Hallo allemaal,
Eerste post hier, maar laat ik maar direct met de deur in huis vallen. Ik ben momenteel op zoek naar nieuwe rubbers (zowel FH als BH) voor komend seizoen en daarvoor zoek ik wat advies.
Ik speel onderkant 3e klasse senioren in de afdeling Limburg. Ik ben een redelijk offensief ingestelde speler die zijn punten jarenlang vooral maakte met de backhand (spinnen en tikken). De laatste jaren heb ik hard gewerkt aan het verbeteren van mijn forehand topspin en daar begin ik nu de resultaten van te merken. Ik heb veel meer vertrouwen erin gekregen en zet hem steeds meer in. Wat ik dan ook zoek in nieuwe rubbers is iets waar mijn forehand wat meer 'bite' door krijgt.
De laatste 5 à 6 jaar heb ik vooral gespeeld met rubbers uit de Impuls serie van Andro (om de zoveel tijd uiteraard vervangen door verse rubbers, ze slijten vrij rap heb ik de indruk). Ook op de backhand een aantal jaren terug nog gespeeld met een Sriver G2 FX. Huidige combinatie is te zien in onderschrift. Een jeugdtrainer raadde me ooit een Impuls aan voor mijn forehand vanwege de prima controle en de 'vergeeflijkheid'. Sindsdien eigenlijk nooit meer van afgeweken, alleen overgestapt op de Impuls Speed. De Powersponge nog even geprobeerd, maar die beviel me niet zo.
De afgelopen weken heb ik een paar keer gespeeld met het materiaal van andere spelers op de club om wat andere rubbers te proeven. Iets dat me erg beviel was een Xiom (precieze weet ik niet meer) op de backhand. Voelde fijn bij schuiven, spinnen en tikken. Het is de forehand waar ik nog over twijfel. Waar ik voor mezelf inmiddels in ieder geval uit ben, is dat ik een voorkeur heb voor zachte tot medium rubbers qua hardheid die veel controle bieden. Onder andere een Andro Shifter (beviel wel redelijk, maar voor mijn gevoel een net niet geval, wellicht nog eens proberen) en een Andro Hexer (voor mijn gevoel wat te snel) geprobeerd. Ik ben benieuwd of jullie nog advies hebben voor een geschikt FH rubber?
Bij voorbaat dank.
Groet, Kaj
Advies nieuwe rubbers
Advies nieuwe rubbers
3e klasse, afdeling Limburg
Frame: C. Süss Kinetic Hinoki All+
FH: Andro Impuls Speed 2.0
BH: Andro Impuls Speed 1.8
Frame: C. Süss Kinetic Hinoki All+
FH: Andro Impuls Speed 2.0
BH: Andro Impuls Speed 1.8
Re: Advies nieuwe rubbers
Hoi
gezien je setup en je fh verhaal zou je xiom elite 2.0 kunnen proberen.is iets harder dan je andro maar veel duurzamer en heel erg vergevingsgezind.ook prima voor je bh in 1.8. De hexer is een hele stap harder en sneller dan je andro, dus je ervaring van te snel klopt wel plus dat dat rubber een iets andere slag vraagt dan je vanuit de impuls(zacht)gewend bent.
De shifter is geen tensor rubber dus die speelt "net "niet zoals je gewend bent.Meer soort sriver.
gezien je setup en je fh verhaal zou je xiom elite 2.0 kunnen proberen.is iets harder dan je andro maar veel duurzamer en heel erg vergevingsgezind.ook prima voor je bh in 1.8. De hexer is een hele stap harder en sneller dan je andro, dus je ervaring van te snel klopt wel plus dat dat rubber een iets andere slag vraagt dan je vanuit de impuls(zacht)gewend bent.
De shifter is geen tensor rubber dus die speelt "net "niet zoals je gewend bent.Meer soort sriver.
De Vega Elite kan ik je ook zeker aanraden, is snel genoeg om te smashen, vrij ongevoelig voor spin en geen hoge balafsprong mijn inzien. Ik kan er alleen weinig spin mee geven.
Afgelopen dinsdag heb ik voor het eerst met een Donic Acuda S3 gespeeld en op de eerste indrukken vind ik dat een heel fijn rubber op alle vlakken, het enigste waar ik moeite mee had was om een snelle service laag en kort terug te brengen maar de overige dingen gingen er heerlijk mee in de 1e training.
Afgelopen dinsdag heb ik voor het eerst met een Donic Acuda S3 gespeeld en op de eerste indrukken vind ik dat een heel fijn rubber op alle vlakken, het enigste waar ik moeite mee had was om een snelle service laag en kort terug te brengen maar de overige dingen gingen er heerlijk mee in de 1e training.
Andro Temper Tech ALL+
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
BH Andro Rasant Grip
FH Tibhar FX-P
De vega serie is redelijk betaalbaar, en heeft een vrij behoorlijke levensduur. Ikzelf heb de hele serie gespeeld, behalve de China uitvoering. Persoonlijk vind ik de elite vrij zacht en zou eerder voor de vega Europe kiezen als goed allroundrubber. Momenteel speel ik met de Japan. Die is echt wel iets harder, maar van de hele serie vind ik het de meest prettige qua controle bij blokken en schuiven, en niet zo gevoelig bij inkomend effect. Qua spinnen is de Japan zeer goed, ook vanuit de tweede lijn. Het tikken is met de 1.8 op de backhand zeer goed te doen. Doordat het rubber iets harder is dan de elite en de Europe komen de ballen er wat directer en strakker vanaf bij de Japan. Misschien is het rubber iets sneller, maar I.c.m. jou allroundframe zal het echt geen kanon worden. Zeker als je 3e klasse speelt en traint zal je niet lang aan hoeven passen.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max