Voorjaar 2025

Hier vind je informatie over de competitie
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Re: Voorjaar 2025

Bericht door Wizzy82 »

Dat filmpje was dus met een ander batje waarvan ik de rubbers niet fijn vond. Trouwens dat was ook niet een serieus potje. Gewoon vrij spelen en bij die potjes probeer ik dingen uit. Merendeel van de potjes tegen hem win ik gewoon.

Inmiddels heb ik de juiste combinatie gevonden en ben ik er goed mee ingespeeld. Dus daarom is het plezier ook weer terug gekomen. Alleen wil de club van M. en M. zelf dat dus niet inzien. Die blijven maar in het verleden hangen.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Wizzy82 schreef: 27 mar 2025, 11:18 Klopt, lager wordt het niet. Echter stel ik wil mij aanmelden bij een andere club en er wordt naar gekeken tbv de competitie indeling.
Ik wil namelijk niet lager spelen dan de 4e klasse (op mijn oude club na waar ik best voor de gezelligheid 5e klasse wil spelen).
Mijn plan is namelijk om een aantal clubs aan te schrijven waar ik alleen competitie wil spelen (4e klasse of hoger). Geen contributie betalen, maar ze uit de brand helpen als bijv reserve of zo. Ik hoef ook niet perse iedere week competitie te spelen.
Waarom zou een club geen contributie willen hebben van een speler die wel gaat spelen voor die club?
De club betaald het water, de energierekening, eens in de zoveel jaar tafels .... Contributie is een heel groot deel van hun inkomen om de boel rond te krijgen. Nu denk je toch verkeerd .... nou ja dat doe je al de hele tijd dus klinkt ook weer logisch.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Als je dmv je competitie aanmelding een club helpt zodat 2 of 3 spelers daarvan wel competitie kunnen spelen ipv niet en je reserve staat bijv.
Dat heb ik 8 jaar geleden ook voor het team van M. gedaan. Toen hoefde ik zelfs niet eens de competitiebijdrage te betalen zo blij waren ze er toen mee. Moet je nagaan hoe die rollen nu ineens omgedraaid zijn mij gezien ze nu wel voldoende spelers hebben er niet bij willen hebben (ook niet als ik M. zijn competitiebijdrage betaal).

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Zijn we het niet met elkaar eens.
Je maakt wel gebruik van de fiscaliteiten maar wilt er niet voor betalen om 'hun' uit de brand te helpen.
Je helpt jezelf ook toch want je kan lekker tafeltennissen. Dat gaan we echt niet gratis doen. Dan gaan die 2 of 3 toch gewoon lekker duo spelen. Probleem opgelost.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Depavan
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Depavan »

Wizzy82 schreef: 27 mar 2025, 13:00 . Alleen wil de club van M. en M. zelf dat dus niet inzien. Die blijven maar in het verleden hangen.
Dus die kunnen van jou nog iets leren :)
Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: Ktl Stranger Attack 0,5 mm lange noppen

Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Gratis zeg ik toch ook niet? Ik betaal de competitiebijdrage. Zuidwest heeft geen DUO, dus dat is geen optie en kijk maar eens bij clubs dan zie je dat dit wel een probleem is om teams te vormen. Het kan zelfs zo zijn dat je dit niet goed ziet, maar het er wel is.

Overigens het speelt landelijk toch ook? Die verplichte 4e speler erbij halen was voor een aantal clubs erg moeilijk. Op dat niveau betalen ze zelfs spelers om teams te kunnen vormen en dan heb ik het over 2e en 3e divisie. Niet eens over Eredivisie.
In die competities vind je het dan niet raar?

Sowieso kan de club van M. nog veel leren van mij. Met name het bestuur.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Die competitiebijdrage betaal je aan de bond, niet aan de club. Ja je betaald het aan de club maar die mag het aan de NTTB afdragen.
De competitiebijdrage naar de bond voor een competitie speler is 87,50 plus de basis contributie van 23,50 (maar die betaal je maar bij 1 club).
----------------
Groetjes Marc

Setup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Gisteravond was onze wedstrijd tegen de degradant. Hier hadden we extra punten kunnen scoren.
Nou ... het werd een 5-5 en ik heb er maar 1 gewonnen.

Hier werd mijn zwakte heel erg duidelijk. Iets waar ik echt iets mee als ik beter wil.
En dat is ..... Ik heb geen mooie spin. Ik zet de bal op met de noppen en sla de bal af. Zit er veel backspin in sla ik met de lange noppen.
Maar zoals gisteren ... de tegenstander doet helemaal niks. Mijn eerste wedstrijd was nog normaal en heb ik gewonnen. De 2e wedstrijd tegen een speler die gezien zijn eerste wedstrijd met heel veel backspin kan spelen, en mooi kan spinnen deed bij mij niks. Gewoon alleen de bal terug brengen. Ik ga dan proberen het spel te starten via de noppen, maar als er geen backspin in zit wordt dat erg lastig. Dus ik moet de bal terug duwen en dan komt hij meestal hoog, maar als hij er geen spin in legt gaat hij ook niet omhoog en moet ik SPINNEN. Dat is mijn zwakte ... met de forehand dan .. vroeger kon ik het opstarten via de backhand ... maar dat kan met noppen niet.

Dus .... ik ga de rest van het seizoen werken aan spinnen en de zomer ga ik naar de trainingen om te werken aan het spinnen. Om er een goed gevoel mee te krijgen. Ik kan het wel hoor, maar ik zeg altijd dat ik niet kan spinnen omdat ik het niet doe. Ik maak er ook te veel fouten mee omdat in de wedstrijd ik te wild sla. Soms maak ik een mooie spinbal, maar dat is echt te weinig. Dus moet hier aan gaan werken.
Dus dat gaan we dan ook doen.

3e wedstrijd was eigenlijk hetzelfde. Die heeft afgekeken :).

Gisteravond 26 rating punten verloren. Ik sta nu precies op 1260. Maar ik ga me niet focussen op die E licentie maar op mijn spel.
Dan zak ik maar eerst weer naar beneden ... so be it. Die E komt wel als mijn spel beter wordt.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

GarField000 schreef: 28 mar 2025, 10:48 De competitiebijdrage naar de bond voor een competitie speler is 87,50 plus de basis contributie van 23,50 (maar die betaal je maar bij 1 club).
Allemachtig!
Hier in Nedersaksen is dat 20 euro per jaar voor volwassenen en 12,50 voor jeugd t/m 18 jaar.
Daarnaast betalen verenigingen standaard een clubafdracht van 70 euro per jaar, ongeacht de grootte van de vereniging.
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Wij hebben geen clubafdracht. Jeugd betaald 65,50 per jaar competitie bijdrage.
Er is wel een teamafdracht voor de eredivisie. Dat is 500+ per jaar per team.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Wel de juiste bedragen noemen want deze zijn niet correct die je noemt of het is in afdeling Gelre jarenlang minder geweest.

Overigens moet de bond echt gaan oppassen met deze bedragen nog meer te gaan verhogen, want anders haken steeds meer mensen om financiële redenen af voor de competitie. Een competitie bijdrage (los van de bondsbijdrage) van 30 euro per seizoen is gewoon veels te veel. Dan zou mocht je alle 10 de wedstrijden mee doen je dus 3 euro per wedstrijd kwijt zijn. Echter vaak spel je ivm 4 of 5 personen in een team 7 of 8 wedstrijden dus dan gaat het richting de 5 euro per wedstrijd.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Noem ik de verkeerde bedragen? Mag toch hopen als penningmeester dat ik weet wat ik moet betalen.

https://www.nttb.nl/over-nttb/algemene- ... ntributie/
----------------
Groetjes Marc

Setup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 28 mar 2025, 11:29 Wel de juiste bedragen noemen want deze zijn niet correct die je noemt of het is in afdeling Gelre jarenlang minder geweest.

Overigens moet de bond echt gaan oppassen met deze bedragen nog meer te gaan verhogen, want anders haken steeds meer mensen om financiële redenen af voor de competitie. Een competitie bijdrage (los van de bondsbijdrage) van 30 euro per seizoen is gewoon veels te veel. Dan zou mocht je alle 10 de wedstrijden mee doen je dus 3 euro per wedstrijd kwijt zijn. Echter vaak spel je ivm 4 of 5 personen in een team 7 of 8 wedstrijden dus dan gaat het richting de 5 euro per wedstrijd.
Hoe kan jij nou weten wat de juiste bedragen zijn voor afdeling midden. En zeker als Marc penningmeester is dan weet hij wel heus echt wat hij zegt. Dus je zegt nu letterlijk dat Marc dan liegt vanwege de bedragen....
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Dus de club moet al 87,50 voor mij afdragen aan de bond... jeetje... ik betaal nu 45 euro per kwartaal aan de club... de zaal huren kost geloof ik gauw al 100 euro voor avondje competitie, de kantine kost ons altijd meer geld dan dat het oplevert... dan is het ook eigenlijk niet gek dat zoveel clubs er aan onder doorgaan...

Kun je nagaan zodra er weer nieuwe tafels nodig zijn... dat is echt ff flink slikken voor de club.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Volgens mij is de NTTB contributie elke afdeling gelijk. Het gaat niet om de lokale afdeling want die zijn allemaal opgheven.

45 per kwartaal, dus 180 per jaar. Daar gaat dus bijna de helft van naar de NTB dus van die 180 komt er 92,50 bij de club terrecht.
Bij een ALV communiceren ze ook altijd het financiële jaarverslag. Daar kun je zien wat de totale NTTB kosten zijn neem ik aan.
Er is natuurlijk meer inkomen bij een club. Sponsoring, Baromzet/winst, giften ...
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Ik heb het nog even nagezocht op de factuur van M. zijn club van afgelopen seizoen voor Zuidwest. Dus voor een half jaar.

NTTB-bijdrage 11,26 euro
NTTB- bijdrage competitie 31 euro

In totaal 42,26 euro. Die 11,26 euro betaal je trouwens ook als je geen competitie speelt (ten minste dat wil de bond graag, maar ik weet dat lang niet alle clubs zich daar aan houden). Clubs die geen competitie spelen bijv.

Uhm... Eigenlijk is die 31 euro dus al best fors voor een half jaartje competitie spelen.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

De NTTB contributie wordt elk jaar verhoogd.
Een club kan ook beslissen om minder in rekening te brengen.
PS: Ik specificeer de factuur niet echt, de bedragen staan op het inschrijfformulier en de website van ons.

Elk lid wat speelt is ingeschreven bij de bond en staat in NAS. Naar aanleiding van die gegevens stuurt de NTTB gewoon de factuur naar de verenigingen. Als een vereniging de leden niet inschrijft in NAS/Bond is dat in mijn ogen fraude. En de spelers zijn niet verzekerd dus het is zeer onverstandig van de club.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

GarField000 schreef: 28 mar 2025, 14:10 En de spelers zijn niet verzekerd dus het is zeer onverstandig van de club.
Dat argument hoor ik vaker; hier ook wel.
Maar klopt het wel?
Spelers hebben zelf een ziektekostenverzekering. Misschien een particuliere ongevallenverzekering. En een vereniging heeft een aansprakelijkheidsverzekering. Daarmee is het verzekeringsplaatje rond.

Zou dat niet zo zijn, dan zou je nooit potentiele nieuwe leden gratis een paar keer kunnen laten meetrainen om te kijken of het ze wel wat lijkt. Je zou als vereniging nooit eens een buurtinstuiftoernooitje kunnen organiseren. Want zulke deelnemers staan (nog) niet bij de bond geregistreerd.
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Wij hebben hiervoor een eigen verzekering inderdaad. Wij hebben namelijk ook mensen die Dynamic Tennis spelen.
Ik ben niet zo in de verzekeringen dus weet niet precies wat er wel en niet verzekerd is.

"Een ongevallenverzekering is gericht op het bieden van financiële bescherming in geval van persoonlijk letsel als gevolg van een ongeval tijdens het sporten. Deze verzekering dekt mogelijk medische kosten, invaliditeit en ook overlijden als gevolg van een ongeval tijdens het sporten. "

Ik zou moeten gaan uitzoeken of ik persoonlijk een ongevallen verzekering heb bij mijn ziektekostenverzekering. Ik heb in ieder geval geen aparte.

Als je geen basis contributie betaald heb je ook geen bondsnummer, geen rating, kun je ook niet meedoen met toernooien. Of je nu wel of niet verzekerd bent, voor die 23,75 per jaar vind ik het gek om smoesjes te verzinnen om het maar niet te betalen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Je kunt niet meedoen aan rating toernooien die zijn gelinkt aan de bond maar groei alle andere toernooien die clubs organiseren zoals ook die van jou waar ik aan mee heb gedaan kun je gewoon aan meedoen. Geen enkele club gaat controleren of je lid van de bond bent namelijk als je met hun toernooi mee wilt doen.

Backup:
Plaats reactie