Algemeen gebruik ik liever de termen veervermogen (power) en veersnelheid apart ipv alles op een hoop te gooien met batsnelheid, rubbersnelheid of framesnelheid.
TT leken begrijpen daar geen hout van en beginners -die ik destijds training gaf en dan soms wat moest kunnen inlichten over materiaal verschillen en speltypes - ook niet terwijl de meeste mensen, inclusief die beginners toen, bij veervermogen en veersnelheid, gecombineerd gebruikt, best een idee hebben.
Voor tafeltennissers lijkt het alleen wel andersom soms. door de vertrouwdheid met de "vaktaal". Dingen in normaal Nederlands proberen uit te leggen ipv in die vaktaal wordt dan al gauw onbegrijpelijk terwijl het toch meer die "vaktaal" is die, beinvloedt door commercie, onbegrijpelijk is.
Een bal heeft uiteraard ook gewoon een veervermogen en een veersnelheid die door het veervermogen én de veerbelasting wordt beinvloedt.
Pvc bal
Re: Pvc bal
Ons team speelt met de Xushoafa 3-sterren bal tijdens trainingen en bij thuiswedstrijden. Eigenlijk vind iedereen deze bal prima spelen en de duurzaamheid is zeker zo goed als de celluloid bal.
Stiga Rosewood XO
F.H. DHS Hurricane 3-50
B.H. Yinhe Big Dipper
F.H. DHS Hurricane 3-50
B.H. Yinhe Big Dipper
Competitie begonnen met Hanno *** ballen, spelen nagenoeg/exact hetzelfde als celluloid. In 3 wedstrijden (30 partijen) is er 1 gesneuveld.
We trainen met celluloid, spelen met plastic. Gaat eigenlijk best goed.
We trainen met celluloid, spelen met plastic. Gaat eigenlijk best goed.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Wij hadden laatst een doos tibhar 40+ sl. De ballen spelen goed en zijn goed rond. Ze gaan echter heel snel stuk. Twee spelers die beide behoorlijk hard slaan wisten tijdens 1 partij 6 ballen stuk te slaan. Dit voor €1.40 per bal is echt belachelijk.
We zijn sinds vorige week begonnen met Joola ballen. Tijdens een competitiewedstrijd ging er eentje kapot. Bij een spinbal op mijn rand zat er een flinke scheur in de bal. De bal speelt wel goed. Iets beter dan de tibhar die wat zwaarder aanvoelt.
We zijn sinds vorige week begonnen met Joola ballen. Tijdens een competitiewedstrijd ging er eentje kapot. Bij een spinbal op mijn rand zat er een flinke scheur in de bal. De bal speelt wel goed. Iets beter dan de tibhar die wat zwaarder aanvoelt.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
In onze competitie (noord-Holland noord) is de 40 plus bal nu verplicht.
Wij ( Tempo-team) spelen de thuis wedstrijden met de Xushoafa 3-sterren bal tot onze volle tevredenheid.
Wij ( Tempo-team) spelen de thuis wedstrijden met de Xushoafa 3-sterren bal tot onze volle tevredenheid.
Stiga Rosewood XO
F.H. DHS Hurricane 3-50
B.H. Yinhe Big Dipper
F.H. DHS Hurricane 3-50
B.H. Yinhe Big Dipper
Wat mij opvalt bij de nieuwe Joola ballen is dat ze redelijk ruw aanvoelen als je ze nieuw uit de verpakking haalt, en dat ze daarna het eerste kwartier veel wit stof afgeven op je rubber waardoor het rubber wat glad aan lijkt te voelen wn je voor mijn gevoel niet het optimale effect er uit kunt halen. De ballen glijden iets meer van het rubber. Tijdens een training geen groot probleem, maar tijdens een competitieavond wel iets om rekening mee te houden. Zorg dat je goed ingespeelde ballen in je koffer hebt voor de wedstrijden.
Zijn dat de Joola flash ballen?
Meppers 1, 2e klasse zuid-west
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Weapon of choice:
Re-Impact Spinplay 2020
FH Fastarc-G1 1,8mm
Test:
Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm
ELO 01-05-24 1447
Ja, inderdaad. Vanavond weer mee gespeeld. Ik vind dit tot nu toe de beste keuze. Niet heel goedkoop maar prima levensduur en ze spelen goed.