Najaar 2025

Hier vind je informatie over de competitie
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Re: Najaar 2025

Bericht door Wizzy82 »

Ik ga 4e klasse spelen (we hebben de aanvraag gekregen, waarschijnlijk omdat de competitieleider van de club zo slim is geweest om ons een hoger teamnummer te geven dan de andere 2 teams in de 4e klasse zodat het lastiger is voor de afdelingscompetitieleider om ons lager in te delen), maar moet redelijk ver weg spelen omdat er bij die club in totaal 3 teams 4e klasse gaan spelen. Zoveel poules dichtbij maken voor dat aantal teams lukt natuurlijk niet in een afdeling.
Op zich niet erg, want dan kom ik weer eens op plaatsen waar ik al heel lang niet meer ben geweest (sommige ben ik al ruim 10 jaar of langer niet meer geweest). Een daarvan is een van de mooiste speelzalen van het land (alleen die wedstrijd is wel op een maandag en wil ik ivm werk eigenlijk skippen als dat eventjes kan, is bijna niet te halen voor mij namelijk).
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

TwoFace schreef: 30 jun 2025, 16:10Is het dan het balsa wat het zo springerig maakt? Zo ja.. snap ik zelf de logica niet helemaal. Want veelal hebben de frames voor ox noppen ook balsa... maar dat springerige... dat wil je toch niet met een verdedigend frame?
Balsa is vreemd spul. Het dempt als je niks doet, en het heeft veel katapult als je gaat slaan. Een soort trampolinemateriaal, zeg maar. Dat komt door het grote volume aan lucht in dat hout (daardoor is het ook zo licht, en zo breekbaar).

Sommigen willen dat graag in een DEF-hout, omdat die frames groter zijn en met balsa toch relatief licht blijven. Maar...het is niet zo dat DEF-frames overwegend balsa-kernen hebben. Vooral de frames die verdedigende profs gebruiken zijn massiever en duidelijk zwaarder. Sommige zijn ruim boven de 100 gram!

Kiri is ook een lichte houtsoort, maar stuitert net iets minder. Er zijn veel frames met Kiri-kern, van DEF tot OFF.
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

TwoFace schreef: 30 jun 2025, 15:20Iemand een idee voor een goed FH rubber voor mij? Ik speel het liefst aanvallend met FH, het rubber moet vooral lekkere grip hebben, maar ik block ook best graag tussendoor dus er moet wel wat controle daaruit komen.
Jouw TSP Ventus Speed is nog wel hier en daar te koop, bijvoorbeeld https://www.tafeltenniswinkel.nl/?site= ... uct_id=865
Hij staat ook nog op de LARC.
Maar goed, als een leverancier dat rubber nog heeft, ligt-ie al een hele tijd op de plank.

Het alternatief is hetzelfde rubber van Victas (dat TSP in januari 2021 heeft overgenomen). Nu heet dat ding Victas Ventus Stiff.
Mocht je een alternatief willen met een vriendelijker prijskaartje, dan kom je terecht bij de Palio AK47-familie.
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Bedankt voor de toelichting Ardane, zo specifiek wist ik dit niet. Wel dat Balsa licht is natuurlijk (wordt tenslotte om die reden ook in modelbouw gebruikt), maar niet die specifieke eigenschap.

Mocht iemand weten wat de 5 houtlagen van de Yinhe Mercury Y-13 zijn, dan hou ik me aanbevolen voor een berichtje hierover/een link. Want daar kom ik niet meer echt achter. Het lijkt een van de best kept secrets hahaha

ps. m.b.t. het rubber, de speed heb ik op mijn Andro combi liggen. De palio ak47 heb ik toevallig als test gekocht, maar nog niet geplakt, dus misschien ga ik die dan wel proberen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Goed nieuws. Vandaag de laatste keer fysio gehad. De rug is nu helemaal goed. Dus kan het tafeltennissen weer rustig oppikken en dan ben ik weer fit voor het nieuwe seizoen begint! Ben er echt blij mee!
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Fijn voor je. Nu nog terecht ingedeeld worden in de 4e klasse zodat je gezellig tegen M. zijn team kunt spelen of het andere team daar.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 01 jul 2025, 10:07 Fijn voor je. Nu nog terecht ingedeeld worden in de 4e klasse zodat je gezellig tegen M. zijn team kunt spelen of het andere team daar.
Wat een misgunner. Jij hoort meer in de 5e klasse thuis
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

mrfrankes schreef: 30 jun 2025, 19:06 Goed nieuws. Vandaag de laatste keer fysio gehad. De rug is nu helemaal goed. Dus kan het tafeltennissen weer rustig oppikken en dan ben ik weer fit voor het nieuwe seizoen begint! Ben er echt blij mee!
Fijn Frank! Dat is goed nieuws, nu wel je rug goed houden he!
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Nope, kijk maar naar mijn resultaten in afdeling Gelre. 5e klasse boven de 80% en 4e klasse boven de 50%. Dus gewoon 4e klasse. Zelfs 100% 4e klasse Zuidwest ooit... Toen ik 1x meedeed dat seizoen en die avond alles won...

Overigens wel kans dat ik na dit seizoen ga stoppen met competitie als mijn rating terug is op niveau. Dan wordt namelijk die rating altijd aangehouden bij toernooien (niet rating toernooien, gewoon plaatselijke toernooien) en word ik ten minste altijd ingedeeld op basis van die rating ook al is die dan bijv. jaren oud en dus onveranderd.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

TwoFace schreef: 01 jul 2025, 10:47
mrfrankes schreef: 30 jun 2025, 19:06 Goed nieuws. Vandaag de laatste keer fysio gehad. De rug is nu helemaal goed. Dus kan het tafeltennissen weer rustig oppikken en dan ben ik weer fit voor het nieuwe seizoen begint! Ben er echt blij mee!
Fijn Frank! Dat is goed nieuws, nu wel je rug goed houden he!
Thnx two face. Jazeker, nu goed opletten en rustig opbouwen ermee!
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

mrfrankes schreef: 01 jul 2025, 10:20
Wizzy82 schreef: 01 jul 2025, 10:07 Fijn voor je. Nu nog terecht ingedeeld worden in de 4e klasse zodat je gezellig tegen M. zijn team kunt spelen of het andere team daar.
Hoezo misgunnen?
Jullie zijn als team dik en dik laatste geworden en horen duidelijk niet in de 3e klasse thuis, dus gewoon lekker in de 4e klasse spelen dan kun je weer kampioen worden met je team. Gezellig tegen wellicht een team van waarbij ik eerst speelde. Dan kunnen ze bij jullie op die slechte totaal afgeschreven tafels met ronde hoeken spelen. Gelukkig kom ik die slechtste tafels waar ik ooit competitie op heb gespeeld van jullie zeker niet tegen. Eigenlijk zou je voordat je naar een club toe gaat dienen te weten wat voor status tafels je tegen gaat komen, zodat je uit kunt vallen of aan de bond kunt vragen of je 2x thuis kunt spelen op goede tafels ivm slechte tafels bij tegenstanders. Als ik Zuidwest zou spelen en ik zou weer tegen jullie moeten zou ik dat verzoek namelijk wel indienen bij de bond. Zorg eerst maar eens voor goede fatsoenlijke competitie tafels.
Enige goede bij jullie is de friettent ertegenover en daar zijn we niet eens geweest met of zonder jullie.

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

Wizzy82 schreef: 01 jul 2025, 17:37
Hoezo misgunnen?
Jullie zijn als team dik en dik laatste geworden en horen duidelijk niet in de 3e klasse thuis, dus gewoon lekker in de 4e klasse spelen dan kun je weer kampioen worden met je team. Gezellig tegen wellicht een team van waarbij ik eerst speelde. Dan kunnen ze bij jullie op die slechte totaal afgeschreven tafels met ronde hoeken spelen. Gelukkig kom ik die slechtste tafels waar ik ooit competitie op heb gespeeld van jullie zeker niet tegen. Eigenlijk zou je voordat je naar een club toe gaat dienen te weten wat voor status tafels je tegen gaat komen, zodat je uit kunt vallen of aan de bond kunt vragen of je 2x thuis kunt spelen op goede tafels ivm slechte tafels bij tegenstanders. Als ik Zuidwest zou spelen en ik zou weer tegen jullie moeten zou ik dat verzoek namelijk wel indienen bij de bond. Zorg eerst maar eens voor goede fatsoenlijke competitie tafels.
Enige goede bij jullie is de friettent ertegenover en daar zijn we niet eens geweest met of zonder jullie.
Ga je weer beginnen..... ik ga je vanaf nu lekker negeren. Ben echt beetje klaar met je.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Hoevaak je dat al niet hebt gezegd is even veel als je er zelf niet aanhoudt. Je hoeft niet te reageren op mij. Ik negeer zoals je weet de reacties over de DUO-competitie hier omdat zoals iedereen weet dat ik fel tegenstander van deze competitie ben.

Backup:
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

mrfrankes schreef: 01 jul 2025, 17:46 [Ga je weer beginnen..... ik ga je vanaf nu lekker negeren. Ben echt beetje klaar met je.
Probeer dat nou eens echt. Ik reageer ook niet meer op hem. Of hij nou wat nuttigs zegt of niet. Iets bijdraagt of niet. Toen hij 'vertrok' en later terug kwam als 1 april grap is hij voor mij nog steeds weg.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

GarField000 schreef: 01 jul 2025, 22:59
mrfrankes schreef: 01 jul 2025, 17:46 [Ga je weer beginnen..... ik ga je vanaf nu lekker negeren. Ben echt beetje klaar met je.
Probeer dat nou eens echt. Ik reageer ook niet meer op hem. Of hij nou wat nuttigs zegt of niet. Iets bijdraagt of niet. Toen hij 'vertrok' en later terug kwam als 1 april grap is hij voor mij nog steeds weg.
Ik ga het nu echt proberen. Maar soms wel eens lastig. Maar dat gaat wel goed komen.
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 01 jul 2025, 17:37
Hoezo misgunnen?
Wizzy, ik heb het nooit gezegd, dat ik je zou negeren, maar je moet nu echt kappen hiermee. Dit gedrag. Hou het bij kijken naar de toekomst en bemoei je vooral met je eigen spel/eigen team en laat het verleden los en ga geen stennis schoppen, dit is echt niet nodig wat je doet. Ga je ermee door, dan ga ik ook in negeer modus per direct. Het verziekt de sfeer op het forum.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

@ Garfield omdat je DUO-competitie speelt sta je bij mij al op de negeer stand dus dat komt mooi uit als je niet reageert.

TwoFace speelt met als ik regulier en geen DUO dus is een goede gast. Zonde dat we elkaar zijn misgelopen vorige week maandag bij Waldner.

Backup:
CSBV
Super Member
Super Member

Bericht door CSBV »

Voor zover ik weet is TSP opgegaan in Victas. Dus is de Victas Ventus Limber dan niet gewoon de opvolger van de TSP Ventus Soft?
CSBV all wood Andro Rasanter C53 Andro Rasanter C53
CSBV all wood Gewo Nexxus EL 48 Gewo Nexxus EL 48
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

@Wizzy, ik ken veel mensen die wel DUO spelen en daar hun redenen voor hebben. Eigenlijk zou ik het komende seizoen zowel regulier als DUO gaan spelen. Ik vind niet dat je hoort af te geven op DUO spelers, ik heb al vaker hier gesteld: sommige DUO spelers blijven spelen door de DUO en zouden als er alleen regulier is, stoppen met tafeltennis (een feit, weet ik van meerdere DUO spelers ondertussen).

Dus persoonlijk vind ik het mooi dat de DUO bestaat, dat het ook voor een terugloop kan zorgen in regulier, vind ik jammer, maar in de brede zin voor tafeltennis als een sport, denk ik dat het een positief iets is. Want mensen die DUO gaan spelen, spelen gewoon nog tafeltennis, ze hadden ook kunnen stoppen... dat vind ik pas jammer, maar ook dat gebeurd regelmatig.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

BBB
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door BBB »

Je hebt wel ballen hoor met je 25% in de 4e klasse om zo hoog van de toren te blazen. Pas de lat die je toepast op anderen eens toe op je zelf? Oh dat was ook zo - je hebt het reflectief vermogen van een aardappel.
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8
Plaats reactie