Ik kan wel wat advies gebruiken

Hier kun je advies vinden of vragen over een batje dat past bij jouw speelstijl.
Plaats reactie
the_fonz1975
Beginner
Beginner

Ik kan wel wat advies gebruiken

Bericht door the_fonz1975 »

Sedert een dik jaar speel ik tafeltennis bij een kleine club. Ik heb een bat van toen ik vroeger nog speelde (ruim 10 jaar geleden): Butterfly Primorac OFF- en heb er vorig jaar nieuwe rubbers laten opleggen Scriver EL. zowel BH als FH zijn 1.7mm. Ik speel amper een paar wedstrijden per seizoen, wat er ook voor zorgt dat ik (nog) niet geklasseerd ben. Moest ik tijdens het seizoen regelmatiger competitie spelen, zou ik mij ondertussen wel al geklasseerd hebben als E6. Soit, het zij zo.
Hoewel ik nog veel werk heb aan mijn techniek speel ik met mijn forehand offensief, met veel spin. Ook defensief kan ik met mijn forehand goed uit de voeten. Backhand is technisch zwak op offensief vlak, en vrij goed op defensief vlak.
Qua controle ondervind ik doorgaans niet veel problemen, maar ik mis wel snelheid en 'power-play'. Ook heb ik de indruk dat effect op de bal maar beperkt overkomt.

Ik heb absoluut niet veel materiaalkennis, maar ik heb zo de indruk dat deze batcombinatie niet meer in lijn ligt met mijn spel. Vooraleer ik een nieuwe bat aankoop, wil ik toch wel wat advies: so, speak up and show me the light! :D
Alvast bedankt
CSBV
Super Member
Super Member

Re: Ik kan wel wat advies gebruiken

Bericht door CSBV »

Als ik je set-up zo bekijk is die snel zat en zal het 'probleem' meer in de techniek liggen. Ofwel jouw techniek ligt niet meer in lijn met de wijze waarop je wilt spelen (niet vervelend bedoeld). Ik zou dan ook niet zo veel aan je materiaal willen veranderen. Vaak zie je dat spelers met veel te snel materiaal gaan spelen. Wat wel kan is dat de rubbers wat versleten zijn. Je geeft wel aan dat je slechts enkele competitie wedstrijden gespeeld hebt, maar je zegt niets over het totaal aan speeltijd.
Wat ik spelers aanraad die nog het nodige aan hun techniek te verbeteren hebben, is te gaan spelen met een ALL tot OFF- frame met rubbers als Mark V. Sriver (en dan niet de EL versie) is niet zo heel veel anders als een Mark V.
Mochten jullie een trainer hebben zou ik hem/haar eens vragen wat die er van vindt, want die weet hoe je speelt.

Met de plastic ballen kan het wel kloppen dat het effect wat beperkter overkomt dan je van 10 jaar geleden gewend bent. De ballen zijn nu eenmaal iets anders.
CSBV all wood Andro Rasanter C53 Andro Rasanter C53
CSBV all wood Gewo Nexxus EL 48 Gewo Nexxus EL 48
the_fonz1975
Beginner
Beginner

Dag CSBV,
Bedankt voor je reactie. Ik stel het erg op prijs.
Vast en zeker is er technisch nog een gigantische ruimte voor verbetering. Dus je hoort mij zeker niet zeggen dat mijn spel een dag en nacht zal beter zijn omwille van een nieuw, ander batje. :) Je veronderstelling dat mijn techniek niet meer in lijn ligt met de manier waarop ik WIL spelen, zal er niet ver naast liggen.
Qua speeltijd speel ik 2 keer per week, ongeveer anderhalf uur. Ik hoor het je al zeggen; da's ook niet zo bijzonder veel. Jammer genoeg is er voor mij geen mogelijkheid om de speeltijd op te voeren (owv werk). We hebben sinds kort terug wat meer organisatie en structuur in de club, waardoor we ook terug wat technischer gaan trainen. Tot vandaag was het vaak zo dat we onderling wat tegen elkaar 'sparren'. Ik mag dus wel hopen dat mijn techniek er baat bij zal hebben. Volgens de trainer is mijn bat zeker niet slecht, maar hij houdt me niet tegen om van setup te veranderen. Alleen, wat ik dan best zou doen, daar kan hij me geen advies in geven, lijkt me. Vandaar dat ik de vraag hier stelde. Dus nogmaals: bedankt voor je advies.
Beste groeten,
Frederik
the_fonz1975
Beginner
Beginner

CSBV,

Ik ben nog even op zoek gegaan... Bedoel je niet de Yasaka Mark V ipv Mark V Scriver??
CSBV
Super Member
Super Member

Bericht door CSBV »

Klopt, maar dat zei ik ook hoor. Staat een punt tussen Mark V en Sriver.
Denk kan zowel Yasaka Mark V als Butterfly Sriver prima zullen werken op het Primorac frame.
CSBV all wood Andro Rasanter C53 Andro Rasanter C53
CSBV all wood Gewo Nexxus EL 48 Gewo Nexxus EL 48
Plaats reactie