Voorjaar 2025
Re: Voorjaar 2025
Mijn huidige rating klopt niet, maar zou minimaal 100 rating meer dienen te zijn met mijn huidige vorm zou ik namelijk de meeste wedstrijden die ik destijds nipt hebben verloren makkelijk hebben gewonnen.
Alleen om zoveel rating weer terug te krijgen lukt niet als laag wordt ingedeeld.
Alleen om zoveel rating weer terug te krijgen lukt niet als laag wordt ingedeeld.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm
Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
Backup:
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Je rating klopt wel maar jij vind het te laag voor je huidige vorm, maar hoe weet je dat als je geen wedstrijden doet (waar het ergens om gaat en niet een partijtje tegen iemand met een hogere rating). Als, mits, indien ... als mijn vader tieten had was het mijn moeder.
Als je niet speelt in je huidige vorm komt je rating ook niet omhoog.
Als je niet speelt in je huidige vorm komt je rating ook niet omhoog.
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Zeker weten dat mijn rating niet klopt als ik op toernooien win van mensen met rating van 1100. Alleen deze toernooien gelden niet als rating toernooien waar je rating kan veranderen... Bovendien ervaar ik toch zelf een groot verschil in mijn huidige spel tov de competitie... Alles gaat nu weer automatisch een met de simpele slagen (schuiven) maak ik geen fouten meer en ben ik net zoals vroeger heel vast...
Backup:
Backup:
De menselijke natuur om zichzelf te overschatten is binnen tafeltennis wel heel erg sterk aanwezig.
De eerste tafeltenniser die een te hoge rating denkt te hebben moet ik nog tegen komen. Maar tafeltennisers die denken een te lage te hebben, tja… het stikt er van.
Overigens is het feit dat je kan winnen van een hogere rating geen bewijs dat jij die rating ook hoort te hebben. Je hebt een statistische kans om te winnen, ook volgens het rating systeem. Wanneer je bijv. 7 punten kan winnen of verliezen is de kans dat je wint 50/50. Het is dan perfect in evenwicht.
Kortom Wizzy, face the music. Maar ik zie graag je post weer verschijnen waar jij iedereen gaat uitleggen dat je toch echt een hogere rating hoort te hebben.
De eerste tafeltenniser die een te hoge rating denkt te hebben moet ik nog tegen komen. Maar tafeltennisers die denken een te lage te hebben, tja… het stikt er van.
Overigens is het feit dat je kan winnen van een hogere rating geen bewijs dat jij die rating ook hoort te hebben. Je hebt een statistische kans om te winnen, ook volgens het rating systeem. Wanneer je bijv. 7 punten kan winnen of verliezen is de kans dat je wint 50/50. Het is dan perfect in evenwicht.
Kortom Wizzy, face the music. Maar ik zie graag je post weer verschijnen waar jij iedereen gaat uitleggen dat je toch echt een hogere rating hoort te hebben.
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8
Wizzy, als ik jou redenatie pak he... ik versla vrij regelmatig iemand met meer dan 1200 rating, volgens jou redenatie, moet ik dan dus zeker 1200 rating hebben.... volgens mijn redenatie, moet ik 1200 rating hebben, als ik het verdiend heb... dus door veel te winnen, te groeien in rating.Wizzy82 schreef: 27 mar 2025, 06:57 Zeker weten dat mijn rating niet klopt als ik op toernooien win van mensen met rating van 1100. Alleen deze toernooien gelden niet als rating toernooien waar je rating kan veranderen... Bovendien ervaar ik toch zelf een groot verschil in mijn huidige spel tov de competitie... Alles gaat nu weer automatisch een met de simpele slagen (schuiven) maak ik geen fouten meer en ben ik net zoals vroeger heel vast...
Ik noemde de uitdaging van de G-licentie, omdat ik in mijn ervaring (ik heb er nu heel wat jaartjes in gezeten in de G) er nog steeds voldoende uitdaging uithaalde. Ja soms won ik makkelijk in een poule fase, maar soms kom je spelers tegen die toch sterker zijn dan jij op dat moment. Of je bent aan elkaar gewaagd.
En ik heb de G al eens gewonnen en ben ook wel eens 3de geworden. Van in totaal 4 keer meedoen.
Toen ik de F kwam, zat ik onderin de F, maar ik versloeg meerdere spelers die bovenin de F zitten... en haalde uiteindelijk net niet de halve finales (en de nummer 1 en 2 waren uiteindelijk mensen waar ik ook tegen gespeeld had). Maar wat ik wilde zeggen: G leverde mij dat jaar ervoor meer uitdaging dan F in het eerste jaar... dus tja...
Op toernooien heb ik ook vrij regelmatig meegemaakt dat ik eerst win van iemand met een veel hogere rating dan ik en er vervolgens uitga tegen een veel lagere rating dan ik... in mijn ogen zit ik dan met mijn rating wel goed... namelijk ertussen in.
Als ik jou beluister, dan zou jij mij dus ook makkelijk aan moeten kunnen achter de tafel... ik zou de uitdaging graag aan gaan. Misschien win jij, misschien win ik... geen idee, maakt dat jou rating of die van mij direct terecht of onterecht... ik vind van niet.
In G licentie komt ook soms de 'jeugd' die senioren zijn begonnen te spelen, maar dat hun rating nog G-licentie is, terwijl hun niveau soms al wel E-licentie is... je weet het pas, als je het gaat doen.
Meerkampen kon ik de vorige keer niet, anders was ik ook gegaan. Altijd leuk zoiets. Als je het als niet leuk ervaart, dan zit het vooral tussen je eigen oren, want je moet het zelf leuk maken. Ik vind het leuk omdat ik de hele dag kan tafeltennissen... competitief. Je komt soms tegen spelers waar je nog nooit tegen gespeeld hebt en misschien toekomstig nooit meer tegen speelt. Je ontmoet mensen, kan eens lekker een babbeltje maken, je kan andere wedstrijden bekijken... kortom, ben je een tafeltennisliefhebber, dan moet een toernooi altijd leuk kunnen zijn. Ook als je zelf die dag als een draak staat te spelen, is de ervaring nog steeds leuk (spreek uit ervaring, ook een keer meegedaan in toernooi in G, dat ik de poule niet eens doorkwam. Maar de dubbel speelde ik toen in E en ik matchde zo goed met mijn dubbelpartner dat wij veel beter geklasseerde teams versloegen en uiteinderlijk door uiteindelijke winnaar van het toernooi er pas uit getikt werden (en zelfs dat niet onverdienstelijk).
Hoewel ik baalde van mijn enkel spel heb ik toen veel leuke mensen ontmoet en lekker veel gespeeld.... dus wat wil je nog meer.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1
Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Ik denk dat mijn huidige rating prima past bij mijn huidige vorm, kom je veel van die mensen tegen? ;-)BBB schreef: 27 mar 2025, 07:58 De menselijke natuur om zichzelf te overschatten is binnen tafeltennis wel heel erg sterk aanwezig.
Als het hoger zou moeten zijn, dan moet ik me daarin bewijzen... dat kan alleen door voldoende te winnen en zeker niet van de 'verkeerde (veel lagere rating)' te verliezen.
Ik geef toe dat ik 1-2 seizoenen ook heb gehad dat ik dacht dat mijn rating te laag was... maar dat was in de 6de klasse, waar het gewoon niet echt lukte om de rating hoger te krijgen... maar daar deed ik wat aan door veel toernooien te gaan spelen waar je ook rating kon krijgen. Zodoende kon ik rating erbij krijgen door bv halve finales te behalen of verder te komen. Dat zorgde er bij mij voor dat ik sneller groeide in rating dan dat ik tijdens een heel seizoen competitie spelen kon behalen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Dus jij vindt het normaal dat je 150 rating in een seizoen verliest terwijl je al jarenlang (15 jaar aan een stuk) een stabiele rating hebt gehad die rond de 1100 zat en zelfs voor deflatie 1200 was. Dat laatste is niet reeel meer, want iedereen is rond 2012 terug gezet in rating.
Echter ik heb jarenlang tussen de 1050 en 1100 gezeten, dus weet echt wel dat mijn huidige rating minstens 100 te laag is ivm een ramp seizoen waarbij ik heb verloren tegen mensen waar ik nooit normaal gesproken tegen zou verliezen en er daartegenover geen enkele winst was tegen een speler met een veel hogere rating (wel overigens bijna toen ik eindelijk weer goed begon te spelen). Dus ja, ik weet 100% zeker dat mijn rating minstens 100 rating te laag is.
Overigens kan dit bij meer spelers het geval zijn. Denk aan iemand die terug komt van een blessure en zo ook onnodig wedstrijden verliest.
Echter ik heb jarenlang tussen de 1050 en 1100 gezeten, dus weet echt wel dat mijn huidige rating minstens 100 te laag is ivm een ramp seizoen waarbij ik heb verloren tegen mensen waar ik nooit normaal gesproken tegen zou verliezen en er daartegenover geen enkele winst was tegen een speler met een veel hogere rating (wel overigens bijna toen ik eindelijk weer goed begon te spelen). Dus ja, ik weet 100% zeker dat mijn rating minstens 100 rating te laag is.
Overigens kan dit bij meer spelers het geval zijn. Denk aan iemand die terug komt van een blessure en zo ook onnodig wedstrijden verliest.
Backup:
Backup:
@ TwoFace, met mijn huidige vorm denk ik dat gewoon van je win ondanks je rating waarschijnlijk nu hoger is. Echter bij mij was die waarschijnlijk vorig jaar hoger dan die van jou.
Backup:
Backup:
-
ardane
- Silver Member

Waarom zit je nu zo te hameren op een vergelijking van ratings?Wizzy82 schreef: 27 mar 2025, 10:30 @ TwoFace, met mijn huidige vorm denk ik dat gewoon van je win ondanks je rating waarschijnlijk nu hoger is. Echter bij mij was die waarschijnlijk vorig jaar hoger dan die van jou.
Onlangs schreef je nog over ratings:
Ga nou toch gewoon tafeltennissen. Hoe beroerder je rating in de vernieling ligt, des te meer kun je ontspannen en vrijuit spelen. Lager wordt het niet meer (althans, volgens jou).Bovendien zegt dat niets want het verschilt enorm per afdeling.
Klopt, lager wordt het niet. Echter stel ik wil mij aanmelden bij een andere club en er wordt naar gekeken tbv de competitie indeling.
Ik wil namelijk niet lager spelen dan de 4e klasse (op mijn oude club na waar ik best voor de gezelligheid 5e klasse wil spelen).
Mijn plan is namelijk om een aantal clubs aan te schrijven waar ik alleen competitie wil spelen (4e klasse of hoger). Geen contributie betalen, maar ze uit de brand helpen als bijv reserve of zo. Ik hoef ook niet perse iedere week competitie te spelen.
Ik wil namelijk niet lager spelen dan de 4e klasse (op mijn oude club na waar ik best voor de gezelligheid 5e klasse wil spelen).
Mijn plan is namelijk om een aantal clubs aan te schrijven waar ik alleen competitie wil spelen (4e klasse of hoger). Geen contributie betalen, maar ze uit de brand helpen als bijv reserve of zo. Ik hoef ook niet perse iedere week competitie te spelen.
Backup:
Backup:
Dus je wilt spelen zonder contributie te Hoeven te betalen bij een club. Als je competitie wilt spelen dan moet je juist contributie betalen. Want anders loopt die club inkomsten mis. En zolang je niet betaald geen competitie voor je!. Zo simpel is het. Iedere lid die competitie wilt spelen of speelt betaalt contributie! Je denkt zeker gratis competitie te gaan spelen. Je spoort echt niet.Wizzy82 schreef: 27 mar 2025, 11:18 Klopt, lager wordt het niet. Echter stel ik wil mij aanmelden bij een andere club en er wordt naar gekeken tbv de competitie indeling.
Maar dan bedoel je dus eigenlijk dat je rating hoger zou moeten zijn, zo ja, dan kan je daar zelf wat aan doen... namelijk winnen, dan stijgt je rating vanzelf weer.Wizzy82 schreef: 27 mar 2025, 09:31 Dus jij vindt het normaal dat je 150 rating in een seizoen verliest terwijl je al jarenlang (15 jaar aan een stuk) een stabiele rating hebt gehad die rond de 1100 zat en zelfs voor deflatie 1200 was. Dat laatste is niet reeel meer, want iedereen is rond 2012 terug gezet in rating.
Ik zit nu zelf sinds 2023 boven de 1000 en zat het vorige seizoen net tegen de 1100 aan, nu helaas weer wat gezakt... o.a. door 1 keer te verliezen van een jeugdspeler, die dus slechts 823 ofzo rating had toen hij tegen ons speelde (hij won alles die avond en steeg iets van 120 punten in 1 avond)....
Wat is normaal Wizzy, dit hoort nu eenmaal bij het spelletje.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Zou goed kunnen, mijn vorm is momenteel ver te zoeken.... toch haal ik nog 55% in de 3de klasse, terwijl ik enorm tegen mijzelf zit te spelen... zit mentaal niet lekker in mijn vel (net een scheiding achter de rug, zie mijn kind weinig, mis iets in mijn leven, werk is maar zozo...)... natuurlijk speel je dan slechter en natuurlijk zak je dan wat in je rating. Maar ik ben er toch zelf bij om er wat aan te doen.Wizzy82 schreef: 27 mar 2025, 10:30 @ TwoFace, met mijn huidige vorm denk ik dat gewoon van je win ondanks je rating waarschijnlijk nu hoger is. Echter bij mij was die waarschijnlijk vorig jaar hoger dan die van jou.
Geen idee of je van mij wint, je hebt weer over je rating namelijk... ik speel zo vaak spelers met een hogere rating van de tafel, dat zegt toch niks....
Daarom moet je er niet teveel op focussen. Want nu heb je minder rating (ik dacht even uit mijn hoofd dat jij ergens rond de 925 zit)... dus win je van iemand op je 'eigen niveau' zoals je zegt (dus iemand met bv 1100 rating), dan pak je vrij snel punten... namelijk het voordeel dat je rating nu lager is... win je niet, ben je gewoon niet goed genoeg of is de ander gewoon beter.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Die hebben we ook al eens eerder besproken, hoe kun je nu verwachten zonder contributie te betalen wel competitie te gaan spelen... de club moet voor jou ook betalen zodat je competitie kan spelen... Ik vind het een ander verhaal als je zou zeggen: ik help jullie uit de brand, maar ik wil verder niet gebruik maken van trainingen etc, dus kan ik misschien een lagere contributie betalen?Wizzy82 schreef: 27 mar 2025, 11:18 Klopt, lager wordt het niet. Echter stel ik wil mij aanmelden bij een andere club en er wordt naar gekeken tbv de competitie indeling.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
@twoface we kunnen de discussie wel aan gaan met hem. Maar hij vind zichzelf gewoon zo goed... toen hij tegen mij speelde verloor die gewoon met 3-0 toen in de 4e klasse. Ik bedoel maar hij heeft praatjes van hier tot Tokio maar laat het maar eens zien met zijn praatjes...TwoFace schreef: 27 mar 2025, 11:41Die hebben we ook al eens eerder besproken, hoe kun je nu verwachten zonder contributie te betalen wel competitie te gaan spelen... de club moet voor jou ook betalen zodat je competitie kan spelen... Ik vind het een ander verhaal als je zou zeggen: ik help jullie uit de brand, maar ik wil verder niet gebruik maken van trainingen etc, dus kan ik misschien een lagere contributie betalen?Wizzy82 schreef: 27 mar 2025, 11:18 Klopt, lager wordt het niet. Echter stel ik wil mij aanmelden bij een andere club en er wordt naar gekeken tbv de competitie indeling.
Uiteraard betaal ik wel competitiebijdrage dan. Het gebeurd nu al bij ons in de regio waar clubs niet op alle niveau's voor alle spelers een team kunnen samenstellen. Er is al een uitwisseling gaande en ik weet dat dan alleen competitiebijdrage volstaat ipv volledig lid te worden.
Dat gaat in de toekomst alleen maar meer worden als er grote verschillen ontstaan in sterkte tussen leden (de enkele die clubs dan nog over hebben).
@ mrfrankes, toen speelde ik dus niet zoals ik nu speel... Dat bedoel ik met huidige vorm.
Dat gaat in de toekomst alleen maar meer worden als er grote verschillen ontstaan in sterkte tussen leden (de enkele die clubs dan nog over hebben).
@ mrfrankes, toen speelde ik dus niet zoals ik nu speel... Dat bedoel ik met huidige vorm.
Backup:
Backup:
Met je huidige vorm had je ook van mij verloren. Maak je zelf geen illussieWizzy82 schreef: 27 mar 2025, 11:54 Uiteraard betaal ik wel competitiebijdrage dan. Het gebeurd nu al bij ons in de regio waar clubs niet op alle niveau's voor alle spelers een team kunnen samenstellen. Er is al een uitwisseling gaande en ik weet dat dan alleen competitiebijdrage volstaat ipv volledig lid te worden.
Dat weet ik wel, maar niet van je teamgenoot waarin ik in 5 van heb verloren. Dat zou nu zeker een winstwedstrijd zijn geweest bijvoorbeeld.
Overigens betaal je wel de volledige contributie bij die club ook al doe je maar een enkele keer mee met competitie? Dus NIET alleen de competitiebijdrage. Dat is wel heel duur competitie spelen dan.
Overigens betaal je wel de volledige contributie bij die club ook al doe je maar een enkele keer mee met competitie? Dus NIET alleen de competitiebijdrage. Dat is wel heel duur competitie spelen dan.
Backup:
Backup:
Misschien moet je eens stoppen om er zo'n drama van te maken en gewoon plezier te hebben in het spelletje, want laten we wel zijn, zo goed ben je niet dus wees blij dat dit je werk niet is want dan had je geen droog brood te eten. Ik zag net op youtube een filmpje van jou bij ttv Maashorst waar je verloor van iemand met een rating van nog geen 900! Je kunt voor een 5e of heel misschien 4e klasser een leuk balletje slaan maar zo indrukwekkend is het nu ook weer niet dus ik snap niet zo goed waarom je er zo groot iets van maakt.
Spelvreugde is beleving en die krijg je niet alleen maar als je wint of een hoge rating hebt.
Spelvreugde is beleving en die krijg je niet alleen maar als je wint of een hoge rating hebt.
Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: Ktl Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: Ktl Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
-
ardane
- Silver Member

Zo is het. Ga gewoon pingpongen en geniet van leuke rally's.Depavan schreef: 27 mar 2025, 12:21 Misschien moet je eens stoppen om er zo'n drama van te maken en gewoon plezier te hebben in het spelletje
Want waar hebben we het nou helemaal over? Onderste afdelingsklassen, waar het volgens sommigen meer om de babbels en gezelligheid gaat, om het na-borrelen en de patat aan de overkant.
Hup, spelen en niet meer naar ratings kijken!