Voorjaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
Red
Advanced Member
Advanced Member

Re: Voorjaar 2024

Bericht door Red »

Ook bij ons zit het seizoen erop. Het duo-team in de 2e klasse heeft iets slechter presteert dan de verwachting was, niet te min ook vanwege mijn blessures en omdat een speler die eigenlijk tegen de wat sterkere spelers had moeten meedoen geen enkele wedstrijd speelde. Uiteindelijk had hij dan ook last van een blessure. Dit team gaat volgend seizoen in de 3e klasse ietswat anders opgesteld worden, met een niewe speler ongeveer op hed niveau van de tot nog toe zwakste speler, en die 2 zouden dan het merendeel van de wedstrijden moeten spelen om wat aan te komen en de afstand tussen de zwakste en de sterkste speler te verkleinen. De afstand is ondanks de blessure over afgelopen seizoen nog gegroeid en bedraagt nu bijna 250 punten.
Ons team in de 2e klasse regulier wist de 3e plaats te bemachtigen, Hier is ook groei herkenbaar bij de 2 spelers die het over de 2 seizoenen van 2023 nog niet zo goed deden. Dit team blijft dus ook zo in die bezetting en klasse voor het najaarsseizoen.
In totaal was het voor een heleboel teams van de vereniging geen mooi seizoen, er zijn aardig wat degradatiekandidaten en een team dat zich nog wel in de hoofdklasse wist te houden valt uit elkaar: 2 spelers stoppen, 2 gaan weg om voor een ander vereniging te spelen. Om die plek te behouden moeten wij eigenlijk nog minimaal 2, beter 3, enthusiaste spelers hebben die wel tegen ratings van 1500-1800 kunnen spelen. Wij hebben met mij wel 5 spelers met een rating tussen de 1300-1500 punten, maar dat is voor hoofdklasse te weinig, 3 van hen deden het al niet zo goed in de 1e klasse, mede ook vanwege blessures enzovoort. En er komt eigenlijk niets na, er is geen team voor 3e en 4e klasse regulier.
Fl ügelstutzer
Seizoen 2/2023 2de klasse nttb-west
Wedstrijd Palio WAY-003 Yinhe Mars II Yinhe Neptune
Training 1 Palio WAY-003 Sanwei T88 Ultraspin Yinhe Qing
Training 2 Palio WAY-001 Reactor V5 Yinhe Qing
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

TwoFace schreef: 22 apr 2024, 10:26
GarField000 schreef: 20 apr 2024, 19:59 Regulier was vandaag ook de laatste ....
Nr. 1 48 punten.
Nr. 2 45 punten.
Nr. 3 45 punten.
En dan wij op 4 met 39 punten.
Nummer 5 heeft er 23 dus die valt erg ver weg.
Wie degradeert daar dan van? Bij ons hebben we er 6 in de poule en dan degraderen nummer 5 en 6.... en alleen nummer 1 promoveert.
Hier ook de nummer 5 en 6. De nummer 6 was er niet dus alleen nummer 5 degradeert.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Ook daar dus veel veranderingen... zo is het overal wat.

Voor komend seizoen is er nog niet goed bekend wat het gaat worden.... helaas wordt er niet veel (zeg maar niet) gecommuniceerd vanuit de club.... maar we hebben een flinke uitdaging, want 3 man voor team 1 beschikbaar en 3 man voor team 2 beschikbaar... nu is team 1 wel op te lossen met invallen vanuit team 2 mits noodzakelijk. Maar andersom mag niet en kan niet... dus dan hebben we een probleem want er is er sowieso al eentje die niet alle wedstrijden kan/wil spelen.... Om die reden twijfel ik nu, want ik ben zeer zeker welkom in een team bij een andere vereniging waar ik ook wel eens train, maar ik wil eigenlijk niet weg bij mijn huidige vereniging.

We hebben slechts 1 extra speler nodig die bv 3-4 wedstrijden zou willen spelen, maar deze speler bestaat nog niet bij onze vereniging....

Ik heb de vraag maar neergelegd bij de secretaris of hij niet terug wil komen om een paar wedstrijden te spelen (hij is vorig seizoen gestopt omdat hij een verbouwing te doen had en een klein kindje op komst)....

Andere speler die al 3 seizoenen zegt terug te komen (voor het eerste team), stelt nu weer uit...
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Afgelopen vrijdagavond werden bij ons alle laatste wedstrijden gespeeld op dezelfde avond. Wel zo leuk natuurlijk.
Wij mochten tegen een direct concurrent, het stond allemaal dichtbij elkaar vanaf nummer 2 t/m nummer 4/5....

We hadden slechts 2 spelers voor die avond, dus hoe dan ook zou het niet meer dan 7-3 kunnen worden voor ons. Daar gingen we uiteraard voor.
Ik had een redelijke avond, maar vind de zaal verschrikkelijk, dus wat moeite met mijn concentratie. Het team is ook best goed waar we tegen moesten, vorige keer verloren we met 6-4 thuis, terwijl het toen wel gewoon 3-3 was.
Ik speelde samen met de enige dame uit ons team, zij is eigenlijk erg goed, maar kampt al jaren met wat persoonlijke problemen waardoor ze snel haar focus verliest en soms erg gefrustreerd en boos raakt.

Ik mocht de eerste spelen tegen een speler waar ik in toernooien al 6 keer tegen gespeeld heb en nog nooit verloren, maar de eerste competitie wedstrijd in een 5-setter van hem verloor (en onnodig, want ik stond 2-0 voor, alleen verloor daarna mijn concentratie. Zo ook dit maal, exact hetzelfde... hij zal het wel afdwingen op 1 of andere manier.
Toen de enkel van de dame, ze mocht tegen een invaller uit een lager team (ken hem van eerdere competitie), ze won gemakkelijk in 3-0.
De dubbel ging verrassend snel onze kant op... onze tegenstander was nog ongeslagen in de dubbel, nu werd het 3-0 voor ons.
Toen de dame tegen een van hun vaste spelers, hij is best goed, maar ik kan hem tot nu toe vrij makkelijk aan... zij had iets meer moeite maar wist toch in een 5 setter de winst te pakken.

Toen ik tegen de invaller, ook makkelijk 3-0.
Zij tegen de man waar ik al met 3-2 van verloren had, ze maakte geen kans... 3-0.
Ik tegen de man waar zij met 3-2 van won... ik had dit keer iets meer moeite, vooral door mijn eigen gebrek aan concentratie merkte ik, maar wist ook in 3-2 van hem te winnen.
Wij dus naar huis met een 5-5 gelijkspel.... uiteindelijk blijken we 2de te zijn geworden op slechts 3 punten van de nummer 1.

Wat wel heel triest is, dat ik later bij het drankje doen vernam dat de beste speler van het team wat nu de poule wint, vorige week plots is komen te overlijden... hij had kanker, dat wist ik, maar hij had me nog trots verteld dat hij schoon was verklaard... blijkbaar toch niet en het is snel gegaan... :-(
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

2e is toch een mooi resultaat. Achteraf heb je dan misschien ... als ik nou eens dit of dat of .....
Maar zo werkt het niet. Gewoon mooie een 2e plaats.

Hier gaat de bekercompetitie beginnen. 3 poule wedstrijden. De top 2 gaat door naar de R64.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 29 apr 2024, 19:51 2e is toch een mooi resultaat. Achteraf heb je dan misschien ... als ik nou eens dit of dat of .....
Maar zo werkt het niet. Gewoon mooie een 2e plaats.

Hier gaat de bekercompetitie beginnen. 3 poule wedstrijden. De top 2 gaat door naar de R64.
Dat had mijn teamgenootje heel erg die avond... die zei dingen als: maar als we nu toch met z'n 3-en waren geweest... etc...
Ik zei ook al: als we eerder minder punten hadden laten liggen dan hadden we wel eerste geweest, maar dat is als... en als koop je niks voor.

Zeker een mooie 2de plaats. En ook teken dat er wel meer in zit, maar dat wist ik al wel.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Morgen is de finale Eredivisie in Hilversum. Wij gaan er met een bus in club tenue naar toe. Hopelijk gaat het een mooie wedstrijd worden. Mocht je niet kunnen. Check ook de beelden live op YouTube.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Wizzy82 schreef: 08 mei 2024, 13:43 Check ook de beelden live op YouTube.
Zul je dan even zwaaien als je in beeld bent?
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Leuk hoor, ik heb al andere plannen met mijn zoon iets leuks te gaan doen, maar dit zal vast ook nog terug te zien zijn ergens?
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

'mijn' clubje speelt de finale bij de dames.
Misschien dat ik nog even kom kijken voordat ik naar me vriendin ga in utrecht.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Lijkt mij leuk om je irl te zien Marc. Ik ben er een van de groene brigade die niet te missen zijn morgen en probeer zo dicht mogelijk bij de speeltafel een plaats te bemachtigen.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Ik had een verjaardag en het is wat laat geworden :) .... lag om 4.54 in bed dus ik ga het niet halen vandaag.
Wordt dan toch youtube ...
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Morgen op herhaling want ze hebben helaas verloren. Wel waren de wedstrijd prachtig.
Echter morgen zal er veel minder publiek aanwezig zijn dan vandaag. Ik ga er ook niet naar toe.

Backup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Wizzy82 schreef: 09 mei 2024, 20:09 Morgen op herhaling want ze hebben helaas verloren.
Taverzo wint 4-0.
Duidelijk sterker, ook gezien de set-standen.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

In het najaar deden Yannick en Alex niet mee. Toen wonnen ze wel. Met name Yannick Vortes is toch wel een klasse apart. Gisteren was het spannender en vielen de 5 gamers de verkeerde kant op. Nu is het afgetekend inderdaad.

Ik ben benieuwd naar volgend seizoen want Mauri gaat 3e niveau Bundesliga spelen.

Backup:
benxx
Silver Member
Silver Member

Bericht door benxx »

Met hoge verwachtingen dit voorjaar weer in de 2e klas ZW. Najaar 2023 op 1 punt na kampioen geworden maar dit voorjaar ging het minder. Sterke poule met 4 teams die allemaal in aanmerking kwamen voor de 5e plek. Helaas zijn wij dat geworden met 46 punten. Zelf nog aardig gespeeld met 70% maar als team was het net als vorig seizoen (maar dan van onder ipv van boven) net niet. Nj 2024 maar weer kampioen worden in de 3e klas.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm

Test:

Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm

ELO 01-05-24 1447
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

benxx schreef: 14 mei 2024, 20:37 Met hoge verwachtingen dit voorjaar weer in de 2e klas ZW. Najaar 2023 op 1 punt na kampioen geworden maar dit voorjaar ging het minder. Sterke poule met 4 teams die allemaal in aanmerking kwamen voor de 5e plek. Helaas zijn wij dat geworden met 46 punten. Zelf nog aardig gespeeld met 70% maar als team was het net als vorig seizoen (maar dan van onder ipv van boven) net niet. Nj 2024 maar weer kampioen worden in de 3e klas.
Zonde, zo blijf je wat heen en weer gaan he...

Wij zijn nu 2de geworden in onze poule, onder andere door eens maar met z'n 2-en te spelen en verder iemand in het team te hebben waar dit niveau veel te hoog voor is (die speelde 2 wedstrijden en verloor alles, dus ook al 6 verliespunten), anders hadden we nu de promotie in de pocket. Maar we gaan wel 3de klasse aanvragen, want die speler die het niveau niet aan kan, die verdwijnt. We krijgen iemand erbij die nooit competitie speelde, maar die we allemaal hoog hebben zitten (speelt al heel lang recreatief bij ons en geeft ook les aan de kinderen), die gaat wel mee kunnen komen schatten we in.

Of we het kunnen gaan doen, dat zien we wel.

3de klasse vond ik zelf niet zwaarder dan de 4de klasse, al speelde ik in de 3de klasse 50% en nu 70%... dat lag niet zozeer aan het niveau verschil, maar meer aan mijzelf (ik kon me het seizoen in de 3de klasse vanwege privé issues (die nu echt tot uiting zijn gekomen) soms totaal niet concentreren en we moesten vaak doordeweeks spelen wat me echt niet lag.)

Ik kan eigenlijk niet wachten op het komende seizoen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

benxx
Silver Member
Silver Member

Bericht door benxx »

"3de klasse vond ik zelf niet zwaarder dan de 4de klasse"
Ik weet niet waar jij speelt maar hier in ZW zit er een fors gat tussen 3e en 4e klasse. Ook tussen 3e en 2e klasse trouwens. Iemand uit onze poule speelde vorig jaar 81% in de 3e en dit voorjaar 19% in de 2e klasse.
Meppers 1, 2e klasse zuid-west

Weapon of choice:

Re-Impact Spinplay 2020
BH Lion Claw 1,5mm demping
FH Fastarc-G1 1,8mm

Test:

Tsunami Combi Attack
BH Spinlord Leviathan OX
FH Spinlord Degu 1,8mm

ELO 01-05-24 1447
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Vanavond ga ik beginnen aan onze 1e bekerwedstrijd. 4 tegen 4 en 2 dubbels dus totaal 18 wedstrijden.
Gaat op 2 tafels. Best off 3 tot 21 met voorgift. We beginnen vanavond tegen de hoogste rating.
Ze hebben al 2 wedstrijden gedaan (dit is officieel de 3e speelweek maar wij moesten 1 wedstrijd verplaatsen en een tegenstander, dus volgende week zijn er 2 wedstrijden :D). Ze hebben 12.-6 en 10-8 gewonnen.
Het team bestaat of 7 personen met een rating van 1025 t/m 1610.
Ons team gaat van 990 tot 1514. Ik ben de 3e in rating van ons team.
Ik krijg 9 punten voor van de hoogste rating, en moet 5 punten weg geven tegen de laagste in rating.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Is dat niet de Wilschut beker? Mijn club is dat al lang mee gestopt. Vroeger via een andere club heb ik er nog wel eens aan mee gedaan. Je mag namelijk ook een mix team hebben van verschillende clubs omdat toch geen competitie is die onder de bond valt.

Backup:
Plaats reactie