Najaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Re: Najaar 2024

Bericht door TwoFace »

Bij ons is het ook allemaal afwachten. We hebben nog maar 2 seniorenteams, team 1 slechts 3 spelers wij hebben er nu 5, maar eentje stopt. Daarbij weet ik bij een andere uit mijn team nog niet wat hij wil doen (dit seizoen voor het eerst begonnen, geen idee of hij verder wil, ik hoop van wel). Daarnaast is al een paar jaar een goede speler gestopt i.v.m. ander werk en bijbehorende studies (de aanstichter van dat ik met noppen ben gaan spelen, hij speelt ook met noppen op BH) maar die zegt al 2 seizoenen dat hij weer gaat beginnen... zo nu ook... echter eerst zien dan geloven.
Zou wel fijn zijn als hij weer gaat starten dan kan er een extra speler in ons team. Het andere team lijkt te gaan promoveren naar de eerste klasse.

Vanuit ons team invallen naar het team hoger kan natuurlijk wel, maar andersom niet. Hij heeft nog een hogere rating dan 2 andere spelers uit team 1, dus logischerwijs komt er dan iemand van die 2 bij ons in het team en gaat hij spelen in team 1... maar natuurlijk willen beide die spelers dat liever niet.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Hier speelt er van alles. Personen die niet elkaar in het team willen of niet met mij in het team willen spelen of ik niet met hem.

Mijn persoonlijke voorkeur is nog steeds in hetzelfde team en klasse als afgelopen seizoen. Ondanks ik afgelopen seizoen zo snel mogelijk wil vergeten verder om meerdere redenen. Laten we zeggen dat ik aardig heb moeten wennen aan afdeling Zuid-west. Meer dan een aantal jaren geleden toen ik af en toe in viel.

Kun je eigenlijk de speeldata's van 2 teams (verschillende afdelingen) afwachten en als dit gunstig valt (dus weinig overlap) je als nog laten toevoegen bij een team in een andere afdeling? Dan komt dat namelijk wellicht goed uit daar bijv.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 25 nov 2024, 12:26 Hier speelt er van alles. Personen die niet elkaar in het team willen of niet met mij in het team willen spelen of ik niet met hem.

Mijn persoonlijke voorkeur is nog steeds in hetzelfde team en klasse als afgelopen seizoen. Ondanks ik afgelopen seizoen zo snel mogelijk wil vergeten verder om meerdere redenen. Laten we zeggen dat ik aardig heb moeten wennen aan afdeling Zuid-west. Meer dan een aantal jaren geleden toen ik af en toe in viel.

Kun je eigenlijk de speeldata's van 2 teams (verschillende afdelingen) afwachten en als dit gunstig valt (dus weinig overlap) je als nog laten toevoegen bij een team in een andere afdeling? Dan komt dat namelijk wellicht goed uit daar bijv.
Dat kan normaliter wel, maar als je vooraf onvoldoende mensen in een team kan krijgen of dat je toevoeging nog echt van invloed kan zijn op de indeling in welke klasse het team kan/mag, dan is het niet handig natuurlijk.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Gaat om mijn oude team die in de laagste klasse spelen van een andere afdeling. Ik zou dan alleen mee doen vanwege de gezelligheid (paar thuiswedstrijden bijv. want die mis ik het meest van mijn oude club).

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Zoals ik al eens aangaf, bij onze directe concurrent zijn 2 mensen aan toegevoegd rond wedstrijd 4 (volgens mij mag het niet meer na wedstrijd 5). Deze hadden al wel bondsnummer etc, dat is natuurlijk ook iets wat normaal nog tijd kost, maar dat heb jij ook al dus geen probleem lijkt me, al zou ik het wel je oude team laten weten uiteraard ;-)
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Waarschijnlijk exit competitie. Mag waarschijnlijk van de club geen 4e klasse gaan spelen ivm gedoe (mede dankzij teamgenoten van mrfrank, dus niet hijzelf immers hij was er niet bij en ik ook niet bij de thuiswedstrijd tegen mijn team waarbij zijn clubgenoten mij behoorlijk zwart hebben lopen te maken ben ik inmiddels achter gekomen). Dit heeft ook gevolgen voor de club want ik zal mij dan ook niet meer genoodzaakt voelen om nog enigzins vrijwilligerstaken op mij te nemen.

Net nu ik eindelijk weer sinds een paar maanden plezier begon terug te krijgen en ik weer richting mijn oude niveau ging.

Backup:
Iwannie
Beginner
Beginner

Bericht door Iwannie »

Wij verloren de eerste wedstrijd met 10-0. Uiteindelijk stonden wij voor de laatste wedstrijd weer gelijk met punten.

De nummer 1 moest tegen de nr 3 en wij tegen de nummer 4.
De eerste wedstrijden waren 5-5 en 7-3.
Bij dezelfde uitslagen waren wij kampioen.
Echter speelde de nr 3 nu met invallers.

Hoop dat wij de promotie wedstrijd kunnen winnen.
Ik stond 2e qua rating. Verlies even 53 punten in de eerste wedstrijd. De competitie zat vul met jeugdspelers. Qua rating kun je niets winnen.
Ruim 100 punten verloren door 6 verliespartijen.
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 27 nov 2024, 21:25 Waarschijnlijk exit competitie. Mag waarschijnlijk van de club geen 4e klasse gaan spelen ivm gedoe (mede dankzij teamgenoten van mrfrank, dus niet hijzelf immers hij was er niet bij en ik ook niet bij de thuiswedstrijd tegen mijn team waarbij zijn clubgenoten mij behoorlijk zwart hebben lopen te maken ben ik inmiddels achter gekomen). Dit heeft ook gevolgen voor de club want ik zal mij dan ook niet meer genoodzaakt voelen om nog enigzins vrijwilligerstaken op mij te nemen.

Net nu ik eindelijk weer sinds een paar maanden plezier begon terug te krijgen en ik weer richting mijn oude niveau ging.
Dat is vreemd. Dat gebeurd toch niet zo maar neem ik aan?
En hoe staan jou teamgenoten hier dan in? Hebben die daar niet een zegje in, of staan die aan de kant van de 'zwartmakers'?
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Iwannie schreef: 27 nov 2024, 22:10 Wij verloren de eerste wedstrijd met 10-0. Uiteindelijk stonden wij voor de laatste wedstrijd weer gelijk met punten.

De nummer 1 moest tegen de nr 3 en wij tegen de nummer 4.
De eerste wedstrijden waren 5-5 en 7-3.
Bij dezelfde uitslagen waren wij kampioen.
Echter speelde de nr 3 nu met invallers.

Hoop dat wij de promotie wedstrijd kunnen winnen.
Ik stond 2e qua rating. Verlies even 53 punten in de eerste wedstrijd. De competitie zat vul met jeugdspelers. Qua rating kun je niets winnen.
Ruim 100 punten verloren door 6 verliespartijen.
Ai, 10-0 verliezen doet wel pijn.

Dus jullie staat nu 2de als ik het goed begrijp?

Ja jeugdspelers kunnen voor flinke rating verliezen zorgen... maar 100 punten door 6 verliespartijen valt me nog mee... ik heb zo al wel eens 55 punten in 1 verlieswedstrijd kwijt geraakt. Die jongen won alles makkelijk die avond, had gewoon nog een veel te lage rating, maar dat kan als ze uit de jeugd komen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Eentje staat aan de kant van de zwartmakers en laat net hij week bij de uitwedstrijd aanwezig zijn geweest en ook de competitieteam indeling verzorgen.

Overigens zal ik hoe dan ook nooit meer op de locatie spelen van mrFrank zijn club. Niet vanwege gezelligheid etc, maar vanwege dat de tafels daae zo oud en versleten zijn dat ze eigenlijk niet goed zijn om competitie op te spelen. Helaas kon je daar ter plaatse pas achter een weet je zoiets niet van tevoren.

Backup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Wizzy82 schreef: 28 nov 2024, 12:59 ...maar vanwege dat de tafels daar zo oud en versleten zijn dat ze eigenlijk niet goed zijn om competitie op te spelen.
Kom op, hee. Het gaat hier om laag regionaal pingpong!
Denk gewoon "Aha! Dat is niet oud en versleten, maar vintage! Ik trek mijn knickerbocker aan, zet een pet uit 1950 op en ga passend bij de entourage een balletje slaan!"
:D
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Dus jij vind ronde hoeken waarbij je de spaanplaat ziet zitten en een super glad licht weerkaatsend oppervlakte gewoon kunnen voor een tafel?

Backup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Wizzy82 schreef: 28 nov 2024, 13:37 Dus jij vind ronde hoeken waarbij je de spaanplaat ziet zitten en een super glad licht weerkaatsend oppervlakte gewoon kunnen voor een tafel?
Glad licht weerkaatsende tafels vind ik, afhankelijk van de verlichting in de hal, vaak wel vervelend, ja.
Afgesleten of afgestoten hoeken vind ik eigenlijk zelfs wel prettig, want gloednieuwe hoeken zijn scherp en bij het aanstoten knap pijnlijk.

In alle gevallen spelen beide ploegen op dezelfde tafel. Ik vind het geen reden om er principieel weg te blijven. Hooguit een reden om vriendelijk aan de rest van je team te vragen of het heel bezwaarlijk zou zijn als iemand anders daar wordt ingezet, omdat je zelf nogal gevoelig bent voor zulke onvolkomenheden.
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Wizzy82 schreef: 28 nov 2024, 12:59 Eentje staat aan de kant van de zwartmakers en laat net hij week bij de uitwedstrijd aanwezig zijn geweest en ook de competitieteam indeling verzorgen.
Dan nog vind ik het raar. Je kan alleen ergens een oordeel over vellen als je er zelf bij bent geweest.
Je geeft de competitie leider toch je voorkeur op en dan gaan ze teams indelen? Of hebben de leden er zelf niks over te zeggen?

Wizzy82 schreef: 28 nov 2024, 12:59 Overigens zal ik hoe dan ook nooit meer op de locatie spelen van mrFrank zijn club. Niet vanwege gezelligheid etc, maar vanwege dat de tafels daae zo oud en versleten zijn dat ze eigenlijk niet goed zijn om competitie op te spelen. Helaas kon je daar ter plaatse pas achter een weet je zoiets niet van tevoren.
Dat is weer off topic en heb je al eerder duidelijk genoeg gemaakt. Misschien is dat negatieve gedrag wel een reden dat ze niet me je willen spelen?

Ik heb zelf ook een zaal (boerenschuur) waar ik niet meer wil spelen en ga ik ook zeker op de reservelijst. Maar als met MOET ga ik gewoon.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Blijkbaar hebben teamgenoten van mr Frank dit forum genoemd en is de competitieleider tevens teamgenoot hier ook komen kijken wat er allemaal voorbij kwam. Dit terwijl ik het al lang 2 maanden geleden gewoon tijdens een autorit terug van competitie al lang en breed had bijgelegd. Voor mij was het daarmee de kous af en we hebben het verder ook gewoon gezellig gehad tijdens al die andere wedstrijden. Dat dit besluit ineens nu komt is vind ik dan ook mosterd na de maaltijd want dan had je mij direct uit het team moeten zetten toen ik mij in zijn optiek teveel misdroeg.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 27 nov 2024, 21:25 Waarschijnlijk exit competitie. Mag waarschijnlijk van de club geen 4e klasse gaan spelen ivm gedoe (mede dankzij teamgenoten van mrfrank, dus niet hijzelf immers hij was er niet bij en ik ook niet bij de thuiswedstrijd tegen mijn team waarbij zijn clubgenoten mij behoorlijk zwart hebben lopen te maken ben ik inmiddels achter gekomen). Dit heeft ook gevolgen voor de club want ik zal mij dan ook niet meer genoodzaakt voelen om nog enigzins vrijwilligerstaken op mij te nemen.

Niet mede dankzij mijn team genoten. Je hebt het er zelf naar gemaakt. Kijk eens eerst naar je zelf. Je begon al voor de competitie begonnen was. ik ben er niet rouwig om. Lullig voor jezelf. Maar je hebt het behoorlijk zelf gedaan.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Jawel, mede dankzij je teamgenoten. Mijn teamgenoot wist helemaal niet van het bestaan van dit forum af omdat ik niet aan Jan en alleman vertel wat ik online doe.
Waarschijnlijk heb jij dat wel helaas gedaan wat ik wel kwalijk neem, want ik houd de digitale wereld en echte wereld wel zoveel mogelijk gescheiden waardoor anderen niet weten wat ik allemaal doe digitaal.
Helaas doen anderen dat blijkbaar niet, dus ik reken jou dat wel aan.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 28 nov 2024, 20:36 Jawel, mede dankzij je teamgenoten. Mijn teamgenoot wist helemaal niet van het bestaan van dit forum af omdat ik niet aan Jan en alleman vertel wat ik online doe.
Waarschijnlijk heb jij dat wel helaas gedaan wat ik wel kwalijk neem, want ik houd de digitale wereld en echte wereld wel zoveel mogelijk gescheiden waardoor anderen niet weten wat ik allemaal doe digitaal.
Helaas doen anderen dat blijkbaar niet, dus ik reken jou dat wel aan.
Ik ga er verder niet op in. Je moet zelf echt aan je gedrag gaan werken. Je liep mij al vals te beschuldigen. Je hebt het echt helemaal zelf gedaan. En dan achter mijn nieuwe club en team genoten hier helemaal kapot proberen te maken is note done. Boontje komt op zijn loontje. Succes verder komend seizoen in de competitie!. Dit is het laatst wat ik tegen je gaat zeggen.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Je bent degene geweest die de online gedragsregels overtreedt. Immers wat online is blijft online. Dat jou competitieleider mij via Messenger heeft benaderd vind ik nog steeds bizar en een zware inbreuk in mijn privacy.

Ik heb letterlijk niets van wat hier op het forum wordt gesproken ooit met personen buiten het forum om besproken omdat ik vind dat dit not done is. Ik een vele anderen zien de digitale wereld namelijk als een wereld op zich waar je niet met anderen over spreekt.

Jij hebt deze regel overtreden zonder overleg met mij heb je zaken op het forum met de buitenwereld gedeeld en zelfs mij naam daarbij genoemd. Dat is not done!

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Gisteren was de laatste dag van de DUO competitie.
Wat een drama. Ging echt nergens over. Ik had in de 4e klasse nog alles verloren.
We waren er vroeg en ging met inspelen lekker. Paar dingen geoefend waar ik aan moet werken.
In dit geval krijg ik een spin bal terug ... die chopblok ik ... dan gaat de tegenstander schuiven ... en dan druk ik hem diep weg of gewoon terug waar hij vandaan komt. 90% van de keren komt hij dan hoog terug en kan ik het afmaken. Nou gisteren niet. Echt alles mis. BH, FH, topspin, blok ....
5.0 verloren. Avond om snel te vergeten. We hadden 1 punt nodig, misschien ook met de verkeerde instelling, maar kan ook te maken hebben dat ik een drukke dag had en eenmaal thuis de vissen voeren, katten schoon water, tas pakken en weer door zonder te eten.
Maar goed. We hebben niet dat ene punt gepakt. Tegenstander staat nu punt boven ons. We hebben 23 punten. de onderste kan ons niet meer inhalen. De nummer 5 zou nog kunnen maar dan moeten ze winnen van de koploper en daar hebben ze de vorige keer met 4.1 van verloren. Ik neem aan dat zij hun ding gewoon doen en winnen en dan is er niks aan de hand.

Ik heb verder geen scores nagekeken. Maar ik weet dat ik een keer met 10-6 voor stond en verloor, en de laatste wedstrijd stond ik in de 5e set met 8-3 voor, 9-5 en toch verloren. Dat het met een kantbal eindigd doet er niet toe. Ik had die voorsprong nooit weg mogen geven. Maar niks lukte. Snel vergeten en door.

Vanavond tellen bij regulier. F en ik spelen niet.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Plaats reactie