Vraag om advies vervanging rubbers

Hier kun je informatie vinden of vragen over normale rubbers.
Plaats reactie
Bluesman
Beginner
Beginner

Vraag om advies vervanging rubbers

Bericht door Bluesman »

Nieuwe rubbers zoek ik na twee jaar gebruik. Het frame wil ik houden: Stiga Allround Classic Greep Recht. Vervanging voor rubbers FH: Tibhar Aurus, Rood, 1,9 mm en BH: Gewo Nanoflex, Zwart, 1,7 mm. Die Gewo Nanoflex is niet op voorraad bij mijn leverancier. Wat zouden goede alternatieve rubbers hiervoor zijn of Tibhar Aurus op zowel FH en BH? Mijn forehand is mijn sterkere kant en daar wil ik wel mee aanvallen. Wat tegenstanders echter soms zeggen is dat mijn backhand sterker is. Ik speel al lange tijd met iets dunner rubber op mijn backhand. Ik speel nttb 4e klasse Holland Noord.
4e klasse regio Holland Noord
Frame: Stiga Allround Classic Greep Recht
FH: Tibhar Aurus Sound, Rood, 1,9 mm
BH: Tibhar Aurus Sound, Zwart, 1,7 mm
ardane
Silver Member
Silver Member

Re: Vraag om advies vervanging rubbers

Bericht door ardane »

Gewo Nanoflex (alle soorten) zijn in Duitsland en op eBay volop verkrijgbaar.
Normaal rond 45 euro, maar hier goedkoper:
https://badischer-tischtennis-shop.de/p ... flex-ft48/
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Gezien je niveau zou ik beide rubbers afraden, omdat ik ze te hard vind. Ik houd van softere rubbers die geven meer controle en vaak ook wat meer spin. Nu compenseer jij dat een beetje door de dikte 1,7 mm te gebruiken. Ik speel op hetzelfde niveau, maar gebruik Yasaka Rakza 7 soft 2.0 mm. Aardig wat mensen spelen met dit rubber. Wellicht ook op je club zodat je het eerst kunt uitproberen.

Overigens moest ik een jaartje geleden ook op zoek naar een ander rubber op mijn backhand omdat Andro powersponge niet meer wordt gemaakt. Daarvoor was ik met mijn voorhand flink aan het zoeken naar fijne rubbers. Telkens nam ik toch iets te harde rubbers wat bij mijn spel gewoon niet werkt. Ook aan deze rubbers heb ik aardig moeten wennen, maar nu spelen ze fijn en ben ik erg blij dat ik ook eindelijk dezelfde rubbers met dezelfde dikte op beide kanten heb liggen en Rakza 7 soft is ook nog duurzaam en zou lang mee gaan. Na een jaar spelen ervaar ik nog steeds effect van het rubber.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Gezien je niveau zou ik beide rubbers afraden, omdat ik ze te hard vind.
Ehh...welke Nanoflex vind je te hard? Bluesman heeft toch helemaal niet gezegd welke van de drie modellen hij speelt?
De spons van de Rakza 7 Soft is zelfs nog ietsje harder dan die van de Nanoflex Ft40.

Als het trouwens om alternatieven gaat, zou Bluesman eens kunnen kijken naar de Palio AK47-serie (ook in drie varianten verkrijgbaar, de Blue komt erg in de buurt). Bijkomend voordeel: die kost maar de helft.
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

Mijn €.02 op het vlak zacht/hard: harde rubbers geven meer power als je zelf meer doet, maar zachtere rubbers zijn juist "van zichzelf" al responsiever als je minder doet. Hardere nummers zijn passiever/doder bij passieve slagen.

Ikzelf ervaar meer controle, en voel een hogere mate van vertrouwen, bij hardere rubbers. In het korte spel minder springerig, en als er power in moet komt er ook echt power.

En ik ben een fan van Nanoflex FT-48. Lang mee gespeeld, ook. FT-45 vond ik echt minder; lastiger in het korte spel, en moeilijker om er echt pressie mee te zetten. FT-40 heb ik nooit geprobeerd.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
yoyoman
Super Member
Super Member

Bericht door yoyoman »

Je mag wat mij betreft van mij een paar verschillende combinaties rubbers en batjes best een keer uitproberen.
Ik woon in Alkmaar je kan best bij ons een keertje komen spelen of anders kom ik eens een keer kijken bij jouw club.
Ik zelf speel het liefst met Chinese rubbers kleverig en controle op snelle frames.
Maar ik heb wel een stuk of 6 verschillende combi's.
Mijn favoriet is nog steeds *(of wederom) Hurricane 3 van DHS betaalbaar slijtvast en erg goed.
Ik heb ook tijdje met Nanoflex gespeeld maar veel te zenuwachtig en springerig mijn niveau is te laag daarvoor *(2 a 3 klasse NTTB Noord Holland Noord) Ook nog Yasaka Rakza soft een tijdje gehad en veel Butterfly spul.
Dat ik kreeg van Engelse jongens die afgelopen 2 jaar eredivisie speelden en soms bij overnachten.
Helaas bestaat het team niet meer op dat niveau. Dus nu sla ik lekker in de 3e klasse een balletje in plaats van coachen.
Stuur maar een berichtje of iets dergelijks als je die verschillende rubbers en frames die ik heb een keertje wil uit proberen.
Bluesman
Beginner
Beginner

Bericht door Bluesman »

Uit de pakbon van twee jaar geleden heb ik inmiddels begrepen dat ik het volgende frame en rubbers had:

BH: Gewo Nanoflex FT 40, Zwart, 1,7 mm

Heb nu na overleg leverancier de volgende rubbers besteld:

Volgens levenrancier is BH Tibhar Aurus Sound, zwart, 1,7 mm net zo goed vergeleken met BH Gewo Nanoflex FT 40, Zwart, 1,7 mm. Nu maar hopen dat dat uitkomt.
4e klasse regio Holland Noord
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Een nuttige website voor informatie over frames en rubbers is Revspin. Daar komen heel veel reviews en beoordelingen terecht, die (bij grotere aantallen) een behoorlijk betrouwbaar beeld opleveren.

Zie bijvoorbeeld
https://revspin.net/rubber/tibhar-aurus-soft.html
https://revspin.net/rubber/gewo-nanoflex-ft40.html
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Revspin is best ok, maar vertrouw niet 100% op de cijfertjes.
Ik heb zelf diverse frames geprobeerd naar aanleiding van de reviews en cijfers.
Waar sommige frames genoteerd waren als SUPER snel waren ze minder snel dan anderen die ik had.
Ik heb een frame die ik veel te snel vind terwijl die daar maar een laag cijfer heeft.
Ik kan een 10 geven voor snelheid omdat ik def gewent bent, terwijl een OFF+ speler er een 8 aan geeft.

Maar het geeft zeker een globale indruk en lees vooral de verhalen van de mensen
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 11 jan 2024, 08:54 Revspin is best ok, maar vertrouw niet 100% op de cijfertjes.
Ik heb zelf diverse frames geprobeerd naar aanleiding van de reviews en cijfers.
Waar sommige frames genoteerd waren als SUPER snel waren ze minder snel dan anderen die ik had.
Ik heb een frame die ik veel te snel vind terwijl die daar maar een laag cijfer heeft.
Ik kan een 10 geven voor snelheid omdat ik def gewent bent, terwijl een OFF+ speler er een 8 aan geeft.

Maar het geeft zeker een globale indruk en lees vooral de verhalen van de mensen
Dat is zeker waar wat jij zegt, op basis van RevSpin heb ik ooit hier van iemand een Peter Korbl overgenomen, met de gedachte dat het wel extreem dichtbij de feiten van mijn Yinhe Mercury Y-13 zou zitten, vooral qua snelheid, maar in de praktijk (zelfs met een iets sneller rubber erop, blijkt dit frame toch echt een stukje snelheid te missen tov de Yinhe.

Nu weer iets waar ik gebruik van ga maken, ik ben namelijk juist omdat ik dit weer met die combi aan het trainen, maar ik ben natuurlijk bezig met een andere combi die ik mogelijk als mijn toekomstige combi gaan gebruiken... echter beviel afgelopen training de Peter Korbl in eens best wel goed.... dus nu twijfel ik ook weer...

Ik kom in een poule met veel aanvallend sterke spelers, die veel vertrouwen op harde/spinnige ballen... op zich kan ik die redelijk mooi opvangen met mijn huidige combi, maar heeft die ook de neiging om springerig te worden bij meer snelheid/kracht... waardoor je nog wel eens makkelijk net over de tafel komt. Om te trainen had ik daarvoor de Korbl combi gebruikt en die blijkt dat soort ballen wel beter aan te kunnen... dus misschien schakel ik toch wel over naar de Korbl, maar ik ga ook experimenteren nog.

Sh*t ik dwaal af... feiten op RevSpin zijn fabrieksfeiten, daar niet teveel op letten direct (dus de cijfers van snelheid, controle etc), dan heb je de reviews er onder staan, dat zegt soms meer, maar is wel afhankelijk van wat hun vergelijkingsmateriaal is of speelstijl of het totaal daarvan. Dus lees je goed in en bij twijfel, zoek ook maar eens op youtube, er worden ook veel frame tests en rubber tests op youtube gedeeld.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Plaats reactie