NK Veteranen

Hier vind je informatie over toernooien
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Re: NK Veteranen

Bericht door TwoFace »

Ah, nu zie ik het... vandaar. Ik ben benieuwd naar zijn opmerkingen, qua feiten zouden ze niet veel van elkaar moeten verschillen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Red
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Red »

ardane schreef: 14 nov 2023, 09:11 Off-topic:
Milky Way Qing
Milky Way Neptune
Milky Way 955
Ontdek jij in de praktijk enig verschil tussen die drie (ik nauwelijks). Zo ja, wat is het belangrijkste verschil?
In de combinatie hoe ik ze gebruik is er wel verschil. Ik gebruik ze allemaal met spons van 0.7mm, ook om ermee aan te vallen en te slaan. De noppen op de 955 zijn wat steviger vergeleken met de andere 2, de onderlaag is minder zacht als bij de Neptune/Qing. Hij reageert minder sensitief op aankomende spin, tegencounteren en blok kan vrij makkelijk. Die goedkope versie (zonder het vakje '49-015 ITTF') mag nu niet meer gebruikt in de competitie, dus die is er al af. De Neptune is zachter als de 955 zowel wat de toplaag als ook de onderlaag betreft, soms dempt dat over de tafel net iets teveel. Verdedigen gaat beter. Deze versie mag nog tot April 2024 gebruikt, dan gaat die ook weg tegen het einde van volgend voorjaar - zie ook de ITTF-lijst van toegestane rubbers van 1 oktober. Maar als iemand met nopjes wil beginnen zijn die 2 zeker een goede keuze, met een prijs van rond de €5 per stuk.
De Qing heeft iets langere nopjes dan de Neptune, die onderlaag is minder dempend, Ik vind hem van de 3 het meest variabel in gebruik, maar dat eist dan wel meer inzet in training; dat is dan ietswat lastig als er niemand is die tegen die meuk wil spelen. Qua sensitiviteit ligt die Qing tussen de Neptune en de 955.
Het belangrijkste verschil is waarschijnlijk de prijs; de Qing kost mij ruim dubbel de prijs van de Neptune of de 955. Zo'n nop gaat bij mij ongeveer 3 maanden mee, dan moet er een nieuwe op de frame.
Fl ügelstutzer
Seizoen 2/2023 2de klasse nttb-west
Wedstrijd Palio WAY-003 Yinhe Mars II Yinhe Neptune
Training 1 Palio WAY-003 Sanwei T88 Ultraspin Yinhe Qing
Training 2 Palio WAY-001 Reactor V5 Yinhe Qing
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Red schreef: 15 nov 2023, 14:27 De Neptune is zachter als de 955 zowel wat de toplaag als ook de onderlaag betreft, soms dempt dat over de tafel net iets teveel. Verdedigen gaat beter. Deze versie mag nog tot April 2024 gebruikt, dan gaat die ook weg tegen het einde van volgend voorjaar - zie ook de ITTF-lijst van toegestane rubbers van 1 oktober.
Grr.... :|
Ik heb er nog een stapeltje van liggen. Nieuw.
Het zal allemaal wel om geld draaien, want die Neptune voldoet aan alle spelregels.
De Qing heeft iets langere nopjes dan de Neptune, die onderlaag is minder dempend, Ik vind hem van de 3 het meest variabel in gebruik, maar dat eist dan wel meer inzet in training;
Sreeja Akula heeft de Qing een tijd gespeeld. Ik weet niet of ze dat nog steeds doet.
Mijn Qing in OX speel ik voor de grap wel eens een weekje, en dan pak ik de Neptune (ook OX) er weer bij. Met die laatste heb ik het gevoel de bal net ietsje korter achter het net neer te kunnen leggen.
dat is dan ietswat lastig als er niemand is die tegen die meuk wil spelen. ´
Heb je al eens gevraagd waarom niet? Tenslotte komen je collega's "die meuk" ook in de competitie wel tegen. Zouden ze niet blij moeten zijn dat er iemand op de club is tegen wie ze die ellende in de training kunnen oefenen?

En ja, noppenspelers krijgen elke keer weer dezelfde kreten te horen:
1. Shit noppen
2. Zou verboden moeten worden
3. Dat is toch geen tafeltennis?

en als absolute topper:
4. Heb je nog seks of speel je al noppen?
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Blijft toch bijzonder dat ik best regelmatig noppenspelers tegenkom en hier op het forum toch ook wel, maar dat inderdaad de reacties die Ardane post, veel gehoorde zijn....

Bij ons is ook niet altijd elke speler gelukkig om tegen de noppen te spelen, maar er zijn er ook een aantal die juist graag even tegen de noppen spelen om dat juist te kunnen oefenen. De ene noppenspeler is ook de andere noppenspeler weer niet natuurlijk. Zo weet Ardane ondertussen ook van mij dat ik in principe niet aanval met de noppen. Simpelweg omdat ik daar nog niet aan toe ben. Ik speel nu 6 jaar, heb eerst ongeveer driekwart jaar tot een jaar zonder noppen gespeeld en kreeg geen begeleiding, dus moest zelf van alles uitvogelen.

Tot ik eens te spelen kwam tegen een wat hogere speler uit onze club die zelf met noppen speelt en hij zei gelijk tegen mij: speel eens even een tijdje met mijn frame om te proberen wat jij van noppen vind... dit bleek goed bij mijn spel aan te sluiten en ik was eigenlijk verkocht. Toen ben ik gaan experimenteren een tijdje met een nieuw frame en nieuwe rubbers... Maar in het begin vond ik mijn frame nog te snel dus ging in de seizoenen daarna op zoek naar een iets trager frame... die vond ik, maar die was zo traag dat ik voor mijn gevoel niet meer kon aanvallen... en ik hou toch ook wel van aanvallen met mijn FH.

Nu speel ik weer een paar seizoenen met mijn eerste experimenten frame en bevalt het aardig goed, alleen kom ik steeds snellere spelers tegen die met meer kracht slaan en nu verlang ik stiekem toch wel weer iets meer naar een ALLround of DEFensive frame... dus komend seizoen ga ik weer wat experimenteren met mijn frame.

PS. hoe krijg jij het voor elkaar RED dat jij je noppen elke 3 maand moet verwisselen voor een nieuwe? Ik verwissel juist mijn noppen nauwelijks....
Ik speel overigens al 2 seizoenen nu met de oX Qing.... maar wil liever terug naar de DHS Cloud en Fog III, die vond ik toch net iets prettiger.
Komend seizoen wil ik proberen een aanvallende slag erbij te ontwikkelen met de noppen, kijken of dat lukt, maar zonder trainer wordt dat veel filmpjes kijken en dan dan trainingsavonden uitproberen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Red
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Red »

De wisselfrequentie van +-3 maanden voor de nop betreft natuurlijk voornamelijk het wedstrijdbatje. Een reden is de gebruiksfrequentie met 2x wedstrijd per week plus vrijspelen/trainen, waarbij ik tijdens het seizoen voornamelijk dit wedstrijdbatje gebruik. Daarnaast denk ik dat de spons samen met de nogal harde frame een reden is, in combinatie met de nopspin en het slaan.

Trainen doe ik vaker tegen leden die 2-5 klassen lager spelen, en soms tegen recreanten. Dat verschilt nogal in snelheid en spin, het omschakelen is soms lastig. Maar, het voldoet om vooral het spel met de nop te trainen. En als er daadwerkelijk niemand anders is... nou ja, ik denk dat mijn serve voor de klasse bovengemiddeld is.

Je hoeft die oude Neptune nu nog niet weg te doen als je alleen maar op regionaal niveau actief bent. Velen spelen nu nog wedstrijden met die Xushaofa-ball, ook bij ons in de club, en die staat al meer dan een jaar niet meer op de lijst. Volgens de regels zouden zij de wedstrijden beter met de Gewo-Club trainingsbal moeten spelen.
Bij mij is het een van mijn ambities om met een volstrekt regelconforme batje van €40 of minder zo hoog mogelijk te komen - absoluut in contrast met het batje van mijn duo-teammaatje van ruim boven de €200. Ik wil volgend jaar 1e klasse zijn, hij wil liever 3e klasse spelen.
Fl ügelstutzer
Seizoen 2/2023 2de klasse nttb-west
Wedstrijd Palio WAY-003 Yinhe Mars II Yinhe Neptune
Training 1 Palio WAY-003 Sanwei T88 Ultraspin Yinhe Qing
Training 2 Palio WAY-001 Reactor V5 Yinhe Qing
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Heb je dan echt slijtage na die 3 maand? Omdat je dan al wisselt of wissel je vanwege reglementen?

Ik ben niet aanvallend met de noppen, en heb 0X, maar speel eigenlijk altijd minimaal 2 keer per week, speel zowel de wedstrijden als trainen met deze combi, speel daarnaast regelmatig een toernooi, maar alles met deze combi en ik heb na dikke 2 seizoenen spelen nog niet het idee dat ik slijtage ervaar en dus rubbers zou moeten wisselen.

Moet zeggen dat ik aan mijn noppenrubber nauwelijks aandacht spendeer, het functioneert en volgens mij prima (maar misschien vergis ik me wel en sluipt langzaam mindere kwaliteit in het rubber), mijn 'normale' rubber geef ik wel elke week wat aandacht, soms alleen schoonmaken, maar ook 1 keer per ongeveer 2-3 maand even rustig insmeren met wat olie en dan weer afnemen ... waardoor het rubber tot nu toe heerlijk in conditie blijft.

Gisteren echter wel even 10 minuten met een andere combi van mij gespeeld en daar viel mij vooral op hoeveel meer grip het 'normale' rubber had, maar dat is dan ook een heel ander rubber (Reactor Thunder i.p.v. Ventus Speed).

Mijn combi nu kost nu iets meer dan die 40€ door mijn FH rubber, die was in de aanbieding 19,95€, mijn frame kostte ooit 13€ en mijn noppen rubber €8,36, dus bij elkaar: €41,31 hahaha, waar spreken we over... en dan spreek ik iemand die slechts 3 seizoenen heeft gespeeld en niet hoger kwam dan de 5de klasse (En volgend seizoen stopt) en die heeft het dan over 250€ voor zijn combinatie (waar ik wel weer erge twijfels bij heb of dat ook echt zo is).

Zit ik net even die prijzen na te lopen, zie ik in Ali dat ik ook nog een DHS Neo Hurricane heb besteld, maar die bestelling ging verkeerd en heb ik dus nooit ontvangen, wel het geld terug zie ik... uiteindelijk heb ik toen maar voor die TSP Ventus Speed gekozen (een een soft, maar die gebruik ik nu nog niet want die komt op een alternatieve combinatie heb ik besloten waar ik mogelijk aankomend seizoen mee wil spelen), omdat ik het voor de start van het seizoen wilde uittesten.

Dat is de combi van gisteravond, maar ik bemerkte dat ik de afsprong van de Reactor Thunder niet controleerbaar genoeg vind.... nu is de vraag of dat het frame is of het rubber.... :-(
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

TwoFace schreef: 16 nov 2023, 14:49 Ik ben niet aanvallend met de noppen, en heb 0X, maar speel eigenlijk altijd minimaal 2 keer per week, speel zowel de wedstrijden als trainen met deze combi, speel daarnaast regelmatig een toernooi, maar alles met deze combi en ik heb na dikke 2 seizoenen spelen nog niet het idee dat ik slijtage ervaar en dus rubbers zou moeten wisselen.
Maar jij speelt OX en mept niet hard met je noppen.
Wees je ervan bewust dat slijtage van rubbers meestal met het ouder worden van de spons onder het bovenrubber te maken heeft. Dat is ook de reden waarom veel profs vrijwel elke week een/twee rubbers (laten) monteren: ze willen er een verse spons onder, hoewel het bovenrubber nog als nieuw is.
Spelers met OX-noppen wisselen doorgaans (a) als ze weer eens wat anders willen testen of (b) als de noppen afbreken. Anders gaat het noppenrubber van opa in de erfenis en speelt kleine Timmy(9) er later nog mee.
Gisteren echter wel even 10 minuten met een andere combi van mij gespeeld en daar viel mij vooral op hoeveel meer grip het 'normale' rubber had, maar dat is dan ook een heel ander rubber (Reactor Thunder i.p.v. Ventus Speed).
Tja, Chinese plakkerige rubbers spelen heel anders. En je hebt ook nog hele volksstammen die zulke dingen gaan boosteren.

Anyway, ik hoor het al: voor een materiaalspeler heb jij nog opvallend weinig last van Testeritis. :D
yoyoman
Super Member
Super Member

Bericht door yoyoman »

Denk dat je de enige oude lul bent .
Ik ben vaan 22-01-1958 dus ik ben pas 65 (bijna 66) dus net mijn wildste haren kwijt.
Gelukkig wordt ik nooit volwassen.
En wat PING Pong betreft mocht ik vorig jaar op mijn 64 mee doen in de eredivisie *( ik was de coach, zieke spelers en eentje had zijn vlucht gemist)
En vorig seizoen mocht ik zo nog een keer mee spelen in de 1e divisie *(was beter 1 game zelfs een keer 5 punten).
NK veteranen nee daar voel ik mij veel te jong voor. ;)
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

yoyoman schreef: 16 nov 2023, 21:52 NK veteranen nee daar voel ik mij veel te jong voor. ;)
Prima hoor, maar anderen denken daar anders over: bijvoorbeeld Bernd Schuler, die regelmatig meedoet aan EK en WK voor veteranen.
Hij heeft op z'n 68e nog een (Duitse) rating van meer dan 1900, wat in Nederland overeenkomt met Eredivisie-niveau.
https://www.youtube.com/watch?v=qWt9WIJ6PVk

(Zie voor de grap ook het handvat van het batje bij 4:17 :) )
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

ardane schreef: 16 nov 2023, 15:15
TwoFace schreef: 16 nov 2023, 14:49 Ik ben niet aanvallend met de noppen, en heb 0X, maar speel eigenlijk altijd minimaal 2 keer per week, speel zowel de wedstrijden als trainen met deze combi, speel daarnaast regelmatig een toernooi, maar alles met deze combi en ik heb na dikke 2 seizoenen spelen nog niet het idee dat ik slijtage ervaar en dus rubbers zou moeten wisselen.
Wees je ervan bewust dat slijtage van rubbers meestal met het ouder worden van de spons onder het bovenrubber te maken heeft. Dat is ook de reden waarom veel profs vrijwel elke week een/twee rubbers (laten) monteren: ze willen er een verse spons onder, hoewel het bovenrubber nog als nieuw is.
Spelers met OX-noppen wisselen doorgaans (a) als ze weer eens wat anders willen testen of (b) als de noppen afbreken. Anders gaat het noppenrubber van opa in de erfenis en speelt kleine Timmy(9) er later nog mee.
Tja, Chinese plakkerige rubbers spelen heel anders. En je hebt ook nog hele volksstammen die zulke dingen gaan boosteren.

Anyway, ik hoor het al: voor een materiaalspeler heb jij nog opvallend weinig last van Testeritis. :D
LOL, mooie term testeritis, ik heb er lang last van gehad, maar dat is eigenlijk sinds 1,5-2 jaar geleden enigzins gestopt... wil nog wel eens wat proberen, maar steeds beperkter... Ik merk dat ik vooral veel heb aan de gewenning van de materialen waar ik mee speel... dus door goed het gevoel te hebben wat mijn materiaal wel en niet kan, kan ik er meer mee. En als ik weer teveel experimenteer raak ik daarvan wat van slag voor mijn gevoel. Maar dat komt ook omdat ik nog niet superlang speel en de vastigheid nu pas wat komt voor mijn gevoel. Als ik dat meer heb, is experimenteren ook makkelijker zonder dat het direct invloed op je presteren heeft denk ik.

Maar stiekem zoek ik nog steeds naar de perfecte combi en heb ik die nog niet gevonden. Mijn huidige combi voldoet echter voor 80-90% voor mijn gevoel.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

ardane schreef: 17 nov 2023, 09:10
yoyoman schreef: 16 nov 2023, 21:52 NK veteranen nee daar voel ik mij veel te jong voor. ;)
Prima hoor, maar anderen denken daar anders over: bijvoorbeeld Bernd Schuler, die regelmatig meedoet aan EK en WK voor veteranen.
Hij heeft op z'n 68e nog een (Duitse) rating van meer dan 1900, wat in Nederland overeenkomt met Eredivisie-niveau.
https://www.youtube.com/watch?v=qWt9WIJ6PVk

(Zie voor de grap ook het handvat van het batje bij 4:17 :) )
Wat een klomp van een handvat zeg.... dat lijkt mij persoonlijk toch echt niet prettig, ik zou mijn huidige services er al nagenoeg niet mee kunnen uitvoeren omdat je het batje niet op de juiste manier vast kan lijken te pakken.

Op zich niks mis mee zou ik zeggen veteranen, maar ik vind het persoonlijk leuker om tegen wat jongere/lees snellere spelers te spelen, tegen dit soort tactiek spelen heeft wel z'n uitdaging maar is wel heel anders. Ik kom overigens ook beter uit de verf tegen wat meer aanvallend spel.
Verdedigers of goede allround spelers (dat bleek ook afgelopen toernooi wel) heb ik veel meer moeite mee.

Niet dat ik overigens op dat niveau mee kan denk ik wat bij een NK veteranen wordt gespeeld.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

ardane schreef: 16 nov 2023, 15:15

Het plakkerige bevalt mij wel overigens, daar zoek ik eigenlijk nog naar, alleen de spons van het betreffende rubber is volgens mij voor mij een te harde spons waardoor deze te 'springerig' is, prima voor hard aanvallend spel, maar ik zoek iets meer allround rubber.
Ik denk ook dat de TSP Ventus Soft die ik nog heb liggen heel prima bij mij past. Die is net ietsje plakkeriger als de Speed versie, wel lichtelijk trager, maar dat is hopelijk bijna niet merkbaar.

Als ik prof zou zijn en een sponsor heb zou ik denk ik ook wel regelmatig mijn rubber (laten) vervangen, maar nu is het gewoon simpelweg niet te betalen om dat zo vaak te doen, bovendien vind ik daarvoor het niveau niet hoog genoeg waar ik speel qua klasse en zijn de nuance verschillen daarvoor dan te klein. Maar ik moest wel lachen over je opmerking van de 0X noppen.... LOL. Ik moest gelijk denken aan onze 'club opa' die met 0X speelt en volgens mij zijn 0x rubber er al jaren op had liggen voordat ik bij de club kwam (nu 6 jaar terug)... Ik heb in die 6 jaar al meer 0X rubbers versleten dan hij.

Ik heb voor komende seizoen 2 frames waar ik tussen twijfel om te testen, maar dan wil ik ze ook testen met gelijkwaardige rubbers, dat wordt nog een uitdaigng. De 2 frames zijn:

https://revspin.net/blade/galaxy-980.html
https://revspin.net/blade/sanwei-two-face.html

Waarbij ik nog twijfel of ik de Sanwei laat concurreren met de https://revspin.net/blade/sanwei-two-face.html, die ik vorig jaar van iemand hier heb gekocht... maar die tijdens de eerste testen me toch tegen viel... ik miste een beetje de kracht bij dat frame (maar dat kan ook nog in de combi met het rubber liggen....).

Iemand tips? Ik speel nu met de https://revspin.net/blade/galaxy-yinhe- ... -y-13.html en ik merk dat ik er eigenlijk alles mee kan, maar zodra er iets meer op snelheid wordt gespeeld en ik niet daadwerkelijk naar achteren loop ik onvoldoende kan blocken/kappen met de BH en ze vaak net over de tafel gaan. Natuurlijk zou ik ook puur aan mijn techniek kunnen werken en misschien zoek ik het wel onterecht in een ander frame....Wat zouden jullie doen? De Yinhe Y-13 is natuurlijk niet een heel standaard frame (met fiberglass lagen), maar ik speel er nu toch wel 4-5 jaar mee en ik vraag me dus af of een ander frame uberhaupt wel slim is....
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Tja, dus toch Testeritis! :)

Wil je uitsluitend BH spelen met je OX, en dan vooral blocken en kort neerleggen, dan is je Y-13 eigenlijk wat te snel. Je hebt al een prima handje nodig om dan gecontroleerd dicht bij de tafel te verdedigen. En met OX speelt het hout een veel grotere rol dan bij rubbers met dikke spons.
Ik zou me heel goed kunnen voorstellen dat je met een Palio Cat uitstekend uit de voeten kunt. Het is een houtje met ongeveer dezelfde afmetingen als die Y-13, maar is met een Kiri-Kern gevoelvoller en een stuk lichter. Daardoor reageer je wellicht net ietsje sneller zolang je dicht bij de tafel speelt.
Het handvat van de Palio Cat is relatief dun. Mocht dat te smal zijn voor je gevoel, helpt het omwikkelen met een overgrip-band!
Je Qing en Ventus Speed kun je er op gebruiken. Past prima bij elkaar.

Overigens: het is "Oh-iks", niet "nul-iks". Die OX is een afkorting en staat voor "orthodox" (dus zonder onderliggende spons).
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

weer wat geleerd, ik dacht altijd 0X vanwege nul spons....

Bij revspin zeggen ze dat het een balsa kern heeft? https://revspin.net/blade/palio-cat.html of is kiri een ander woord voor Balsa?
Ik begrijp ondertussen ook dat Balsa goed is bij oX, maar mijn TwoFace heeft dit ook en toch heb ik daar juist niet het gevoel mee wat ik wel behaal met de Y-13.... vandaar ik zoek, maar ook voorzichtig ben, want nog meer frames aanschaffen was ik eigenlijk niet van plan (heb in totaal nu wel 10 frames denk ik... waarvan er dus 9 allemaal om te experimenteren zijn.

Ik zat zelf wel ook te denken aan bv DR. Neubauer frame, aangezien die ook een soort van specialisatie in oX lijkt te hebben...

Nu richt ik me nog puur op de verdedigende kant, maar eigenlijk wil ik ook leren aanvallen met mijn BH... maar dat zal wel een lang proces zijn aangezien ik niemand heb die me dat kan leren op de oX opa na dan, maar die heeft zo'n eigen stijl dat het ook niet aansluit bij hoe het hoort. Die houd zijn frame soms zo gek vast dat mij dat dan fysiek niet eens zou lukken...
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

TwoFace schreef: 17 nov 2023, 11:19 Bij revspin zeggen ze dat het een balsa kern heeft? https://revspin.net/blade/palio-cat.html of is kiri een ander woord voor Balsa?
Het is een Kiri-kern. De beschrijving van Revspin is fout. In de commentaren van enkele users staat ook (terecht) dat het geen balsa is.

Kiri is ongeveer even licht als balsa, maar een stukje sterker en steviger. Balsa kun je met gemak breken, met een Kiri-plankje doe je duidelijk langer (tenzij je het ding woest op de grond gooit).
Ik begrijp ondertussen ook dat Balsa goed is bij oX,
Balsa heeft een soort eigen leven. Het dempt bij het blokken, maar voegt katapult-effect toe bij het slaan. Sommigen vinden dat prima, anderen juist verschrikkelijk. Wil je een lineair reagerend batje, dan neem je geen Balsa en ook geen ESN-rubber. Je bent dan veel meer gebaat bij een plankje van Ayous en Hinoki bijvoorbeeld, en een klassiek rubber zonder tensor.

Kiri zit daar zo'n beetje tussenin. Het is zo licht als balsa, maar heeft slechts weinig eigen leven.
Ik zat zelf wel ook te denken aan bv DR. Neubauer frame, aangezien die ook een soort van specialisatie in oX lijkt te hebben...
Ach, de Doc heeft heel wat verschillende frames, met en zonder balsa. Ook de verschillen in bladformaat maken je eerder helemaal dol.
Nu richt ik me nog puur op de verdedigende kant, maar eigenlijk wil ik ook leren aanvallen met mijn BH... maar dat zal wel een lang proces zijn

Dat zou nog best wel eens kunnen meevallen, en leuk is het vooral!
Kijk voor de grap eens naar de besprekingen van lange noppen op het Youtube-kanaal van de populaire Duitse groep "GeblockTT", een groepje spelers uit de Harz. En zet daarbij de afspeelsnelheid op 0.25 of 0.5
Je kunt dan fantastisch zien hoe hun lange-noppenspeler de verschillende slagen uitvoert. Hij is iemand die aanvalt en verdedigt, eigenlijk alles kan, en een rating heeft die in Nederland een flink stuk boven de 1e regionale klasse uitkomt.
https://www.youtube.com/@GeblockTT/videos
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Thx, deze groep kende ik nog niet, ga ik zeker eens bekijken, moet nu helaas wat andere dingen gaan en achter de pc vandaan. Voor wie nog moet spelen vandaag succes gewenst!!!

Ook bedankt voor de uitleg Ardane! Ik wist er wel iets van, maar niet zoveel als je nu verteld. Ik heb nog nooit een frame kapot gekregen, maar doe ook wel heel voorzichtig met mijn spullen... sloeg overigens afgelopen toernooi nog wel een een keer keihard mijn hand tegen de tafelrand, ik ben blijkbaar iets minder voorzichtig met mijn lichaam... LOL
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Plaats reactie