Najaar 2022

Hier vind je informatie over de competitie
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Re: Najaar 2022

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 04 dec 2022, 18:45
GarField000 schreef: 17 nov 2022, 17:41 Dus de hele opzet wordt anders opgezet. Nu kunnen de competitie leiders van jou afdeling zeggen dat ze geen DUO willen.

Bij ons in de afdeling is de DUO zeer populair. Ik weet dat er spelers uit andere afdelingen bij ons spelen omdat het daar niet kan.
VOordeel van DUO is toch echt je speelt gewoon 3 wedstrijden (2 enkel en 1 dubbel). 5 punten te verdelen. En je bent om half 11 klaar.
Eventjes een deel gekopieerd om een tegen geluid te geven. In onze afdeling, Gelre is er gelukkig totaal geen animo voor een DUO-competitie. Sterker nog, er zijn mensen zoals ik die direct stoppen met competitie spelen als je alleen DUO kan. Reden is simpel. Je gaat niet driekwart tot een uur enkele reis rijden voor maar 5 wedstrijdjes, dus langer onderweg dan dat je speelt. Tevens wordt bij ons in de afdeling (zeker in de lagere klasses) een competitie avond gezien als een avondje uit. Vaak wordt er nog met de tegenstander na de wedstrijd en half uurtje gezellig na geborreld.
Ik heb er zelf geen probleem mee als ik, vaak vrijdagavond, om 1.30 u in bed lig.
Daar zeg je wat inderdaad.... meestal moeten wij ook minimaal half uur - 45 minuten rijden enkele reis... en dan maar 5 wedstrijden, is wel erg kort....
Ik zie wel hoe dat gaat qua interesse bij ons, maar daar had ik niet stil bij gestaan, zo weinig te spelen bij een DUO....
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Eindresultaat najaar 2022.
Duo competitie 3e klasse zijn we 3e geworden. 71% (wat hoger had moeten zijn).
Regulier 3e klasse zijn we laatste geworden. Dik. 4 punten achter op nummer 5 en 25 !!! punten achter op nummer 4. Percentage 59% :( ..... Maar op 1 na heb ik maar van 1 verloren met lagere rating. Maar was gewoon een zware poule. Ik heb 16 punten binnen gehaald, de rest van mijn 3 teamgenoten 9 samen.
Hier gaan we 4e klasse spelen maar ik ga niet alles spelen. 1 speler stopt ermee (blijft wel duo spelen). Ik ben reserve voor als 1 van de 3 anderen niet kunnen.

Eindrating: 1178, 12 punten hoger als begin van seizoen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 05 dec 2022, 11:05 Eindresultaat najaar 2022.
Duo competitie 3e klasse zijn we 3e geworden. 71% (wat hoger had moeten zijn).
Regulier 3e klasse zijn we laatste geworden. Dik. 4 punten achter op nummer 5 en 25 !!! punten achter op nummer 4. Percentage 59% :( ..... Maar op 1 na heb ik maar van 1 verloren met lagere rating. Maar was gewoon een zware poule. Ik heb 16 punten binnen gehaald, de rest van mijn 3 teamgenoten 9 samen.
Hier gaan we 4e klasse spelen maar ik ga niet alles spelen. 1 speler stopt ermee (blijft wel duo spelen). Ik ben reserve voor als 1 van de 3 anderen niet kunnen.

Eindrating: 1178, 12 punten hoger als begin van seizoen.
Zegt toch ook wel wat, dat jullie laatste worden in de 3de klasse, gezien je rating verwacht ik dat niet. Zulke rating hebben bij ons alleen de eerste klasse spelers (behalve 1 team die nu gedegradeerd is in de eerste klasse en dus 2de klasse gaan spelen (maar vorig seizoen dus promoveerde vanuit de 2de klasse).

3de klasse heb ik alleen 2 keer ingevallen, 1 uit 6 gehaald (wel tegen de nummer 1 en 2 uit die poule).... en eigenlijk had het 2 uit 6 moeten zijn, maar ik had een avondje mijzelf nogal tegen waardoor ik een 5-setter verloor.... De andere verliezen vond ik gewoon echt terecht.

Is het wel leuk voor jou om 4de klasse te spelen dan? Niet te makkelijk?

Soms lijken mensen ook een verkeerd beeld te hebben van de klassen heb ik het idee....
Pas bv viel er een 5de klasser in bij een tegenstander (daar heb ik al eens van gewonnen in de 5de klasse 1 uit 1), hij viel in de 3de klasse en won er eentje vrij makkelijk (3-0) verloor de andere 2 met 3-1..... maar na de wedstrijden bij het drankje doen, geloofden ze eerst niet dat hij uit de 5de klasse kwam....

Er zijn soms gewoon best goede spelers in een lagere klasse, maar ook wat meer slechte spelers....
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

De klasses en de ratings kun je niet echt met elkaar vergelijken. Bij afdeling Gelre kom ik in de 4e klasse mensen met rating 1180 tegen. Dit terwijl 5e klasse daar de laagste klasse is. Ik denk dat je met die rating ongeveer 50% zult halen in de 3e klasse bij afdeling Gelre.

Echter in Zuidwest heb je zelf een 7e klasse en die ratings dat zijn enorm laag. Met een rating van 1180 ga je het dat waarschijnlijk zelfs moeilijk krijgen in de 3e klasse.

Het is zo lastig om sterktes en klasses tussen de verschillende afdelingen met elkaar te vergelijken.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 05 dec 2022, 20:48 De klasses en de ratings kun je niet echt met elkaar vergelijken. Bij afdeling Gelre kom ik in de 4e klasse mensen met rating 1180 tegen. Dit terwijl 5e klasse daar de laagste klasse is. Ik denk dat je met die rating ongeveer 50% zult halen in de 3e klasse bij afdeling Gelre.

Echter in Zuidwest heb je zelf een 7e klasse en die ratings dat zijn enorm laag. Met een rating van 1180 ga je het dat waarschijnlijk zelfs moeilijk krijgen in de 3e klasse.

Het is zo lastig om sterktes en klasses tussen de verschillende afdelingen met elkaar te vergelijken.
Ik wist wel dat er wat verschil zou zijn, maar zoveel had ik niet door.
Bij ons hebben t/m 6de klasse, dat is het laagste, maar ratings verschillen in die klasse enorm... er zitten mensen in met 300- (jeugd), maar ook mensen met 1000+ (vaak 1 speler in een verder veel zwakker team)...

Eerste klasse zie ik 1100 - 1450 ongeveer.... ook best divers.... en alle klassen er tussen in kan het tussen de 700-1300 liggen qua ratings....

Moet eerlijk toegeven dat ik in toernooien ook wel eens 3/4de klasse spelers uit regio noord tegen kwam... die rating veel hoger hadden dan ik, maar die kon ik makkelijk verslaan, toen dacht ik al wel dat er een kwaliteitsverschil zou zijn tussen de regio's.
1 van onze betere spelers vertrekt dus richting regio midden, die competitie schijnt nog veel sterker te zijn heb ik begrepen....
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

TwoFace schreef: 05 dec 2022, 16:05 Is het wel leuk voor jou om 4de klasse te spelen dan? Niet te makkelijk?
Ik wil niet zeggen makkelijk, maar het is zeker niet leuk.
Als ik nu kijk naar alle poules in de 4e klasse.
Zit er 1 speler bij rating 1251 (0/0 gespeeld). Dus die staat er alleen in om te kunnen spelen mocht het nodig zijn.
5 boven de 1100. Niet 1 heeft verder een hogere rating als de mijne. Nou zegt rating niet alles. Maar dat betekend als ik 1 wedstrijd verlies, ik de rest van het seizoen bezig ben mijn rating weer omhoog te krikken :)
Ik vind het vele malen prettiger spelen tegen de 1200+ ratings ... ik zal er dan veel meer verliezen, maar ik kan veel meer mijn spel spelen en het is niet erg om dan te verliezen.

Kijk ik naar teamratings ... zijn er 4 die net boven de 1000 komen, waarbij alleen het team waar de 1251 rating speler in zit teamrating 1052 heeft. Mijn teamrating is 1037 dus zonder mij horen ze gewoon in de 4e klasse.
Maar er is een vervanger. Ik speel alleen die wedstrijden wanneer er iemand niet kan.

Maar we gaan het zien. Vandaag verse rubbers laten plaatsen dus vanaf volgende week hopelijk trainen. en dan de 14e afdelingskampioenschappen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Vervang je na elke competitie dan je rubbers? Normaal gesproken probeer ik er 2 jaar mee te doen (4 seizoenen). Dit jaar wil ik wellicht er 1 jaar van maken, omdat ik niet tevreden ben over de forehand. Dan ga ik er op beide kanten precies hetzelfde opleggen. Ik denk aan Rakza 7 soft 2.0
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Ik ben zelf helaas momenteel uitgeschakeld, vorige week van de trap gevallen en op mijn zij/rug gevallen, kan sinds gisteren weer enigzins normaal uit een stoel opstaan, maar trainen/spelen zit er even niet in helaas... dat terwijl ik as zaterdag een toernooi zou spelen en de week erop kersttoernooi van de club zou hebben....

even afwachten of het kersttoernooi nog een optie gaat zijn.....
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Wizzy82 schreef: 07 dec 2022, 00:06 Vervang je na elke competitie dan je rubbers? Normaal gesproken probeer ik er 2 jaar mee te doen (4 seizoenen). Dit jaar wil ik wellicht er 1 jaar van maken, omdat ik niet tevreden ben over de forehand. Dan ga ik er op beide kanten precies hetzelfde opleggen. Ik denk aan Rakza 7 soft 2.0
Met de chinese rubbers deed ik dat wel omdat die sneller minder worden, met de andro doe ik 2 seizoenen (maar ik speel 2 competities dus extra belasting).
Nu heb ik mijn forehand weer vervangen voor chinees Skyline TG 3 (niet neo). Dus dan vervang ik die eens per seizoen en de backhand kijk ik gewoon hoe die zich houdt. Ook omdat ik een seizoen minder ga spelen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

TwoFace schreef: 07 dec 2022, 14:34 Ik ben zelf helaas momenteel uitgeschakeld, vorige week van de trap gevallen en op mijn zij/rug gevallen, kan sinds gisteren weer enigzins normaal uit een stoel opstaan, maar trainen/spelen zit er even niet in helaas... dat terwijl ik as zaterdag een toernooi zou spelen en de week erop kersttoernooi van de club zou hebben....

Sterkte ....... bij ons is het kersttoernooi op woensdag overdag.
Ik doe nog wel mee met het officials toernooi op 30 dec.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 08 dec 2022, 10:17
TwoFace schreef: 07 dec 2022, 14:34 Ik ben zelf helaas momenteel uitgeschakeld, vorige week van de trap gevallen en op mijn zij/rug gevallen, kan sinds gisteren weer enigzins normaal uit een stoel opstaan, maar trainen/spelen zit er even niet in helaas... dat terwijl ik as zaterdag een toernooi zou spelen en de week erop kersttoernooi van de club zou hebben....

Sterkte ....... bij ons is het kersttoernooi op woensdag overdag.
Ik doe nog wel mee met het officials toernooi op 30 dec.
Thx! Woensdags overdag.... niet heel fijn qua moment, dan zouden er bij ons maar weinig komen denk ik. Bij ons is het op vrijdagavond, maar al volgende week dus ik denk niet dat ik mee kan doen, nog steeds pijn bij opstaan/gaan zitten/liggen en soms zelf met gewoon een stap zetten, dus denk niet dat ik eraan toe ben al volgende week.

Ik had ook heel veel zin in het poldertoernooi as zaterdag in Emmeloord, daar kom ik elk jaar sinds ik tafeltennis, maar helaas nu moest ik afzeggen (terwijl ik het organiseer voor onze club)....

Officials toernooi? Dat ken ik niet, is dat voor scheidsrechters of iets dergelijks?
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Dit toernooi is bedoeld voor alle vrijwilligers van verenigingen van afdeling Midden.
30 december om 19.30 ...... dag voor oudjaarsdag ..... beetje lastige tijd vind ik.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 08 dec 2022, 14:59 Dit toernooi is bedoeld voor alle vrijwilligers van verenigingen van afdeling Midden.
30 december om 19.30 ...... dag voor oudjaarsdag ..... beetje lastige tijd vind ik.
Wel leuk dat ze dat doen, maar ja wel een lastige tijd inderdaad.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Plaats reactie