GarField000 schreef: 18 apr 2025, 09:56
De WTT wedstrijden zijn altijd op hetzelfde kanaal.
Deze zijn toevallig op een ander (ITTF) kanaal:
https://www.youtube.com/@ITTFWorld
Als je naar dat kanaal gaat, en dan naar het tabblad LIVE staan alle oude livestreams. In dit geval is het simpel, 1 tafel voor de mannen, 1 voor de vrouwen. Wedstrijd Truls vs Gauzy ook nog terug gekeken en was ook erg mooi. Wat spelen die mannen toch anders als de dames.
Ik kijk op youtube veel tafeltennis en golf dus dat komt dan ook in je voorstellen. Vind ik een goed kanaal abonneer ik me erop zodat ze direct in mijn playlist komen.
Bij de WTT toernooien kijk ik vooral in het begin op welke tafel een leuke wedstrijd speelt. De finales kijk ik wat minder omdat het vaak dezelfde chinese en japanse dames zijn

.
Ik kijk meestal via mijn werklaptop (mijn eigen laptop is een oud dingetje die meestal leeg is), maar dan kan ik niet inloggen, dus ik moet altijd de kanalen weer opzoeken. Ik bleek nu op het WTT te kijken. Daar zijn ze net bezig geweest in Tayuan (ik vond de line up al wat bijzonder, ik mistte veel spelers)... maar die zijn dus in Macao blijkbaar. Dat van Truls en Gauzy ondertussen de samenvatting gezien, man o man... dat is ook wel een wedstrijd zeg. Gauzy zelfs tussendoor in een spagaat alsof het niks is... echt een leuke wedstrijd en goed om het onderlinge respect ook te zien. Beide zeer creatieve spelers en erg leuk spel om naar te kijken.
Als het alleen maar chinezen zijn ben ik sowieso minder geneigd om alles te kijken... veelal is hun spel vergelijkbaar en bedoel het niet verkeerd, maar soms daardoor saai om naar te kijken... bedoel, topspin, op topspin op topspin... vind ik persoonlijk minder aantrekkelijk spel. Misschien wel heel goed en kwalitatief het hoogste... maar niet het meest attractief.
Ik kijk bv altijd graag naar Gauzy zijn wedstrijden omdat hij heel creatief speelt en soms enorm kan verrassen. Truls heeft dat ook wel, maar die vind ik wisselvalliger... maar deze wedstrijd waren ze beide heel creatief en geweldig aan het spelen.
Ik vond ook de wedstrijd(en) in Tayuan leuk om te kijken van Hashimoto (een japanse dame die ook met noppen speelt, dat vind ik ook leuk vanwege de afwisseling in het spel en omdat ik er weer van kan leren).
Natuurlijk kan je ook leren van de toppers die veelal topspinnen... maar omdat het eigenlijk mijn spel niet is, pak ik er ook minder lering uit...
Juist ook creatief spelen, probeer ik ook, dat vind ik gewoon echt leuk. Als het moet kan ik ook wel een tijdje topspin spelen op de FH... maar zelfs dan probeer ik iets van creativiteit erin te stoppen, door plots heel veel zijspin toe te passen of de plaatsing op een onlogische plek te doen en soms toch in die FH hoek over te nemen met mijn BH noppen en dus een heel andere bal te geven met veel backspin.