Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Nick, 23 jaar en speel nu ruim 12 jaar. Ik speel op dit moment 3e klasse in de regio oost. Ik wil graag wat meer leren of verschillend materiaal.
Ik speel op dit moment met een andro blaxx offensive frame met daarop 2x mark v rubber max dikte. Ik kan met deze combinatie goed verdedigen, contra en ballen intikken gaat me ook goed, echter met de aanval inzetten vanaf backspin heb ik wel nog wat problemen. Ik heb al met een aantal verschillende batjes gespeeld van leden bij mij op de vereniging, oa met korte noppen, tenergy rubbers en andro roxon. De korte noppen vallen gelijk af, makkelijk mee te openen maar voor de rest kan ik er niet goed mee overweg. De tenergy rubbers vallen erg fijn aan maar schuiven verliep hiermee wat minder goed. Ik heb het idee dat bij deze rubbers het tempo veel te hoog ligt en misschien hebben deze ook wel te weinig controle en te veel spin. De andro roxon rubbers kon ik beter mee aanvallen, schuiven ging ook beter als met de tenergy, maar vond ook deze nogal springerig dus denk ook dat deze rubbers te snel zijn.
Ik zou dus eigenlijk wel eens wat materiaal willen uitproberen maar weet dus niet precies wat. Ik denk dat mijn frame wel goed voor mij is, speelde hiervoor met de oude h39 (zware broodplank) maar hiermee was ik vooral op mijn backhand te langzaam. Zijn er mensen hier die advies kunnen geven om bepaalde rubbers eens uit te proberen. Ik denk dat ik dus op zoek ben naar iets meer spin, zonder meer tempo en zonder achteruit te gaan op controle.
Info batje
Re: Info batje
Hoi Nick
Welkom
andro hexer is een goed en controleerbaar rubber, minder snel dan tenergy en minder hoge afsprong, prima mee aan te vallen door een behoorlijke snelheid maar ook goed mee te blokken en te schuiven.
Ik heb nog wel een zwarte in 2,1 liggen in zeer goede staat, 11 euro inc verzenden. Ik zeg dit niet om hem te verkopen , het is gewoon een fijn rubber, natuurlijk zijn er zo wel meer te noemen. Maar ik heb heel wat getest en deze is voor veel mensen toch al een hele verbetering.
Welkom
andro hexer is een goed en controleerbaar rubber, minder snel dan tenergy en minder hoge afsprong, prima mee aan te vallen door een behoorlijke snelheid maar ook goed mee te blokken en te schuiven.
Ik heb nog wel een zwarte in 2,1 liggen in zeer goede staat, 11 euro inc verzenden. Ik zeg dit niet om hem te verkopen , het is gewoon een fijn rubber, natuurlijk zijn er zo wel meer te noemen. Maar ik heb heel wat getest en deze is voor veel mensen toch al een hele verbetering.
Re: Info batje
Hoi Nick,
Welkom op het forum. Het openen van spin ballen heeft relatief weinig te maken met je rubbers. Dit is voornamelijk je techniek. Om een backspin bal te openen, zul je de stand van je bat wat meer open moet houden en je slag iets meer omhoog moeten maken in plaats van naar voren. Kwestie van trainen en dan komt het helemaal goed
Welkom op het forum. Het openen van spin ballen heeft relatief weinig te maken met je rubbers. Dit is voornamelijk je techniek. Om een backspin bal te openen, zul je de stand van je bat wat meer open moet houden en je slag iets meer omhoog moeten maken in plaats van naar voren. Kwestie van trainen en dan komt het helemaal goed
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.