Welk ALC frame?

Hier kun je informatie vinden of vragen over frames.
Plaats reactie
Timo B.
Gold Member
Gold Member

Welk ALC frame?

Bericht door Timo B. »

Beste allemaal,

Zoals jullie wellicht weten, zeker de mensen die langere tijd op dit forum actief zijn, ben ik al jaren bezig met het proberen van diverse materialen. Een paar jaar geleden een OSP Vistuoso (Mepper) gekocht hier en daar speel ik alweer een tijdje mee. Nu zit ik eraan te denken toch weer naar een composiet frame te gaan en zit daarbij te denken aan een van de ALC frames van Butterfly. Een nieuwe Tenergy 05 staat al in bestelling, alleen nu nog het frame erbij zien te vinden waar deze op gaat komen. Ik twijfel momenteel tussen een aantal frames:
Timo Boll ALC
Viscaria
Innerforce Layer ALC
Zhang Jike ALC

Wat is volgens jullie de beste keuze en waarom?

Als iemand een van deze frames (handvat holrond) te koop heeft laat het me dan ook aub weten via een PM of een mail met foto’s en vraagprijs naar Timo-b@live.NL
OSP Virtuoso ‘mepper’
FH: Tibhar Aurus max
BH: Tibhar Aurus 2.0
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Re: Welk ALC frame?

Bericht door van_doorn »

Hi Timo, tijd geleden! Ik heb in het verleden gespeeld met de Viscaria, de TB ALC en de ZJ ALC. Voor mij was de Viscaria het prettigst. Heeft sowieso het grootste handvat van de 3 (vind de TB ALC een klein handvat hebben) en gaf mij het beste gevoel. ZJ ALC vond ik zelf de minst prettigste.

Volgens mij heb ik ooit een hier eens een review geschreven over de Viscaria en de TB ALC. Ik ben zelf overstapt naar de Harimoto SZLC. Heeft voor mij nog meer controle en een fijner gevoel. Wel een behoorlijke investering, maar goed. Ik stuur je ook nog ff een prive bericht.

Groet!
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
yoyoman
Super Member
Super Member

Bericht door yoyoman »

https://link.marktplaats.nl/m1919545582

https://link.marktplaats.nl/m1919539758

Ik heb er 2 te koop die thaise is zonder rubbers € 100,-
Die SDC is echt waanzinnig snel en controleerbaar veel beter dan mijn vorige viscaria. Zonder rubbers €45,-
Aaron
Beginner
Beginner

Bericht door Aaron »

Beste Timo,

De beste keuze lijkt mij een innerforce aangezien je van een 5-ply afkomt. Qua snelheid iets minder dan de andere 3 maar qua controle dichterbij je virtuoso.
Timo B.
Gold Member
Gold Member

Bericht door Timo B. »

Nieuwe setup in inmiddels bekend!
OSP Virtuoso ‘mepper’
FH: Tibhar Aurus max
BH: Tibhar Aurus 2.0
Plaats reactie