Najaar 2024
Re: Najaar 2024
Nou gisteravond heeft de nummer 2 met 7-3 gewonnen, waardoor ze nu op een gelijk aantal punten met ons staat, echter met een wedstrijd meer gespeeld. Dus als wij over 2 wedstrijden gemiddeld 11 punten halen zijn we kampioen.
Puur theoretisch moeten we dat makkelijk kunnen halen, maar zeg nooit nooit.
Puur theoretisch moeten we dat makkelijk kunnen halen, maar zeg nooit nooit.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1
Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Dat moet toch wel goedkomen lijkt mij. Wat voor klasse speel je nu TwoFace?
Mijn zelfvertrouwen in met name aanvals slagen is na het goede spel van afgelopen zondag tijdens het toernooi terug aan het komen. Ik ga richting mijn oude niveau en dat voelt goed al is het te laat voor afgelopen seizoen.
Mijn zelfvertrouwen in met name aanvals slagen is na het goede spel van afgelopen zondag tijdens het toernooi terug aan het komen. Ik ga richting mijn oude niveau en dat voelt goed al is het te laat voor afgelopen seizoen.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm
Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
Backup:
Hier is de competitie vorige week al afgerond. De bond had om onduidelijke redenen besloten om in de 1e week van september al te starten met gevolg dat er veel wedstrijden werden verschoven of dat er met invallers werd gespeeld omdat veel oude lullen zoals ik nog met vakantie waren.
Voor mij was het een redelijk goed seizoen. Ik had 2 weken voor mijn 1e wedstrijd besloten om met lange noppen op mijn backhand te gaan spelen. Als aanvaller pur sang kostte het mij, door mijn longproblemen teveel energie om de punten te maken en door met noppen te gaan spelen dacht ik dat ik iets makkelijker aan de punten kon komen. Het pakte uiteindelijk goed uit. Waar ik vorig seizoen nog 9 partijen in 5 games verloor, voornamelijk door conditiegebrek, won ik dit jaar vrijwel alle 5 setters. Ik moet nog veel leren met de noppen maar het gaat steeds beter. Blokken, chop-blokken, smashen enz is vrij eenvoudig. Ook openen gaat redelijk maar kan nog veel beter en is dus voor verbetering vatbaar. De timing is nog niet altijd even consistent maar wat kun je verwachten na 10 weken.
Ook in de dubbel ging het dit seizoen prima. We hebben ze dit seizoen allemaal gewonnen wat ons uiteindelijk ook gered heeft in de competitie. Na 8 wedstrijden stonden wij nog onderaan, al was het verschil met de nummer 2 slechts 5 punten. Uiteindelijk zijn we 4e geworden en hoefden ook geen degradatiewedstrijden te spelen.
Nu rustig doortrainen en komend seizoen nog iets beter voor de dag komen. Maar dan waarschijnlijk met Tibhar DTecs grass op mijn backhand omdat ik vermoed dat ik hiermee iets makkelijker kan openen.
Voor mij was het een redelijk goed seizoen. Ik had 2 weken voor mijn 1e wedstrijd besloten om met lange noppen op mijn backhand te gaan spelen. Als aanvaller pur sang kostte het mij, door mijn longproblemen teveel energie om de punten te maken en door met noppen te gaan spelen dacht ik dat ik iets makkelijker aan de punten kon komen. Het pakte uiteindelijk goed uit. Waar ik vorig seizoen nog 9 partijen in 5 games verloor, voornamelijk door conditiegebrek, won ik dit jaar vrijwel alle 5 setters. Ik moet nog veel leren met de noppen maar het gaat steeds beter. Blokken, chop-blokken, smashen enz is vrij eenvoudig. Ook openen gaat redelijk maar kan nog veel beter en is dus voor verbetering vatbaar. De timing is nog niet altijd even consistent maar wat kun je verwachten na 10 weken.
Ook in de dubbel ging het dit seizoen prima. We hebben ze dit seizoen allemaal gewonnen wat ons uiteindelijk ook gered heeft in de competitie. Na 8 wedstrijden stonden wij nog onderaan, al was het verschil met de nummer 2 slechts 5 punten. Uiteindelijk zijn we 4e geworden en hoefden ook geen degradatiewedstrijden te spelen.
Nu rustig doortrainen en komend seizoen nog iets beter voor de dag komen. Maar dan waarschijnlijk met Tibhar DTecs grass op mijn backhand omdat ik vermoed dat ik hiermee iets makkelijker kan openen.
Laatst gewijzigd door Depavan op 19 nov 2024, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: Ktl Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
Ik denk het ook wel, gezien de opstelling van aanstaande vrijdag aan onze kant (vorige keer wonnen we met 7-3 van hen), verwacht ik eigenlijk wel een 6-4 overwinning van ons minimaal. Ik ben er alleen dit keer niet bij.Wizzy82 schreef: 19 nov 2024, 11:05 Dat moet toch wel goedkomen lijkt mij. Wat voor klasse speel je nu TwoFace?
Dan de laatste wedstrijd, moeten we in principe ook kunnen winnen, al kunnen die wel mensen opstellen waar we nog niet tegen gespeeld hebben en kan het zo maar eens anders lopen dan verwacht.
Maar in 2 wedstrijden 11 punten moet lukken. Liefst iets meer punten om discussies van hun kant te vermijden (we speelden de eerste keer 5-5 tegen hen, maar toen was 1 invaller van hen niet reglementair ingevallen en werd het 7-3 voor ons).
Ps. Ik speel nu 4de klasse Wizzy, dus promotie naar 3de klasse, heb ik eerder gespeeld, maar toen was de helft van het team anders.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Wij zijn in de 2de week van september begonnen en hebben eind volgende week de laatste wedstrijden. Long problemen door covid??Depavan schreef: 19 nov 2024, 11:24 Hier is de competitie vorige week al afgerond. De bond had om onduidelijke redenen besloten om in de 1e week van september al te starten met gevolg dat er veel wedstrijden werden verschoven of dat er met invallers werd gespeeld omdat veel oude lullen zoals ik nog met vakantie waren.
Goed dat je de 5-setters pakt! Nu proberen het in minder sets te doen gezien je long problemen ;-)
Ritme opbouwen met de noppen is wel belangrijk natuurlijk, dus dat je al zo snel verbetering hebt is al heel positief.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Gisteravond hrbben we met 6-4 verloren van kampioen Leerdam. We speelden alle 3 niet goed. Dat kwam mede door de zaal. We kwamen daar niet uit te voeten. En we speelden echt alle 3 matig dat we toch allemaal 1 wisten te winnen en de dubbel. Ben -7 van mijn rating kwijt dus dat was zonde. Vanavond mag ik dan spelen voor marc aangezien hij buikgriep heeft opgelope. vanavond spelen we dan Duo. Hopen dat we winnen zodat we kunnen handhaven in de 2e klasse duo.
Vrijdag mag ik echter weer spelen om het Kampioenschap in de 4e klasse van Zuid/West. Aan 2 punten hebben we genoeg. Mijn rating is nu 1324. Hopelijk gaat het vanavond iets beter. Na de laatste wedstrijd van gister kwam er bij mij een hoop frustratie uit doordat ik zelf niet zo lekker heb gespeeld daar. Had gewoon meer ingezeten. Maar so be it. Ook dat is tafeltennis!
Vrijdag mag ik echter weer spelen om het Kampioenschap in de 4e klasse van Zuid/West. Aan 2 punten hebben we genoeg. Mijn rating is nu 1324. Hopelijk gaat het vanavond iets beter. Na de laatste wedstrijd van gister kwam er bij mij een hoop frustratie uit doordat ik zelf niet zo lekker heb gespeeld daar. Had gewoon meer ingezeten. Maar so be it. Ook dat is tafeltennis!
Long problemen door covid??
Nee hoor, zware astma en ernstige copd. Ik heb nog maar 60% longinhoud daarom moet ik de rally's kort houden. Na 2 topspinrally's ben ik op en moet ik enige tijd bijkomen wat punten kost.
Nee hoor, zware astma en ernstige copd. Ik heb nog maar 60% longinhoud daarom moet ik de rally's kort houden. Na 2 topspinrally's ben ik op en moet ik enige tijd bijkomen wat punten kost.
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Ik speelde op zich heel goed. Vooral tegen koploper E.mrfrankes schreef: 19 nov 2024, 11:51 Gisteravond hrbben we met 6-4 verloren van kampioen Leerdam. We speelden alle 3 niet goed. Dat kwam mede door de zaal. We kwamen daar niet uit te voeten. En we speelden echt alle 3 matig dat we toch allemaal 1 wisten te winnen en de dubbel. Ben -7 van mijn rating kwijt dus dat was zonde.
P. was een makkie.
Alleen mijn laatste tegen T. speelde ik gewoon niet lekker. Krijg ik die mooie hoge ballen die ik af moet slaan en die mis ik dan. DONKEY !!!!
Die had ik wel een paar x op mijn kop mogen hebben.
Jij had ook het grootste probleem in de laatste wedstrijd. Ook omdat je op de andere tafel moest spelen met andere lichtaanval.
E. is gewoon goed en moet je echt super scherp zijn als we daar van willen/kunnen winnen. Hij was on fire gisteren.
T zat er de hele avond niet lekker in ondanks dat hij vrijdag 2 wedstrijden in de 1e klasse had gewonnen bij het invallen.
Hij leek echt last te hebben van de trage vloer . hij was vaak te laat en bewoog niet goed.
Maar ik kan leven met 6-4 hoor. Buiten deze tegenstander hebben we goede resultaten gehaald en staan we VER voor op de nummer 3.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Gisteravond hebben we de duo wedstrijd gespeeld tegen de nr laatst elan. We hebben met 3-2 gewonnen. Ik zelf 2 wedstrijden gewonnen. 1e wedstrijd speelde ik niet goed. won wel met 3-1. 2e wedstrijd 2-0 achter in games kom ik terug tot 2-1, 4e game 10-8 achter en win hem met 12-10. Laatste game won ik met 11-9. daarna was ik buitenadem en last van hartkloppingen. Heb de dubbel niet gespeeld. Maar een teamgenoot t ging dubbelen. Gelukkig won J ook 1 wedstrijd. Mijn rating is weer omhoog gegaan. Mijn nieuwe rating is 1333
Lekker bezig, wel vervelend van de fysieke problemen, hopelijk niks ernstigs?
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Dat klinkt ook erg naar, maar ja, ik hoor heel veel mensen die aan covid o.a. longproblemen hebben over gehouden.Depavan schreef: 19 nov 2024, 12:42 Long problemen door covid??
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
nee niks ernstig maar wel voor de zekerheid laten checken binnenkort in het ziekenhuis. ff hartfilmpje laten maken. Door mijn ziekte 22 q 11 syndroom heb ik altijd wel last van fysieke probleemtjes. Maar dat komt wel goed. Kan beter altijd uit voorzorg laten checkenTwoFace schreef: 20 nov 2024, 12:36 Lekker bezig, wel vervelend van de fysieke problemen, hopelijk niks ernstigs?
Zelf ga ik komende maanden lekker vrij spelen en hopelijk nog vaster en zelfverzekerder worden in met name de aanvalsslagen zodat ik de vorm van afgelopen zondag door kan trekken naar het nieuwe seizoen.
Wellicht ga ik nog mee doen aan de afdelingskampioenschappen (oude afdeling) waardoor ik waarschijnlijk stijg in rating omdat ze in die afdeling met een hogere rating spelen. Afgelopen zondag had ik bijv. van een 3e klasser in 4 games gewonnen die een rating heeft van bijna 1200. Heel veel zegt rating dus niet en eigenlijk heb ik het nu ik dik onder de 1000 ben gezakt geen boodschap meer aan de ratiing. Ik weet dat die van mij inmiddels veel te laag is geworden ivm paar ongelukkige verliespartijen in 5 games (maar liefst 7 wedstrijden heb ik zo verloren het afgelopen seizoen).
Wellicht ga ik nog mee doen aan de afdelingskampioenschappen (oude afdeling) waardoor ik waarschijnlijk stijg in rating omdat ze in die afdeling met een hogere rating spelen. Afgelopen zondag had ik bijv. van een 3e klasser in 4 games gewonnen die een rating heeft van bijna 1200. Heel veel zegt rating dus niet en eigenlijk heb ik het nu ik dik onder de 1000 ben gezakt geen boodschap meer aan de ratiing. Ik weet dat die van mij inmiddels veel te laag is geworden ivm paar ongelukkige verliespartijen in 5 games (maar liefst 7 wedstrijden heb ik zo verloren het afgelopen seizoen).
Backup:
Backup:
Ik had er nog nooit van gehoord dus even opgezocht. Heb jij alleen de hartafwijkingen? Want ik lees dat er nog meer 'problemen' bestaan, zoals met gehemelte en gezicht? Sterkte ermee in elk geval.mrfrankes schreef: 20 nov 2024, 12:51nee niks ernstig maar wel voor de zekerheid laten checken binnenkort in het ziekenhuis. ff hartfilmpje laten maken. Door mijn ziekte 22 q 11 syndroom heb ik altijd wel last van fysieke probleemtjes. Maar dat komt wel goed. Kan beter altijd uit voorzorg laten checkenTwoFace schreef: 20 nov 2024, 12:36 Lekker bezig, wel vervelend van de fysieke problemen, hopelijk niks ernstigs?
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Natuurlijk zegt het niet heel veel, dat heb ik al vaker gezegd. Gisteravond nog weer een tijdje getraind tegen iemand die ook 4de klasse speelt, maar die andere club waar ik regelmatig train nu (omdat ik er woon), hij heeft ook bij mij in de poule gezeten vorig seizoen en de ene keer wint hij, de andere keer win ik. Eigenlijk vind ik wel dat hij veel beter is, heel veel techniek heeft hij, speelt erg aanvallend en heeft nu ook een rating van 1235, ik zelf nu 1068, maar toch had hij gisteravond weer heel veel moeite tegen mij en was het weer ongeveer 50/50 qua punten (we deden geen potjes, dus geen stand bij gehouden).Wizzy82 schreef: 20 nov 2024, 13:22 Zelf ga ik komende maanden lekker vrij spelen en hopelijk nog vaster en zelfverzekerder worden in met name de aanvalsslagen zodat ik de vorm van afgelopen zondag door kan trekken naar het nieuwe seizoen.
Met name omdat ik best veel van zijn zwaar aanvallende ballen toch terug kan geven, waar hij soms niet op rekent omdat hij zelf zeer regelmatig 2 klasses hoger (in een poule waar de hoogste iets van 1500+ heeft en de laagste rond mijn rating) invalt en er gewoon 50% mee haalt nu.
En zodra ik een kans kan creëren, kan ik meestal het punt wel pakken door af te slaan. Terwijl ik technisch niet op zijn niveau kom, maar ik leer veel van dat soort oefenpartijtjes. En vooral dat ik niet voorzichtig moet doen, want zodra ik dat doe... gaat het meestal mis, zodra ik gewoon durf, pak ik heel veel punten weg.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
klopt is een ziekte wat niet veel voorkomt. zijn zoveel symptonen idd gehemelte en gezicht heb ik last van en hartafwijkingen. Maar gelukkig is het onder controleTwoFace schreef: 20 nov 2024, 14:24Ik had er nog nooit van gehoord dus even opgezocht. Heb jij alleen de hartafwijkingen? Want ik lees dat er nog meer 'problemen' bestaan, zoals met gehemelte en gezicht? Sterkte ermee in elk geval.mrfrankes schreef: 20 nov 2024, 12:51nee niks ernstig maar wel voor de zekerheid laten checken binnenkort in het ziekenhuis. ff hartfilmpje laten maken. Door mijn ziekte 22 q 11 syndroom heb ik altijd wel last van fysieke probleemtjes. Maar dat komt wel goed. Kan beter altijd uit voorzorg laten checkenTwoFace schreef: 20 nov 2024, 12:36 Lekker bezig, wel vervelend van de fysieke problemen, hopelijk niks ernstigs?
Morgenavond dan de laatste competitie wedstrijd van het seizoen. Ik heb er zin in. Moet alleen vroeg weg rond etenstijd vanwege de reistijd. Met avondeten word het wel lastig. De kampioenskraker van de poule Flash- De Meppers. Wij hebben aan 2 punten genoeg om kampioen te worden wat zeker gaat lukken. We gaan het prachtig seizoen in style afsluiten door proberen te winnen bij Flash!. Ben benieuwd wat voor tafels en het zaal is. Hopelijk is het een niet al te trage zaal. Maar tegenwordig kan ik daar redelijk makkelijk uit te voeten. Ben nu al verschillende zalen gewend. Maar ik vind de zuid/west echt een leuke gezellige competitie. in mijn 1e seizoen bij De Meppers en dan meteen Kampioen worden, dat ik niet verwacht en dat nog eens in hun 70 jsrige jubileum!
Is je reactie om mij uit de tent te lokken?
Ik zal geen vergelijking maken. Je weet mijn punten toch al. Overigens is voor mijn team Flash de kampioen. Zij zijn namelijk het enige team van de competitie dat 2x van ons heeft gewonnen. Geen enkel ander team heeft dat voor elkaar gekregen. Zij zijn dus het beste ook al worden ze waarschijnlijk 2e!
Aan 4 puntjes hebben we voldoende aan waarschijnlijk de 3e plaats. Dat gaat wel lukken denken. Precies waar we wilden eindigen (of ja, eigenlijk zelfs 1 plaatsje hoger). Mooi geen kampioen, geen 2 of 5 ivm extra wedstrijd en vooral niet laatste.
Ik zal geen vergelijking maken. Je weet mijn punten toch al. Overigens is voor mijn team Flash de kampioen. Zij zijn namelijk het enige team van de competitie dat 2x van ons heeft gewonnen. Geen enkel ander team heeft dat voor elkaar gekregen. Zij zijn dus het beste ook al worden ze waarschijnlijk 2e!
Aan 4 puntjes hebben we voldoende aan waarschijnlijk de 3e plaats. Dat gaat wel lukken denken. Precies waar we wilden eindigen (of ja, eigenlijk zelfs 1 plaatsje hoger). Mooi geen kampioen, geen 2 of 5 ivm extra wedstrijd en vooral niet laatste.
Backup:
Backup:
Word een mooie avond. Terechte kampioen die als 1e eindigd!
Laatst gewijzigd door mrfrankes op 21 nov 2024, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
@Wizzy niet alles draait om jou en wat jij vind boeit mij niet