Interventie voor Wizzy

Bespreek hier de algemene zaken die met tafeltennis te maken hebben
Gesloten
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Re: Interventie voor Wizzy

Bericht door Wizzy82 »

Uiteraard staat hier niet het hele verhaal.

Michiel, zeg dan ook eerlijk dat je maandag (waar een groot gedeelte van de app over gaat) een TOTAAL ONNODIGE VRAAG stelt... Namelijk of ik wel vrijdag zou spelen terwijl ik gewoon ingedeeld sta.
Waardoor ik je in de app aan het dollen was, want een onnodige vraag roept immers irritatie op.

Namelijk of ik vrijdagavond speel? Die vraag was totaal onnodig omdat we het al lang bij hadden gelegd zaterdag op de terugweg en in de auto bij het sportpark en ik gewoon ingedeeld was volgens de planning. Bovendien als ik NIET zou willen spelen dan had ik ZELF wel een invaller geregeld. Daarvoor heb ik JOU niet nodig!

Thuis tegen de Meppers was al lang bekend dat ik niet mee zou doen.

Bovendien graag mijn clubs anoniem maken. Dat jij met naam en toenaam overal online wil staan wil dat nog niet zeggen dat een ander dat wil.

Letterlijk wat het bestuur heeft gezegd:
"Onsportief gedrag tijdens uitwedstrijd met je team waarmee je dit seizoen voor het eerst speelt. Tijdens deze avond is er met tegenstander en uit team discussie geweest m.b.t. materiaal, zaal e.d. Jij hebt de tegenstanders beledigd. Heel de avond is er discussie gevoerd waarbij je de vereniging een slechte reputatie bezorgd. "

Ik ben alleen maar een keer uitgevallen tegen de 2 kanten noppn persoon. De rest heb ik toen voor mij gehouden en zeker NIET op die dag gezegd. Dus alleen de avond/middag is het niet. Het is wel degelijk aangedikt door het bestuur.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Michiel bedankt voor deze post. Nu heb ik meer het idee wat er allemaal speelt. Hij had het idd aan mij gevraagd om die mails te sturen na jullie nadat we het hadden uitgepraat. Spijt heb ik daarvan. Want achteraf blijft hij er maar over door gaan en door gaan. Blij met de opheldering. en de meeste forumleden hier denken ook echt dat hij hulp moet gaan zoeken. Want dit is natuurlijk allemaal niet goed te praten hoe hij is hier op het forum. Maar ik ben nu inmiddels helemaal klaar met wizzy. Zeker nu ik nog geblesseerd bent. groeten Frank.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Overigens wilde M. naar huis vanwege zijn kinderen en dat hij thuis wilde eten. Als het aan mij en de andere teamgenoot had gelegen waren we gezellig aan de overkant friet wezen gaan eten.

Dat was overigens al het eerste irritatiepuntje die dag. Ik was de chauffeur, dus eigenlijk bepaal ik wanneer we naar huis gaan en als ik (in dit geval zelfs de meerderheid) ervoor kies om na afloop nog friet te eten (zeker gezien het tijdstip op die zaterdag) dan moet dat kunnen.

Backup:
BBB
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door BBB »

Duidelijk verhaal Michiel. En ik denk oprecht dat Wizzy hulp nodig heeft.
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Wat M. niet benoemd is dat de technische commissie van het bestuur nooit voordat de teamindeling bekend werd gemaakt met mij is komen praten om ook mijn kant van het verhaal te horen. Dus te verifiëren of alles wel klopte.

Aan de opsomming en met name dat punt van de uitwedstrijd blijkt ook wel dat het niet klopt. Zo heb ik mij totaal niet gedragen bij die wedstrijd, want ik heb letterlijk toen alle wedstrijden al lang voorbij waren en die 2 kanten noppen speler tegen het publiek zei dat heb ik toch mooi gedaan 3 gewonnen met mijn Ali Express rubbers... Dat was de druppel die de emmer deed overlopen bij mij een toen ben ik zonder te schelden tegen hem uitgevallen. In al die 70 seizoenen is dat nog nooit eerder gebeurd, want ik sta juist bekend als een van de sportiefste spelers.

In de auto heb ik het en met M. alleen op het sportpark gesproken en toen was het voor mij klaar en op naar de toekomst kijken, maar nee M. vond het nodig om een paar dagen later toch nog een appje te sturen of ik wel zou spelen vrijdag. Ik stond al voor die wedstrijd ingepland dus dat hele appje was niet nodig en ik kan niet tegen onnodige vragen dus ik dacht ik ga hem maar eens lekker dollen in het app-gesprek zodat die niet meer in de toekomst een onnodige app-vraag stuurt.

Ondertussen was het vanaf die competitie wedstrijd gewoon gezellig. Ik blijf bij thuiswedstrijden altijd tot het einde (doet lang niet iedereen van die club, waarbij ik vind dat daar tegen opgetreden moet worden). Ook bij een uitwedstrijd was het een gezellig. Ik klets makkelijk namelijk.

Na de competitie geef ik mij op voor de competitie en ik krijg een duimpje terug op de app. Ik verwacht dus dat alles goed is. Zeker na de gezellige laatste wedstrijden, maar ineens krijg ik 2 maanden later bericht dat ik geen competitie mag spelen zonder dat de technische commissie met mij contact heeft opgenomen.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 17 mar 2025, 19:28 Wat M. niet benoemd is dat de technische commissie van het bestuur nooit voordat de teamindeling bekend werd gemaakt met mij is komen praten om ook mijn kant van het verhaal te horen. Dus te verifiëren of alles wel klopte.

Aan de opsomming en met name dat punt van de uitwedstrijd blijkt ook wel dat het niet klopt. Zo heb ik mij totaal niet gedragen bij die wedstrijd, want ik heb letterlijk toen alle wedstrijden al lang voorbij waren en die 2 kanten noppen speler tegen het publiek zei dat heb ik toch mooi gedaan 3 gewonnen met mijn Ali Express rubbers... Dat was de druppel die de emmer deed overlopen bij mij een toen ben ik zonder te schelden tegen hem uitgevallen. In al die 70 seizoenen is dat nog nooit eerder gebeurd, want ik sta juist bekend als een van de sportiefste spelers.

In de auto heb ik het en met M. alleen op het sportpark gesproken en toen was het voor mij klaar en op naar de toekomst kijken, maar nee M. vond het nodig om een paar dagen later toch nog een appje te sturen of ik wel zou spelen vrijdag. Ik stond al voor die wedstrijd ingepland dus dat hele appje was niet nodig en ik kan niet tegen onnodige vragen dus ik dacht ik ga hem maar eens lekker dollen in het app-gesprek zodat die niet meer in de toekomst een onnodige app-vraag stuurt.

Ondertussen was het vanaf die competitie wedstrijd gewoon gezellig. Ik blijf bij thuiswedstrijden altijd tot het einde (doet lang niet iedereen van die club, waarbij ik vind dat daar tegen opgetreden moet worden). Ook bij een uitwedstrijd was het een gezellig. Ik klets makkelijk namelijk.

Na de competitie geef ik mij op voor de competitie en ik krijg een duimpje terug op de app. Ik verwacht dus dat alles goed is. Zeker na de gezellige laatste wedstrijden, maar ineens krijg ik 2 maanden later bericht dat ik geen competitie mag spelen zonder dat de technische commissie met mij contact heeft opgenomen.
Dat je niet tegen een sarcasme kan was al duidelijk. Je moet eens leren dat je niet over iets te lang door moet gaan. Gelukkig was ik er niet bij toen het gebeurde... let it go en ga door met leven en laten leven.
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 17 mar 2025, 19:28 Wat M. niet benoemd is dat de technische commissie van het bestuur nooit voordat de teamindeling bekend werd gemaakt met mij is komen praten om ook mijn kant van het verhaal te horen. Dus te verifiëren of alles wel klopte.

Dat je niet tegen een sarcasme kan was al duidelijk. Je moet eens leren dat je niet over iets te lang door moet gaan. Gelukkig was ik er niet bij toen het gebeurde... let it go en ga door met leven en laten leven.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Klopt f, je was daar niet bij maar zoals het bestuur beschrijft hoe ik bij jullie mij gedragen zou hebben klopt toch voor geen kant?

Als je dat leest dan denk je dat ik constant tegen jullie team bezig ben geweest. Dat was zeker niet het geval. Er zijn en aantal punten die ik hier later op het forum heb gepost bijgehaald, maar tijdens de wedstrijd heb ik mijn mond gehouden over al die irritaties.

Echter de opmerking van de noppen speler over zijn Ali Express rubbers was voor mij wel de druppel die dag qua irritaties... Ik kan daarbij veel hebben, maar dit heb ik die dag allemaal moeten slikken voordat ik uitviel:
- M. die beslist terwijl ik chauffeur ben dat we niet naar de friettent gaan;
- Geen welkom;
- Verlichting weerkaatst met tafel;
- Slechte tafels met versleten hoeken / spaanplaat zie je zitten;
- Tegenstanders die niet weten of hun eigen kantine al open is;
- 2 kanten noppen tegenstander waar ik geen plezier aan beleef tijdens de wedstrijd;
- Laatste wedstrijd verlies ik weer in 5 zoals al een paar keer eerder;
- Tegenstanders die ervoor kiezen om bij hun publiek te zitten tijdens de wedstrijden ipv gezellig met ons te praten;

Behoorlijk veel irritaties had ik dus al ingeslikt voordat de emmer overliep.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 17 mar 2025, 20:06 Klopt f, je was daar niet bij maar zoals het bestuur beschrijft hoe ik bij jullie mij gedragen zou hebben klopt toch voor geen kant?

Als je dat leest dan denk je dat ik constant tegen jullie team bezig ben geweest. Dat was zeker niet het geval. Er zijn en aantal punten die ik hier later op het forum heb gepost bijgehaald, maar tijdens de wedstrijd heb ik mijn mond gehouden over al die irritaties.

Echter de opmerking van de noppen speler over zijn Ali Express rubbers was voor mij wel de druppel die dag qua irritaties... Ik kan daarbij veel hebben, maar dit heb ik die dag allemaal moeten slikken voordat ik uitviel:
- M. die beslist terwijl ik chauffeur ben dat we niet naar de friettent gaan;
- Geen welkom;
- Verlichting weerkaatst met tafel;
- Slechte tafels met versleten hoeken / spaanplaat zie je zitten;
- Tegenstanders die niet weten of hun eigen kantine al open is;
- 2 kanten noppen tegenstander waar ik geen plezier aan beleef tijdens de wedstrijd;
- Laatste wedstrijd verlies ik weer in 5 zoals al een paar keer eerder;
- Tegenstanders die ervoor kiezen om bij hun publiek te zitten tijdens de wedstrijden ipv gezellig met ons te praten;

Behoorlijk veel irritaties had ik dus al ingeslikt voordat de emmer overliep.
Je maakt er zelf er een groot probleem van!
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Je hebt mijn mail ontvangen omtrent wat ik verlang van het bestuur. Jou hoef ik daarom ook niet meer lastig te vallen.

De chauffeur bepaalt dacht ik altijd wanneer we naar huis gaan bij een uitwedstrijd en met de andere speler was de voorkeur eigenlijk wel de friettent.

Backup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Incorrect geformuleerd maar of ik het ter plekke zeg of het maar inslik al die irritaties maakt natuurlijk wel degelijk een verschil...

Zeker als het bestuur niet bij mij het verhaal heeft geverifieerd, dus ze uitgaan van een eenzijdig verhaal... Waarbij dus de feiten gezien deze fouten dus niet kloppen en op basis daarvan heeft het bestuur wel beslissingen genomen, waarbij ik mij dus niet heb kunnen verdedigen...

Backup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Over de friettent nog.

De wedstrijd was op ruim driekwartier rijden.
Dat je dat zou doen met je eigen auto ipv even max een half uurtje mee te gaan naar de friettent lijkt mij wat overdreven... Tevens kun je je afvragen hoe gezellig teamgenoot je bent als je niet meer rijd en niet mee naar de friettent gaat ook al eet je daar niets.
Had je trouwens wel een auto ter beschikking destijds?

Overigens doet M. vermoeden dat het ook speelt bij mij andere club waar ik 35 jaar lid van ben. Dat hij daar geluiden van heeft gehoord, naar als ik dan aan hem vraag: "noem dan eens namen wie dat zegt van die club dan blijft het angstvallig stil".
Ik weet zelf hoe gezellig ik ben bij die andere club. Vrijwel altijd na borrelen na elke training (wat niet gebeurd bij de club van M.). Iedereen doucht. Ik dat gebeurd merkwaardig genoeg niet op M. zijn club.

De thuiswedstrijden gaan op vrij bijzondere regeling. Iedere week dient een van de thuisteams alles op te zetten voor andere teams. Spelers blijven na afloop niet kijken naar andere teams en tonen sowieso weinig interesse in andere teams.
Voor mij viel dat vorig seizoen echt op een het zorgde ervoor dat ik liever uit dan thuis speelde. Op de wedstrijd bij f zijn team na was het uit vaker gezelliger dan thuis. Dit laatste kan makkelijk worden veranderd als het bestuur bijv zou aangeven dat iedereen een half uur van tevoren aanwezig dient te zijn om gezamenlijk op te bouwen. Ook zou het bestuur kunnen aangeven dat iedereen tot het einde dient te blijven (of minimaal tot dat de laatste wedstrijd klaar is). Dat zou een stuk gezelliger zijn en dan sta je niet in een lege zaal je laatste wedstrijd te spelen.

Backup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Wizzy82 schreef: 18 mar 2025, 07:54 Over de friettent nog.
Die "friettent" was, als ik het goed begrijp, maar één incident in een reeks van (wellicht wederzijdse) ergernissen.

Over dat specifieke geval:
Onder redelijke, volwassen mensen zou die situatie helemaal geen probleem moeten zijn. Bestaan er verschillende wensen binnen de groep, dan kijk je of je een compromis vindt waarbij iedereen tevreden kan zijn. In dit geval: rij eerst terug, laat degenen naar huis gaan die dat willen en ga aansluitend met de overigen een patatje scoren. Iedereen blij: de familiemensen zijn dan op tijd thuis en de patat-eters komen evengoed niet later thuis dan wanneer ze eerst die snackbar in waren gegaan.
In zo'n situatie kan ik me voorstellen dat het wel érg bot overkomt als dan iemand beweert dat de chauffeur de baas is en kan bepalen wat de anderen hebben te doen of te laten.

Over de hele beschreven geschiedenis: ja, iedereen heeft zijn eigenschappen, nukken en ook eigen-aardigheden(!), waarmee je met elkaar om moet gaan. Vooral als het gaat om mensen die al wat verder in het leven zijn gevorderd mag je wat hoekige karakteristieken verwachten, maar óók het vermogen om een beetje in te schikken en redelijke oplossingen te vinden.
Soms gaat dat niet. Dan wordt een huwelijk ontbonden, een lidmaatschap opgeheven, een baan opgezegd of de samenwerking verbroken. Dat is ook niks wereldvreemds. Het wordt pas lastiger als je ondanks meerdere mislukte lijmpogingen toch probeert al bekvechtend (of zwijgend een maagzweer oplopend) koppig door dezelfde deur te gaan.

Hebben jullie er geen grote behoefte aan gescheiden wegen te gaan en dit hele akkefietje als onaangenaam stukje geschiedenis achter je te laten? De vereniging heeft die stap kennelijk al gezet door Wizzy de deur te wijzen. Als Wizzy nou zegt "Prima, daar ben ik van af en klaar is Kees", dan kan iedereen weer vooruit, dunkt me.

Zonder daarmee verder een forum vol te kalken, alsjeblieft!
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Het is friet ipv patat, maar even serieus M. weet dat ik friettenten test en dat ik dus die bij de tegenstander in de buurt niet heb gehad en de plaatselijke wel. Dus hem eerst afzetten en vervolgens een frietje eten is niet hetgeen wat ik wil en is ook minder gezellig. Al eet hij geen friet mee. Het is toch gezelliger als je met zijn alle in een friettent zit?

Dan nog even over het dollen. Ik kan daar best ver in gaan en dat serieus doen. In hetzelfde app-gesprek heb ik duidelijk aangegeven dat ik aan het dollen was. Dat M. niet gelooft dat dit zo is en alles als waarheid aanneemt is wellicht omdat hij niet in is voor een dolletje en alles te serieus neemt. Nogmaals ik was er zaterdag toen ik het met hem in de auto had bijgelegd klaar mee met deze kwestie en was toen al naar de toekomst aan het kijken van de rest van de competitie. Dan begint hij er zelf maandag weer over. Totaal onnodig, want ik stond al ingepland voor vrijdag en voor mij was dat een mooie reactie waarbij ik dacht ik ga hem maar even dollen want zo'n onnodige reactie heb ik geen zin in nadat we het zaterdag al bij hadden gelegd.

Backup:
van_doorn
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door van_doorn »

Ik sluit het topic.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan

If you can believe it, the mind can achieve it.
Gesloten