Vergelijkbaar Donic Bluefire M2

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Plaats reactie
Smidsy
Beginner
Beginner

Vergelijkbaar Donic Bluefire M2

Bericht door Smidsy »

Beste,
Welk rubber is vergelijkbaar met de toch wel prijzige Donic Bluefire M2, welke toch aardig duur is...
Ik zoek een rubber waar je makkelijk relatief veel spin en snelheid mee kunt genereren.
Groet
Erik
Danny1973
Moderator
Moderator

Re: Vergelijkbaar Donic Bluefire M2

Bericht door Danny1973 »

De M2 heb ik zelf nooit geprobeerd, maar qua prijs zijn de meeste merken toch wel redelijk vergelijkbaar en Butterfly vaak nog een stap duurder. Je ziet de prijzen langzaam aan van de €40 naar de €50 toe gaan bij ieder nieuw type wat er op de markt komt. Zo'n 5-6 jaar geleden begon ik met de xiom vega serie die toen nog €29 kostte. Ik ben bang dat de moderne rubbers niet voordeliger zullen worden. Sommige Chinese rubber zijn voordeliger, maar daar moet je wel van houden. Ik speel er zelf helemaal niet prettig mee voor zover ze mij bekend zijn. Wat mijn meest prettige rubber op het moment is, is de xiom vega japen. Veel spin en voldoende snelheid. Vooral de enorme controle heeft me bij dit rubber verbaasd. Heel tevreden. Een voordeel is dat de levensduur acceptabel is. Een jaar moet bij 2-3 keer spelen per week haalbaar zijn.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
mank
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door mank »

Veel clubs kregen de leden vaak nog een behoorlijke clubkorting. Weet niet of dat nog veel voorkomt maar is ook wat scheef tov leden van andere clubs die dan wel een zogenaamde adviesprijs moeten betalen. Adviesprijzen zijn vaak extra hoog zodat winkels wat meer marge hebben voor aanbiedingen.
Veel winkels, in ieder geval in Duitsland, geven daarom standaard aan iedereen al een behoorlijke korting als meerdere rubbers ineens gekocht worden.
Schöler Micke doet dat al bij een setje van twee rubbers.
Een zwarte en een rode bluefire M2 kosten dan bijv geen E 91,80 (45,90 per stuk) maar E 73,44.
Dik achttien euro korting dus op twee rubbers.
Ook bij twee verschillende merk rubbers of twee identieke rubbers in zelfde kleur.
Xiom voeren ze als merk ook maar helaas niet de vega japan :-).
mank
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door mank »

Overigens rekenen ze voor Nederland maar liefst 14,90 porto en packing ongeacht het bestelbedrag en alleen orders boven tachtig euro worden aangenomen. Meestal zijn de portokosten uit Duitse winkels zelfs lager dan in nederland. Reden is wellicht het distributeursschap wat schöler Micke ook heeft voor een aantal merken naar oa Nederland.
Vanaf tien rubbers gaat er nog wel vijf procent extra korting af.
Best voor meerdere mensen ineens bestellen dus (als je zelf geen grootverbruiker bent :).
Smidsy
Beginner
Beginner

Bericht door Smidsy »

Al met al nog geen redelijk vergelijkbaar, of beter rubber in de reacties, ik heb ongeveer 10 jaar geleden voor het laatst getafeltennist en volgens mij waren de toemalige tensor rubbers inderdaad rond de €30,-..... erg veel duurder geworden dus.
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Xiom vega Japan , niet te duur en een goed levensduur. Een alleskunner niet te hard, niet te zacht, en niet te snel en niet te langzaam. Een veilige keuze.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
Smidsy
Beginner
Beginner

Bericht door Smidsy »

Zou de Joola Maxxx 450 misschien ook een goed alternatief zijn, wat zijn de verschillen tussen de Maxxx 450 en de Donic bluefire M2?
Zou dit ook een goed rubber kunnen zijn waar je veel snelheid en veel spin mee kunt genereren?
Mark
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Mark »

Ik heb zelf 2x Bluefire M2 besteld bij iemand van het mytabletennis.net forum voor 54 euro inclusief verzenden. Voor 27 euro per stuk kun je ze nergens anders goedkoper krijgen en alternatieven kun je voor die prijs ook bijna niet krijgen. Had ze geloof ik ook in een week ofzo binnen. Betalen met Paypal of overmaken (heb ik gedaan) Hieronder de link:

http://mytabletennis.net/forum/forum_po ... r-victas57
Frame: Stiga Clipper Wood
Forehand: Donic Bluefire M2 2.0mm
Backhand: Friendship 802-1 2.0mm
Plaats reactie