Najaar 2025

Hier vind je informatie over de competitie
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Re: Najaar 2025

Bericht door Wizzy82 »

Met hoe iemand woont (we wonen ook niet allemaal in dezelfde woonplaats, zeker niet bij het team waar ik nu ga spelen) probeer ik ook rekening mee te houden met het rijden.

Qua drankjes: ook daar kan ik verhalen over schrijven. Bij Gelre (de fijnere afdeling) is het bijna altijd zo dat de rekening een gezamenlijke rekening is van zowel het thuisspelende team als uitspelende team. Rondjes worden dus gehaald voor alle spelers zodat iedereen meestal ook evenveel drankjes op heeft en de rekening vrij eerlijk is tijdens het delen. Een enkel team doet hieraan niet mee, maar dat geven ze vooraf aan. Zo is er een heel gezellig team dat veel bier drinkt tijdens de wedstrijd en veel meer consumeert dan normaal en die geven zelf dus aan dat het dan beter is om gescheiden rekeningen te doen.
Na afloop (na het naborrelen, met eventueel een teamsnack (bittergarnituur als ze dat hebben)) wordt de rekening door 6 gedeelte en betaald iedereen zijn gedeelte (eventueel afgerond naar boven, wordt gezien als fooi). Bij mijn club waar ik jarenlang competitie speelde betaalde ik mijn gedeelte dan meestal niet meteen en bestelde ik nog wat (vaak een plaatselijk gemaakte worstenbroodje, aanrader!).
Bij de club waar ik ga spelen hebben ze een eigen bar en die club staat bekend om hun gehaktballen die in de jus hebben staan sudderen. Grote kans dat dit vast prik gaat worden na afloop.
Wat ik dus daarna nog consumeer zet ik bij mijn rekening en dan betaal ik dus later dan de tegenstanders die dan al vertrokken zijn.

Bij Zuidwest gaat het anders (ten minste bij M. zijn club en team). Daar maak je een teamrekening (dus 3 personen indien überhaupt iedereen daar wel aan mee doet, wat lang niet altijd het geval is).
Vervolgens betaalt er meestal 1 persoon (degene die rijdt hoeft niets te betalen van de rekening, ook een merkwaardige regel vind ik zelf maar goed) en die stuurt de ander een tikkie. Hier is ook aardig wat gedoe om geweest omdat ik het tikkie niet tijdig zou betalen. Ik zelf betaal liever meteen mijn gedeelte aan de bar (eventueel met fooi) bij uitwedstrijden. Bij thuiswedstrijden hadden we sowieso allemaal een eigen rekening. Eigenlijk laat dit verschil gelijk ook zien waarom ik afdeling Gelre gezelliger vind, want een wedstrijdrekening (zo kun je het wel zien als alle 6 spelers op een rekening bestellen) voelt veel gezelliger aan.

Dat afdeling Gelre gezelliger is heb ik wel eens tegen M. gezegd, maar de uitleg heb ik eigenlijk nooit echt gegeven. Dit hierboven is eigenlijk de uitleg. Een gezamenlijke wedstrijdrekening van alle 2 teams samen is toch veel gezelliger lijkt mij? Hoe gaat dit in de andere afdelingen?
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

TwoFace schreef: 20 jun 2025, 10:08 Hey Wizzy,

Dat klopt... sterker nog een aantal zitten alleen maar in het team met de voorwaarde dat ze niet te vaak hoeven te spelen. Omdat ze simpelweg de tijd niet hebben (bv 1 van hen draait onregelmatige diensten en heeft soms avonddiensten op de wedstrijd avonden).

Ik ben zelf altijd al een beetje de voortrekker van het team geweest en ik ga gelijk aan het begin aan de slag met de planning (gebruiken we altijd de TTAPP voor), ik laat dan eerst iedereen invullen wanneer ze niet kunnen en wel kunnen. Dan ga ik de indeling maken, voorstellen en meestal is iedereen al akkoord.

Alleen degene met onregelmatige diensten kan vaak nog niet de gehele planning van te voren invullen, dus daar hou ik rekening mee.

Plots afwijken van je afspraak, namelijk dat je op wel kunnen staat en ingedeeld bent, is in principe een nogo bij ons. Ik heb dat 1 keer meegemaakt met een ex-teamgenoot... hij zadelde het team toen plots met het probleem op, maar ik maak altijd een screenshot op het moment dat het vast ligt en deel het met het hele team. Hij bleef hoog en laag springen dat hij altijd al had aangegeven dat hij niet kon... terwijl het bewijs er lag. Dat werd hem natuurlijk door het gehele team niet in dank afgenomen.

Als hij gewoon eerlijk zou zeggen: joh ik was vergeten dat ik eigenlijk wat anders zou hebben die avond... hoe kunnen we het oplossen, niks aan de hand... lossen het als team op.

Maar de meesten in mijn team zijn zelfs zo dat als ze zichzelf op groen hebben gezet en ze zijn ingedeeld en plots is er toch iets anders. Dan regelen ze zelf vervanging en als dat echt niet lukt bespreken we dat als team. En soms gaat tafeltennis dan toch voor op de andere afspraak en soms besluiten we gezamenlijk voor een andere oplossing (zoals verzetten van een wedstrijd (al mag dat nu niet meer als je slechts 1 speler tekort komt)).

Ik had dit seizoen ook zo een avond... ik had mij 1 avond op rood gezet omdat het de enige avond doordeweeks is dat ik mijn zoon over heb en dus met hem spendeer. Oorspronkelijk geen probleem... iemand anders zou spelen, maar die kon door overmacht niet meer die avond... dus toen heb ik zelf geregeld dat mijn zoon een keer iets eerder naar zijn moeder zou gaan zodat ik toch kon gaan spelen. Zo speelde ik toch weer alle 10 de wedstrijden i.p.v. 9 dit keer.

Overigens wil ik zelf ook niet minder dan 7/8 wedstrijden spelen als het kan, dus dat begrijp ik wel van je. Ik ben ook van mening dat als je 6 of meer spelers hebt, je beter nog een team kan maken een klasse lager of in dezelfde klasse. Die mening wordt alleen niet altijd gedeeld heb ik gemerkt. Zo heb ik wel eens een tegenstander gehad, die hadden 8 mensen in 1 team.
Ik heb altijd in een team van 3 gezeten, en tafeltennis is nummer 1. Dat kon bij ons alle 3. We hebben jaren zonder invaller hoeven spelen.
Opeens kwam er een speler bij en waren we met 4. 4 vind ik eigenlijk de max als je het gelijk moet verdelen. En opeens staat tafeltennis niet meer op 1 ofzo en moesten we zelfs met een invaller spelen ......

Nu in de 2e klasse inclusief de duo heb ik alle 10 de duo wedstrijden gespeeld en mijn teamgenoot ook. Dus met ons 2en. Zo zal de planning voor aankomende seizoen ook zijn.
In het reguliere team waren we nu eigenlijk met 4, maar door de blessure van Frank hebben we 4 invallers nodig gehad. Ik heb er 9 gespeeld. Ik moest 1 x uitvallen omdat dit samen viel met een duo wedstrijd.
We hebben ook een keer met 5 in een team gezeten ... dat vond ik dus niks. Dan speel je max 6 x als je het moet verdelen. Vind het niet erg als je met 5 bent omdat er een speler is die weinig speelt.

Maar moet er wel bij zeggen, dat er zelden iets is waardoor ik niet kan spelen. Bij mij staat tafeltennis op nummer 1.
Ik heb in de zomer nog wel eens dingen die voor gaan zoals vrijwilliger zijn op internationale golftoernooien, maar die vallen normaal altijd buiten het seizoen. Alleen de beker viel dit keer samen maar we zijn met 6 dus meestal is dat geen probleem.
Vorige seizoen moest ik spelen op de verjaardag van mijn vriendin. Ik heb geprobeerd deze te verplaatsen en dat is gelukt, anders was ik gewoon gaan spelen. Ik heb al eens gespeeld op de verjaardag van mijn stiefzoon .... het is wat het is. Iedereen in mijn kennissen kring weet het ook.
Ik heb wel 1 x moeten afzeggen ivm problemen op het werk (server crash, moest herstelt worden, restore etc). Maar nu ik niet meer in de IT zit zal dat niet meer gebeuren.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Wizzy82 schreef: 20 jun 2025, 11:45 Met hoe iemand woont (we wonen ook niet allemaal in dezelfde woonplaats, zeker niet bij het team waar ik nu ga spelen) probeer ik ook rekening mee te houden met het rijden.

Qua drankjes: ook daar kan ik verhalen over schrijven. Bij Gelre (de fijnere afdeling) is het bijna altijd zo dat de rekening een gezamenlijke rekening is van zowel het thuisspelende team als uitspelende team. Rondjes worden dus gehaald voor alle spelers zodat iedereen meestal ook evenveel drankjes op heeft en de rekening vrij eerlijk is tijdens het delen. Een enkel team doet hieraan niet mee, maar dat geven ze vooraf aan. Zo is er een heel gezellig team dat veel bier drinkt tijdens de wedstrijd en veel meer consumeert dan normaal en die geven zelf dus aan dat het dan beter is om gescheiden rekeningen te doen.
Na afloop (na het naborrelen, met eventueel een teamsnack (bittergarnituur als ze dat hebben)) wordt de rekening door 6 gedeelte en betaald iedereen zijn gedeelte (eventueel afgerond naar boven, wordt gezien als fooi). Bij mijn club waar ik jarenlang competitie speelde betaalde ik mijn gedeelte dan meestal niet meteen en bestelde ik nog wat (vaak een plaatselijk gemaakte worstenbroodje, aanrader!).
Bij de club waar ik ga spelen hebben ze een eigen bar en die club staat bekend om hun gehaktballen die in de jus hebben staan sudderen. Grote kans dat dit vast prik gaat worden na afloop.
Wat ik dus daarna nog consumeer zet ik bij mijn rekening en dan betaal ik dus later dan de tegenstanders die dan al vertrokken zijn.

Bij Zuidwest gaat het anders (ten minste bij M. zijn club en team). Daar maak je een teamrekening (dus 3 personen indien überhaupt iedereen daar wel aan mee doet, wat lang niet altijd het geval is).
Vervolgens betaalt er meestal 1 persoon (degene die rijdt hoeft niets te betalen van de rekening, ook een merkwaardige regel vind ik zelf maar goed) en die stuurt de ander een tikkie. Hier is ook aardig wat gedoe om geweest omdat ik het tikkie niet tijdig zou betalen. Ik zelf betaal liever meteen mijn gedeelte aan de bar (eventueel met fooi) bij uitwedstrijden. Bij thuiswedstrijden hadden we sowieso allemaal een eigen rekening. Eigenlijk laat dit verschil gelijk ook zien waarom ik afdeling Gelre gezelliger vind, want een wedstrijdrekening (zo kun je het wel zien als alle 6 spelers op een rekening bestellen) voelt veel gezelliger aan.

Dat afdeling Gelre gezelliger is heb ik wel eens tegen M. gezegd, maar de uitleg heb ik eigenlijk nooit echt gegeven. Dit hierboven is eigenlijk de uitleg. Een gezamenlijke wedstrijdrekening van alle 2 teams samen is toch veel gezelliger lijkt mij? Hoe gaat dit in de andere afdelingen?
Ik denk dat elk team en afdeling het anders is.
Hier zijn er bezoekers die naar huis gaan zonder een bon gemaakt te hebben. Die drinken dus niks, alleen het rondje wat ze aangeboden krijgen na de wedstrijd.
Er zijn ook teams die baco drinken ... daar wil je geen rondje aan geven ben ik achter hahaha. Wat duur.
Maar als elke speler uit beide teams respectvol 1 of 2 drankjes neem kan het wel, maar het zou mijn voorkeur niet hebben.

In ons duo team betalen we gewoon om de beurt. Het gaat niet om een euro meer of minder.
In ons reguliere team gebeurd van alles. Dan betaalt F, dan betaald de andere teamgenoot, dan betaal ik ... als het hoog is krijg/stuurt men een tikkie. We hebben ook een arme student en die drinkt nooit zelf wat dus die laten we er vaak buiten. En als we zouden die de chauffeur betaald niet mee ben ik wel heel goedkoop uit want ik rij altijd hahaha. En wat als er 2 rijden? Ik pik frankie op en de andere rijd op eigen gelegenheid omdat hij krap in de tijd zit. Nee dat werkt bij ons niet. Ik heb wel iemand die ik soms op haal voor een toernooi ofzo, en die geeft na het thuis brengen vaak 5 euro. Of hij trakteert op een drankje als het niet zo ver is .... Niet dat ik het nodig heb, maar dat vind ik gewoon heel lief. Dus Frank, als we volgend jaar naar Panningen moeten of waat het ook gehouden wordt voor ons E-licentie toernooi :D (nu eerst maar zorgen dat ik het najaar boven die 1260 kom)

Maar elk team is anders, elke afdeling heeft zo zijn eigen dingen. Mij maakt het verder niet uit wat anderen doen. Het maakt er ook niet gezelliger op hoe een rekening betaald wordt. En een bruine fruitschaal doen we zeker niet elke thuis wedstrijd, maar als het gezellig is wel, en dat betaald het thuis spelend team. Soms besteld een uitspelende er nog 1 maar dat zijn uitzonderingen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Echt? Volwassen teams die niets drinken en bijv alles zelf mee nemen bij een competitiewedstrijd? Dat is in Gelre eigenlijk not done (bij toernooien is het natuurlijk een ander verhaal). Eigenlijk heb ik maar 1x en team meemaakt die dat deed een dat hebben we na afloop onderling in ons team wel het over gehad. Ze deden dit bakkerij ook bij hun thuiswedstrijden en daar heb ik dat nog niet eerder gezien.

Ik vind het wel degelijk gezelliger als de tegenstander vraagt halverwege de wedstrijd wat je wilt drinken en een rondje haalt voor iedereen. Meestal is dat dan AA of zo want dat kiezen de meeste sprekers als ze nog een wedstrijd moeten spelen. Na afloop 1 of 2 (speciaal) biertjes en als ik moet rijden drink ik dat uiteraard niet een weet ik eigenlijk wel dat ik iets teveel betaald ten opzichte van de mensen die aan het bier gaan, maar dat maakt niet uit. Zo nauwkeurig hoeft het niet te zijn.

Bruine fruitschaal gaat ook gewoon meestal op de gezamenlijke rekening.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 21 jun 2025, 11:09
Wizzy82 schreef: 20 jun 2025, 11:45 Met hoe iemand woont (we wonen ook niet allemaal in dezelfde woonplaats, zeker niet bij het team waar ik nu ga spelen) probeer ik ook rekening mee te houden met het rijden.

Ik denk dat elk team en afdeling het anders is.
Hier zijn er bezoekers die naar huis gaan zonder een bon gemaakt te hebben. Die drinken dus niks, alleen het rondje wat ze aangeboden krijgen na de wedstrijd.
Er zijn ook teams die baco drinken ... daar wil je geen rondje aan geven ben ik achter hahaha. Wat duur.
Maar als elke speler uit beide teams respectvol 1 of 2 drankjes neem kan het wel, maar het zou mijn voorkeur niet hebben.

In ons duo team betalen we gewoon om de beurt. Het gaat niet om een euro meer of minder.
In ons reguliere team gebeurd van alles. Dan betaalt F, dan betaald de andere teamgenoot, dan betaal ik ... als het hoog is krijg/stuurt men een tikkie. We hebben ook een arme student en die drinkt nooit zelf wat dus die laten we er vaak buiten. En als we zouden die de chauffeur betaald niet mee ben ik wel heel goedkoop uit want ik rij altijd hahaha. En wat als er 2 rijden? Ik pik frankie op en de andere rijd op eigen gelegenheid omdat hij krap in de tijd zit. Nee dat werkt bij ons niet. Ik heb wel iemand die ik soms op haal voor een toernooi ofzo, en die geeft na het thuis brengen vaak 5 euro. Of hij trakteert op een drankje als het niet zo ver is .... Niet dat ik het nodig heb, maar dat vind ik gewoon heel lief. Dus Frank, als we volgend jaar naar Panningen moeten of waat het ook gehouden wordt voor ons E-licentie toernooi :D (nu eerst maar zorgen dat ik het najaar boven die 1260 kom)

Maar elk team is anders, elke afdeling heeft zo zijn eigen dingen. Mij maakt het verder niet uit wat anderen doen. Het maakt er ook niet gezelliger op hoe een rekening betaald wordt. En een bruine fruitschaal doen we zeker niet elke thuis wedstrijd, maar als het gezellig is wel, en dat betaald het thuis spelend team. Soms besteld een uitspelende er nog 1 maar dat zijn uitzonderingen.
Bij ons lijkt het vooral hier op... dus erg wisselend. In principe doet het thuisspelende team altijd een drankje... alleen soms zijn er al uitspelende teams die tijdens de wedstrijd koffie en AA bestellen... waar ze dan de aanname doen dat het thuisspelende team dit betaald... dat kan... maar regel (ongeschreven) is in principe 1 rondje vanuit thuis... volgende rondje vanuit het uit... nog een, dan thuis weer aan de beurt.... etc

Bruine fruitschaal gebeurd soms, niet altijd, van mij hoeft het eigenlijk niet. Ik kom niet om te eten, maar om te sporten.
Een biertje daarentegen, dat is mijn beloning voor het sporten.

Wij hebben dus een speelster die zelf wel eens wat besteld, maar ook echt op haar eigen naam schrijft... voor haar zelf afrekent en daardoor nooit meebetaald aan de totaalrekening. We doen er niet moeilijk over, maar het is niet echt de teamspirit en eigenlijk niet zoals het hoort.
Er was een tijd lang dat ik nog altijd reed, toen had ik een lease auto, dus betalen deed ik toch al, nu is het zoveel mogelijk om en om... maar nooit doen we dat degene die rijd niet hoeft te betalen. Wel kijken we altijd ook een beetje naar wat er gedronken is... bv ik neem wel eens een drankje al onder de wedstrijd, dat doet niet iedereen van ons... dan betaal ik die avond gewoon iets meer.

Meestal geven de club ook wel iets fooi.

Soms betaald pietje... andere keer marietje... dan weer splitten we het door 2 of door 3... gaat het altijd helemaal 50/50... ik denk het niet, maar daar doet niemand bij ons moeilijk over.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 21 jun 2025, 15:45 Echt? Volwassen teams die niets drinken en bijv alles zelf mee nemen bij een competitiewedstrijd? Dat is in Gelre eigenlijk not done (bij toernooien is het natuurlijk een ander verhaal). Eigenlijk heb ik maar 1x en team meemaakt die dat deed een dat hebben we na afloop onderling in ons team wel het over gehad. Ze deden dit bakkerij ook bij hun thuiswedstrijden en daar heb ik dat nog niet eerder gezien.

Ik vind het wel degelijk gezelliger als de tegenstander vraagt halverwege de wedstrijd wat je wilt drinken en een rondje haalt voor iedereen. Meestal is dat dan AA of zo want dat kiezen de meeste sprekers als ze nog een wedstrijd moeten spelen. Na afloop 1 of 2 (speciaal) biertjes en als ik moet rijden drink ik dat uiteraard niet een weet ik eigenlijk wel dat ik iets teveel betaald ten opzichte van de mensen die aan het bier gaan, maar dat maakt niet uit. Zo nauwkeurig hoeft het niet te zijn.

Bruine fruitschaal gaat ook gewoon meestal op de gezamenlijke rekening.
Tijdens de wedstrijd doen wij dat heel soms, maar de meeste tegenstanders hebben zelf water of AA bij zich... dus dan vragen we dat ook niet. Soms drink ik zelf al een biertje tijdens de wedstrijd, dit helpt mij ontspannen en tegelijk krijg ik wat suikers naar binnen (ik heb last van hypo's soms tijdens de wedstrijd, biertje kan net hetgene zijn waardoor ik het niet krijg). Tuurlijk kan ik ook een AA drinken, maar dat vind ik wel zo gigantisch vies... dat drink ik niet.

Als we zoiets vragen, is het vaak koffie/thee tijdens de wedstrijd.

Na afloop verschilt het gewoon enorm per tegenstander. De meesten blijven om 1 drankje te doen (dus het drankje wat wij ze geven), soms gaat een team gelijk weg (omdat bv 1 van hen de volgende ochtend om 05.30uur weer op moet staan voor het werk).
Soms blijft een team meerdere rondjes hangen en dan doen we ook nooit moeilijk, dan is het meestal om en om een drankje, dan komt ook vaak nog een bruine fruitschaal (of tosti's) etc.

De thuisspelers blijven bijna altijd met een vaste kern (ongeveer 4 man waar ik bij hoor) hangen... de rest is vaak al vroeger weg.

ps. wij hebben geen grote of luxe kantine... dus zo heeft een speelster haar airfryer gedoneerd aan de club, zodat we bruine fruitschalen kunnen serveren (frituren mag niet bij ons). Voorheen hadden we alleen maar tosti's. Die maken we dan zelf op de zaterdag als de jeugd speelt. Tosti ham kaas, waar de jeugd vaak gebruik van maakt (meestal pas als jezelf eerst eentje hebt gemaakt ;-) ).
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

De indeling is bij onze afdeling bekend (staat nog niet op de TT-aspp). De club waar ik competitie ga spelen heeft hem nog niet gedeeld, maar ik weet hem wel al van de club waar ik ruim 30 jaar speel. De 3 teams daar spelen hoofdklasse, promotieklasse en 6e klasse (laagste klasse). Waarschijnlijk krijg ik vandaag te zien waar ik tegen mag en of het 4e klasse is geworden.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Die snap ik niet helemaal.... de indeling is bekend... maar de club heeft het nog niet gedeeld?

Bij mijn weten, zodra de indeling bekend is, komt het in de app te staan en doet de club daar niks meer mee?
Bij ons is het in elk geval nog niet bekend gemaakt.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

De competitieleiders van de clubs krijgen de indeling altijd een paar dagen eerder dan het op de app-verschijnt. Dit zodat ze kunnen controleren of de zaal etc wel beschikbaar is en of er dus problemen zijn. Dat kunnen ze dan doorgeven voordat het definitief op de TT-app komt. Ze ontvangen een pdf bestand met alle poules van de afdeling, maar mijn club heeft alleen de poules waarin teams zitten gedeeld en aangezien ik bij een andere club competitie ga spelen ben ik daarvan afhankelijk. Ik heb de vraag al daar neergelegd of ze het willen delen.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Bij ons is nog helemaal niks bekend. Denk ook pas dat de indelingen van de poules etc eind juli of begin augustus bekend gemaakt gaat worden. Wacht het rustig af hoe en wat. Ik heb geen haast met zulke dingen.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Ligt aan de afdeling. Gelre is meestal vrij snel bij de najaar competitie. Bij de voorjaarscompetitie is het een ander verhaal.
Ze zijn redelijk snel omdat er ook geen promotiedegratiewedstrijden worden gespeeld. Het is vaak in oogopslag duidelijk welke teams welke klasse gaan spelen (als er geen mensen stoppen of bijkomen, dus teams af of bijkomen). Daarnaast ken ik de competitieleider goed en probeert hij er altijd vaart achter te zetten.

Backup:
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Inmiddels heb ik de indeling gezien.
Het is bijna tegen allemaal teams/clubs waar ik al lang niet meer tegen heb gespeeld. 4 van 5 liggen op minimaal 45 minuten rijden enkele reis. Een team moeten we uit op maandagavond tegen spelen en dat is ook nog de verste helaas. Alleen al om daar op tijd te komen zou voor mij een probleem kunnen worden. Hopelijk kan ik die avond uitvallen ook al is het bij een van de mooiste tafeltennis locaties.

Er zitten 2 teams bij die zijn gepromoveerd of 5e zijn geworden dus ik zie wel mogelijkheden om er in iedergeval in te blijven.

Ook zit er een team bij dat jojo-ed tussen de 3e en 4e klasse en dus favoriet is. Paar jaar geleden heb ik daar nog tegen gespeeld en zijn zij kampioen geworden en verloren we meer 9-1 maar mocht ik gelukkig het enige punt binnen slaan.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Maarrrrr Wizzy, ga je nu 3de of 4de klasse spelen?

Ik weet stiekem de indeling ook al... maar ssssttt dat hebben jullie niet van mij, iemand versprak zich waar ik bij was en ik noem geen namen, maar ik ben blij voor ons team. Ik weet ook wie de andere teams zijn, al ken ik niet elk team van eerdere ontmoetingen.... hoe dan ook, we gaan er weer wat leuks van maken het komende seizoen.

Zelf denk ik zsm nieuwe rubbers op mijn competitie frame leggen... ik heb een poging gedaan om mijn andere combi meer te spelen... nu gaat dit best goed, maar ik merk bij meer snelheid (laat ik zeggen: spelers die echt ongenadig hard slaan) kan de blok niet goed krijgen met deze combi... nu kom ik niet vaak zulke spelers tegen (dit was tegen een eerste klasser met een enorme knal in zijn BH en tegen iemand anders die ik ken die met FH en BH echt hard slaat)... dus de vraag aan een ieder hier: als dat alles is van een combi, denk je dan dat ik mijn spel daar nog op aan kan passen gedurende de zomer (ik speel gewoon door bij 1 vereniging) want verder speelt die combi wel erg lekker...

Ik denk dat ik sowieso wat nieuws op mijn bestaande competitieframe moet leggen, FH rubber is echt beschadigd op meerdere plekken en ligt er nu pak en beet 3,5 jaar op (eind 2021 erop gekomen), noppen rubber laat wat los op de plek waar mijn vinger normaal het rubber aanraakt en er zit een klein plak foutje in het noppen rubber. Ik denk dat dit dan mijn reserve combi wordt, maar misschien verandert dat plotseling weer in mijn vaste combi (het frame is gewoon ideaal voor mij).
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

TwoFace schreef: 30 jun 2025, 13:40..hoe dan ook, we gaan er weer wat leuks van maken het komende seizoen.
Je klinkt nu al enthousiast. Mooi zo!
maar ik merk bij meer snelheid (laat ik zeggen: spelers die echt ongenadig hard slaan) kan de blok niet goed krijgen met deze combi... nu kom ik niet vaak zulke spelers tegen (dit was tegen een eerste klasser met een enorme knal in zijn BH en tegen iemand anders die ik ken die met FH en BH echt hard slaat)... dus de vraag aan een ieder hier: als dat alles is van een combi, denk je dan dat ik mijn spel daar nog op aan kan passen gedurende de zomer (ik speel gewoon door bij 1 vereniging) want verder speelt die combi wel erg lekker...
Kijk, "ellek voordeel hep ze nadeel." 8-|
Als de combi verder ideaal is, dan heb je dus geen materiaalwijziging nodig, maar een techniekverbetering. Dat kan zijn een andere polsbeweging (hakblok) of een stap achteruit gaan, bijvoorbeeld. Trainen, trainen, trainen.
Ik denk dat ik sowieso wat nieuws op mijn bestaande competitieframe moet leggen, FH rubber is echt beschadigd op meerdere plekken en ligt er nu pak en beet 3,5 jaar op (eind 2021 erop gekomen),
Dan wordt het hoogste tijd, en dat ga je merken als je er een vers identiek rubber op zet.
Over het algemeen is een rubber niet "op" wanneer er schade te zien is, maar al eerder: het is de spons die (bij amateurs) 150-200 uur meegaat. Daarna is het bovenrubber nog prima, maar die spons is inmiddels duizenden keren platgeklopt en heeft zijn elasticiteit verloren.
Dat is ook de reden waarom professionals veel vaker een nieuw rubber opplakken. Zij voelen al na een paar weken het verschil tussen een nieuw rubber en eentje waarop een paar weken dagelijks is geklopt.
(het frame is gewoon ideaal voor mij).
Ik zou dan zelf nóg zo'n frame aanschaffen. Voor testdoeleinden. Àls je dan eens zou willen kijken of een ander rubber geschikter is om harde topspins te blocken, bijvoorbeeld een rubber met een dempingsspons, dan kun je dat doen en op die manier tijdens één training het directe verschil vaststellen.
De Y-13 kost bij Ali momenteel rond de 17 euro.
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Allemaal goede tips van ardane :).

Ik heb 2 dezelfde frames, met dezelfde rubbers. Het normale rubber vervang ik na elke seizoen :).
Seizoen bestaat bij mij uit duo, regulier, beker, zak en hier en daar een toernooitje. Zijn toch al snel 80 wedstrijden.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Hey Ardane,

Ik deed even een snel rekensommetje, ik zou dan in iets meer dan een jaar - 1 jaar 3 maand mijn spons wel op moeten hebben (speel gemiddeld minimaal wel 3 uur per week (alleen wissel ik wel eens van combi).
Voor mijn gevoel zou het nog prima kunnen, gebruik het misschien meer als een excuus om er eindelijk iets nieuws op te plakken :P

Overigens zou ik dus heel graag met de Andro Power Carbon (DEF) gaan spelen omdat het frame een wat groter blad heeft, wat een voordeel is met verdedigen (met aanvallen merk ik het verschil niet voldoende tussen beide frames)... maar de Andro reageert veel 'springeriger' wat bij die snelle ballen zorgt dat de bal teveel afspringt, wat ik inderdaad met beter kappen of meer afstand wel kan oplossen... alleen het probleem ontstaat op die ballen waar me dit niet lukt (omdat ik net te laat ben bv).

Natuurlijk met trainen kan je alles verbeteren, maar ik denk stiekem dat het frame gewoon minder geschikt voor me is (zeker in combi met het rubber wat er op ligt).

De Yinhe Y-13 er weer bij kopen heb ik zeker over nagedacht, maar ik las een aantal jaren geleden al (ik heb dit frame al aangeschaft toen ik net 5 maanden speelde) dat het frame anders is gaan spelen, dus het heeft niet meer dezelfde karakteristieken als eerst...

Ach ja,... het is ook de lol denk ik, van het blijven zoeken naar de heilige graal...

Helaas wordt het rubber niet meer verkocht van mijn FH, want daar was ik wel erg over te spreken (TSP Ventus Soft).

Ik zit er aan te denken om de Ventus Speed van de Andro af te halen en die als FH rubber te gaan gebruiken op de Yinhe... ze schijnen theoretisch niet veel te verschillen van elkaar, alleen de Speed heeft veel minder uren gedraaid (zelfde moment aangeschaft, maar pas later op een frame geplakt en altijd als 'reserve' gehad.

Die testeritus, ik kom er maar niet vanaf.... (6)
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 30 jun 2025, 15:06 Allemaal goede tips van ardane :).

Ik heb 2 dezelfde frames, met dezelfde rubbers. Het normale rubber vervang ik na elke seizoen :).
Seizoen bestaat bij mij uit duo, regulier, beker, zak en hier en daar een toernooitje. Zijn toch al snel 80 wedstrijden.
Dus jij vervangt je FH rubber elk seizoen? Dat zou me iets te vaak zijn... maar dan weet je wel dat je rubbers in elk geval gelijkwaardig moeten presteren. Misschien is vervangen voor mij dan toch wel slim. Iemand een idee voor een goed FH rubber voor mij? Ik speel het liefst aanvallend met FH, het rubber moet vooral lekkere grip hebben, maar ik block ook best graag tussendoor dus er moet wel wat controle daaruit komen.

Ik speel regulier, af beker en toernooien en train bij 2 verenigingen. Ik tel de wedstrijden niet, maar zit gemiddeld op 3 uur tafeltennis per week gedurende gemiddeld 48 weken per jaar... dus zeker 144 uur per jaar minimaal (zonder de toernooien, maar dat is sinds afgelopen jaar door de scheiding en veranderde privé omstandigheden zeer weinig meer), eerdere jaren draaide ik denk ik 5 toernooien per jaar erbij.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

ardane schreef: 30 jun 2025, 14:14
Als de combi verder ideaal is, dan heb je dus geen materiaalwijziging nodig, maar een techniekverbetering. Dat kan zijn een andere polsbeweging (hakblok) of een stap achteruit gaan, bijvoorbeeld. Trainen, trainen, trainen.
hakblok/chopblok is niet goed genoeg bij mij denk ik... dus die moet ik dan meer trainen idd. Stapje achteruit is natuurlijk een kwestie van respons op dat moment want daar ben ik me wel degelijk bewust van, maar echt lichtvoetig ben ik helaas niet.
Sinds kort train ik overigens iets intensiever met een hogere speler en als ik 2 stappen achteruit ga, geen enkel issue met dit frame, dan kan ik blijven teruggeven en merk ik zelfs weer het voordeel van deze combi (namelijk nog verder uit de tafel kan ik er makkelijker strak mee blijven verdedigen). Maar mijn issue is vooral als ik verrast wordt door een snellere/hardere bal en ik geen tijd meer heb om 1-2 stappen achteruit te gaan... misschien is die chopblok dan wel de oplossing, maar moet ik die meer gaan oefenen...

Overigens een van de oudjes op de vereniging gebruikt dan de noppenkant en heeft het frame bijna dood hangen in zijn hand... daardoor dempt de bal enorm en gaat ook goed... dit heb ik ook een tijdje geprobeerd, maar ik had dan moeite om daarna het vervolg goed te doen. Ik denk dat ik het wel onterecht in het materiaal zoek. Overigens een meer aanvallende slag kan ook heb ik gemerkt, maar ik zit nu te vaak tussen mijn normale kap beweging, losjes blokken, chopblok en 'aanvallende slag met noppen' in... ik denk dat ik meer 1 keuze moet gaan maken en daarbij moet blijven.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

TwoFace schreef: 30 jun 2025, 15:15Overigens zou ik dus heel graag met de Andro Power Carbon (DEF) gaan spelen omdat het frame een wat groter blad heeft, wat een voordeel is met verdedigen (met aanvallen merk ik het verschil niet voldoende tussen beide frames)... maar de Andro reageert veel 'springeriger' wat bij die snelle ballen zorgt dat de bal teveel afspringt
Als je zoiets wilt, zou je moeten overwegen geen balsa-, maar een (dunne) kiri-kern te nemen. Balsa heeft nu eenmaal meer "eigen leven".
Een voorbeeld van een soortgelijk hout met veel controle is Donic Defplay Inner Carbon. Kiri, Ayous, Carbon, Limba. 161x157 (tamelijk rond blad)

Zelf speel ik niet graag met een DEF hout, vanwege het vergrote blad. De maat is daarbij niet het punt maar wel het feit dat daardoor dus ook grotere rubbers worden geplakt en het geheel me dan te zwaar wordt (met het zwaartepunt te ver naar boven).
hakblok/chopblok is niet goed genoeg bij mij denk ik... dus die moet ik dan meer trainen idd. Stapje achteruit is natuurlijk een kwestie van respons op dat moment want daar ben ik me wel degelijk bewust van, maar echt lichtvoetig ben ik helaas niet.
Dan is er nog een heel ander alternatief: overstappen op een anti met dempingsspons. Dat wordt dan de Nittaku Best Anti. Daarmee blok je alles perfect. Echt waar!
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Ardane,

Is het dan het balsa wat het zo springerig maakt? Zo ja.. snap ik zelf de logica niet helemaal. Want veelal hebben de frames voor ox noppen ook balsa... maar dat springerige... dat wil je toch niet met een verdedigend frame?

Gekke is... ik kan nergens betrouwbare info vinden over de verschillende lagen hout op de Y-13... want verschillende sites die ik gevonden heb, zeggen wat anders... sommige zeggen zelfs dat het carbon heeft, echter het heeft fiberglass lagen en geen carbon. Maar ongetwijfeld zit er geen balsa in.

Ik heb geen moeite met het iets zwaardere blad, maar ik snap je wel. Ik heb dit bv wel met de Yinhe N-9, een andere verdedigend frame wat ik heb.. die ik wel topzwaar vind op de met zoals jij zegt, het zwaartepunt naar boven... dat heeft die Andro weer niet.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Plaats reactie