Donic Bluefire

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Plaats reactie
RobbieDelfgauw
Beginner
Beginner

Donic Bluefire

Bericht door RobbieDelfgauw »

Wie heeft ervaring met de Donic Bluefire JP-01 of de JP -02 of de JP-03 waarbij de eerstgenoemde de hardste uitvoering is met een tempo van 105 en controle van 80.

Ik wil deze rubbers gaan gebruiken op een Donic Waldner world champion 89 frame.

Is dit een goede keuze ?
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Re: Donic Bluefire

Bericht door yoass »

Ik heb een teamgenoot doe JP-02 (dacht ik) gebruikt. Hij speelt het op een middelhard composiet, zevenlaags OFF-, wel met 't ALC als tweede laag (niet de 3e, zoals bij de WC89).

Hij heeft 't op zijn BH en gebruikt het daar vooral voor schuifwerk en om backspin ballen in te tikken. Dat werkt voor hem.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Ik heb zelf een tijd met de Acuda Blue p2 rubbers gespeeld, 2.0 en max op forehand en 1.8 op backhand. Deze rubbers bevallen mij zeer goed. Ze zullen wat sneller zijn dan de rubbers die je bent gewend toe je bent gestopt met spelen. Het voordeel van de acuda blue rubbers is goede controle voor een rubber met deze snelheid. Ze zijn niet al te hard, en geven redelijk veel gevoel bij blokken, schuiven. Bij topspin voel je de bal nog goed in het rubber. Mijn voorkeur was 2.0 in plaats van de max dikte op forehand. Mocht je deze rubbers op de Waldner WC89 doen is het wellicht een wat te snelle combinatie.
Nog een voordeel van deze rubbers is het niet al te hoge gewicht. Zeker als je een niet al te zwaar Dicon frame hebt wil het met zwaardere rubbers wat zwaar in de top aanvoelen / head heavy.
Wat wellicht ook een aanrader kan zijn als je gelijk snellere rubbers zou willen is de Xiom Vega Japan. Deze zijn qua levensduur wat beter dan de Donic rubbers. Met twee keer spelen in de week was voor mij het beste met een half jaar wel van de Acuda Blue rubbers af.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Nogmaals ... of het een goede keuze is zonder meer info en vergelijking is lastig te zeggen.
Ik vraag me soms af of je subtiele verschillen echt merkt.

Voorbeeld:
Ik speel met DHS Skyline. Ik heb een DHS Hurricane 8 genomen en mee gespeeld.
Controle, snelheid alles leek op elkaar ..... maar iets meer spin voor de hurriance dus dat wilde ik proberen.
Het speelt totaaaaaaal anders. Er zit ingebouwd lijmeffect in de hurricane waardoor er veel meer balafsprong van het rubber was (dus hij veerde meer) en kreeg hier totaal andere sneleheid met mijn manier van spelen. Ik vond het dus totaal niks ........
Als de rubbers hetzelfde type zijn (wat bij de donic bluefire me wel zo lijkt) kijk wat je nu hebt en waarom je het wil veranderen.
Toen ik na 10 jaar stoppen weer begon heb ik een snel frame gekocht en sneller rubbers maar ik kon er geen bal mee slaan. Snelheid in de hardware wil nog iet zeggen dat je ermee kunt spelen of sneller kan spelen. Ik kan met mijn backhand harder en sneller slaan dan menig speler met OFF+ frame met sneller rubbers op de forehand. Hoe sneller de rubbers ook, hoe minder lang balcontact, minder controle, minder spin.

Als je echt totaal iets anders wilt als wat je nu hebt ga er even vanuit dat je dit niet met 1 switch hebt veranderd .. vooral de rubbers niet.
Ik had iets gekocht wat veel en veel te snel was. Ik heb toen een totaal ander setje gekocht (goedkoop om te zien of het beter ging).
Toen voelde ik dus heel goed het verschil met wat ik had .. .toen heb ik een Donic Waldner frame geleend van een team genoot (zijn reserve plank) en met die info een frame gekozen die volgens mij daarbij paste (Donic Epox Powerallround).
Met de rubbers is het wat lastiger even lenen dus hier heb ik veel meer moeten testen (en dus kopen).

Toevallig ben ik nu begonnen met lange noppen ... het proces begint van voren ... helaas gaat het dus wat geld kosten.

Maar wat echt belangrijk is ... is spelen en kijken wat je NIET bevalt.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

hahaha. 2 andere berichten tijdens mijn typewerk :D
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Danny1973
Moderator
Moderator

Bericht door Danny1973 »

Wat ik zelf in het begin wel een redelijk uitgangspunt vind, is om het bij 1 merk te houden. De cijfers die fabrikanten geven zeggen niet alles. Om bij de Acuda blue serie te blijven is de P3 wat zachter, de p2 medium, de p1 redelijk hard en de turbo de hardste uitvoering. Met de verschillende mogelijkheden qua dikte heb je redelijk wat keus. De verschillen blijven dan wel tastbaar.
De xiom vega serie is redelijk qua prijs en heeft ook een heel mooie brede opbouw.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
Baraxz
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Baraxz »

Bedankt voor je kennis En openbaar
Plaats reactie