Ik heb even contact gehad met Peter van tt-piet. Uit zijn lijst van beschikbare feneerhout, zou de samenstelling als volgt worden:mank schreef: Kern : hard balsa ipv Kiri bij Boll spirit is niet zoveel verschil en balsa iets dikker compenseert dit qua snelheid nog wat.
Eerste laag op de kern : limba 0,5 mm heeft het boll spirit frame ook dus identiek
Carbon laagje van 0,15 mm dikte (ongeveer) vervangen door berken van 0,2/0,233 mm.
Arylatelaagje vervangen door nog zo,n berkenlaagje.
Koto buitenlagen vervangen door nog zo,n berkenlaagje.
Het is immers triplex dus drie lagen berken per kant.
Omdat de laagjes aan de buitenkant vlak achter elkaar zitten als met carbon frames krijg je zo een behoorlijk snel en nog vrij licht frame dat vooral met huidenlijm verlijmd ook echt wat carbonachtig zal spelen.
0,6mm berk
0,55 mm limba
4mm balsa
0,55 mm limba
0,6mm berk
Framedikte : +- 6,3 mm
Ik twijfel nog om een dubbele laag koto aan de buitenkant te voorzien, en de dikte dan te compenseren door de balsa kern te verdunnen, bvb:
0,55mm koto
0,6mm berk
0,55 mm limba
3mm balsa
0,55 mm limba
0,6mm berk
0,55mm koto
Framedikte : +- 6,4mm
Mank, lijkt dit u een goede keuze? Of gewoon 4mm balsa houden en een dikker frame maken? Alle tips zijn welkom
Iets anders waar ik nog aan twijfel is de Balsa kern. Abachi is ook een mogelijkheid. Heb daarmee meer speelervaring van bij m'n vorig frame (persson powerplay). Misschien moet ik maar gewoon iets proberen in plaats van er teveel over na te denken
Ik overweeg om het lijmen door hem te laten doen aangezien ik nog niet over betere lijm en een pers beschik (en met mijn auto erop gaan staan, lijkt mij te riskant). Het handvat ga ik zelf maken, deze keer uit iets zwaarder dan multiplex.