Batje
Batje
Hallo,
Ik speel in de jeugd en sta 1ste in mijn poule.
Ik ben opzoek naar een nieuw batje.
BH
Ik schuif heel veel met mn bh als het kan.
sommige ballen waar ik zie dat geen effect in zit sla ik zo af.
FH
speel ik veel normale op en schuif ik nouwlijks mee.
Topspin ballen als ik de slag goed uitvoer kan het een mooie bal zijn.
Frame
Maakt me niet uit.
Bobert
Ik speel in de jeugd en sta 1ste in mijn poule.
Ik ben opzoek naar een nieuw batje.
BH
Ik schuif heel veel met mn bh als het kan.
sommige ballen waar ik zie dat geen effect in zit sla ik zo af.
FH
speel ik veel normale op en schuif ik nouwlijks mee.
Topspin ballen als ik de slag goed uitvoer kan het een mooie bal zijn.
Frame
Maakt me niet uit.
Bobert
Laatst gewijzigd door Bobert op 08 nov 2013, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Batje
Niet vervelend bedoeld hoor, maar ik kan je niet helemaal volgen.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Ondanks de zeer onduidelijke omschrijving, ga ik er van uit dat hij op zoek is naar een nieuwe combinatie van rubbers & frame.
Het lijkt me een beginner als ik het zo lees, mijn advies:
Frame:
Butterfly Primorac Off-
FH: Butterfly Sriver FX 2.1
BH: Butterfly Tackyness D in 1.7
Het lijkt me een beginner als ik het zo lees, mijn advies:
Frame:
Butterfly Primorac Off-
FH: Butterfly Sriver FX 2.1
BH: Butterfly Tackyness D in 1.7
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Invincibility lies in the defence; the possibility of victory in the attack.
Tenergy 05
Tenergy 64
-
allrounder
- Super Member

Lijkt me nog veel te snel.
Ik zou zeggen:
Een allround frame, merk maakt niet uit maar ik zou het niet te duur maken!
Rubbers ook vrij algemeen houden, iets als Sriver. Kan L, kan FX zijn maar zeker geen 2.1mm.
Ik zou eerder neigen naar 1.5 of 1.7 mm.
Als alle slagen technisch in orde zijn en een duidelijk spelbeeld ontstaat kan je wat gerichter bepaalde materialen opzoeken.
Ik zou zeggen:
Een allround frame, merk maakt niet uit maar ik zou het niet te duur maken!
Rubbers ook vrij algemeen houden, iets als Sriver. Kan L, kan FX zijn maar zeker geen 2.1mm.
Ik zou eerder neigen naar 1.5 of 1.7 mm.
Als alle slagen technisch in orde zijn en een duidelijk spelbeeld ontstaat kan je wat gerichter bepaalde materialen opzoeken.
Gewo Carbon Hybrid Off- AN
FH: Xiom Vega Elite 2.0
BH: Xiom Vega Elite 2.0
-
allrounder
- Super Member

Ook zou ik FH en BH rubber hetzelfde houden en in dezelfde dikte.
Dat kan later altijd nog wat meer worden bekeken en aangepast.
Dat kan later altijd nog wat meer worden bekeken en aangepast.
Zomaar een voorzetje
http://www.posno-sport.nl/p/29890/joola-falcon-medium" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.posno-sport.nl/p/29731/stiga-innova" onclick="window.open(this.href);return false; zwart 1,8mm
http://www.posno-sport.nl/p/29734/stiga ... nergy-tech" onclick="window.open(this.href);return false; rood 1,8mm
Ben je voor zo'n 50 euro klaar
http://www.posno-sport.nl/p/29890/joola-falcon-medium" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.posno-sport.nl/p/29731/stiga-innova" onclick="window.open(this.href);return false; zwart 1,8mm
http://www.posno-sport.nl/p/29734/stiga ... nergy-tech" onclick="window.open(this.href);return false; rood 1,8mm
Ben je voor zo'n 50 euro klaar
Meppers 1, 2e klasse zuid-west
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Ligt aan het type spel, aangezien hij met zijn forehand niet wil schuiven dan lijkt mij een Sriver 1.7 veel en veel te traag, laat staan 1.5
Ik heb pas een soortgelijk frame aan iemand aanbevolen en die zegt dat hij hard moet werken om met zijn forehand de ballen er over heen te krijgen. De backhand schuift hij ook vooral en daar ligt een Sriver op met een dunnere spons.
Niet iedereen speelt als een allrounder, aangezien deze persoon ongeveer hetzelfde speelt als de persoon die bij ons speelt en pas dus een soortgelijke combinatie heeft gekocht. Kan ik hem dit ook aanbevelen.
Denk ook niet dat je zijn bericht volledig hebt gelezen, zijn spelbeeld is juist het enige wat duidelijk is ongeveer.. Allround frame met 1.7 (laat staan 1.5) sriver ga je echt niet lekker mee topspinnen.
Ik heb pas een soortgelijk frame aan iemand aanbevolen en die zegt dat hij hard moet werken om met zijn forehand de ballen er over heen te krijgen. De backhand schuift hij ook vooral en daar ligt een Sriver op met een dunnere spons.
Niet iedereen speelt als een allrounder, aangezien deze persoon ongeveer hetzelfde speelt als de persoon die bij ons speelt en pas dus een soortgelijke combinatie heeft gekocht. Kan ik hem dit ook aanbevelen.
Denk ook niet dat je zijn bericht volledig hebt gelezen, zijn spelbeeld is juist het enige wat duidelijk is ongeveer.. Allround frame met 1.7 (laat staan 1.5) sriver ga je echt niet lekker mee topspinnen.
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Tenergy 05
Tenergy 64
-
allrounder
- Super Member

Juist omdat hij als beginner overkomt ben ik van mening dat het belangrijk is om de juiste techniek te leren.
Dit gaat veel beter met niet al te snel materiaal.
Met een allround frame met 1.5 of 1.7 sriver kun je prima spinnen; je moet er alleen wel zelf voor werken.
Als je techniek en positie goed is levert dit echt geen problemen op.
In mijn optiek is juist in het beginstadium het van groot belang dat je de juiste techniek etc. aanleert.
Heb je die eenmaal onder controle dan kun je altijd nog optimaal gebruik gaan maken van materialen.
Je kunt dan makkelijker snellere ballen spelen door dikkere of snellere rubbers te nemen, maar de basis is er.
Leer je iemand met een Off- frame en een 2.1 mm spons forehand spinnen, dan wordt zijn slag heel anders omdat de bal al heel snel van je batje af is; het gaat dan bijna vanzelf.
Je ontwikkelt dan ook geen gevoel voor wat je aan het doen bent.
Als iemand met een 1.5 mm Sriver de bal niet goed kan spinnen dan zit het probleem in de techniek van de speler, niet in de materiaalkeuze.
Ik kom ook regelmatig mensen tegen die best aardig kunnen spelen.
Allemaal met snelle frames en moderne snelle 'op spanning gebrachte' rubbers.
Geef je de bal een keer anders, met meer of juist minder effect, dan bakken ze er al heel snel niets meer van omdat ze er vanuit gaan dat als ze de bal op een bepaalde manier raken hij vanzelf wel raak gaat; dat is immers bijna altijd wel zo.
Ze hebben niet het vermogen om zich aan te passen aan veranderende omstandigheden simpelweg omdat ze hun hand niet onder controle hebben, niet de goede techniek om zelf bewust een bal te spelen.
Maar goed, meningen kunnen verschillen uiteraard.....gelukkig maar!
Groetjes,
Dit gaat veel beter met niet al te snel materiaal.
Met een allround frame met 1.5 of 1.7 sriver kun je prima spinnen; je moet er alleen wel zelf voor werken.
Als je techniek en positie goed is levert dit echt geen problemen op.
In mijn optiek is juist in het beginstadium het van groot belang dat je de juiste techniek etc. aanleert.
Heb je die eenmaal onder controle dan kun je altijd nog optimaal gebruik gaan maken van materialen.
Je kunt dan makkelijker snellere ballen spelen door dikkere of snellere rubbers te nemen, maar de basis is er.
Leer je iemand met een Off- frame en een 2.1 mm spons forehand spinnen, dan wordt zijn slag heel anders omdat de bal al heel snel van je batje af is; het gaat dan bijna vanzelf.
Je ontwikkelt dan ook geen gevoel voor wat je aan het doen bent.
Als iemand met een 1.5 mm Sriver de bal niet goed kan spinnen dan zit het probleem in de techniek van de speler, niet in de materiaalkeuze.
Ik kom ook regelmatig mensen tegen die best aardig kunnen spelen.
Allemaal met snelle frames en moderne snelle 'op spanning gebrachte' rubbers.
Geef je de bal een keer anders, met meer of juist minder effect, dan bakken ze er al heel snel niets meer van omdat ze er vanuit gaan dat als ze de bal op een bepaalde manier raken hij vanzelf wel raak gaat; dat is immers bijna altijd wel zo.
Ze hebben niet het vermogen om zich aan te passen aan veranderende omstandigheden simpelweg omdat ze hun hand niet onder controle hebben, niet de goede techniek om zelf bewust een bal te spelen.
Maar goed, meningen kunnen verschillen uiteraard.....gelukkig maar!
Groetjes,
-
Sun Tzu
- Platinum Member

- Contacteer:
Je zegt dat als je eenmaal goede techniek en voetenwerk hebt je goed kunt spinnen met zon rubber, voor die tijd niet, als je het eenmaal kan kun je meteen andere rubbers gaan zoeken dus? Waarom dan wennen aan een rubber van 1.5 of 1.7 als je daarna toch weer moet wennen aan een 2.1 die heel anders speelt, zoals je zelf ook aan geeft.
Het is nogal kortzichtig om te zeggen dat dikkere rubbers alleen zorgen voor meer snelheid. Een dikker rubber geeft mij ook meer gevoel voor de bal en kan ik juist daardoor meer effect geven. Een bal is juist langer op je batje met dikkere rubbers, in tegenstelling tot het eerder weg zoals jij het beschrijft. Een dun rubber tikt niet voor niks makkelijker.
Ik heb gister nog gespeeld met een 1.7 sriver om een voorbeeld te geven, mijn spinballen konden allemaal ingesmashed worden, met mijn Tenergy niet. Is het dan een techniek probleem? In jou ogen wel toch?
Die spelers die jij tegen komt hebben geen Off- met een Sriver erop, hoop tenminste niet dat je dat onder snel frame en opgespande rubbers ziet. Iemand een techniek aanleren om hem later weer helemaal aan te moeten passen lijkt me dan ook redelijk zinloos als je hem dezelfde techniek ook in 1 keer kunt leren. Die combinatie die ik noem is controlerend, vooral met een 1.7 tackiness d om te schuiven, dit rubber zorgt er ook voor dat het rubber op de FH controlerender is als 2 rubbers van 2.1.
Een absolute beginner laat je spelen met 1.5 aan 2 kanten omdat hij de bal toch geen effect geeft en moet leren om het balletje te raken. Hij speelt dus al topspin slagen op zijn forehand, dan is hij voorbij dat stadium en moet hij een rubber hebben wat hem beloond als hij een goede topspin doet.
Meningen mogen verschillen, alleen moeten er geen onjuistheden gegeven worden. (Over balletje eerder weg bijv.)
Het is nogal kortzichtig om te zeggen dat dikkere rubbers alleen zorgen voor meer snelheid. Een dikker rubber geeft mij ook meer gevoel voor de bal en kan ik juist daardoor meer effect geven. Een bal is juist langer op je batje met dikkere rubbers, in tegenstelling tot het eerder weg zoals jij het beschrijft. Een dun rubber tikt niet voor niks makkelijker.
Ik heb gister nog gespeeld met een 1.7 sriver om een voorbeeld te geven, mijn spinballen konden allemaal ingesmashed worden, met mijn Tenergy niet. Is het dan een techniek probleem? In jou ogen wel toch?
Die spelers die jij tegen komt hebben geen Off- met een Sriver erop, hoop tenminste niet dat je dat onder snel frame en opgespande rubbers ziet. Iemand een techniek aanleren om hem later weer helemaal aan te moeten passen lijkt me dan ook redelijk zinloos als je hem dezelfde techniek ook in 1 keer kunt leren. Die combinatie die ik noem is controlerend, vooral met een 1.7 tackiness d om te schuiven, dit rubber zorgt er ook voor dat het rubber op de FH controlerender is als 2 rubbers van 2.1.
Een absolute beginner laat je spelen met 1.5 aan 2 kanten omdat hij de bal toch geen effect geeft en moet leren om het balletje te raken. Hij speelt dus al topspin slagen op zijn forehand, dan is hij voorbij dat stadium en moet hij een rubber hebben wat hem beloond als hij een goede topspin doet.
Meningen mogen verschillen, alleen moeten er geen onjuistheden gegeven worden. (Over balletje eerder weg bijv.)
Timo Boll ZLF
Tenergy 05
Tenergy 64
Tenergy 05
Tenergy 64
-
allrounder
- Super Member

Dat hij zelf aangeeft dat hij topspin speelt wil niet zeggen dat dit ook echt een topspin slag is...
Juist door de manier waarop hij het verwoord ben ik van mening dat hij de slag nog niet beheerst.
Dat is puur mijn perceptie, jij leest het anders....prima.
Verder blijf ik erbij dat je met een dunnere sandwich meer controle hebt dan met een dikkere.
Meer controle betekent, ook weer in mijn perceptie, dat je de bal beter kunt sturen.
Dit zal volgens mij voor beginnelingen dan ook beter gaan met een 1.5 Sriver dan bv. met een max Tenergy.
Jouw eerste alinea beschrijft eigenlijk perfect wat ik probeer te zeggen:
Volgens mij (ook weer perceptie) word je de best mogelijke speler (naar jouw vermogen) als je niet aan een rubber gaat wennen, maar als je een rubber zoekt dat bij jouw spel en slag past zodat je niet je slag aan past maar zodat je met jouw slag het optimale resultaat haalt.
Kweek je een goede techniek dan kun je daarna met heel veel rubbers aan de slag. Het ene rubber zal jouw spel er alleen beter uit laten komen dan het andere.
Heb je een techniek die heel erg gericht is op een bepaald rubber, dan is het veel moeilijker om later met een ander rubber te gaan spelen omdat je techniek je dan in de steek laat en je dus inderdaad heel erg moet 'wennen' aan een ander rubber.
Verder heb ik nergens beweerd dat dikkere rubbers alleen maar meer snelheid geven.
Ook zeg ik niet dat het een techniek probleem is als je spinballen van een Sriver eerder worden ingesmasht door de tegenstander dan spinballen van een Tenergy.
Ik heb alleen proberen aan te geven dat het voor een beginneling beter is om een slag te leren met een Sriver dan met een Tenergy.
Jij bent geen beginner en jij hebt baat op jouw niveau om meer tempo/effect te geven in je spinballen om een wedstrijd te kunnen winnen.
Dat is totaal niet te vergelijken met een beginner die nog van alles moet leren.
Daar gaat het niet om zoveel mogelijk te kunnen winnen, maar om zo goed mogelijk alle facetten van het spelletje onder de knie te krijgen, waaronder de techniek.
Nogmaals, dit is mijn mening en ik verwacht van niemand dat ze het hier volledig mee eens zijn.
Dit is mijn persoonlijke ervaring in ieder geval.
Voor de volledigheid heb ik ook jarenlang jeugd training gegeven dus ik praat niet alleen vanuit de theorie...
Spinnen en snelheid lijkt me grotendeels techniek. Ik kan me bv. voorstellen dat een top 10 wereldspeler met een all frame en 1.5 srivers nog steeds makkelijk kan winnen van zeer goede spelers. Maar misschien zit er naast.