 2.5

Op Youtube typ je in grass Dtecs 1.6 dan zie je een voorbeeld wat het rubber en frame doet.

Greetz Sjorsenzo

Frame: Innershield ZLF
FH Gewo Flexxon FX 1.9
BH Grass D Tecs 1.6
Plaats reactie