Najaar 2024

Hier vind je informatie over de competitie
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Re: Najaar 2024

Bericht door Wizzy82 »

Via welke site haal je die rubbers. Ali Express? en plak je ze dan zelf? Heb je namelijk ook spullen voor nodig.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

vanavond de laatste competitie wedstrijd van het jaar. Tegen de nr 3 waar we 15 punten op voorstaan. Hopelijk kunnen wij het jaar goed afsluiten door te winnen van ze. Dan hebben wij alleen 2x van de nr 1 verloren. Marc staat in de basis samen met onze reserve man t en onze K. Ik speel vanavond niet tenzij er iemand uit valt.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Wij hebben als nummer 3 zelf 2 keer verloren van de nummer 2 en maar 1 keer van de nummer 1. Dat zegt genoeg lijkt mij. 8-)

Backup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Wizzy82 schreef: 05 dec 2024, 16:05 en plak je ze dan zelf? Heb je namelijk ook spullen voor nodig.
Welnee. Gewoon met een plakbandje aan de randen vastzetten. Da's goed genoeg. :^)
Depavan
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Depavan »

Is toch niet zo vreemd? De 2e keer tegen de Meppers kwamen zij niet in hun sterkste opstelling, dus zonder Frank en jullie juist wel in de sterkste opstelling dus zonder jou. De keren dat jij meedeed tegen de bovenste hebben jullie allemaal verloren dus dat zegt genoeg😀.

Laat het gewoon eens rusten want het begint behoorlijk irritant te worden.
Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: Ktl Stranger Attack 0,5 mm lange noppen

Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Depavan schreef: 06 dec 2024, 09:33 Is toch niet zo vreemd? De 2e keer tegen de Meppers kwamen zij niet in hun sterkste opstelling, dus zonder Frank en jullie juist wel in de sterkste opstelling dus zonder jou. De keren dat jij meedeed tegen de bovenste hebben jullie allemaal verloren dus dat zegt genoeg😀.

Gewoon er niet meer op ingaan. Dan houd het vanzelf op!
BBB
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door BBB »

Depavan schreef: 06 dec 2024, 09:33 Is toch niet zo vreemd? De 2e keer tegen de Meppers kwamen zij niet in hun sterkste opstelling, dus zonder Frank en jullie juist wel in de sterkste opstelling dus zonder jou. De keren dat jij meedeed tegen de bovenste hebben jullie allemaal verloren dus dat zegt genoeg😀.

Leuk hè?

Wat ik nog grappiger vind is dat Wizzy er wel op staat dat hij natuurlijk wel weer 4e klasse moet spelen. En anders gooit hij zijn speeltjes uit de kinderwagen en gaat ie naar een andere club.

Een heerlijk gebrek aan zelfinzicht en een mooi stuk zelfoverschatting. Elke club heeft er wel zo eentje rond lopen. :-)
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Is geen zelfoverschatting... Gewoon iets teveel met het materiaal aan het experimenteren geweest.
Jarenlang 4e klasse gespeeld en tussen de 50 en 67% gespeeld, dus geen overschatting. Gelukkig weet ik zelf het beste waar een minder seizoen (oa 7 wedstrijden in 5 games) verliezen waar het aan ligt. Had ik die alle 7 gewonnen, was ik zelfs ruim boven de 50% geëindigd.

Ik geef Frank niet vaak gelijk, maar dit is de een van de weinige keren dat hij een verstandige opmerking plaatst.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 06 dec 2024, 10:58 Is geen zelfoverschatting... Gewoon iets teveel met het materiaal aan het experimenteren geweest.
Jarenlang 4e klasse gespeeld en tussen de 50 en 67% gespeeld, dus geen overschatting. Gelukkig weet ik zelf het beste waar een minder seizoen (oa 7 wedstrijden in 5 games) verliezen waar het aan ligt. Had ik die alle 7 gewonnen, was ik zelfs ruim boven de 50% geëindigd.

Ik geef Frank niet vaak gelijk, maar dit is de een van de weinige keren dat hij een verstandige opmerking plaatst.
ik maak altijd een verstandige opmerking. Dat mensen het niet met jou eens zijn is in jouw ogen dan vaak niet goed. Je wilt vaak altijd het gelijk krijgen en je denkt dat je een betweter bent. Niet iedereen is daarvan gediend. En de meeste hebben jou nu gewoon door hoe je bent.
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Frankie ..... volg je eigen advies nou op .... "Gewoon er niet meer op ingaan. Dan houd het vanzelf op!"
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Over eigen dunk gesproken als je denkt van jezelf dat je altijd verstandige opmerkingen maakt enne Frank de problemen begonnen toen hij actief werd op het forum.

Ik ben geen betweter maar heb een eigen willetje wat soms goed van pas komt maar sinds ook mensen tegen in het harnas jaagt zeg maar...

Net mijzelf voor de afdelingskamoioenschappen opgegeven van de afdeling waar ik geen competitie in speel maar wel lid ben. Dit is tevens een rating toernooi. Ik weet eigenlijk nu al dat ik dan vrij wel zeker een hoop rating terug ga winnen.

Backup:
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

VInden jullie die najaarsstormen ook zo heerlijk? Dat laatste blad dat door de lucht danst, de grond die opleeft onder de bevochtiging, het licht in het bos?

Altijd mooi, hoe dat samenvalt het met einde van de competitie. En daarna, zoals de dichter zei: een nieuwe lente en een nieuw geluid.
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Dat "laatste blad" ligt hier met honderden kletsnat (en dus niet opveegbaar) op het terras. De blubber van de veldwegen komt centimeters dik aan en onder de auto terecht. Hier en daar kun je een dakpan uit de tuin oprapen en als de sodemieter weer goed op het dak gaan leggen.
De rolluiken klapperen, de krantenboy brengt een stapel doorweekt papier en de wasdroger draait overuren.

Altijd mooi, hoe dat samenvalt met het einde van de competitie.

(Gelukkig hoef je nu geen gras meer te maaien en sneeuw schuiven zit er voorlopig ook nog niet in)
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Ik heb eventjes gekeken naar de uitslagen van de beslissingswedstrijden voor promotie/degradatie.
De nummer 2 uit mijn poule heeft gewonnen van de nummer 5 uit de 3e klasse en promeveert als nog. Knap en hieruit blijkt dat ze dus aangezien ze 2x van ons hadden gewonnen overal gezien toch wel het sterkste team hebben in de breedte. De kampioen had ik met 1 sterke speler namelijk deze promotiewedstrijd namelijk niet zien winnen.

De nummer 5 in de poule blijft 4e klasse spelen want zij hebben gewonnen van de nummer 2 van de 5e klasse.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Gisteravond was onze laatste reguliere wedstrijd. Du nummer 2 tegen de nummer 3. We stonden 15 punten voor, zij waren veilig.
Ging dus helemaal nergens om anders dan de eer.
Ik ging beginnen tegen hun laaste speler (ze hebben hele seizoen met zijn 3en gespeeld zonder invallers).
Ik begon heel slecht. Verloor zelfs met 4-11 in de eerste. Maar ik herpakte me en ging gebruik maken van zijn zwakheden. Ik won de volgende 3 met 3,4 en 6. Eerste punt binnen.
Daarna mocht K. maar die had het niet. Hij verloor simpel in 3 sets door eigen slecht spel. (belooft niet veel goed voor de dubbel).
Daarna mocht onze laagste rating speler T. (ging toch nergens meer om) spelen en moest gelijk tegen hun beste. Hij won de eerste nog verrassend (rating net boven de 1000 tegen 1300+ speler). Maar de tegenstander zette het recht en wonde volgende 3 sets. Ik vond T. wel goed spelen, maar het verschil was te groot.
Daarna de dubbel. Helaas te veel fouten aan onze kant. Eerste set gewonnen maar daarna kwamen we niet meer in de buurt. 1-3 verloren.
2-2 na de dubbel.
Daarna moest K. tegen hun laagste speler. Ondanks dat onze speler er niet goed in zat kwamen ze toch in een 5e set terecht. Gelukkig. Toen ging het een stuk beter en hij won de 5e set met 11-5.
Daarna mocht ik tegen hun beste speler. Hij duidelijk last van mijn push/aanval ballen met de noppen. Vorige keer had ik in 5 sets verloren.
Ik begon stabiel en kwam 2-0 voor met 11-8 en 11-8. De 3e set won hij met 9-11 en de 4 was erg spannend maar won ik met 14-12.
Daarna onze laagste tegen hun middelste. Wat speelde de tegenstander goed. Hij ging er in 0-3 vanaf. Toen dacht ik .. heb ik daar van gewonnen?
Even kijken naar de vorige wedstrijd ... ik was in de veronderstelling dat we 9-1 gewonnen hadden en dat ik alleen van hun beste verloren had. O wat zat ik fout hahaha. Wel 7-3 gewonnen, maar ik had er maar 1 gewonnen. Van hun laagste. Oeps.
3-4 achter. Toen moest K. tegen hun beste. Het leek alsof ze geen zin meer hadden ..... maar het werd een hele spannende pot. een 5 setter met 14-12 in de laatste .... voor ons. Goed gespeeld K. 4-4
Toen onze laagste tegen hun laagste. Wat een mooi spel van onze speler. Hele mooi overwinning. 5-4 voor ons.
Dan nog 1 wedstrijd. Mijn laatste van het seizoen.
De eerste ging goed. 11-7 gewonnen. De 2e was ik te ongeduldig wat ik wel vaker ben .... 9-11 voor hem. Maar de volgende 2 kon ik pakken met 11-9 en 11-9. 6-4 overwinning !! Woop woop.

3 gewonnen brengt met precies op 66,6% (67). 14 uit 21. Ben ik zeer tevreden mee. Na de 7 uit 18 van vorig jaar hoopte ik op 50% maar het ging stuken beter. Mijn rating is met 40 gestegen naar 1256. NET te weinig voor een E licentie (1260).
Maar ik ben tevreden. Seizoen goed afgesloten. 67 punten op de 2e plek met een kampioen die er 81 ! heeft. 17 punten voor op de nummer 3.

Nu een korte break en volgend seizoen weer opnieuw.

Ons 2e team is gisteren kampioen geworden en promoveert naar de hoofdklasse. Ons 3e team is gedegradeerd uit de 1e klasse en komt bij ons in de 2e klasse. Daar is nu wel een bezettingsprobleem dus ze gaan mogelijk wat schuiven. In team 2 zit een speler die een rating van bijna 1500 heeft dus die zou echt 1e klasse moeten spelen ..... maar door promotie team 2 wordt dit lastig. Misschien gaan ze schuiven, misschien niet. 4e man in team 3 gaat terug naar zijn oude team in de 3e klasse (had niks gewonnen). Wij hadden een voorstel van 2 beste van hun met de 2 beste van ons bij elkaar zetten in team 3 en de rest naar team 4. Maar ik denk dat dit niet gaat gebeuren maar we gaan het zien.

Ik ben blij met mijn seizoen en heb weer veel geleerd. Vooral dat ik niet zo ongeduldig moet zijn ..... maar dat is iets waar ik al langer aan werk.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

GarField000 schreef: 07 dec 2024, 11:35 Gisteravond was onze laatste reguliere wedstrijd. Du nummer 2 tegen de nummer 3. We stonden 15 punten voor, zij waren veilig.
Ging dus helemaal nergens om anders dan de eer.
Ik ging beginnen tegen hun laaste speler (ze hebben hele seizoen met zijn 3en gespeeld zonder invallers).
Ik begon heel slecht. Verloor zelfs met 4-11 in de eerste. Maar ik herpakte me en ging gebruik maken van zijn zwakheden. Ik won de volgende 3 met 3,4 en 6. Eerste punt binnen.
Daarna mocht K. maar die had het niet. Hij verloor simpel in 3 sets door eigen slecht spel. (belooft niet veel goed voor de dubbel).
Daarna mocht onze laagste rating speler T. (ging toch nergens meer om) spelen en moest gelijk tegen hun beste. Hij won de eerste nog verrassend (rating net boven de 1000 tegen 1300+ speler). Maar de tegenstander zette het recht en wonde volgende 3 sets. Ik vond T. wel goed spelen, maar het verschil was te groot.
Daarna de dubbel. Helaas te veel fouten aan onze kant. Eerste set gewonnen maar daarna kwamen we niet meer in de buurt. 1-3 verloren.
2-2 na de dubbel.
Daarna moest K. tegen hun laagste speler. Ondanks dat onze speler er niet goed in zat kwamen ze toch in een 5e set terecht. Gelukkig. Toen ging het een stuk beter en hij won de 5e set met 11-5.
Daarna mocht ik tegen hun beste speler. Hij duidelijk last van mijn push/aanval ballen met de noppen. Vorige keer had ik in 5 sets verloren.
Ik begon stabiel en kwam 2-0 voor met 11-8 en 11-8. De 3e set won hij met 9-11 en de 4 was erg spannend maar won ik met 14-12.
Daarna onze laagste tegen hun middelste. Wat speelde de tegenstander goed. Hij ging er in 0-3 vanaf. Toen dacht ik .. heb ik daar van gewonnen?
Even kijken naar de vorige wedstrijd ... ik was in de veronderstelling dat we 9-1 gewonnen hadden en dat ik alleen van hun beste verloren had. O wat zat ik fout hahaha. Wel 7-3 gewonnen, maar ik had er maar 1 gewonnen. Van hun laagste. Oeps.
3-4 achter. Toen moest K. tegen hun beste. Het leek alsof ze geen zin meer hadden ..... maar het werd een hele spannende pot. een 5 setter met 14-12 in de laatste .... voor ons. Goed gespeeld K. 4-4
Toen onze laagste tegen hun laagste. Wat een mooi spel van onze speler. Hele mooi overwinning. 5-4 voor ons.
Dan nog 1 wedstrijd. Mijn laatste van het seizoen.
De eerste ging goed. 11-7 gewonnen. De 2e was ik te ongeduldig wat ik wel vaker ben .... 9-11 voor hem. Maar de volgende 2 kon ik pakken met 11-9 en 11-9. 6-4 overwinning !! Woop woop.

3 gewonnen brengt met precies op 66,6% (67). 14 uit 21. Ben ik zeer tevreden mee. Na de 7 uit 18 van vorig jaar hoopte ik op 50% maar het ging stuken beter. Mijn rating is met 40 gestegen naar 1256. NET te weinig voor een E licentie (1260).
Maar ik ben tevreden. Seizoen goed afgesloten. 67 punten op de 2e plek met een kampioen die er 81 ! heeft. 17 punten voor op de nummer 3.

Nu een korte break en volgend seizoen weer opnieuw.

Ons 2e team is gisteren kampioen geworden en promoveert naar de hoofdklasse. Ons 3e team is gedegradeerd uit de 1e klasse en komt bij ons in de 2e klasse. Daar is nu wel een bezettingsprobleem dus ze gaan mogelijk wat schuiven. In team 2 zit een speler die een rating van bijna 1500 heeft dus die zou echt 1e klasse moeten spelen ..... maar door promotie team 2 wordt dit lastig. Misschien gaan ze schuiven, misschien niet. 4e man in team 3 gaat terug naar zijn oude team in de 3e klasse (had niks gewonnen). Wij hadden een voorstel van 2 beste van hun met de 2 beste van ons bij elkaar zetten in team 3 en de rest naar team 4. Maar ik denk dat dit niet gaat gebeuren maar we gaan het zien.

Ik ben blij met mijn seizoen en heb weer veel geleerd. Vooral dat ik niet zo ongeduldig moet zijn ..... maar dat is iets waar ik al langer aan werk.
Goed gedaan marc! Trots op je. Je liet de tegenstander lekker goed wankelen! Op naar volgend seizoen!
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Ik heb mij opgegeven voor de afdelingskampioenschappen van de andere afdeling dan waar ik competitie in speel (mijn oude afdeling waar ik jarenlang competitie in heb gespeeld). Dit is wel een rating toernooi en ik heb daar al jarenlang niet meer aan mee gedaan. Over het algemeen hebben ze daar een te hoge rating, dus dan kan ik mooi aardig wat rating terug verdienen. Immers afgelopen toernooi (was geen ratingtoernooi) won ik van iemand met een rating van 200 meer uit die afdeling.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 05 dec 2024, 16:05 Via welke site haal je die rubbers. Ali Express? en plak je ze dan zelf? Heb je namelijk ook spullen voor nodig.
Ja ik heb ze via Ali, ik ben sinds het 2de seizoen dat ik speel (najaarscompetitie 2018) zelf batjes gaan samenstellen, 9 van de 10 keer besteld via Ali en zelf plakken, niet zo moeilijk allemaal.
Ik ga alleen dit keer de Ardane manier (prittstift) gebruiken heb ik besloten en kijken hoe dat gaat.

Een tijdje heb ik geplakt met foto rubber lijm, dat beviel toch niet heel erg (de lijm wordt vrij snel dik en is moeilijk te hanteren dan). oX rubbers plakte ik destijds altijd met gluesheets, maar daar ben ik mee opgehouden nadat ze op waren aangezien het eraf halen een drama was met die gluesheets. Ik plak tegenwoordig altijd met 'gewone' tafeltennislijm (nu van de decathlon, prima spul).
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 07 dec 2024, 11:35 Gisteravond was onze laatste reguliere wedstrijd. Du nummer 2 tegen de nummer 3. We stonden 15 punten voor, zij waren veilig.
..................................
Fijn dat je zelf tevreden bent en gefeliciteerd met het resultaat!
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
yoass
Silver Member
Silver Member
Contacteer:

Bericht door yoass »

yoass schreef: 19 aug 2024, 12:07 Ja, de trend zet door - "kannibalisatie".
En door. De trend doortrekkende is het in een paar jaar afgelopen met de reguliere competitie; nu nog een armetierige 130 teams (131, maar er is tenminste één terugtrekking) in regulier vs. 262 in duo.
Bijlagen
u.png
u.png
Hammaren III, door https://www.sdcttblades.com/ (Koto/Limba/AC#/Kiri/AC#/Limba/Koto)
FH, BH: Nittaku Fastarc-G1
Plaats reactie