Ik zie mijzelf als een verdedigende speler omdat ik altijd een wat reactieve houding achter de tafel heb, ik hou van verdedigen... (speel ook met noppen op BH)`. Om die reden (want je komt er pas achter als je een tijdje speelt natuurlijk). Ben ik het begin van een standaard verenigingsbatje naar een zelf samengestelde combi gegaan met wat bleek een redelijk aanvallend frame.
Omdat ik mijzelf als verdediger zag (BH vooral maar ook veel blokken met FH), maar ook graag veel spin geef met FH en graag afsla met de FH... lang op zoek gegaan en uiteindelijk de Sanwei TwoFace gevonden... deze leek mij op lijf geschreven (een verdedigende kant goed voor 0x LN) en een wat meer aanvallende kant... ). Helaas het mocht niet baten, ik kon er maar niet aan wennen (voor wie het ooit wil proberen, je mag hem frame nog van me overnemen). Dus ben ik gaan kijken naar een ALL/ALL+ frame... meerdere geprobeerd geen eentje kon mij bekoren en met elk frame leek ik geen match te zijn. Dus op naar een vriendelijk (lees voor iedereen goed bespeelbaar) DEF frame... gevonden... tijdje geprobeerd en mijn spel leek te verbeteren. Toen kwam corona... tijd niet gespeeld, sinds kort weer begonnen. Maar ik sla niks meer raak met dat DEF frame.
Kreeg ik gister van een clubgenoot een Donic Ovtcharov Carbospeed (volgens mij een redelijk OFF frame) met recht handvat (waar ik altijd flared speel) met een wat ouder Donic Acuda (2.2mm) erop (OFF rubber) en op BH DHS Cloud & Fog III 0x(mijn allereerste 0x rubber) in mijn handen gedrukt... en wat schetst mijn verbazing... ik speel er super mee... sloeg van ongeveer 10% in eens 90% raak, kon veel beter variëren in mijn spel (van topspin en hard slaan naar zachtjes achter het net en goed geplaatste schuifballen)...
Mijn eerste game tegen iemand die 4 klassen hoger speelt, won ik toen in eens... de 3 erna verloren, maar wel allemaal met minimaal 11-8.
Ik verbaas me dus dat het materiaal bij mij zoveel invloed had en heb nu ook per direct weer een aanvallend frame (Yasaka Goiabao 5) afgestoft en daar een wat sneller rubber en mijn oude vertrouwde cloud & fog opgelegd en ik heb er weer veel zin in