Te koop : zelfbouw frame met Vega pro 2,0 mm.

Hier kun je materiaal kopen of te koop aan bieden.
Plaats reactie
mank
Platinum Member
Platinum Member

Te koop : zelfbouw frame met Vega pro 2,0 mm.

Bericht door mank »

Omschrijving ...

Zelf gemaakt frame (Abachi /(zacht soort) spruce / limba buitenlagen).
met een al gemonteerde Vega pro 2,0 mm zwart.
Frame is nieuw en prima afgewerkt volgens mij en als het goed is.
wordt het vanzelf "mooier" als je er langer mee speelt en het goed bevalt

Frame-massa zit tegen de negentig gram maar niet al te lang blad dus voelt het niet zwaar,
Kern is vier mm kwartiers gezaagd abachi waardoor het een lekker solide offensief framepje is zonder dat het al te te hard is.

Gemaakt met het soort lijm wat Nittaku oa gebruikt voor zijn aller duurste frame , het resoud frame en de musical instrument serie met accoustic en Violin als meest bekend .
Speltype range is offensief (min) zowel voor de combi als het frame.
Voor een offensief min frame is het door de kerndikte wat stijver dus eerder offensief schat ik in (en vega pro ook)..

Handvat is recht en afgerond.
Rubber is in prima staat. Door omstandigheden (ik speel op moment niet meer) nauwelijks gespeeld.

Prijs ..
vijfendertig euro.
Niet goed is terug sturen en geld terug mogelijk. .
Portokosten toesturen en eventueel terug voor de verzender,
Foto,s en verdere informatie per pm .
Eventueel zijn ook nog een paar andere frames te koop.

Marc
mank
Platinum Member
Platinum Member

Re: Te koop : zelfbouw frame met Vega pro 2,0 mm.

Bericht door mank »

Ik heb het frame niet getest anders dan wat ball tippen, paar keer tegen een muur slaan en paar keer hard een bal slaan.
Hier kan ik wel een reviewtje van geven ;) .
Rubber is vega pro dus.

Ball tippen :
Mooie hoge elastische stuit,
Goed geluid en handgevoel. Helder en precies voor de plek waar de bal op het batje stuit. Voor mijn gevoel goed korresponderend met waar dat zichtbaar is en ook goed blijvend en aanvoelend bij spinvariaties.
Effect geven ook prima.

Tegen een muur slaan.
Ik kan de bal keer op keer met goed gevoel op dezelfde plek plaatsen en de plek varieren en weer terug etcetera.
Ik ervaar hierbij weer geen disconnectie tussen zien en voelen waarbij de plaatsing anders ook minder nauwkeurig zou zijn bij zelfde tempo.
Test nr één deed dit ook al vermoeden.
Tempo varieren is het versnellen vertragen ook prima te doseren met goeie controle ook als ik wat harder sla.

Hard knallen.
Lekker geluid, goeie volle knal. Niet dof of iel blikkerig.
Iig niet een frame wat vervelend natrilt of waarmee iemand bij de fanfare kan. Dat is ook niet de bedoeling. ;)
Prijs kwaliteit verhouding lijkt me uitzonderlijk goed te zijn.
mank
Platinum Member
Platinum Member

Re: Te koop : zelfbouw frame met Vega pro 2,0 mm.

Bericht door mank »

Foto,s :
https://www.mupload.nl/img/51yhjcbyeown3.jpg
https://www.mupload.nl/img/c5qyl8cfjya2u.jpg

Zoals te zien heeft het frame een "haarscheurtje" in de toplaag. Niet echt een naad maar toch.
De sterkte in breedterichting wordt alleen niet door de toplaag maar door de laag eronder gegeven met de houtnerf in breedterichting. Fineertjes scheuren even makkelijk als papier en elasticiteit in dwarsrichting is ook nihil en wordt dus ook volledig opgevangen door de laag eronder.
Een frame mist hierdoor niks aan sterkte of elasticiteit en voor de speleigenschappen maakt het net zo veel uit als gevoegde fineren (wat vaak voorkomt en wat aan de speelkarakteristiek ook niet merkbaar is).
Plaats reactie