zucht
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
zucht
Ik ben weer aan het kloten met mijn forehand rubber.
Ik speelde altijd met die old school chinese tacky rubbers. Skyline II en Skyline III.
Toen ging ik experimenteren met lange noppen. Toen ik terug ging waren de chinese rubbers veel te langzaam.
Na een tijdje kwam ik uit op de Rasanter R47. Maar deze heeft een te hoge arc/bounce. Dus dacht ik ga korte noppen proberen.
Erg fijne kort aan de tafel, maar iets verder van tafel toch lastig. Ik heb de combo nog wel om misschien nog verder te experimenteren.
Dus dacht ik ga terug naar Skyline. Gisteren was er een toernooitje in Tiel en deed ik mee. Nou dat rubber is niet vooruit te branden. Echt mega, mega traag. Bal komt gewoon niet omhoog. Zelfs serveren voelt alsof ik het niet meer kan.
Heb na 2 wedstrijden het batje gedraaid en de R37 op FH en Skyline Backhand. Backhand ging het wel beter, maar daar ook niet goed.
Heb verder lekker gespeeld hoor, ging steeds beter. Maar moet toch wat anders op mijn forehand.
Dus ik ga maar eens kijken of ik dan maar de R37 of R42 ga nemen.
Ik speelde altijd met die old school chinese tacky rubbers. Skyline II en Skyline III.
Toen ging ik experimenteren met lange noppen. Toen ik terug ging waren de chinese rubbers veel te langzaam.
Na een tijdje kwam ik uit op de Rasanter R47. Maar deze heeft een te hoge arc/bounce. Dus dacht ik ga korte noppen proberen.
Erg fijne kort aan de tafel, maar iets verder van tafel toch lastig. Ik heb de combo nog wel om misschien nog verder te experimenteren.
Dus dacht ik ga terug naar Skyline. Gisteren was er een toernooitje in Tiel en deed ik mee. Nou dat rubber is niet vooruit te branden. Echt mega, mega traag. Bal komt gewoon niet omhoog. Zelfs serveren voelt alsof ik het niet meer kan.
Heb na 2 wedstrijden het batje gedraaid en de R37 op FH en Skyline Backhand. Backhand ging het wel beter, maar daar ook niet goed.
Heb verder lekker gespeeld hoor, ging steeds beter. Maar moet toch wat anders op mijn forehand.
Dus ik ga maar eens kijken of ik dan maar de R37 of R42 ga nemen.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Groetjes Marc
Setup:
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Re: zucht
Op die chinese tacky rubbers lijkt me dat niet handig
......
Maar ga de R42 2.0 of R37 max proberen.
Maar ga de R42 2.0 of R37 max proberen.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Wel, mijn €.02 is hier dat 't altijd tijd kost om een ander rubber te omarmen. Snelheid is één ding - maar ongeforceerde fouten misschien nog belangrijker. Ik vond jouw stabiliteit kort aan de tafel in blocks en counters erg goed, op FH maar vooral ook op BH.GarField000 schreef: 29 dec 2022, 01:27 Heb na 2 wedstrijden het batje gedraaid en de R37 op FH en Skyline Backhand. Backhand ging het wel beter, maar daar ook niet goed.
Skyline (TG2? TG3?) ken ik vaag, voor mij een vrij grote omschakeling; lage afsprong, en je moet er veel energie in stoppen om kwaliteit te krijgen. Ik heb een periode met harde/tacky chinese rubbers gespeeld, en denk dat het een half jaar duurde voor ik een echt stabiele FH topspin opening of counter met kwaliteit op tafel kreeg. Er zijn gemakkelijkere rubbers; R37 vind ik zelf wel wat érg zacht.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Skyline is al lang op de markt. Hard, slow en tacky
. Hier heb ik tot 3/4 jaar terug altijd mee gespeeld, of een supersnel frame.
Maar ik ben al te veel aangepast dus dat gaat niet meer werken. Je moet veel meer kracht in de beweging stoppen om er snelheid uit te krijgen.
Dus ik heb nu de R37 max en ga dinsdag daar mee trainen.
Maar ik ben al te veel aangepast dus dat gaat niet meer werken. Je moet veel meer kracht in de beweging stoppen om er snelheid uit te krijgen.
Dus ik heb nu de R37 max en ga dinsdag daar mee trainen.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Herkenbaar! Mijn FH zit ik ook al jarenlang mee te kloten. Eerst de R42, daarna Tibhar quantum soft (die nog te hard bleek te zijn voor mijn spel). Nu Rakza 7 soft 2.0. tot nu toe ben ik er tevreden mee (na 2x vrij spelen, 4 wedstrijden allemaal gewonnen. We tegen spelers waarvan ik normaal ook van zou moeten winnen dus dat zegt niet zoveel). Toch durfde ik met dit rubber meteen lekker te spinnen en die gingen er vaak goed op.
Nu heb ik dit zelfde ook op de BH gelegd want ik wil eigenlijk er naar toe dat 2 kanten hetzelfde zijn. Ik merk dat die voor de BH wel sneller is dan mijn oude rubber. Misschien dat ik daar later de 1.8 van pak. Ik merk dat de techniek van rubbers veel vooruit gegaan is dus hele dikke rubbers voor extreem veel snelheid heb je niet met nodig zoals vroeger volgens mij.
Nu heb ik dit zelfde ook op de BH gelegd want ik wil eigenlijk er naar toe dat 2 kanten hetzelfde zijn. Ik merk dat die voor de BH wel sneller is dan mijn oude rubber. Misschien dat ik daar later de 1.8 van pak. Ik merk dat de techniek van rubbers veel vooruit gegaan is dus hele dikke rubbers voor extreem veel snelheid heb je niet met nodig zoals vroeger volgens mij.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm
Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
Backup:
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Ga ik weer
....
ForeHand van R47/R48, R42 naar R37.
Gisteren met het andere batje gespeeld waar die Battle II op zit.
Ik heb echt het gevoel dat ik hier veel meer spin mee kan geven dan met de Rasanter.
Maar ik moet mijn slag toch weer aanpassen. Ik moet een 'langere' slag maken om snelheid te genereren ......
En bedenk me net dat dit juist niet handig is als ik dicht bij tafel wil/moet spelen met de noppen.
revspin erbij gepakt. Maar daar wordt je eigenlijk niet beter van
.
Sorteren op meeste spin, dan komt de Victas V>22 Double Extra eruit.
Ook op meeste controle ...... nou klinkt goed. Snelheid 9.2 ... dat klinkt erg snel.
Vergelijk ik dat met de Andro is het de snelheid van de R45. En die heeft in spin zelfs 9.6 tov 9.7 van de Victas.
Throw angle is bij beide redelijk gelijk ..... Dus hoe moet je dat nou interpreteren? Ik denk dat je pas kan vergelijken als ze met beide gespeeld hebben. Of als iemand een 1 op 1 vergelijking maakt. De Rasanter R48 heeft een lagere snelheid (gebaseerd op 30+ stemmen) maar die was toch echt mega snel/bouncy.
Ik zit nu te kiken naar de Victas V>22 Double Extra en de Tibhar Evolution FX-S .... Op revspin hebben deze hele verschillende getallen.
Victas / Tibhar / R37 / battle II
Speed 9,2 / 8,7 / 8,7 / 8,7
Control 9,5 / 9,2 / 9,4 / 9,0
Spin 9,7 / 9,2 / 9,1 / 9,2
Getallen kijkend kan ik de 2 rubbers die ik gespeeld heb niet rijmen.
Ik zat ook nog te kijken naar de Butterfly Dignics 09C (best off both worlds?) maar die heeft een hele hoge throw angle. Ik wil niet dat hij omhoog springt.
Het zijn ook niet de goedkoopste om 'even' te proberen.
ForeHand van R47/R48, R42 naar R37.
Gisteren met het andere batje gespeeld waar die Battle II op zit.
Ik heb echt het gevoel dat ik hier veel meer spin mee kan geven dan met de Rasanter.
Maar ik moet mijn slag toch weer aanpassen. Ik moet een 'langere' slag maken om snelheid te genereren ......
En bedenk me net dat dit juist niet handig is als ik dicht bij tafel wil/moet spelen met de noppen.
revspin erbij gepakt. Maar daar wordt je eigenlijk niet beter van
Sorteren op meeste spin, dan komt de Victas V>22 Double Extra eruit.
Ook op meeste controle ...... nou klinkt goed. Snelheid 9.2 ... dat klinkt erg snel.
Vergelijk ik dat met de Andro is het de snelheid van de R45. En die heeft in spin zelfs 9.6 tov 9.7 van de Victas.
Throw angle is bij beide redelijk gelijk ..... Dus hoe moet je dat nou interpreteren? Ik denk dat je pas kan vergelijken als ze met beide gespeeld hebben. Of als iemand een 1 op 1 vergelijking maakt. De Rasanter R48 heeft een lagere snelheid (gebaseerd op 30+ stemmen) maar die was toch echt mega snel/bouncy.
Ik zit nu te kiken naar de Victas V>22 Double Extra en de Tibhar Evolution FX-S .... Op revspin hebben deze hele verschillende getallen.
Victas / Tibhar / R37 / battle II
Speed 9,2 / 8,7 / 8,7 / 8,7
Control 9,5 / 9,2 / 9,4 / 9,0
Spin 9,7 / 9,2 / 9,1 / 9,2
Getallen kijkend kan ik de 2 rubbers die ik gespeeld heb niet rijmen.
Ik zat ook nog te kijken naar de Butterfly Dignics 09C (best off both worlds?) maar die heeft een hele hoge throw angle. Ik wil niet dat hij omhoog springt.
Het zijn ook niet de goedkoopste om 'even' te proberen.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Victas heb ik er ooit heel kort op gehad. Type weet ik niet meer, maar het was echt totaal niet mijn rubber en als merk heb ik die daarom dus persoonlijk afgeschreven.
De meeste van mijn club spelen juist met Evolution MX-P dacht ik. Het hardere sneller rubber. Ik heb daar wel eens even mee gespeeld. Lenen van een ander, maar merk dat zo'n hard rubber goed is voor snelheid naar dat het voor mij persoonlijk ten koste gaat aan controle en spin. Ik weet niet of dat met de FX-S variant ook zo is.
Die cijfers van de rubbers zeggen niet zoveel, want een rubber kan voor jou wel heel fijn zijn terwijl het voor een ander bagger is.
Ik houd Rakza soft 7 volgend seizoen nog aan (dan zijn de rubbers daarna 1 jaar oud) en dan stap ik over op 2x Andro Shifter Powersponge 1,9 mm (sowieso BH, FH misschien 2,1 mm). Ik merk namelijk dat ik bij de Rakza minder backspin kan geven en scherp kan schuiven dan bij Powersponge. Daar kon ik redelijk vaak de bal zo raken dat als de tegenstander erop wilde openen de bal het net in vloog. Ik kon meer variëren in schuifeffect.
De meeste van mijn club spelen juist met Evolution MX-P dacht ik. Het hardere sneller rubber. Ik heb daar wel eens even mee gespeeld. Lenen van een ander, maar merk dat zo'n hard rubber goed is voor snelheid naar dat het voor mij persoonlijk ten koste gaat aan controle en spin. Ik weet niet of dat met de FX-S variant ook zo is.
Die cijfers van de rubbers zeggen niet zoveel, want een rubber kan voor jou wel heel fijn zijn terwijl het voor een ander bagger is.
Ik houd Rakza soft 7 volgend seizoen nog aan (dan zijn de rubbers daarna 1 jaar oud) en dan stap ik over op 2x Andro Shifter Powersponge 1,9 mm (sowieso BH, FH misschien 2,1 mm). Ik merk namelijk dat ik bij de Rakza minder backspin kan geven en scherp kan schuiven dan bij Powersponge. Daar kon ik redelijk vaak de bal zo raken dat als de tegenstander erop wilde openen de bal het net in vloog. Ik kon meer variëren in schuifeffect.
Backup:
Backup:
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Ik heb de Thibar folder.
De MX-P is de snellere. Hardheid 45,7/47,7. Speed 125. Spin 120. Control 80. Betreft nummers geen verschil met de MX-S.
De FX-S en FX-P zijn wat zachter. De FX-S is 41/43 en de FX-P is 39/41. Maar spin is wat hoger bij de FX-S en Control wat hoger bij FX-P.
De EL serie zit daar weer tussen.
Ik denk dat de Victas sowieso te snel is, want is erg hard lees ik net
. Wat ik begrepen is zijn zachte rubbers betere en de langzamere spin en dus opslag, en de hardere voor de snellere topspin ballen.
Ik zag ergens een 'negatief' dat de arc laag was ... dat vind ik juist positief
hahaha. Maar weet niet meer welke dat was.
De MX-P is de snellere. Hardheid 45,7/47,7. Speed 125. Spin 120. Control 80. Betreft nummers geen verschil met de MX-S.
De FX-S en FX-P zijn wat zachter. De FX-S is 41/43 en de FX-P is 39/41. Maar spin is wat hoger bij de FX-S en Control wat hoger bij FX-P.
De EL serie zit daar weer tussen.
Ik denk dat de Victas sowieso te snel is, want is erg hard lees ik net
Ik zag ergens een 'negatief' dat de arc laag was ... dat vind ik juist positief
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Vanmiddag nog wat verder gelezen en gezocht en hard is misschien niet perse een slecht optie voor bij de tafel.
Maar moet alleen iets hebben wat niet zo 'springt' van het batje.
Maar moet alleen iets hebben wat niet zo 'springt' van het batje.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Rasanters zijn leuke rubbers, maar ik werd uiteindelijk gek van het hoge katapult gedrag.
Dit zorgde bij mij steeds voor problemen bij het korte spel, service ontvangst en blok.
Ik probeerde dat eerst op te lossen door een zachtere variant te nemen, omdat ik dacht dat de rubber te snel was.
Maar te zachte rubbers hebben ook zo hun problemen, vooral op voorhand.
Dus zat ik ook altijd maar te switchen tussen zacht en hard.
Uiteindelijk overgestapt naar Hexer Powergrip/Grip, wat al veel minder levendig was dan rasanter.
Dit jaar ben ik finaal afgestapt van Andro rubbers en speel ik met Tibhar Aurus of Genius.
Het nadeel is dat je door het ontbreken van de katapult, meer met je lichaam moet werken bvb zelf wat explosiever zijn bij topspin opening.
Maar dat weegt voor mij niet op tegen de voordelen, nl veel stabieler en veel minder fouten maken.
Veel succes!
Dit zorgde bij mij steeds voor problemen bij het korte spel, service ontvangst en blok.
Ik probeerde dat eerst op te lossen door een zachtere variant te nemen, omdat ik dacht dat de rubber te snel was.
Maar te zachte rubbers hebben ook zo hun problemen, vooral op voorhand.
Dus zat ik ook altijd maar te switchen tussen zacht en hard.
Uiteindelijk overgestapt naar Hexer Powergrip/Grip, wat al veel minder levendig was dan rasanter.
Dit jaar ben ik finaal afgestapt van Andro rubbers en speel ik met Tibhar Aurus of Genius.
Het nadeel is dat je door het ontbreken van de katapult, meer met je lichaam moet werken bvb zelf wat explosiever zijn bij topspin opening.
Maar dat weegt voor mij niet op tegen de voordelen, nl veel stabieler en veel minder fouten maken.
Veel succes!
Tim De Meyer
TTC Smash Aarschot
B4 - VTTL 3e Nationale (België)
(1) Butterfly Freitas ALC | Andro Nuzn 50 | Dr Neubauer Killer Extreme
(2) Andro Synteliac VCI | Tibhar Hybrid MK Pro | Dr Neubauer Killer
TTC Smash Aarschot
B4 - VTTL 3e Nationale (België)
(1) Butterfly Freitas ALC | Andro Nuzn 50 | Dr Neubauer Killer Extreme
(2) Andro Synteliac VCI | Tibhar Hybrid MK Pro | Dr Neubauer Killer
Ooit de Hurricane 8-80 geprobeerd? Speel er zelf al een tijdje mee, voelt levendig genoeg aan en er zeker geen booster nodig. Ook niet zo heel hard zelfs in de 38 graden hardheid. Voor mij is dit het enige rubber wat ik echt een "hybrid" zou noemen dat tussen de klassieke hurricane en tensors in zit vooral door de toplaag.
Enige minpunt is dat ik een keer een vel heb gehad wat gewoon totaal geen grip had (plakte wel maar had een heel doffe kleur), kwam zelfs van TT11. Die wat van Ali komen nooit problemen mee gehad.
Enige minpunt is dat ik een keer een vel heb gehad wat gewoon totaal geen grip had (plakte wel maar had een heel doffe kleur), kwam zelfs van TT11. Die wat van Ali komen nooit problemen mee gehad.
BTY Primorac JP, FH: Victas V20 extra,BH: BTY Feint Long II 0.5
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Wat betreft DHS heb ik de TG Skyline II en TG Skyline III gehad. Vele jaren mee gespeeld. Daarna heb ik Hurricane 8 en Hurricane 3-60 gespeeld.
Hurricane 8-80 ken ik niet.
Ik heb altijd
Gisteravond en vanmorgen hele tijd reviews gelezen en op youtube gekeken.
Ik was uitgekomen op de Tibhar Evolution, maar dan de medium harde (41-43).
Vanmorgen naar de tafeltenniswinkel in utrecht geweest. Het was erg druk dus even de verpakkingen erbij gepakt.
De MX-S is het geworden. Hier was het katapult effect het minst. Dus we gaan het zien.
Battle II rubber goed ingepakt met zo'n plak ding erop. Misschien een keer proberen op het snellere andro frame.
Hurricane 8-80 ken ik niet.
Ik heb altijd
Gisteravond en vanmorgen hele tijd reviews gelezen en op youtube gekeken.
Ik was uitgekomen op de Tibhar Evolution, maar dan de medium harde (41-43).
Vanmorgen naar de tafeltenniswinkel in utrecht geweest. Het was erg druk dus even de verpakkingen erbij gepakt.
De MX-S is het geworden. Hier was het katapult effect het minst. Dus we gaan het zien.
Battle II rubber goed ingepakt met zo'n plak ding erop. Misschien een keer proberen op het snellere andro frame.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Als je jouw oude rubber goed ou willen bewaren is het ook een optie om het in te pakken met plastic huishoudfolie. Daar heb ik goede ervaring mee als je een rubber een langere tijd niet gebruikt.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Ik heb er nu zo'n plak ding erop zitten.
Die gebruik ik altijd om de stof eraf te halen/houden.
Die gebruik ik altijd om de stof eraf te halen/houden.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Zo’n beschermer plak je alleen op de speelzijde. Met huishoudfolie pak je het volledige rubber in. Dat zou het hele rubber beter vers moeten houden. Geen idee of deze wijsheid klopt, maar geeft mij wel een goed gevoel.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Het zal er niet slechter van worden toch
.
Dus zal hem in pakken.
Dus zal hem in pakken.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Over de Tibhar Evolution MX-S.
Vind het echt een heel fijn rubber. Nadat ik bij de chinese tacky rubbers weg ben gegaan heb ik alleen andro rasanter in verschillende hardheden geprobeerd. Maar vanaf R42 vond ik ze te bouncy. Deze zou een stuk minder zijn.
Vanaf het eerst moment dat ik speelde voelde het alsof de bal in het rubber zoog en weg schoot. Echt een heerlijk gevoel.
Bal blijft lekker laag en kon er ook goed me afslaan. Echt blij mee.
Vind het echt een heel fijn rubber. Nadat ik bij de chinese tacky rubbers weg ben gegaan heb ik alleen andro rasanter in verschillende hardheden geprobeerd. Maar vanaf R42 vond ik ze te bouncy. Deze zou een stuk minder zijn.
Vanaf het eerst moment dat ik speelde voelde het alsof de bal in het rubber zoog en weg schoot. Echt een heerlijk gevoel.
Bal blijft lekker laag en kon er ook goed me afslaan. Echt blij mee.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup:
Welke dikte heb je bij de MX-S gebruikt?
Hoe is de controle want die staat vrij laag beoordeelt en dan met name de controle bij schuiven en blokken etc?
Hoe is de controle want die staat vrij laag beoordeelt en dan met name de controle bij schuiven en blokken etc?
Backup:
Backup:
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Ik heb 2.1-2.2. Denk de dikste.
Ik heb er veel meer gevoel mee dan de rasanter, dus meer controle.
Schuiven doe ik niet
Blokken deed hij prima. Paar ballen goed in de andere hoek kunnen blokken of met het dubbel tegen de buik van de 'andere'.
Nee ben er super blij mee.
Maar vond het schuiven ook prima gaan. Ook opslag backspin .......
Hij is wat zachter dus volgens mij heb je sowieso meer controle dan de hardere MX-P en MX-D
Ik heb er veel meer gevoel mee dan de rasanter, dus meer controle.
Schuiven doe ik niet
Blokken deed hij prima. Paar ballen goed in de andere hoek kunnen blokken of met het dubbel tegen de buik van de 'andere'.
Nee ben er super blij mee.
Maar vond het schuiven ook prima gaan. Ook opslag backspin .......
Hij is wat zachter dus volgens mij heb je sowieso meer controle dan de hardere MX-P en MX-D
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Groetjes Marc
Setup: