Beste allemaal!
Ik kom net terug van een heerlijke vakantie uit Cuba, wat bleek daar was op een tv tussen 18:00 en 19:00 Tenis de Mesa te zien oftewel tafeltennis, tijdens het klaarmaken, voor het avondeten stond dit op, jullie zullen denken wat heeft dit met dit forum te maken?
Ik heb in mijn jeugd tafeltennis gespeeld bij amsterdam 78, op mijn best heb ik landelijk c gespreeld. Echter toen ik mijn vriendin leerde kennen ben ik naar de andere kant van het land verhuisd en ben niet meer verder gegaan met deze mooie sport, ik heb in de tussentijd getennist en speel op dit moment badminton, echter is het weer zo beginnen te kriebelen dat ik er sterk over nadenk om hier in de regio een club te zoeken om weer eens kennis te maken met deze sport welke altijd een grote liefde is geweest.
Ik hoop dat jullie mij een beetje wegwijs willen maken, in wat er in het verleden allemaal is veranderd ik ben sinds 2006 gestopt, zijn er inmiddels andere regels enz enz, het enigste wat ik weet wat er veranderd is, is dat het plakken (waar ik altijd heel erg veel meebezig ben geweest) niet meer is toegestaan, wat houdt dit precies in, mag je echt niet meer opnieuw lijmen?
Ik hoor graag van jullie, om mij weer helemaal verliefd op deze sport te krijgen.
MvG
Erik.
Opnieuw kriebels voor deze mooie sport.
Opnieuw kriebels voor deze mooie sport.
Laatst gewijzigd door Smidsy op 25 jan 2015, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
p1ngp0ng3r
- Advanced Member

Re: Opnieuw kriebels voor deze mooie sport.
Hallo Erik,
Leuk om te horen!
Op zich is er niet zo heel veel veranderd, puntentelling tot 11, 2x serveren per beurt ipv 5x en plakken is inderdaad niet meer toegestaan. Wel met lijm op waterbasis, maar het sensationele gevoel van weleer, zul je niet meer hebben. Daar tegenover staat dat de rubbers een hogere mate van catapult hebben gekregen.
Ben benieuwd hoe je (tweede) eerste keer bevalt
Leuk om te horen!
Op zich is er niet zo heel veel veranderd, puntentelling tot 11, 2x serveren per beurt ipv 5x en plakken is inderdaad niet meer toegestaan. Wel met lijm op waterbasis, maar het sensationele gevoel van weleer, zul je niet meer hebben. Daar tegenover staat dat de rubbers een hogere mate van catapult hebben gekregen.
Ben benieuwd hoe je (tweede) eerste keer bevalt
Rasanter R48 - Infinity VPS - Evolution FX-P
Beste p1ngp0ng3r,
Bedankt voor je reactie, ik vernam ook iets dat er nieuwe ballen ontwikkeld zijn, ik weet dat ze in mijn tijd naar 40mm zijn gegaan.
Mijn tafeltennishart is weer opgebloeid, heerlijk om weer in de webshops te neuzen naar materiaal, zoals de onmogelijk ontelbare combinaties van frames en rubbers.
Het lijmen is dus nog wel toegestaan met de nieuwe lijmsoorten maar is dus eigenlijk niet meer nodig... of is een keer in de zoveel tijd toch wel verstandig om toch de rubbers er laten we zeggen 1x in de maand opnieuw op te plakken?
Wordt dit forum veel bezocht en vaak op geantwoord?
Of zijn er andere fora waar veel en vaak op wordt bericht...
Met vriendelijke Groet
Erik
Bedankt voor je reactie, ik vernam ook iets dat er nieuwe ballen ontwikkeld zijn, ik weet dat ze in mijn tijd naar 40mm zijn gegaan.
Mijn tafeltennishart is weer opgebloeid, heerlijk om weer in de webshops te neuzen naar materiaal, zoals de onmogelijk ontelbare combinaties van frames en rubbers.
Het lijmen is dus nog wel toegestaan met de nieuwe lijmsoorten maar is dus eigenlijk niet meer nodig... of is een keer in de zoveel tijd toch wel verstandig om toch de rubbers er laten we zeggen 1x in de maand opnieuw op te plakken?
Wordt dit forum veel bezocht en vaak op geantwoord?
Of zijn er andere fora waar veel en vaak op wordt bericht...
Met vriendelijke Groet
Erik
-
p1ngp0ng3r
- Advanced Member

Erik,
De huidige bal is nog gemaakt van celluloid, maar door nieuwe EU regulering mag celluloid niet meer. De nieuwe bal is nog een fractie groter, aangeduidt met 40+ en is gemaakt van plastic. Ik heb er zelf nu een paar keer mee gespeelt en ben het eens met wat te lezen is op verschillende buitenlandse fora: minder snelheid en minder spin.
De zoektocht naar nieuw materiaal zal een ware speurtocht worden
Er is tegenwoordig wel heel veel keuze.
Waar heb je vroeger mee gespeeld en wat was je speltype?
Als ik mijn keuze voor mijn rubbers voor het seizoen heb gemaakt, dan laat ik ze er ook gewoon opzitten. Na het seizoen gaan ze eraf en ga ik nieuw materiaal testen. Blijft gewoon leuk om te doen!
Dit forum is wat rustiger geworden de laatste (ik heb zelf de laatste tijd ook niet veel gepost, als ik eerlijk ben), maar er zijn no wel een paar mensen die regelmatig posten. En al deze mensen hebben aardig wat ervaring
Gr.
De huidige bal is nog gemaakt van celluloid, maar door nieuwe EU regulering mag celluloid niet meer. De nieuwe bal is nog een fractie groter, aangeduidt met 40+ en is gemaakt van plastic. Ik heb er zelf nu een paar keer mee gespeelt en ben het eens met wat te lezen is op verschillende buitenlandse fora: minder snelheid en minder spin.
De zoektocht naar nieuw materiaal zal een ware speurtocht worden
Waar heb je vroeger mee gespeeld en wat was je speltype?
Als ik mijn keuze voor mijn rubbers voor het seizoen heb gemaakt, dan laat ik ze er ook gewoon opzitten. Na het seizoen gaan ze eraf en ga ik nieuw materiaal testen. Blijft gewoon leuk om te doen!
Dit forum is wat rustiger geworden de laatste (ik heb zelf de laatste tijd ook niet veel gepost, als ik eerlijk ben), maar er zijn no wel een paar mensen die regelmatig posten. En al deze mensen hebben aardig wat ervaring
Gr.
Rasanter R48 - Infinity VPS - Evolution FX-P
Welkom back bij het meest moeilijke spelletje en tegelijk het mooiste spel ter wereld.
Er is heel veel te vinden op internet en soms teveel....!
maar als je weer op zoek bent naar je set-up, geef ff door wat het was dan kunnen we je wel op weg helpen om wat meer naar deze tijd te komen Al spelen er nog steeds heeel veel "oudere" mensen met min of meer een klassieke set-up.
Er is heel veel te vinden op internet en soms teveel....!
maar als je weer op zoek bent naar je set-up, geef ff door wat het was dan kunnen we je wel op weg helpen om wat meer naar deze tijd te komen Al spelen er nog steeds heeel veel "oudere" mensen met min of meer een klassieke set-up.
Bedankt voor de tot nu toe leuke reacties... mede door.jullie zal ik erg veel gaan neuzen in de te kiezen frames, wat ik altijd een van de leukste dingen vind om te doen...
Ik heb gespeeld met een off+ frame van butterfly, het type weet ik zo niet meer, mijn keuze rubbers waren vaak stiga neos sound max op de backhand en een iets meer spin gevende tacky rubber op de forehand, ik ben/was een speler die heel vaak direct de aanval zocht na de service, om de ander hier geen.kans toe te geven...
Echter ben ik van mening dat deze setup misschien wat te snel is/ was....
Ik.heb altijd moeite gehad om met mijn backhand te openen en liep hier altijd omheen....
Ik zoek een lekker off,misschien zelfs off- frame met op de forehand een relatief snel rubber waar ik lekker op snelheid en met veel spin mee kan openen...
Op de backhand zoek ik.een rubber wat iets langzamer is maar waar ik de opening makkelijker mee maak dan ik vroeger deed....
Ik.zal niet snel voor.de max varianten kiezen nu ik het spel na 10 jaar wil gaan spelen....
Het budget zal denk ik rond de 80-100euro liggen om mee te beginnen..
Ik hoor de miljoenen opties graag aan...
Fijne avond, groet Erik
Ik heb gespeeld met een off+ frame van butterfly, het type weet ik zo niet meer, mijn keuze rubbers waren vaak stiga neos sound max op de backhand en een iets meer spin gevende tacky rubber op de forehand, ik ben/was een speler die heel vaak direct de aanval zocht na de service, om de ander hier geen.kans toe te geven...
Echter ben ik van mening dat deze setup misschien wat te snel is/ was....
Ik.heb altijd moeite gehad om met mijn backhand te openen en liep hier altijd omheen....
Ik zoek een lekker off,misschien zelfs off- frame met op de forehand een relatief snel rubber waar ik lekker op snelheid en met veel spin mee kan openen...
Op de backhand zoek ik.een rubber wat iets langzamer is maar waar ik de opening makkelijker mee maak dan ik vroeger deed....
Ik.zal niet snel voor.de max varianten kiezen nu ik het spel na 10 jaar wil gaan spelen....
Het budget zal denk ik rond de 80-100euro liggen om mee te beginnen..
Ik hoor de miljoenen opties graag aan...
Fijne avond, groet Erik
Goedemorgen,
Ik dacht dat het een off+ frame was waar ik meespeelde, na enig onderzoek ben ik er achter dat het een off frame was namelijk: butterfly kong linghui, al lijkt het mij na 10 jaar geen enkel probleem, om met een ander merk of soort te starten, ik weet niet waarom maar mijn gevoel gaat om de een of andere reden uit naar een frame van andro of van donic....
Ik weet niet of er mensen toevallig de verschillen weet tussen bijvoorbeeld:
1.Andro Blax Off (lijkt mij misschien iets te licht)
2.Andro CS 5 Off (klinkt mij erg goed in de oren...)
3.Donic Burn Off-
4.Donic Epox Offensiv
ik hoor graag wat hier de grootste verschillen tussen zijn, aangezien dat er denk ik heel wat zijn..
Ik dacht dat het een off+ frame was waar ik meespeelde, na enig onderzoek ben ik er achter dat het een off frame was namelijk: butterfly kong linghui, al lijkt het mij na 10 jaar geen enkel probleem, om met een ander merk of soort te starten, ik weet niet waarom maar mijn gevoel gaat om de een of andere reden uit naar een frame van andro of van donic....
Ik weet niet of er mensen toevallig de verschillen weet tussen bijvoorbeeld:
1.Andro Blax Off (lijkt mij misschien iets te licht)
2.Andro CS 5 Off (klinkt mij erg goed in de oren...)
3.Donic Burn Off-
4.Donic Epox Offensiv
ik hoor graag wat hier de grootste verschillen tussen zijn, aangezien dat er denk ik heel wat zijn..