Toen de coronacrisis toesloeg, werd mijn hobby ineens allergroot serieus: mijn huis veranderde in een klein batjesmuseum
Elk batje is nu een aandenken aan een poging om dat ene perfecte combinatie te vinden en een magische slag te slaan.
En dan die eeuwige vraag: bestaat er zoiets als het perfecte batje? Het perfecte batje is als de perfecte pizza volgens mij – iedereen heeft z’n eigen smaak! Wat voor de één lekker is, is voor de ander niet te verteren: jouw succes hangt af van je eigen spel, speelstijl en hoeveel je oefent (en een beetje geluk met de netrand, natuurlijk).
Zoals een wijze Chinese trainer ooit zei: “The foundation of consistent, powerful shots lies in effective training en footwork... No matter how well your equipments are, if you’re not in the right position, you’ll struggle to make consistent, accurate shots.” Met andere woorden: je kunt wel een Ferrari rijden, maar als je niet kunt schakelen, kom je niet van je plek.
Dus: focus op oefenen, voetenwerk en techniek. De mythe dat je met nieuwe batjes vanzelf al je problemen oplost, blijft onbewijsbaar.
Veel plezier aan tafel, succes met trainen en vergeet niet te lachen – want soms is humor het geheime ingrediënt voor een topwedstrijd!
Sportieve groet van Vlinder