Na 2 competities (NJ 2013: 5e klasse en VJ 2014 - 4e klasse) met m'n huidige bat gespeeld te hebben wil ik deze nu vervangen.
Oud
Frame Andro SuperCore Carbon Light - All+ (daarvoor: Andro SuperCore Cell Off-).
FH: Joola Energy-Xtra Green Power 1.8mm
BH: Gewo arget Air tec FX - 1,5
Vooral tegen (betere) spelers heb ik soms het gevoel controle te missen. Met m'n forehand kan ik redelijk makkelijk openen, vaak zijn dit snelle ballen, maar met weinig topspin. Met m'n backhand kan ik steeds beter openen, alleen zit er ook weinig topspin in (vooral omdat ik de techniek nog niet goed beheers). Aanvallen op m'n backhand, block ik (te) vaak ik in het net én speel ik te zacht terug. Met m'n backhand moet ik iets meer kracht zetten om de bal dezelfde vaart te kunnen geven; ik vermoed dat dit komt om het BH-rubber een stuk dunner is.
Na de zomer wil ik aanvallender gaan spelen en vooral met m'n backhand meer openen/druk zetten. Nu verval ik vaak in actief/passief (openen, 1-2 keer aanval doorzetten en vervolgens (te) passief terugspelen, waardoor tegenstander aanval kan overnemen). Ook wil ik een wat betere (spin)techniek ontwikkelen. Trage (bolle) topspinballen vond ik lastig met m'n oude batcombinatie. Daarom zat ik te denken aan een meer controlerend / iets langzamer frame. Ik blijf graag bij Andro omdat dit erg lekker in de hand vind liggen. De Xiom Vega Elite komt volgens tabletennisdb.com qua sponge overeeen met het oude Joola rubber. Voor de BH heb ik een iets dikker rubber gekozen, zodat ik iets makkelijker kan spinnen én het verschil met de forehand kleiner is. Is onderstaande voor mij een goede batcombinatie-keuze?
Nieuw
Frame: Andro Temper Tech All+
FH: Xiom Vega Elite 1.8
BH: Andro Shifter 1.7
Vervanging frame en rubbers door Temper Tech
Vervanging frame en rubbers door Temper Tech
Frame: Andro TemperTech Off-
FH: Tibhar EL-S 1.9 mm
BH: Tibhar EL-P 1,9mm
ELO 1-7-2017: 1516
Re: Vervanging frame en rubbers door Temper Tech
Xiom lijkt mij prima, ben ik zelf niet bekend mee, maar zijn veel gebruikt, dus is ongetwijfeld goed. Andro shifter zou ik niet doen. De Andro Impuls Powersponge is volgens mij een generatie nieuwer en is in alles beter dan de shifter.
DHC in Delft
Derde klasse West-zuid
OSP Expert All+
Tibhar 5Q VIP 2.1
Victas VS>402 Limber 2.0
Derde klasse West-zuid
OSP Expert All+
Tibhar 5Q VIP 2.1
Victas VS>402 Limber 2.0
Re: Vervanging frame en rubbers door Temper Tech
Bedankt MvanL,
De afgelopen 4 maanden met de Xiom Vega Elite op FH gespeeld en dat beviel erg goed.
Ook heb ik met het Temper Tech All+ frame mij een stuk meer controle-gevoel.
De BH-opening gaat na veel trainen ook een stuk beter.
Heb nu een Donic Acuda S3 1.8 mm gekocht, dezelfde dikte als FH.
PS. zie ik je eind augustus nog in Den Haag?
De afgelopen 4 maanden met de Xiom Vega Elite op FH gespeeld en dat beviel erg goed.
Ook heb ik met het Temper Tech All+ frame mij een stuk meer controle-gevoel.
De BH-opening gaat na veel trainen ook een stuk beter.
Heb nu een Donic Acuda S3 1.8 mm gekocht, dezelfde dikte als FH.
PS. zie ik je eind augustus nog in Den Haag?
Frame: Andro TemperTech Off-