Kunnen jullie mij helpen? (Nieuw bat)

Hier kun je advies vinden of vragen over een batje dat past bij jouw speelstijl.
Plaats reactie
Leander
Beginner
Beginner

Kunnen jullie mij helpen? (Nieuw bat)

Bericht door Leander »

Goedendag,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum, dus ik weet nog niet precies hoe men verwacht dat ik me gedraag ;)

Ik ben een aanvallende speler, die ook 3 à 4 meter achter de tafel nog veel plezier in zijn spel heeft.
Volgend seizoen speel ik Landelijk C.
Nu speel ik met Donic Acuda S1 en DHS Hurricane III op een Andro Super Core Cell off. Met deze combinatie kon ik goed uit de voeten, maar ik ben toe aan iets anders

Ik heb al een beetje rond zitten kijken op het internet, waardoor ik al enige conclusies genomen heb: Ik kies op de Forehand voor Andro Rasant Turbo.

Voor de Backhand en het frame heb ik nog geen keuze kunnen maken. Wel denk ik voor de backhand aan Donic Bluefire M1 of Xiom Vega Pro.

Bij het frame zat ik te denken aan de Nimbus Off van Tibhar of de Stiga Energy Wood WRB.

Hebben jullie enig idee of dit een goede combinatie is en/of ervaring met deze materialen?
Of zijn er andere mogelijkheden?

Mijn budget ligt rond de 130€

Groet,
Leander
Forehand: Donic Acuda S1
Backhand: DHS Hurricane III

Landelijk C
Danny1973
Moderator
Moderator

Re: Kunnen jullie mij helpen? (Nieuw bat)

Bericht door Danny1973 »

Hoi Leander,
Welkom op het forum. Je speelt nu al met een redelijk vlotte combinatie, en geeft aan dat je goed met je huidige batje speelt, maar toch iets anders zoekt. Wat hoop je te vinden in een nieuw batje? Meer snelheid, meer spin of iets meer controle. Het is vaak raadzaam om bij een combinatie waar je prettig mee speelt om niet zowel het frame en de rubbers te veranderen omdat je dan niet goed weet waardoor een verandering veroorzaakt wordt. Je zou mits je frame nog goed is ook eerst alleen de rubbers aan kunnen passen.
Over de rasant turbo kan ik je niets vertellen. De vega pro is een prima rubber, maar ondertussen vind ik de vega japan een veel beter rubber. Iets minder snel, maar veel meer controle. Ook is het eenvoudiger om met verschillende snelheden te spinnen. Bij serveren haal ik er ook meer effect uit. De vega pro is wel prettiger als je continue wat hardere spinballen slaat. Ik heb zelf nu een 1.8 op mijn backhand en vind deze snel genoeg op een off frame. Heel veel controle en je kunt er evengoed prima mee openen. Bij schuiven en serviceontvangst is het eenvoudiger om de bal kort en laag te houden.
Op je forehand zou je ook eens bij victas rubbers kunnen kijken. Een merk dat behoorlijk in opkomst is en goede reviews krijgt.
Succes
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
MvanL
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door MvanL »

Andro rasant turbo is een prima keus voor je forehand. een aantal van mijn clubgenoten spelen er mee en zijn zeer tevreden. Had je de Andro rasant grip meegenomen in je overwegingen? Nog iets meer spin dan de turbo en iets nieuwer rubber. Beiden spreekt mij wel aan.
DHC in Delft
Derde klasse West-zuid
OSP Expert All+
Tibhar 5Q VIP 2.1
Victas VS>402 Limber 2.0
piercedtom
Beginner
Beginner

Bericht door piercedtom »

Hallotjes allemaal,

Ik zet net sinds een maand of zoiets mijn eerste stappen in de tafeltennis wereld en heb mij vandaag een Sima pro sport tafeltennis batje aangeschaft omdat ik echt helemaal nog niet veel kan van deze sport. Nu is mijn vraag is dit het ideale batje om mee te starten

Grtz Piercedtom
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

Hoi,
ga naar een tafeltennis winkel of website en bestel het goedkoopste allround frame van tibhar,de smash, met rubbers friendship super soft 2.0 mm, dan heb je voor 30 euro een goed beginners bat.
groetjes
piercedtom
Beginner
Beginner

@ Mepper59 : De aangeschafte bat speelt perfect voor mij en licht lekker in de hand ik kan het weten heb net ff tegen een vriend van mij gespeeld. Bij deze weet je dus dat het niet perse veel moet kosten en dat dit van persoon tot persoon afhangt

Maar toch bedankt voor de info zal hem onthouden

Piercedtom
benxx
Silver Member
Silver Member

Bericht door benxx »

Bij onze vereniging krijgt iedereen die lid wordt een gratis nieuw batje. Ik dacht een Joola Bat Team Master. Ik heb er een keertje mee gespeeld, prima om mee te beginnen. Als je nog geen lid bent en toch een keer wilt spelen hebben we altijd een voorraadje batjes in de kast liggen. Voorkomt problemen zoals jij die nu beschrijft.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm

Test:

Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm

ELO 01-05-24 1447
piercedtom
Beginner
Beginner

Het probleem is dat ik in baarle-nassau noord Brabant leef en autisme heb.

Maar toch bedankt
Grtz piercedtom
Leander
Beginner
Beginner

Bericht door Leander »

Danny1973 schreef:Hoi Leander,
Welkom op het forum. Je speelt nu al met een redelijk vlotte combinatie, en geeft aan dat je goed met je huidige batje speelt, maar toch iets anders zoekt. Wat hoop je te vinden in een nieuw batje? Meer snelheid, meer spin of iets meer controle. Het is vaak raadzaam om bij een combinatie waar je prettig mee speelt om niet zowel het frame en de rubbers te veranderen omdat je dan niet goed weet waardoor een verandering veroorzaakt wordt. Je zou mits je frame nog goed is ook eerst alleen de rubbers aan kunnen passen.
Over de rasant turbo kan ik je niets vertellen. De vega pro is een prima rubber, maar ondertussen vind ik de vega japan een veel beter rubber. Iets minder snel, maar veel meer controle. Ook is het eenvoudiger om met verschillende snelheden te spinnen. Bij serveren haal ik er ook meer effect uit. De vega pro is wel prettiger als je continue wat hardere spinballen slaat. Ik heb zelf nu een 1.8 op mijn backhand en vind deze snel genoeg op een off frame. Heel veel controle en je kunt er evengoed prima mee openen. Bij schuiven en serviceontvangst is het eenvoudiger om de bal kort en laag te houden.
Op je forehand zou je ook eens bij victas rubbers kunnen kijken. Een merk dat behoorlijk in opkomst is en goede reviews krijgt.
Succes
Dankje Danny voor je reactie!

Ik merk in de eerste plaats op dat ik niet meer uit mijn batje kan halen wat ik wil.
Ook mijn frame begint lichte scheurtjes te vertonen en ik moet zeggen: dat speelt niet lekker!

Ik heb nog een beetje gezocht op de Xiom Vega Japan, maar met welk rubber kan je dit vergelijken?

Groet,
Leander
Forehand: Donic Acuda S1
Backhand: DHS Hurricane III

Landelijk C
mank
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door mank »

Mocht je van zevenlaags naar vijflaags frame over willen stappen dan zou ik sowieso eerst een frame kopen en dat na de competitie een paar keer met de oude rubbers uit testen.
Die zullen dan namelijk al anders spelen voor je gevoel ook al komt dat dan door het andere frame.
Een ander zevenlaags frame, in wat mindere mate, net zo.

Anders koop je nu rubbers voor een nog onbekend frame. Dat blijft dan toch een gok ongeacht hoeveel je je erin verdiept
Een rubber met spons die twee graad harder is kan bijv op een zachter en flexibeler frame qua spelen best zachter zijn en andersom.

Bedenk dat niemand ooit met een los rubber of frame getafeltennist heeft om rubbers en frames te testen en te kunnen vergelijken.
Hooguit een enkeling die een keer voor de gein met een frame zonder rubbers speelt.
Dat laatste zou misschien nog de meest objektieve test zijn voor framesnelheid en spin.
Spin is dan heel laag en bij alle frames gelijk maar toch kan een rubber op het ene frame veel meer spin mogelijk maken dan op een ander frame.
Dus beter eerst een nog onbekend frame met zelfde rubbers testen zodat een idee ontstaat hoe het zich tot het vorige frame verhoudt met zelfde rubbers.
Plaats reactie