Ik zit er aan te denken om een nieuw frame te kopen. Ik speel nu met Andro Novacell All/S https://www.ttsport.nl/webshop/rubbers- ... ell-all-s/
Dit is een allround+ frame, maar zondag speelde ik hard met de rand tegen de kant van de tafel aan dat het frame aan een kant behoorlijk slecht aan toe is (hout splijt een beetje).
Nu wil ik dus een ander frame. Liefst wat sneller, maar ik wil zeker niet inleveren op controle. Daarnaast kun je als je voor een sneller offensive frame kiest de snelheid minderen met rubbers die controlerend zijn met veel spin?
Ook de rubbers wil ik veranderen. Met name de backhand want ik mis daarin het effect met de service wat ik eerst had (zie handtekening voor mij huidige set-up). Ik had eerst Andro shifter powersponge op mijn backhand liggen, maar helaas heeft Andro daarvan de productie gestopt. Rakza 7 soft wat ik nu heb speelt redelijk fijn maar ik mis toch wat effect. Bij de Andro shifter powersponge kwam er veel minder terug. Het zou wellicht ook een verschil kunnen zijn tussen de merken rubbers.
Sneller frame met meer controle
Sneller frame met meer controle
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm
Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
Backup:
Re: Sneller frame met meer controle
Je wil nu wel heel veel tegelijk wijzigen, dan wordt het lastig om daar wat zinvols over te zeggen, want het is en blijft heel persoonlijk een frame/rubber combi.
Maar als je verder gewend bent aan dit frame, zou ik kijken naar bv deze: https://revspin.net/blade/andro-novacell-off.html of deze https://revspin.net/blade/andro-novacell-off-s.html
Dat zijn de broertjes/zusjes van het frame wat je nu hebt, maar dan net iets aanvallender. Als rubber kan ik zelf bv de TSP Ventus Soft adviseren, dat vind ik zelf een rubber met veel controle en toch snel genoeg.
Volgens de harde feiten van revspin zou je daarmee net iets meer controle kunnen hebben dan de Rakza 7 soft, maar dat zegt mij altijd weinig. Zelf heb ik dat rubber en ja ik heb er veel controle mee. Meer dan de TSP Ventus Speed (die heb ik ook op een andere combi liggen, maar het is natuurlijk ook een combi van frame + rubber).
Maar als je verder gewend bent aan dit frame, zou ik kijken naar bv deze: https://revspin.net/blade/andro-novacell-off.html of deze https://revspin.net/blade/andro-novacell-off-s.html
Dat zijn de broertjes/zusjes van het frame wat je nu hebt, maar dan net iets aanvallender. Als rubber kan ik zelf bv de TSP Ventus Soft adviseren, dat vind ik zelf een rubber met veel controle en toch snel genoeg.
Volgens de harde feiten van revspin zou je daarmee net iets meer controle kunnen hebben dan de Rakza 7 soft, maar dat zegt mij altijd weinig. Zelf heb ik dat rubber en ja ik heb er veel controle mee. Meer dan de TSP Ventus Speed (die heb ik ook op een andere combi liggen, maar het is natuurlijk ook een combi van frame + rubber).
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1
Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1
Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
-
ardane
- Silver Member

Jammer dat je geen fotootje meestuurt. Vaak valt er met wat lijm, wat persen en misschien wat plamuur heel wat te repareren. Dat kan de moeite waard zijn als het frame op zich je goed bevalt.Wizzy82 schreef: 27 mei 2024, 21:09 Dit is een allround+ frame, maar zondag speelde ik hard met de rand tegen de kant van de tafel aan dat het frame aan een kant behoorlijk slecht aan toe is (hout splijt een beetje).
Nu wil ik dus een ander frame.
Je kunt ook hetzelfde frame (repareren of zo-eentje kopen) voorzien van iets snellere rubbers.Liefst wat sneller, maar ik wil zeker niet inleveren op controle. Daarnaast kun je als je voor een sneller offensive frame kiest de snelheid minderen met rubbers die controlerend zijn met veel spin?
Maar....wil je niks inleveren op controle, dan kun je ook wat doen aan gewichts-verdeling! De snelheid van een batje is voor een niet onbelangrijk deel afhankelijk van de ligging van het zwaartepunt. Ligt het zwaartepunt dichter bij de greep, dan voelt een batje in de praktijk lichter aan. Je reageert ermee iets sneller maar de doorslagkracht bij gelijkblijvende beweging is geringer. En dus ook de daaruit resulterende snelheid.
Andersom geldt: ligt het zwaartepunt verder naar de bovenkant van je batje, dan maak je een krachtiger swing en krijg je iets meer snelheid...uit exact hetzelfde batje!
Kun je zelf het zwaartepunt verleggen en daarmee experimenteren?
Ja, dat kan tamelijk eenvoudig. Daarvoor heb je bladlood nodig (verkrijgbaar bij elke hengelsportwinkel), en dubbelzijdig plakband.
Om het zwaartepunt naar de bovenkant te verleggen knip je een strookje lood, even breed als de dikte van je frame. Dat plak je met dat plakband op de buitenrand van je houtje (na de experimenteerfase kun je dat met kantenband bedekken en dan ziet niemand er wat van).
Wil je juist het gewicht meer naar je greep hebben, dan plak je een strook van dat lood om het uiteinde van je greep (en daaroverheen misschien gripband).
Op die manier kun je eenvoudig met de gewichtsverdeling experimenteren en zelf voelen welk verschil dat maakt in de snelheid bij het spelen.
Al eens een goedkoop plakkerig Chinees rubber geprobeerd? Die dingen blinken daarin uit (maar hebben ook weer wat nadelen: veel effect betekent vaak ook dat je meer moet oppassen met het effect van de tegenstander).Ook de rubbers wil ik veranderen. Met name de backhand want ik mis daarin het effect met de service wat ik eerst had
Een Friendship Geospin Tacky, bijvoorbeeld.
Bedankt voor de uitgebreide antwoorden. Ik ga mij verdiepen in de aangedragen opties.
Backup:
Backup:
Hoi Wizzy82,
Wellicht is een van de 2 Dotec frames die ik te koop heb staan wat? Zie de te koop aangeboden sectie. Ik hoor het wel.
Met vriendelijke groet
Wellicht is een van de 2 Dotec frames die ik te koop heb staan wat? Zie de te koop aangeboden sectie. Ik hoor het wel.
Met vriendelijke groet
1e klasse,afd.West
1:
ITC Premier XC
F: Tibhar Aurus Sound 2.1 rd
B: Tibhar Aurus Sound 1.9 zw
Testframe:
ITC Premier XC
F: Tibhar MK Hybrid Pro 2.1 rd
B: DR Neubauer Anti A.B.S. 3 Pro 1.7 zw
1:
ITC Premier XC
F: Tibhar Aurus Sound 2.1 rd
B: Tibhar Aurus Sound 1.9 zw
Testframe:
ITC Premier XC
F: Tibhar MK Hybrid Pro 2.1 rd
B: DR Neubauer Anti A.B.S. 3 Pro 1.7 zw
Bedankt, maar ik speel met een anatomisch handvat en daar spelen niet veel mensen mee.
Dat blauwe Quantum soft rubber heb ik ook mee gespeeld, maar dat was te snel voor mij. Verloor behoorlijk wat controle. Zo heel soft is die niet eens.
Dat blauwe Quantum soft rubber heb ik ook mee gespeeld, maar dat was te snel voor mij. Verloor behoorlijk wat controle. Zo heel soft is die niet eens.
Backup:
Backup: