GarField000 schreef: 13 mar 2023, 13:16
Ik speelde met de noppen echt kort bij tafel. Dus niet ver naar achteren en kappen.
Dat is niet mijn stijl. Meer echt als die Manika. Blokchop of hoe die ook maar heet, en de bal scherp weg zetten.
Tegen aanvallende spelers gaat dit goed. Mijn probleem was bij de 'schuivers'.
Mensen die dus niks doen anders dan de bal terug brengen. (al heb ik er nu zonder noppen ook problemen mee hahahah).
Dan ben ik te ongeduldig en ga ik 'aanvallen' ... maar daar ben ik niet goed in en maak dan veel fouten.
Aangezien ik straks een stuk hoger ga spelen zou dit misschien weer beter bij me passen.
Ik twijfel alleen tussen met of zonder spons.
Ze stapt inderdaad niet heel erg veel weg om echt te 'choppen', ik heb wel eens een wedstrijd van haar bekeken waar ze dat meer deed dan recent. Ik zie dat ze veel 'blockt' of 'pushblockt'... tegen iemand die zelf veel schuift moet je wel enigzins daarin meegaan tot je goed kan openen of het geduld bewaren en blijven meegaan in dat terugbrengen, maar dat kan ook leiden tot een goede aanval van je tegenstander natuurlijk.
Als je weet dat je fouten gaat maken als je er een aanval van wil gaan maken, moet je of dat niet doen of zorgen dat de bal die je gaat terugkrijgen die je wilt aanvallen wel van dermate hoogte/minder effect is dat je zeker weten niet de fout in gaat... ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan.
Afgelopen vrijdag kreeg ik het toch voor elkaar door veel contra te spelen en dan als laatste een korte lage bal op zijn backhand te geven waardoor hij de bal net zo terug moest geven dat ik middels een goed geplaatste aanval een punt kon pakken (hoefde niet eens altijd hard, maar wel scherp te zijn).. alleen heb je dan weer iemand die makkelijk een flick doet met zijn/haar BH dan kan dit weer niet, dan moet je op zoek naar een andere mogelijkheid.
Denk je alleen niet dat je met noppen en kort bij de tafel juist makkelijk te pakken bent door een goeie aanvaller? Ik zeg het alleen omdat mijn meeste verdedigende fouten ontstaan omdat ik, als ik tegenover een flink tempo spelende speler sta en per ongeluk iets te dicht op de tafel kom, daar meestal een fout uit ontstaat... Ik heb geleerd, het is beter een stap naar voren te moeten doen, dan een stap naar achteren.
Als je al een tijdje niet meer speelt met noppen, moet je het dan eerst niet weer eens proberen met een training? Begin je met 0X (dat ken je tenslotte) en ga je ook eens met spons proberen, merk je van zelf wat je prettiger vind.
Ik speel meer zoals Joo Sae-hyuk dat doet, dus niet perse kort op de tafel, maar wel zo kappen en overnemen met FH, soms ook kappen/blokken en bij voorkeur afslaan met FH, nu nog zijn skillset krijgen.

Ik beweeg vooral iets minder soepel als hij doet... 93 kg hollandse vent die gelukkig veel armlengte heeft en iets minder soepel beweegt