Voorjaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Re: Voorjaar 2024

Bericht door TwoFace »

ardane schreef: 15 feb 2024, 15:08
TwoFace schreef: 15 feb 2024, 14:50 Filus ook? Ik wist niet eens dat hij met noppen speelt, overigens..
Kijk maar eens in de vele video's wat gebeurt als hij weer eens op een te hoog kort gespeelde bal van de tegenstander aangestormd komt met zijn backhand. Onderweg naar de bal draait hij zijn batje en slaat dan verwoestend met zijn "normale" rubber toe, terwijl hij daarvoor nog uit vijf meter afstand met zijn LN op de backhand de ballen heeft weggevist.

...en dat is ook hèt argument tegen "noppenspelers kunnen met die kant niet met een normaal rubber spelen": de vele profs die noppen spelen, zullen veelvuldig hun batje draaien. Filus doet dat, Manika Batra en anderen nog veel vaker. Ze spelen op FH én BH beide kanten van hun batje. Dat vergt heel erg veel training (je moet elke slag dubbel trainen) maar maakt je duidelijk veelzijdiger.
Ik zal er eens op letten, moet zeggen dat ik het niet echt aan zijn spel had opgemerkt nog... zijn het korte noppen?
Dat twiddlen (draaien) zou ik nog wel willen leren ter toepassing in mijn spel, maar ik merk dat het me teveel afleid dus ik weet niet zeker of ik dat ooit zal gaan doen. Ik heb er wel eens op getraind, maar wist dan soms niet goed meer welke kant ik voor had en ging dus onbewust naar mijn frame kijken midden in een rally... niet de beste combi 8-|

Manika doet het zo vaak/snel dat ik soms echt niet begrijp hoe zij nog weet waar ze mee gaat slaan. Zoals ik al eens eerder heb verteld, het valt me ook op dat ze het letterlijk bij elke eigen service doet, maar 9 van de 10 keer van 'normaal' naar 'noppen' draait en vlak voordat ze serveert draait ze toch weer terug naar 'normaal'.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

TwoFace schreef: 16 feb 2024, 08:20
ardane schreef: 15 feb 2024, 15:08
TwoFace schreef: 15 feb 2024, 14:50 Filus ook? Ik wist niet eens dat hij met noppen speelt, overigens..
Kijk maar eens in de vele video's wat gebeurt als hij weer eens op een te hoog kort gespeelde bal van de tegenstander aangestormd komt met zijn backhand. Onderweg naar de bal draait hij zijn batje en slaat dan verwoestend met zijn "normale" rubber toe, terwijl hij daarvoor nog uit vijf meter afstand met zijn LN op de backhand de ballen heeft weggevist.
Ik zal er eens op letten, moet zeggen dat ik het niet echt aan zijn spel had opgemerkt nog... zijn het korte noppen?
Hij speelde altijd de P1R (lange noppen met 1.5mm spons). Vermoedelijk is-ie nu over op de Victas P1V.
Dat twiddlen (draaien) zou ik nog wel willen leren ter toepassing in mijn spel, maar ik merk dat het me teveel afleid dus ik weet niet zeker of ik dat ooit zal gaan doen. Ik heb er wel eens op getraind, maar wist dan soms niet goed meer welke kant ik voor had en ging dus onbewust naar mijn frame kijken midden in een rally... niet de beste combi 8-|
Het is moeilijk, ja. Maar ook ontzettend leuk (en als je het eenmaal kunt: effectief!)
Je kunt beginnen met alleen de service. Leer jezelf een service aan die je met beide kanten op dezelfde manier kunt uitvoeren. Natuurlijk komt er verschillende spin uit de bus, waarop de tegenstander zich verkijkt. Bijvoorbeeld: met je inverted rubber zal een backspin-opslag door de tegenstander teruggeschoven, getild of met zachte topspin opgetrokken worden. Maak je diezelfde opslag met je noppenkant en denkt de tegenstander dat er backspin in zit, dan zal hij dus op dezelfde manier reageren met als gevolg, dat de bal véél hoger terugkomt. Heb je dan je batje teruggedraaid, kun je met de inverted kant smashen.

Dergelijke overwegingen hebben alleen materiaalspelers die twiddlen. Spelers die alleen maar met inverted rubbers kunnen spelen missen dit soort aspecten in hun spel en spelen dus eigenlijk een "armer" (en makkelijker) spelletje.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Als speler zal het best kunnen zijn dat je zelf eerst met moet wennen aan een andere kleur dan je tegenstander.

Ik weet nog van het seizoen dat ik met fel blauw speelde op mijn FH dat als ik bij een slag zelf het felle blauw zag moest wennen, want dit was immers jarenlang rood geweest. Uiteindelijk na een paar weken en je er wel, maar het rubber zelf bleek geen succes te zijn en mijn huidige Rakza 7 soft hebben ze alleen in zwart en rood.

Eigenlijk vind ik nu het al zo'n 2 jaar is ingevoerd toch gewoon de oude combinatie zwart/rood het mooist. Zeker al die felle kleuren vind ik minder. Vorig seizoen speelde ik tegen iemand die met fel roze speelde. Zag er eigenlijk niet uit.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

TwoFace schreef: 16 feb 2024, 08:20 Manika doet het zo vaak/snel dat ik soms echt niet begrijp hoe zij nog weet waar ze mee gaat slaan. Zoals ik al eens eerder heb verteld, het valt me ook op dat ze het letterlijk bij elke eigen service doet, maar 9 van de 10 keer van 'normaal' naar 'noppen' draait en vlak voordat ze serveert draait ze toch weer terug naar 'normaal'.
Ik ben groot fan van het spel van Manika. Maar je merkt ook dat ze nog te kort komt op de echt goede spelers.
Maar het draaien met de opslag is volgens mij een aangeleerde 'tik'. Ze is het gaan doen en blijft het doen. Ze draait bij het opslaan altijd naar de zwarte kant, maar bij het opgooien draait ze het bat toch vaak weer terug.

Ik ben bezig mezelf het draaien aan te leren. In een aantal instanties doe ik het al. Maar ik kan nog niet op een bal reageren.
Dus als ik een hoge bal op mijn backhand zie komen ik me bedenk om te draaien.
Maar als ze vaak een snelle of dooie bal op mijn noppen serveren draai ik en open/spin/tik hem met mijn normale rubber. Vaak ver weg in de hoek want ze rekenen er niet op. Meestal is de volgende service dan op mijn forehand. Het geeft ze nog meer stof om over te denken.
Ik doe ook vaak een lange service met backspin die ze dan terug schuiven naar mijn backhand (veel mensen geven de bal diagonaal terug).
Als dat 3 x zo is geef ik dezelfde service met wat minder backspin, maar hou mijn batje met het normale rubber voor. 9 vd 10 kan ik hem dan openen/spinnen/tikken.

Met de dubbel ontvang ik bijna altijd met mijn gewone rubber op de BH (ik ontvang altijd met mijn BH omdat die veel beter is) maar draai hier dan ook af en toe naar de noppen terwijl ze de bal opgooien.

Blijft gewoon echt een leuk spelletje op deze manier (vind ik). Vanavond mag ik mijn eerste in regulier spelen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Het biedt ook een leuk spelletje als je tegen gelijkwaardige of iets betere spelers speelt waarin je in de partij kunt vastbijten en zo dus scherp tijdens de wedstrijd blijft. Dan heb ik zelf de mooiste rally's. Op dit moment mis ik dat dus enorm in de competitie waardoor de motivatie om veel competitiewedstrijden te gaan spelen volledig ontbreekt.

Backup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Gisteravond heel slecht nieuws binnen gekregen. Ongeveer een maand geleden kreeg die persoon het slechte nieuws waardoor we van 2 teams naar 1 moesten en gisteren is die al overleden. Heel erg onwerkelijk want het was iemand die ook enorm veel deed voor de club en ook bij mij in het team heeft gezeten.

In december vlak voor kerst was er bij mijn oude club van een andere sport plotseling geheel onverwacht iemand aan een hartstilstand overleden. Daar heb ik met deze persoon in de kerstvakantie op de clubavond (was achteraf gezien de laatste keer dat ik tegen die persoon heb gespeeld) nog over gehad en die vond dat ie niet oud is geworden en 2 maanden later is deze persoon zelf op nog jongere leeftijd weg. Pff... Erg moeilijk te bevatten allemaal.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Gecondoleerd en sterkte.
Ik laat mijn prut verhaal van gisteravond dan maar achterwege
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Bedankt, het bestuur had had degene nog afgelopen week erelid gemaakt. Geheel terecht vanwege de jarenlange inzet.

Lifes goes on, maar pff om zo 2 mensen vrij onverwachts te verliezen in korte tijd die ik vanaf mijn jeugd al ruim 30 tot 35 jaar ken is wel heftig.

Hier is het komende vrijdag competitie, maar ik doe niet mee. Uit wedstrijd en geen motivatie. Inmiddels heb ik al wel een bordspelletjes avond gepland staan.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Jeetje....Wat is het dan snel gegaan. ik kan alleen maar zeggen gecondoleerd en veel sterkte.
Ik laat mijn verhaal van vrijdag ook maar even achterwege nu. Komt nog wel.

Begrijpelijk dat dit veel met je doet als je die mensen al zo lang kent.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

ardane schreef: 14 feb 2024, 15:36 Prima, Marc!
Palio is al tientallen jaren op de markt, voorheen met klassieke veelverkochte rubbers als de CJ8000-serie.
De AK47-serie (blue, yellow en red, wat staat voor ongeveer respectievelijk 39, 43 en 47 graden) is relatief nieuw en in elk geval modern. Je speelt er Europees mee, maar zonder de enorme katapultwerking als bijvoorbeeld Andro Rasanter of Tibhar Evolution.
Ik had er 1 besteld bij ali en is vandaag al geleverd. Een plus punt voor ali.
Nu nog even kijken waar ik die op ga plakken. Ik heb ook nog een Dr. N punch Ox lange noppen liggen die ik al een tijd wil proberen.
Maar misschien is het ook niet echt handig om nu andere noppen te spelen/testen ..... Maar ik had deze gehaald omdat je er goed mee aan kon vallen ... maar volgens mij is het meer techniek als rubber wat dit doet.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Zijn er nog mensen die wel deze week competitie mogen spelen? Wij hadden eigenlijk vrij, echter door veel uitval bij de tegenpartij is de wedstrijd verschoven van volgende week naar deze week vrijdag. Dus we mogen as vrijdag uit tegen de nummer 2, op dit moment onze grootste concurrent voor de koppositie.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Ja wij spelen vrijdag ook. Ook een verzette wedstrijd omdat de tegenstander moest verplaatsen.
hier is het lastig te bepalen wie nou echt koploper is. Poule van 5. De ene heeft 3 wedstrijden gespeeld, de andere maar 1.
Het team waar we tegen moeten is wel heel verschillende dus het is ook afhankelijk wie er spelen denk ik.
6 spelers van 1467 to 1172. Ik bedenk me net ... met 6 personen en dan moeten verplaatsen? :D
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 21 feb 2024, 12:09 Ja wij spelen vrijdag ook. Ook een verzette wedstrijd omdat de tegenstander moest verplaatsen.
hier is het lastig te bepalen wie nou echt koploper is. Poule van 5. De ene heeft 3 wedstrijden gespeeld, de andere maar 1.
Het team waar we tegen moeten is wel heel verschillende dus het is ook afhankelijk wie er spelen denk ik.
6 spelers van 1467 to 1172. Ik bedenk me net ... met 6 personen en dan moeten verplaatsen? :D
Tjonge, dat er sommige zijn met 3 vind ik normaal rond deze tijd, maar slechts 1 wedstrijd gespeeld is wel heel weinig.
Het team wat nu verzet heeft, heeft ook 6 spelers en al 2 keer invallers gehad. Maar ik heb begrepen dat er ook echt wat gezondheidsproblemen zijn ontstaan in dat team waardoor sommigen voorlopig niet kunnen spelen.
Wij hebben 5 spelers, waarvan eentje slechts 2 keer kan (dit ook van te voren had aangegeven (heeft een seizoen helemaal niet gespeeld hiervoor)) en eentje die nieuw is en slechts 4 keer kan...

Ik kan zelf eigenlijk elke keer, tenzij daar nog wat in verandert natuurlijk.

Ik heb wel eens meegemaakt dat we een team in de poule hadden die standaard 8 spelers hadden en nog wilden verplaatsen.... dat gaat mij ook een petje te boven.

Het team waar we vrijdag tegen moeten heeft nog 2 teams in die klasse, dus die hebben geen probleem om invallers te vinden gelukkig, echter waarschijnlijk omdat ze invallers spelen die volgende week zelf moeten spelen is deze nu verzet.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Komt omdat we in een poule van 5 zitten. Nu zouden ze op 2 en 3 moeten zitten. Maar ze hebben uitgesteld naar deze week dus hebben er tot nu toe nog maar 1 gespeeld. Hun 2e en onze 3e is dus a.s. vrijdag. Ik ga spelen vrijdag en hoop dat het een stuk beter gaat als afgelopen vrijdag :).
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Deze week is het hier gewoon competitie (geen verzette wedstrijd). Ik doe niet mee.

Backup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Vanavond vrij spelen bij de andere club. Lekker gespeeld en gesproken met iemand die daar volgend seizoen in dezelfde klasse (4e klasse, deze afdeling gaat tot de 7e klasse) wil gaan spelen als ik. We hebben afgesproken dat we als het kan samen in een team komen. Mogelijk komt er als er nog meer aanmeldingen bij en kan er een extra team worden gevormd. Zo niet dan zouden er 2 grote 4e klasse teams zijn, want die zijn er nu al.

Bij mijn club waar ik nu competitie speel in de 5e klasse wil ik op zich dan nog wel reserve staan. Dit is in een andere afdeling dus dat mag.

Dan zou in iedergeval de uitdaging wel weer wat terug zijn al verschillen de sterktes tussen de afdelingen met het zelfde klasse nummer wellicht een beetje.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

@Wizzy82 : Dat zou leuk voor je zijn, als je de uitdaging weer wat terug kan vinden, anders gaat de sport je tegenstaan.

@Garfield000: Een kleine poule dus, was ik even vergeten, had je volgens mij wel al verteld. Wij zitten allemaal netjes op 3 wedstrijden nu in de poule, behalve 2 teams die as donderdag een wedstrijd inhalen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Wizzy82 schreef: 21 feb 2024, 19:19 Deze week is het hier gewoon competitie (geen verzette wedstrijd). Ik doe niet mee.
Blijken mijn teamgenoten zonder mij in te lichten de wedstrijd te hebben verplaatst (datum is nog niet bekend) vanwege het overlijden. Op zich heel logisch, maar toch dat hadden ze wel eventjes over de groepsapp kunnen melden.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 22 feb 2024, 14:10
Wizzy82 schreef: 21 feb 2024, 19:19 Deze week is het hier gewoon competitie (geen verzette wedstrijd). Ik doe niet mee.
Blijken mijn teamgenoten zonder mij in te lichten de wedstrijd te hebben verplaatst (datum is nog niet bekend) vanwege het overlijden. Op zich heel logisch, maar toch dat hadden ze wel eventjes over de groepsapp kunnen melden.
Dat lijkt me wel zo netjes ja...

Bij ons gaat ook alles via een groepsapp.... en als dan iemand niet reageert dan uiteindelijk jammer dan, maar dat heeft diegene in elk geval de kans gehad.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Op de afscheidsdienst vanochtend dat een teamgenoot heel de week er slecht van geslapen had en emotioneel gisteren het niet aan kon om te gaan tafeltennissen. Dus last minute is de wedstrijd niet door gegaan.

Verder heb ik alleen maar nog meer bewondering voor de persoon in kwestie gekregen. Ruim 50 jaar hart en ziel in de club gestoken. Het was voor de persoon een soort van tweede kindje. Toen ik het tafeltennisbatje op de kist zag kwam het behoorlijk bij mij binnen. Was een mooie bescheiden dienst.

Volgende week doe ik mee. Op zich moet ik er dan makkelijk 3 kunnen winnen.

Backup:
Plaats reactie