WTT toernooien 2025

Hier vind je informatie over toernooien
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Re: WTT toernooien 2025

Bericht door GarField000 »

Ja dat vind ik ook :).
Bij de heren vindt ik leuk kijken naar de LeBrun broers, Truls Moregard, Aruna ...
Hugo Calderone wordt ik zenuwachtig van met al die trekjes. Harimoto irritant door het geschreeuw.

Ik kijk vaker naar de dames. De Japanse dames ... Hayata, Harimoto (zo goed en zo jong), Mima Ito ....en inderdaad Hashimoto.
Maar bij de dames heb je veel meer spelers met andere stijl dus daarom vind ik het vaak leuker. De chinese dames spelen eigenlijk allemaal hetzelfde wat je zegt. Maar dat heb ik minder bij de japanse dames alhoewel hayata en harimoto wel een beetje hetzelfde spelen.
Maar spelers als Manika Batra en Sreeja Akula zijn leuk om te kijken. Ook die duiste met met penhouder. Hana Goda vind ik leuk om naar te kijken. Uiteraard kijk ik naar Brit Eerland. Die doet het echt goed. Nina Mittelham, Linda Bergstrom .. zoveel meer spelers waar ik graag naar kijk.

Maar als het china vs china is in de halve finales ben ik al weg. Meestal al de ronde ervoor al of ze moeten tegen een van mijn favo spelers spelen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Grappig,

Ik beleef dat exact zo. Overigens goed van Calderano he. Al irriteer ik me ook aan zijn zenuwtrekjes, maar die heeft Lin Shendong ook vind ik... met zijn manier van roepen om zichzelf op te peppen... Calderano met zijn zweet wegvegen continu met zijn hoofd heen en weer vlak voor de service... hahaha

Karlsberg, Fransizka, Filus, Falck (Boll, maar die speelt niet meer) vind ik ook allemaal leuk om te kijken. Harimoto overigens ook wel, maar ik snap dat hij soms te luid aanwezig is, al verschilt dat bij hem wel.

De dames volg ik je overigens in wie wel en wie niet qua kijken. Ik heb wel de finale gekeken afgelopen weekend van de dames, tussen de 2 chinese dames, maar om nu te zeggen dat ik dat leuk vond... nee niet echt.
Hana Goda vind ik ook altijd leuk om te zien spelen, vooral ook haar emotie die ze erin gooit. Britt is meer een soort chauvinisme om te kijken denk ik bij mij, maar dat vind ik dan ook leuk om te zien.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Championship finals zijn bezig in DOHA.
Ik zit net een wedstrijd te kijken van Hina Hayata tegen Hana Matelova.
Vorige keer kun je een challenge aanvragen als je het niet eens was met de beslissing van de scheids. Nu mag je een challenge aanvragen als je het niet eens bent met de opslag van je tegenstander.
Challenge.jpg

Duidelijk een voorbeeld van je hand te laat weg halen (die bal zit dus nu achter de hand).
----------------
Groetjes Marc

Setup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 21 mei 2025, 14:16 Championship finals zijn bezig in DOHA.
Ik zit net een wedstrijd te kijken van Hina Hayata tegen Hana Matelova.
Vorige keer kun je een challenge aanvragen als je het niet eens was met de beslissing van de scheids. Nu mag je een challenge aanvragen als je het niet eens bent met de opslag van je tegenstander.

Challenge.jpg

Duidelijk een voorbeeld van je hand te laat weg halen (die bal zit dus nu achter de hand).
Alleen dit zie je bijna bij 90% van de services op dat niveau... mag dat ook niet dan?
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

TwoFace schreef: 21 mei 2025, 15:00
GarField000 schreef: 21 mei 2025, 14:16 Duidelijk een voorbeeld van je hand te laat weg halen (die bal zit dus nu achter de hand).
Alleen dit zie je bijna bij 90% van de services op dat niveau... mag dat ook niet dan?
Je ziet het vaak. Het mag niet. En het wordt dan ook erg vaak bestraft door de referee. Doorgaans eerst met een let en een hand-teken waarmee de scheidsrechter aangeeft wat er fout is. Daarna met punten voor de tegenstander.
Overigens is het veelvuldig niet de arm, maar het hoofd van de serveerder dat het zicht op de bal blokkeert.
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

ardane schreef: 21 mei 2025, 15:36
TwoFace schreef: 21 mei 2025, 15:00
GarField000 schreef: 21 mei 2025, 14:16 Duidelijk een voorbeeld van je hand te laat weg halen (die bal zit dus nu achter de hand).
Je ziet het vaak. Het mag niet. En het wordt dan ook erg vaak bestraft door de referee. Doorgaans eerst met een let en een hand-teken waarmee de scheidsrechter aangeeft wat er fout is. Daarna met punten voor de tegenstander.
Overigens is het veelvuldig niet de arm, maar het hoofd van de serveerder dat het zicht op de bal blokkeert.
Ik zie beide toch wel erg regelmatig... ook overigens wel op mijn niveau en pas de 3de divisie speler waar ik tegen speelde, die deed het ook vrij vaak met zijn arm... ik heb er zelf geen probleem mee, wist overigens ook niet dat dit niet mag. Pas zei ook iemand dat ik niet recht omhoog gooide... volgens mij deed/doe ik dat altijd, maar natuurlijk is het ook in-the-eye-of-the-beholder....
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bij de mannen zijn de kwart finales:
Lin Shidong (1) tegen Liang Jungkun (5)
zelfde deel van het schmema is de 2e Hugo Calderano (3) tegen An Jaehyun (17). Deze laatste speler heeft Felix Lebrun met 4-3 verslagen in de vorige ronden.

Andere helft van het schema is het Truls Moregard (7) na een fraaie overwinning tegen Jang Woojin tegen de japanseShunsuke Togami (27)
de 2e in die helft is Lin Yun-Ju (13) tegen Wang Chuqin (2)

Bij de dames is het Sun Yingsha (1) na de overwinning op Shin Yubin tegen Satsuki Odo (7) die nog maar 1 set verloren heeft. Andere helft is Mima Ito (8) tegen Wang Yidi 4) die ook nog maar 1 set verloren heeft en de eerste ronde. Rest allemaal 4-0.

Andere helft schema is Cheng Xingtong (3) tegen Hina Hayata (6). en de 2e is Miwa Harimoto (5) tegen Wang Many (2) die 4-0 gewonnen heeft van Bernadette Szocs in de vorige ronde.

Halve finales zijn allemaal vandaag dus weet niet of ik hier veel van kan zien.

Bij de dubbels zijn ze vanmorgen bezig met de kwart finales. Lebrun broers (nr 1 geplaatst) moeten tegen falck/karlsson. De winnaar mag het openmen tegen een Koreaans duo wat het chinese koppel LIN/LIN heeft verslagen.
Een frans koppel staat in de andere halve finale tegen de winnaar van het Japanse duo (nr 2 geplaatst) Shinozuka/Togami) tegen een verassend duo uit egypte Elbeiali/Abdelaziz. Deze hebben het koreaans duo LIM/AN verslagen.

Bij de dames dubbel kan er nog wel een chinees duo door. WANG/KUAI moet tegen XIAO(ESP)/DIACONU(ROM). De winnaar mag tegen het Japanse duo harimoto/khara. Andere kant is het Koreaanse duo SHIN/RYU al door en krijgt als tegenstander de winnaar WINTER/WAN(GER) tegen Szocs/Polcanova. Dus duo speelt al heel lang samen de dubbel.

En er is zelfs mix dubble dit toernooi. Lin Shidong/Kuai Man hebben verloren van het Japanse duo ODO/Yoshimura. Die hebben daarna wer gewonnen van wong/doo en staan in de finale. Andere kant is een chinees koppel nog mogelijk. SHIN/LIM uit Korea tegen het chinese koppel WANg/SUN. Deze is nu live.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Truls ligt er uit, 1:4 verloren in de halve finale.
Jammer, hoor. Die knul is toch wel de circusartiest bij de wereldtoppers.
Depavan
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Depavan »

Denk dat Truls vannacht nog wel even wakker zal liggen van de kansen die hij heeft gehad maar ik denk dat Wang de terechte winnaar was.
Frame: OSP Virtuoso off+
FH: Ritc 729 Battle II Provincial Gold 2,15 mm
BH: Ktl Stranger Attack 0,5 mm lange noppen

FH: Ritc 729 Battle II 2,1mm
BH: KTL Stranger Attack 0,5 mm lange noppen
vlinder
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door vlinder »

de WK-finale Tafeltennis: Wang Chuqin vs. Hugo Calderano

De openingsgame was meteen de spannendste van de hele wedstrijd. Beide spelers hielden elkaar in evenwicht, met fraaie rally’s en veel druk. De bal vloog heen en weer alsof hij niet kon kiezen wie zijn baas was. Uiteindelijk trok Wang met 12-10 aan het langste eind, waarmee hij direct een mentale tik uitdeelde aan Hugo.

In de tweede game nam Wang het initiatief volledig over. Hij liet Hugo nauwelijks in zijn spel komen. Hugo keek soms toe alsof hij een vlieg probeerde te vangen met zijn batje. Het werd 11-3, een duidelijke winst voor Wang.

Plotseling, in de derde game, begon Hugo te dansen als op het carnaval van Rio. Hij vocht zich sterk terug in de derde game, zijn beste fase van de wedstrijd. Hij speelde agressiever, nam meer risico’s en wist Wang te verrassen. Met 4-11 pakte hij overtuigend de game en bracht de spanning terug. Ik hoopte stiekem op meer van deze samba-rally’s.

Na het verlies van de derde game liet Wang zien waarom hij tot de absolute wereldtop behoort. Hij dacht: “Feestje voorbij, tijd om de beker op te halen. ”In de vierde game domineerde hij opnieuw (11-2), en ook in de vijfde game hield hij het initiatief (11-7). Hij maakte weinig fouten en liet Hugo niet meer in zijn ritme komen.

Wang’s snelle voetenwerk, variatie in spin en kracht van zijn aanval gaven de doorslag. over vijf games was de Wang duidelijk de betere speler.

Wang Chuqin wint verdiend, maar Hugo Calderano bracht kleur, samba en een glimlach in de finale! :)
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Bedankt voor de mooie verslagen, ik heb zelf dit keer helaas nog geen enkele wedstrijd gezien, maar was nog wel van plan te gaan kijken.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

USA Smash is nu aan de gang. Helaas begint het pas rond 21.00 uur onze tijd.
Maar zat net te zappen en zag een samenvatting van Sabine Winter.
Ze speelt schijnbaar opeens met Anti .... ik weet niet of dat wel verstandig is. Ze liep speelde vaak een forehand helemaal van de backhand kant en werd dan uitgeplaatst. De anti ballen komen veel te hoog over het net ..... Hier moet ze nog wel even mee aan de slag ... zag er niet heel veelbelovend uit.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Depavan
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Depavan »

Britt Eerland zit ook nog in het toernooi, bij de laatste 32.
Ze speelt vandaag tegen de nummer 8 geplaatste Japanse Odo. Zou knap zijn als ze deze ronde ook overleeft.

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Brit doet het erg goed vind ik. Ik ben fan van Batra maar die bakt er de laatste toernooien helemaal niks van.
Odo is erg goed maar ik ga uit van een mooie spannende wedstrijd.
Bij de heren 1 grote verrassing. Een franse qualifier bardet won zijn eerste ronde wedstrijd van de chinees liang. 2e ronde ook gewonnen maar geen grote naam.
Bij de dames staan een paar mooie wedstrijden op het programma. Brit Eerland, Sreeja Akula tegen de verdedigster hashimoto en mima ito .. die was met de dubbels heel goed in vorm waarbij Hina dat niet was, maar ze zijn wel door. Die moet ook de dubbel vandaag dus 2x
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Depavan
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Depavan »

Eerland net kansloos in 3 games verloren. Werd eigenlijk op alle fronten afgetroefd. Begon al met de serviceontvangst waar ze enorme moeite mee had. Jammer maar toch weer knap dat ze tot de laatste 32 kwam.

Depavan
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Depavan »

Eerland net kansloos in 3 games verloren. Werd eigenlijk op alle fronten afgetroefd. Begon al met de serviceontvangst waar ze enorme moeite mee had. Jammer maar toch weer knap dat ze tot de laatste 32 kwam.

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Ja ze kwam erg te kort. Maar ze had inderdaad moeite met de service. Zelf ook 2 x een foutservice.
Gebeurd op dat nivo niet vaak. Ook nog die challenge van haar opslag.

Ze probeerde goed af te wisselen met spin en snelheid, maar de japanse is gewoon een maatje ter groot.
#8 vd wereld tegen #55 oid?

Kijk je bv naar Hina tegen Bruna. #9 vs #19 ... was ook een groot verschil.

Maar een verrassing kan natuurlijk altijd.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Depavan
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door Depavan »

Volgens mij staat ze nu 41e op de wereldranglijst. Betekent dat ze toch echt wel een potje kan ballen maar dat het verschil tussen een topper en de absolute wereldtop nog erg groot is. En natuurlijk moet een spelletje je ook een beetje liggen wat nu duidelijk niet het geval was.

GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Soms heb je van die tegenstanders die een service hebben waar je niks van snapt :D.

Maar Brit is echt wel een topper hoor. 41e of 55e. Vind dat ze het echt heel goed doet. Tijdje terug op een toernooi zat de bij de laatste 16 en was ze 1 vd 2 europeanen (scosz was de 2e). reset was japan, china en korea.
Het is schandalig dat ze niet mee mocht doen aan de europese top 16 of wat er toen was alleen omdat ze er een tijdje uit is geweest om een kindje te krijgen.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

GarField000 schreef: 10 jul 2025, 13:28 Soms heb je van die tegenstanders die een service hebben waar je niks van snapt :D.
Welnee! Gewoon met je noppen of je anti terugduwen.
Geen centje pijn. :-)
Plaats reactie