Foto's van je huidige frames

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
Plaats reactie
Timo B.
Gold Member
Gold Member

Foto's van je huidige frames

Bericht door Timo B. »

Aangezien ik toch een soort Butterfly verslaafde ben, hierbij een foto van mijn huidige frames.
Ben toch wel een soort van trots op m'n frames dat ik dit met jullie wil delen. :O

Van links naar rechts:
Butterfly Zhang Jike ALC
Butterfly Jun Mizutani Super ZLC (replica!)
Butterfly Viscaria Light
Butterfly Zhang Jike Super ZLC (replica!)
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (602.66 KiB) 10139 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Timo B. op 20 mar 2016, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
OSP Virtuoso ‘mepper’
FH: Tibhar Aurus max
BH: Tibhar Aurus 2.0
Danny1973
Moderator
Moderator

Re: Foto's van je huidige frames

Bericht door Danny1973 »

Mooie collectie Timo. Waar ga je volgend seizoen mee spelen? Is de super zlc nou echt zo'n goed frame. Ik heb zelf een aantal butterfly frames geprobeerd, en op de een of andere manier nooit echt lang mee blijven spelen. De TBS vond ik denk ik achteraf nog wel de meest goede die ik heb gehad.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Hi Timo,

Toffe collectie!

Hoe vind je het verschil tussen de Mizutani en de Super ZLC? Welke vind je persoonlijk fijner?
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
Timo B.
Gold Member
Gold Member

Bericht door Timo B. »

De JM en de Super ZLC heb ik gisteren pas binnen gehad dus nog niet kunnen testen. Ga volgende week de Super ZLC eerst proberen met de T05 en T25 die ik al heb. Denk dat ik mijn Xiom rubbers die ik heb op de JM ga plakken en die eens proberen. De JM is een heerlijk frame, dat weet ik omdat ik deze al eerder gehad heb en jammer genoeg toen in een opwelling verkocht heb. De Super ZLC t.o.v. mijn huidige Zhang Jike ALC ben ik heel erg benieuwd naar. Heb destijds hele goede herinneringen gehad aan een Timo Boll ZLC... Wordt vervolgd!
OSP Virtuoso ‘mepper’
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Momenteel heb ik slechts 3 frames, waarbij ik de laatste 2,5 jaar hier toch steeds op terug kom. De Virtuoso met het rode rubber op de kant van het logo is mijn grootste liefde. 2 gram zwaarder, en speelt net iets strakker als zijn iets lichtere zusje. Ik vind het handwerk van OSP prachtig. Ik hou hier veel meer van dan de kleurtjes die je tegenwoordig vaak ziet.
Momenteel heb ik nog een nittaku Violin, maar die gaat het net als vele andere probeersels toch net niet halen bij deze 2 schoonheden op de foto. Ieder frame heeft wel iets goeds, maar het complete van de Virtuoso maakt voor mij dat ik hier graag mee speel.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (705.1 KiB) 10077 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (597.55 KiB) 10077 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (681.21 KiB) 10077 keer bekeken
Timo B.
Gold Member
Gold Member

Bericht door Timo B. »

Danny1973 schreef:Mooie collectie Timo. Waar ga je volgend seizoen mee spelen? Is de super zlc nou echt zo'n goed frame. Ik heb zelf een aantal butterfly frames geprobeerd, en op de een of andere manier nooit echt lang mee blijven spelen. De TBS vond ik denk ik achteraf nog wel de meest goede die ik heb gehad.
Ik vermoed dat komend seizoen het de Super ZLC gaat worden met Tenergy 05 op de FH. Wat ik op de BH ga nemen weet ik nog niet...
OSP Virtuoso ‘mepper’
Timo B.
Gold Member
Gold Member

Bericht door Timo B. »

Danny1973 schreef:Momenteel heb ik slechts 3 frames, waarbij ik de laatste 2,5 jaar hier toch steeds op terug kom. De Virtuoso met het rode rubber op de kant van het logo is mijn grootste liefde. 2 gram zwaarder, en speelt net iets strakker als zijn iets lichtere zusje. Ik vind het handwerk van OSP prachtig. Ik hou hier veel meer van dan de kleurtjes die je tegenwoordig vaak ziet.
Momenteel heb ik nog een nittaku Violin, maar die gaat het net als vele andere probeersels toch net niet halen bij deze 2 schoonheden op de foto. Ieder frame heeft wel iets goeds, maar het complete van de Virtuoso maakt voor mij dat ik hier graag mee speel.
Mooie frames Danny! Heb zelf een jaar of 2 geleden een OSP Martin OFF Pro gehad. Vreselijk mooi frame, maar niet mijn ding. Vond het handvat te klein of zoiets, lag voor mij niet lekker in de hand. Heb al van alles qua frames geprobeerd, maar ik zweer toch bij Butterfly. Ach iedereen z'n ding ;)
OSP Virtuoso ‘mepper’
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

De OSP Martin heb ik ook in een anatomische uitvoering gehad van 92 gram. Dan handvat is veel slanker dan mijn standaard holrond handvaten. ( OSP kan ook maatwerk maken ) De Martin speelt zoveel anders. Deze is veel sneller, harder en voor mij ongecontroleerder. Ik denk dat je met de Virtuoso en de Expert van OSP 80-90% van de markt kan voorzien van een frame dat bij de speler past. Echte verdedigers en snelheidskannonen uitgezonderd. Als ik dit terug lees lijk ik wel de nieuwe marketing afdeling van ..., maar helaas betaal ik ook de volle mep.
mepper59
Silver Member
Silver Member

Bericht door mepper59 »

Ik heb momenteel 8 frames, 2 klassiekers van Danny om te testen, de Bert van der Helm en de Herman Hopman. Donic defplay senso v3, Tibhar Illusion Killer, Alser 1974, Alser 2014 met walnoot tussenlaag, iets stijver/sneller, Yinhe J-1, 1 laags ayous van 10 mm,
en dan mijn lievelingsframe, mijn OSP custom Expert.Daar speel ik mee, met dezelfde rubbers als Danny. Rhyzm-p en Vega Japan.
De andere frames zijn allemaal minder compleet dan de Expert voor mijn spel, net als Danny aangeeft voor zijn Virtuoso.
De Rhyzm - p speelt heerlijk op de Expert,net ff meer power en spin dan de 425 bij een direkter gevoel en een lagere boog.
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

De Rhyzm-p is inderdaad een goed rubber. Ik heb de vega Japan een tijd op mijn forehand gehad, maar met de Rhyzm-p speel ik gecontroleerder. De toplaag is iets softer en geeft iets meer effect bij topspin spel. Bij inslaan is het rubber wat safer. De Japan is bij inslaan soms wat te springerig, waardoor de ballen ( bij mij ) over vliegen. Hier heb je bij de Rhyzm-p geen last van. Ook de versnelling bij een hardere spinbal is enorm. Rubber lijkt na een aantal keren spelen iets softer aan te voelen dan vers uit de verpakking. Aanrader, zeker voor forehand. Op backhand blijft de 1.8 Japan.
mank
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door mank »

Afbeelding

Ik had onlangs op een Osp Martin anatomisch geboden en heb het frame voor een zacht prijsje gewonnen. Mogelijk hetzelfde frame dat oa door Danny getest was ?
Reden is ook dat ik dan zelf weer even een frame met goeie referentie kwaliteit heb bij het testen van mijn eigen frames. Het frame op de achtergrond is geinspireerd op het Cor du buy Hopman batje. Griphelften zijn alleen van eikenhout omdat ik geen meranti had. Ook een zevenlaags frame met vijf keer limba en twee keer ayous.

Mijn huidige frames inclusief dit pseudo Hopman frame hebben voor mij ook een wat te kleine bladmaat en frames uit vorige series met ayous kern en groter blad heb ik allemaal verkocht. Een adres voor goeie kwaliteit hout waar ik ook zachter kernhout op elke gewenste dikte en met voldoende breedte kan kopen heb ik inmiddels gevonden dus misschien koop ik binnenkort wel weer wat hout en kan dan lichtere frames maken met grotere bladmaten.

Waarschijnlijk zit dit Osp frame voor mij teveel in de offensief klasse om het nu al met de esn en tenergy rubbers te kunnen spelen maar van tt-news.de weet ik dat het erg goed combineert met chinese rubbers als Hurricane III en dan is het meer een off - frame en ook prima. Wat nieuwe chinese rubbers als friendship battle 1 en 2 en Yinhe big dipper zouden op dit frame voor mij ook kunnen passen zodat het frame dan ook past. Bh kan ik ook best een snel batje hebben dus daar kan ik er sowieso wel een niet chinees rubber op spelen.

Het gripje is me wel wat aan de iele kant maar dat had ik al gelezen. Het oogt nog wat dunner op foto doordat de lengte wel gewoon 102 mm is en het blad met 159 mm ook vrij lang. Bladmaten en blad verhoudingen in breedte en lengte vertekenen dat op foto altijd vrij sterk. Ook een reden om de twee frames zo naast elkaar te fotograferen. Dat corrigeert die vertekening wat.
Mocht ik er mee blijven spelen dan kan ik zelf de grip wel dikker maken en eventueel de bladmaat iets aanpassen ivm balans.
Laatst gewijzigd door mank op 09 jun 2015, 13:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Vorige week via marktplaats gekocht? Dat is idd mijn oude die ik al eerder eens via dit forum had. Vierdehands frame.
mank
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door mank »

Daar ging ik al wat vanuit omdat het uit Noord Holland komt en anatomisch. Of het vierdehands is of tweedehands of nieuw maakt me niet uit. Het is zo goed als nieuw en ik denk nog niet eens goed ingespeeld. Dat hoor ik aan de harde korte ping die er in zit van de tussenlagen onder de limba deklagen. Beetje carbonachtig. Afgaand op de kleur waarschijnlijk mahonie of noten. In begin is zoiets altijd meer storend op het doseren van snelheid en beperkt het de spin meer maar zelfs carbon frames die wat jaren gespeeld zijn hebben dat al een stuk minder. Harde buitenlagen met zachtere tussenlagen (spruce, limba of abachi vaak) speelt sneller in door de alrijd hogere impact op de buitenlagen bij oa het hard smashen.
Wat inspelen dan in een paar weken kan doen voor de balcontacttijd en de balafsprong hoogte duurt bij dit frame een paar maand. De bouw kennende calculeer ik dat al in voor ik zo,n frame koop en rubbers daarop wat moeten aanpassen houdt ik ook al rekening mee. Welke dure rubbers ik er straks eventueel op wil hebben ga ik dus nu ook nog niet over na denken aangezien ik voorlopig ook geen competitie speel en tournooien speel ik sowieso niet meer. Dat kan ik onze twee honden die elke dag vol energie zitten niet aandoen.
Plaats reactie