Het serieus nemen is ook een mindset denk ik. .... ik zeg altijd ik mis het talent en de kunde, maar ik maak het goed met mijn inzet.
Maar ook in hogere klasses kom ik best aardig mee, ik wordt nooit volledig weggetikt en ik denk met name door mijn gedachte dat ik altijd wel denk dat ik tegen iemand kan spelen zolang ik maar de inzet vertoon die ik ook echt in me heb.
Ik heb nu al met recht, flared (met name flared) en anatomisch gespeeld. Er zijn wel degelijk verschillen, maar ik kan met alledrie nu prima spelen.
Rakza 7 soft of Andro shifter powersponge
Re: Rakza 7 soft of Andro shifter powersponge
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1
Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Je weet als je veels te hoog speelt (of invalt) niet of je tegenstander serieus zijn best doet of dat ie een wedstrijdje tegen jou gebruikt om dingen uit te proberen. Stel je zou invallen in de Eredivisie (en dat is bij de andere club waar ik speel met iemand die destijds 5e klasse speelt gebeurd).
Ze konden echt niemand anders vinden en moesten wel met 3 man spelen, want anders krijg je in de Eredivisie een flinke boete.
Dan houd zo'n Eredivisie speler echt wel in. Spelen ze bewust de bal hoog zodat de 5e klasse speler kan smashen en dan lepelen ze ver achter de tafel de bal terug en zorgen ze uiteraard er wel voor dat die 5e klasse speler in 3 sets verliest, maar wel wat plezier heeft gehad.
Ze konden echt niemand anders vinden en moesten wel met 3 man spelen, want anders krijg je in de Eredivisie een flinke boete.
Dan houd zo'n Eredivisie speler echt wel in. Spelen ze bewust de bal hoog zodat de 5e klasse speler kan smashen en dan lepelen ze ver achter de tafel de bal terug en zorgen ze uiteraard er wel voor dat die 5e klasse speler in 3 sets verliest, maar wel wat plezier heeft gehad.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm
Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
Backup:
Op die manier heb ik ook eredivisie en 1e divisie gespeeld, ik was eigenlijk de coach 
Tja zo hoog heb ik nog nooit kunnen spelen behalve pas met de beker, ik geloof ook best dat je dan dit soort dingen krijgt. Pas met de beker dus wel tegen een aantal gespeeld die zo hoog speelden, dan heb je natuurlijk al wat punten voor (4-0 volgens mij). Eentje nam het duidelijk wat minder serieus en kreeg toen toch 2 keer een game om zijn oren van me, schrok daar toch wel wat van en ging toen wel flink serieuzer spelen, natuurlijk maakte ik toen geen kans meer, maar toch wist ik elke keer wat punten te pakken. Dan vind ik persoonlijk al dat ik het goed gedaan heb. Hij deed wel soms wat jij zei, maar die sloeg ik wel af of liet ik kort achter het net vallen als hij ver weg stond. Ik sla vrij vlak/naar beneden en naar buiten af als ik sla, dus ook als je goed bent, moet je dan flink lopen... Maar goed, deze wedstrijd zit wat frustratie in... juist misschien ook door het gedrag... ik wil namelijk liever niet dat je inhoud, ik leer daar niks van. En meer over deze wedstrijd zeg ik hier zo over.Wizzy82 schreef: 18 jun 2024, 16:39 Je weet als je veels te hoog speelt (of invalt) niet of je tegenstander serieus zijn best doet of dat ie een wedstrijdje tegen jou gebruikt om dingen uit te proberen. Stel je zou invallen in de Eredivisie (en dat is bij de andere club waar ik speel met iemand die destijds 5e klasse speelt gebeurd).
Een andere had toch het meeste moeite met mijn spel (hij won van al mijn teamgenoten met 3-0), hij is op dat niveau vooral aanvallend spel gewend en ging best vaak de mist in tegen mijn ballen, maar als hij raak sloeg was er soms geen houden aan voor me. Soms wel en dan was het ook meestal een punt voor mij omdat hij niet meer op de bal terug had gerekend en hij niet meer een goede positie stond.
Ik moet zeggen dat ik nog nooit iemand had meegemaakt die zo hard en zuiver kon slaan met zijn BH als deze meneer. Hij won nipt met 3-2 van me en een 16-14 in de laatste... dus dat geeft wel aan hoe spannend (wij spelen gewoon tot de 11 in de beker he). Achteraf kreeg ik van hem overigens echt respect voor het spel en gaf ook eerlijk toe dat hij zulk spel niet gewend is en doordat ik ze vaak laag terugbracht met veel backspin en relatief veel kort - lang speelde hij zich daar ondanks dat hij zo goed kon spinnen best wel eens in vergist. Dat voelt toch beter als iemand (de meneer/jongen uit de eerste alinea) de hele tijd denigrerende opmerkingen maakt over je ballen/je spel...
Ik heb die avond 2 keer met 3-2 gewonnen (eentje geen ratingverschil en die ander stond ik 2-0 voor). Ook deze wedstrijden waren erg leuk, ik had veel respect voor mijn tegenstanders, waren mooie en soms erg lange rallies en vice versa was dit niet anders.
Echter die ene jongen, tja, wat zal ik daarvan zeggen. Arrogantie staat niemand. Als je goed bent, prima, maar gedraag je niet zo arrogant. Daar heb ik echt een hekel aan.
Nee ik val nog wel eens in in het hoogste team van onze club, die spelen meestal eerste klasse, soms promotie en soms 2de klasse. En daar heb ik toch best vaak bewezen dat dicht tegen dat niveau aan zit ondanks dat ik zelf een stuk lager speel. Winnen lukt vaak net niet, maar regelmatig was ik als invaller toch de beste van het team omdat ze tegen mij 3-2 moesten spelen en mijn teamgenoten er daar vaak met 3-0 en/of 3-1 af gingen... Dat verwachten ze natuurlijk ook niet, als jij als invaller uit 2-3 klasses lager meedoet. MIsschien is die onderschatting ook wel iets wat je op een voorsprong zet in de wedstrijd. En eerlijk gezegd speel ik meestal beter als ik inval omdat dan niks moet, dus ik speel veel vrijer.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
1e en 2e klasse is natuurlijk nog best te doen. Daar word ik ook niet compleet van tafel geslagen.
Echter 3e divisie en met name Eredivisie is echt wel andere koek.
Tegen de Eredivisie spelers heb ik wel eens gespeeld voor de lol en als ze effe wel serieus spelen dan kun je als speler nauwelijks een service terug krijgen. Qua snelheid kom je ook te kort zo hard kunnen ze de bal goed slaan.
Een 1e of 2e klasse speler zou ook compleet worden ingemaakt door een Eredivisie speler.
Echter 3e divisie en met name Eredivisie is echt wel andere koek.
Tegen de Eredivisie spelers heb ik wel eens gespeeld voor de lol en als ze effe wel serieus spelen dan kun je als speler nauwelijks een service terug krijgen. Qua snelheid kom je ook te kort zo hard kunnen ze de bal goed slaan.
Een 1e of 2e klasse speler zou ook compleet worden ingemaakt door een Eredivisie speler.
Backup:
Backup:
Dat zei ik ook... met de beker dus wel tegen 3de divisie spelers (althans die waren net gepromoveerd) gespeeld en dat was ook erg uitdagend. Het is dat een van mijn betere avonden had waardoor ik nog serieus goed resultaat liet zien tegen hen. Anders was ik waarschijnlijk ook niet veel verder gekomen dan een paar puntjes.
Maar goed, ik kan nog steeds veel moeite hebben met sommige spelers uit de 4de klasse en een rating rond die van mij of soms zelfs lager en de andere keer tik ik iemand weg die 200-400 punten rating meer heeft. Deels ligt dit aan mijzelf natuurlijk, ik kan meestal veel beter dan dat ik laat zien. Gisteravond merkte ik het ook tijdens een training. Ik stond tegenover een hoofdklasse speler (ex-speler van onze club die nog wel lid is maar om hoger te kunnen spelen ook bij een andere club is gaan spelen)... ook zo eentje die niet echt zijn best lijkt te hoeven doen als jij op 75% van je kunnen speelt. Maar toen ik meer richting de 90% van mijn kunnen zat en veel actiever speelde (Ik vergeet wel eens dat ik vrij lang ben en ook betere ballen sla als ik zelf wat meer door de knieën ga (met 1 verrotte knie geen hobby om zo te zakken steeds) en dan moest hij toch ook wel serieus zijn best gaan doen om de ballen nog terug te krijgen. Ook veel complimenten van hem mogen ontvangen.
Ach ik vind het vooral altijd leuk om tegen hogeren te spelen, ik leer er veel van. Ik observeer best wel goed wat zij doen en niet doen en dan is het wel beter als zij op dat moment ook hun best doen want anders leer je hun nonchalante gedrag i.p.v. hoe het moet.
Ik verlies vooral op basis van voetensnelheid of beweging achter de tafel, ik ben te langzaam. Het is dat ik van die uitschuifbare armen heb waardoor ik veel rallies mee kan blijven komen. Maar ik doe het niet zoals het hoort, functioneert dan weer wel.
Maar goed, ik kan nog steeds veel moeite hebben met sommige spelers uit de 4de klasse en een rating rond die van mij of soms zelfs lager en de andere keer tik ik iemand weg die 200-400 punten rating meer heeft. Deels ligt dit aan mijzelf natuurlijk, ik kan meestal veel beter dan dat ik laat zien. Gisteravond merkte ik het ook tijdens een training. Ik stond tegenover een hoofdklasse speler (ex-speler van onze club die nog wel lid is maar om hoger te kunnen spelen ook bij een andere club is gaan spelen)... ook zo eentje die niet echt zijn best lijkt te hoeven doen als jij op 75% van je kunnen speelt. Maar toen ik meer richting de 90% van mijn kunnen zat en veel actiever speelde (Ik vergeet wel eens dat ik vrij lang ben en ook betere ballen sla als ik zelf wat meer door de knieën ga (met 1 verrotte knie geen hobby om zo te zakken steeds) en dan moest hij toch ook wel serieus zijn best gaan doen om de ballen nog terug te krijgen. Ook veel complimenten van hem mogen ontvangen.
Ach ik vind het vooral altijd leuk om tegen hogeren te spelen, ik leer er veel van. Ik observeer best wel goed wat zij doen en niet doen en dan is het wel beter als zij op dat moment ook hun best doen want anders leer je hun nonchalante gedrag i.p.v. hoe het moet.
Ik verlies vooral op basis van voetensnelheid of beweging achter de tafel, ik ben te langzaam. Het is dat ik van die uitschuifbare armen heb waardoor ik veel rallies mee kan blijven komen. Maar ik doe het niet zoals het hoort, functioneert dan weer wel.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Inmiddels zijn we weer wat verder in de zoektocht naar nieuwe rubbers. Inmiddels ben ik afgestapt van de DHS rubbers die ik op het oog had omdat die oa lastig te verkrijgen zijn. Aangezien ik voorheen met Andro shifter powersponge speelde en daar erg tevreden mee was maar dit rubber uit productie is ben ik naar de andere rubbers van Andro wezen kijken. Ooit in de winkel rade de verkoper Hexer aan, maar daar heb je een aantal varianten van. Nu zag ik bij revspin goed reacties bij zowel https://revspin.net/rubber/andro-hexer- ... p-sfx.html en https://revspin.net/rubber/andro-hexer-powersponge.html. Ik neig wat meer naar de sfx versie ook al is die ietsjes harder. Dat komt omdat het lijkt dat die meer controle en spin kan genereren. Is iemand bekend met deze 2 rubbers?
Backup:
Backup: