Hoi, ik heb een tijdje gespeeld met een Timo Boll Spirit en met Tenergy 05 op de forehand en 05 FX op de backhand.
De Timo Boll Spirit heb ik 2 jaar gelede 2e hands gekocht en hij is nu echt aan vervanging toe. Alleen was ik niet van plan om een nieuwe aan te schaffen vanwegen de hoge prijs.
En hetzelfde geldt voor de Tenergys, ik wil er vanaf alleen ik vind het moeilijk om een goede alternatief te vinden alleen aan elk rubber is er wel iets mis waar ik gewoon niet mee kan leven.
De rubbers die ik al heb uitgeprobeerd heb zijn;
Donic Bluefire M1;
-te hard
-ongecontroleerde vluchtbaan
Donic Bluefire M2;
-Is best goed alleen is wat te zacht en verliest zijn grip best wel snel.
Andro Rasant;
-te zacht
-vluchtbaan niet hoog genoeg
Andro Hexer;
-goede hardheid en spin alleen te langzaam en de vluchtbaan is te vlak.
Andro Hexer HD;
-fijn backhand rubber alleen wederom vind ik de vluchtbaan te vlak voor de forehand.
Adidas P5;
-goede hardheid en vluchtbaan
-te langzaam
Tibhar MX-P;
-opzich een erg fijn rubber maar om een of andere reden moest ik ZO veel moeite doen om een beetje topspin in die bal te krijgen, als ik de bal bol opende blokte de tegenstander de bal vaak in het net en dat vind ik erg jammer want dat is het enige minpunt maar hier kan ik niet me leven.
Rakza 7;
-zeer fijn rubber om te serveren
-moet mijn slagen heel erg aanpassen als ik de bal wat platter raak. dit gaat met Tenergy wat makkelijker.
Deze rubbers heb ik allemaal getest op de Timo Boll Spirit btw.
Dus mijn vraag is of jullie misschien wat advies hebben over wat jullie denken dat bij mij past.
De rubbers die me het meest bevielen waren;
Forehand; Rakza 7
Backhand; Hexer HD
Alleen ik heb nog geen flauw idee wat voor farme ik moet nemen.
Ik ben een aanvallende speler die het leuk vind om harde topspinballen te slaan en ook als de bal net achte tafel valt de bal flink op te trekken.
Mijn forehand is mijn wapen en mijn backhand is een beetke eem zwak puntje. Ik kan met mijn backhand goed blokken en tikken alleen ik ben nog niet zo goed met topspinnen in werdstrijd situaties met me bakhand.
Al het advies is welkom! Alvast badankt!