Ondanks dat ik al 3 seizoenen met dit batje speel experimenteer ik op training en bij de recreantencompetitie wel eens met ander materiaal (andere rubbers, verschillende houtjes). Dit vind ik gewoon leuk om te doen, en geeft me ook wat meer inzicht in de verschillen. Al moet ik zeggen techniek blijft duidelijk het belangrijkst, vind dat rubbers maar een klein verschil maken tenzij je totaal het verkeerde kiest.
Zo heb ik al gespeeld met:
-Tenergy 80 in 1.7 zowel FH/BH. Toprubber, echt ongelooflijk met aanvallen, maar voor mij persoonlijk nog te snel.
-Friendship 729 FX Lightning 2.0 FH/Friendship RITC Japan 2.0 BH. Ok, echt niets voor mij, te weinig power verder van de tafel, wel erg veel controle dichtbij de tafel en moet een andere slag maken. Kleverige zooi is niks voor mij
-Donic Coppa x3 1/8FH / Andro Backside D 1.7 BH - Kon niet echt uit de voeten met de forehand hier, weet niet wat het is. Kon er wel goed mee blokken en openen, maar niet dwingend genoeg mee spelen. Backhand is wel 1 van mijn favorieten, heb backside D ook lang gehad toen ik net begon met tafeltennis.
- Speelstijl (bijv. verdedigend, all-round, aanvallend).
Aanvallend/gecontroleerd aanvallend. Ik zoek wel zo snel mogelijk naar een manier om het spel open te maken en maak het dan zo snel mogelijk af. Vroeger vooral contra, tegenwoordig op topspin gebaseerd spel.
Ik open zowel met de BH als de FH redelijk makkelijk, maar met de FH zit er meer spin achter en is dus gevaarlijker. Afmaken kan ik met beide kanten goed. Blokken iets beter met de backhand, counteren/overnemen kan ik ook iets beter met de backhand. De forehand is sneller en gevaarlijker maar ook een onnauwkeuriger. Nu kan dat mss wel komen door een lange slag (ben 1m97).
- Speelsterkte.
5e klasse in Limburg, maar daar speel ik wel 80%, dus zo tussen niveau 4e/5e in. Ik denk dat we binnenkort gaan promoveren en daar voel ik me wel klaar voor (hopelijk teamgenoten ook)
- Voorkeuren rubbers/frame (Zacht of hard, etc.).
Liefst iets harder, minimaal medium+.. FH liefst niet te kleverig, BH mag wel.. denk aan rubbers in 2.0mm dikte aan beide kanten, heb nu 2.3 maar dat was misschien iets té.
Heb ook al paar keer met adidas rubbers gespeeld van een vriend (p7), die bevielen ook erg...
- Je budget.
Maakt niet uit, geld genoeg
- Wat je zoekt in een rubber/frame (goed in blokken, spinnen etc.).
Ik heb zo'n idee dat mijn forehand iets rustiger moet zijn om mijn lange slagen te corrigeren (dat krijg ik er niet meer uit).
Op mijn FH moet ik iets hebben met een hoge werphoek, maar genoeg controle en waarschijnlijk iets minder dik dan nu.
Met de backhand zit ik op dit moment wel goed. Maar daar is actief blokken/overnemen misschien wel mijn grootste wapen.
Zat zelf dus te denken aan de Adidas P7 rubbers en dan de FH iets dunner dan de BH. Maar daar hebben heel weinig mensen ervaringen mee. Dus als iemand iets beters weet zeg het maar.