Over mij:
Ik speel eerste klasse in de regio midden. Ik ben twee kanten aanvallend. Elke bal die ik kan aanvallen doe ik. Het liefst al de eerste bal die ik krijg. Nu speel ik met twee kanten Stiga Calibra LT (Spin) wat een prachtig rubber is. Dit rubber is ook snel en naar mijn mening te snel. Het is een alles of niets rubber. Of het is raak en een punt of het is mis. Het is niet vergevingsgezind en elk kleinste foutje is meteen fataal. Maar goed raken is gelijk een punt.
Wat wil ik?
Ik zit er aan te om gewoon helemaal "back to basics" te gaan. Dus om weer met een "beginners" set up te spelen, namelijk een Allround frame (Butterfly Primorac) en Forehand Sriver-L 2.1mm en Backhand Sriver-EL 1.9mm.
Waarom?
Ik wil een set-up dat meer gecontroleerd is en waarbij elk foutje niet meteen fataal is. Ook mijn techniek iets verbeteren. (Op zich niks mis mee, maar kan wat vaster worden)
Mijn angst
Door deze "langzame" allround set-up ben ik bang dat ik mijn wapen, snelheid kwijt ben. Dat mijn topspin niet meer hard en snel is, maar langzaam en bol. Mijn spel is meer snelheid georiënteerd dan op spin.
Vraag
Is mijn angst logisch of is deze set-up nog steeds snel genoeg? Wat vinden jullie van deze set-up en wat zouden jullie mijn aanraden?
Barst los! Ben benieuwd
(test rubbers/frames zijn altijd welkom