Hulp bij keuze rubbers

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Plaats reactie
jodemol
Beginner
Beginner

Hulp bij keuze rubbers

Bericht door jodemol »

Hallo,

Ik wens mijn backhand rubber te wijzigen. Mijn houtje is een Andro Super Core Cell Carbon off. Op dit moment ligt er een Tackiness D op. In forehand een Andro Hexer HD (mijn handzetting op het houtje is niet helemaal volgens de norm, waardoor ik in voorhand wat power mis. Daarom een sneller rubber. Topspin gaat supper). Een beetje tegenstrijdig backhand-rubber (Tackiness D) denk ik met het houtje, maar voor mij was dit ideaal.
Ik kan goed snijden en nog belangrijk de ballen goed liften en afkloppen. Met backhand kan ik - indien nodig - het spel wat vertragen.

Nu zou ik ook graag wat meer topspinnen met backhand. Tijdens training voel ik dat ik met Tackiness D eigenlijk heel moeilijk kan topspinnen waardoor ik onnatuurlijke houding moet aannemen. Heb ook al enes met hetzelfde houtje van iemand anders en andro backside 2D geprobeerd. Gaat iets beter, doch nog niet OK. Natuarlijk als ik probeer met de Hexer HD (backhand) gaat dit wel, maar dan ga ik in het spel geen controle meer hebben.

Ik zou dus een stapje verder willen gaan (maar niet direct alles omgooien), maar ik wil nog wel kunnen snijden en de bal kort leggen. Ik dacht aan Impuls reeks, Plasma 380 of Shifter-reeks van Andro. Zou één van deze mij meer kunnen later topspinnen in backhand ? Of hebben jullie een beter rubber (dat niet te snel is) ?

Dank u voor de tips.
mank
Platinum Member
Platinum Member

Re: Hulp bij keuze rubbers

Bericht door mank »

Hallo,

Welke dikte tackiness heb je erop ? Tackiness d is namelijk juist heel makkelijk voor bh topspin in vooral de dikte 1,8 mm. Dikker wordt gauw wat sloom en dat past niet zo goed bij een bh slag die altijd wat korter is. Dunner wordt de balafsprong weer erg laag op een snel frame. Je zou dus gewoon een te dikke of dunne versie kunnen hebben.
jodemol
Beginner
Beginner

Bericht door jodemol »

Dikte Tackiness D = 1,9

Bedankt voor de reactie
jerrot
Silver Member
Silver Member

Bericht door jerrot »

Misschien is een xiom vega elite in 1.8 dan wel iets. Ik gebruik die zelf dan op mijn forehand maar ik kan er wel alles mee. Met name blokken en kort terug leggen gaat fijn er mee. En voor de aanval te kiezen zit er voldoende tempo in.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
Plaats reactie