Nadat OSP de Ultimate naar iemand anders had verzonden,die zo vriendelijk was om hem naar mij te zenden, heb ik gister voor de eerste keer met de U gespeeld.Mijn impressies.
FH adidas P7 1.8 (2e hands van jeroen over genomen) in prima staat overigens,thanx.Toplaag 1x met olie gedaan.Spinnen ging zo makkelijk op backspin,kon met kleine beweging veel bolle spin geven die lastig te blokken is. Dat punt is echt een sterk punt van de combi p7/ultimate. had ik al gelezen, nu zelf ervaren.
BH tackiness C 1.9 (ook 2e hands en met olie behandeld)
Het eerste grote verschil met de Viruoso wat me opviel is de rustigere afsprong, veel lineairder, prettig om te ervaren, past gewoon beter bij mijn slag.Kort aan tafel.
Ook hier een geweldige feedback en daardoor veel controle.Door de rustigere bounce is de bal ook beter te sturen en in combi met de p7 (spinongevoelig bij ontvangst) speelde dat heel fijn. Kon naar hartelust schakelen tussen passief spel en versnellen, met veel gevoel, werd niet gauw te snel.Daarmee was mijn angstje voor de snelheid van het frame opgelost.
Wel als ik voluit sloeg ging de bal echt rechtdoor, veel minder boog dan de V, moest dus iets meer werken/batstand aanpassen als ik naar achter ging.
Maar zeker op middenafstand voldoende power om over te nemen.
Op de BH had ik direkt meer power zowel met spinnen als tikken.
Service ontvangst BH vraagt meer tijd/gewenning, maar de vlakke tik gaat bijna vanzelf en BHspin (mijn mindere slag )

gaf veel meer swung,was helemaal verrast, ik kan het dus wel....
De tackiness deed als verwacht, maar voelde wat te traag.Hoewel de BHspin wel redelijk doorkwam als ik hem goed raakte, maar goed het is niet voor niks mijn mindere slag.
Door de ervaring van gister ga ik volgende keer met de getunede Musa 2.0 op BH spelen, de P7 is een blijver op FH.
Heb ook batje gedraaid maar voor de BH is de P7 minder makkelijk voor mij.
Kort overzicht V-U
service kort U+
service lang V=U
ontvangst U+( minder bounce)
FH topspin U+(bolller) en trager wel consistenter 5/6/7 x spinnen gaat heel makkelijk/variatie is +
FH topspin speed V++ midden afstand
BH U +door de betere controle/ook minder bounce
smash U+, kan nog meer op souplesse door meer doorslag kracht.
chop U=V/doe ik niet veel maar is allebei prima te doen zowel FH als BH
topspeed vlak U+
topspeed spin V+
off the bounce U++(mijn lievelingsslag...

)
de zachtere aanslag werkt voor mij goed uit.
blok U+
dropshot U+
tot zover mijn eerste indrukken, zal binnenkort een slag voor slag test doen, de Virtuoso is vanaf nu te koop(zie sectie te koop

)
mep ze.