Najaar 2025

Hier vind je informatie over de competitie
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Re: Najaar 2025

Bericht door mrfrankes »

BBB schreef: 27 sep 2025, 21:13
Wizzy82 schreef: 27 sep 2025, 19:57
mrfrankes schreef: 26 sep 2025, 12:24 Wij mogen morgen tegen stiphout. Kreeg al te horen dat hun beste man speelt met een rating van 1360. Hopelijk speelt mijn oude teamgenote sharon mee zal wel leuk zijn. Hopelijk kan ik morgen weer goed spelen net als vorige week. Zal morgen wel iets zwaarder worden maar meestal ben ik altijd erg goed als ik tegen betere spelers speel. Dus we gaan het zien morgen. Heb er zin in!
Fijne 3-7 verlies en mooi dat de 5-setters de kant voor Stiphout opvielen. Onderste 4 eindigen waar je team nu bij staat lijkt mij dus een terechte plaats.
Je blijft verbazen, Wizzy. Wat een treurigheid.
Is echt zielig aan het worden op deze manier. Houd maar niet op...
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

@ BBB, ik mag toch mijn mening geven over dat ik vind dat zijn team terecht bij de onderste 4 plaatsen staat?

Mijn team staat nu overigens 2e met 1 punt achter de nummer 1. Dat team ken ik en is een jojo-team dus die worden kampioen verwacht ik. Ik kan nu mooi vrijuit spelen want de kans dat wij eruit gaan is klein.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
BBB
Advanced Member
Advanced Member

Bericht door BBB »

Hoe denk je dat het overkomt Wizzy?Sympathiek? Vriendelijk? Aanmoedigend? Of geen van bovenstaande?
Frame: Virtuoso OFF-
FH: Xiom Omega VII Euro 2.0
BH: Xiom Omega IV Elite 1.8
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

BBB schreef: Hoe denk je dat het overkomt Wizzy?Sympathiek? Vriendelijk? Aanmoedigend? Of geen van bovenstaande?
Geen idee, wellicht aanmoedigend om het de volgende keer beter te doen dan een 3-7 verlies zodat ik dan positief kan reageren op een knappe overwinning.

Overigens als de nieuwe tafels daar zijn is het grootste probleem van die club opgelost en zal ik mogelijk wat positiever op hem reageren als vorige reactie niet positief over beter gezegd motiverend werkt voor hem om het de volgende keer beter te doen tegen dit team.
Maar wellicht vatten jullie mijn reactie niet als motiverend op een zit daar ook een deel van het probleem.

Sympathiek / vriendelijk, waarschijnlijk niet, maar mij zou zo'n reactie in iedergeval motiverend werken om te bewijzen dat ik de volgende keer tegen dit team het beter gaat, maar waarschijnlijk interpreteren jullie het zo niet... Wellicht gebruik ik dan mijn woordkeuze niet al te handig.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

mrfrankes schreef: 27 sep 2025, 20:33 Helaas 3-7 verlies. Frenklin was te goed. 2-3 verloren. Helaas in de dubbel in de 5e game sloeg ik per ongeluk mijn batje kapot en in mijn laatste wedstrijd schoot het weer in de rug in de 3e game. We waren zeker niet kansloos vandaag. Maar helaas. Wel een gezellig team!
Ai... zelfde probleem met de rug, of slechts een spiertje 'verrekt'? En je batje kapot... ik las zelf balletje... toen dacht ik nog: wat maakt dat nu uit, gebeurd zo vaak. 8-|
Kwam je tegen de tafel aan met je batje?
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1

Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

TwoFace schreef: 29 sep 2025, 08:46
mrfrankes schreef: 27 sep 2025, 20:33 Helaas 3-7 verlies. Frenklin was te goed. 2-3 verloren. Helaas in de dubbel in de 5e game sloeg ik per ongeluk mijn batje kapot en in mijn laatste wedstrijd schoot het weer in de rug in de 3e game. We waren zeker niet kansloos vandaag. Maar helaas. Wel een gezellig team!
Ai... zelfde probleem met de rug, of slechts een spiertje 'verrekt'? En je batje kapot... ik las zelf balletje... toen dacht ik nog: wat maakt dat nu uit, gebeurd zo vaak. 8-|
Tegen mijn been sloeg ik het. Iets te hard🤣 oeps foutje😂😂😂. Normaal mag je dan niet meer spelen als zoiets gebeurt tijdens een dubbel. Dus feliciteerde bij een 8-7 stand mijn tegenstanders al. Hun zo van. Frank pak ander batje joh maak nie uit. Had geen reserve niks dus ff batje geleend van een maat van mij. Dus en toen moest ik nog 2 wedstrijden 😂😂😂
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

mrfrankes schreef: 29 sep 2025, 09:49
TwoFace schreef: 29 sep 2025, 08:46
Tegen mijn been sloeg ik het. Iets te hard🤣 oeps foutje😂😂😂. Normaal mag je dan niet meer spelen als zoiets gebeurt tijdens een dubbel. Dus feliciteerde bij een 8-7 stand mijn tegenstanders al. Hun zo van. Frank pak ander batje joh maak nie uit. Had geen reserve niks dus ff batje geleend van een maat van mij. Dus en toen moest ik nog 2 wedstrijden 😂😂😂
Heh... ik dacht dat je bij materiaal pech... dus kapotslaan van je frame een andere mag gebruiken??

Even opgezocht:
Artikel 3.4.2.4 A Tijdens een afzonderlijke wedstrijd mag een bat niet worden verwisseld tenzij het zonder opzet dermate is beschadigd dat het niet meer gebruikt kan worden; wanneer dit gebeurt dient het beschadigde bat meteen vervangen te worden door een exemplaar dat de speler in de speelruimte heeft meegebracht of dat hem daar wordt aangereikt

bron: https://www.nttb.nl/wp-content/uploads/ ... 021-12.pdf
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

ps. geen reserve... foei... ik heb altijd een reserve frame bij me... nog nooit nodig gehad.. maar eerder had ik zelfs 2 reserves bij mij... Dit verhaal is overigens (vind ik zelf) geweldig: vroeg een ex-team genoot eens een competitieavond uit aan mij 'waarom heb je altijd zoveel batjes bij je?'

Dus ik legde hem uit, stel dat je het batje kapot slaat op de tafel bv dat je dan wel een reserve moet hebben (zeker als je met noppen speelt en de anderen allemaal niet)...
Juist die avond, sloeg een van de tegenstanders zijn batje dwars door midden (volgens mij tegen de tafel)... hij kon een batje van zijn teamgenoot lenen... echter geloof het of niet, 15 minuten later slaat hij dat batje ook stuk (die was waarschijnlijk al niet goed meer want daar gebeurde vrij weinig mee, maar het blad schoot zo los van het handvat)... dus ik tegen die team genoot van mij: zie je nu waarom ik er meerdere bij me heb? Ik moest enorm lachen om de situatie (niet richting de tegenstander, maar wel richting mijn teamgenoot).
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

TwoFace schreef: 29 sep 2025, 10:59 ps. geen reserve... foei... ik heb altijd een reserve frame bij me... nog nooit nodig gehad.. maar eerder had ik zelfs 2 reserves bij mij... Dit verhaal is overigens (vind ik zelf) geweldig: vroeg een ex-team genoot eens een competitieavond uit aan mij 'waarom heb je altijd zoveel batjes bij je?'

Dus ik legde hem uit, stel dat je het batje kapot slaat op de tafel bv dat je dan wel een reserve moet hebben (zeker als je met noppen speelt en de anderen allemaal niet)...
Juist die avond, sloeg een van de tegenstanders zijn batje dwars door midden (volgens mij tegen de tafel)... hij kon een batje van zijn teamgenoot lenen... echter geloof het of niet, 15 minuten later slaat hij dat batje ook stuk (die was waarschijnlijk al niet goed meer want daar gebeurde vrij weinig mee, maar het blad schoot zo los van het handvat)... dus ik tegen die team genoot van mij: zie je nu waarom ik er meerdere bij me heb? Ik moest enorm lachen om de situatie (niet richting de tegenstander, maar wel richting mijn teamgenoot).
Is niet altijd handig. Dan is het opeens een dure hobby 😂😂😂
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

mrfrankes schreef: 29 sep 2025, 12:24
TwoFace schreef: 29 sep 2025, 10:59 [Batjes achter elkaar stukgeslagen]
En dát valt tegenwoordig reuze mee, als je bereid bent de dure Butterfly- en Victasspullen te vervangen door spulletjes van de Ali-Chinees.
Hoe meer ik me met materiaal bezig houd, des te meer valt me op hoe gering het verschil tijdens het spel is tussen duur en belachelijk goedkoop materiaal. En eigenlijk is dat niet zo gek als je bedenkt dat bij de grote merken heel veel geld gaat zitten in marketing, sponsoring, verpakking, en tussenhandel.

Een paar voorbeelden van materiaal dat ik zelf de laatste tijd gebruik?:

XVT Le Chuan 7-layer, 156x150, 74g: ca. €7
Sanwei CC Carbon, 156x150, 88g: ca. €10
Palio Cat, 156x150, 68g: ca. €12

Sevetto 77 rubber: ca. €3
Kokutaku Neon rubber: ca. €4,50
Palio Ak47 rubber: ca. €10

Yinhe Moxa 955 LN/OX: €3,50
Dawei Saviga V LN/OX: €5
Yinhe Qing LN/OX: €7

Voor dat geld kun je nog eens een batje te pletter slaan (en vergeet niet: van een defect houtje kun je de rubbers nog prima opnieuw gebruiken).
GarField000
Platinum Member
Platinum Member
Contacteer:

Bericht door GarField000 »

Ik heb ook altijd 2 dezelfde combo's bij me .... Niet meer. Vind 2 wel genoeg :D.
Heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar wel bij andere gezien.
Ik zou echt niet zomaar met een ander batje kunnen spelen, met of zonder noppen.
Zelfs dezelfde noppen reageren zo anders op ander frame ....

Maar had ik vroeg ook al toen ik nog niet met noppen speelde. Overgenomen van mijn toenmalige teamgenoot.
----------------
Groetjes Marc

Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Maar gaan die rubbers dan ook net zolang mee als de bekende merken? Dus behouden ze de eigenschappen (effect geven etc) minimaal even lang als de bekende duurdere merken?

Ik ben namelijk niet overtuigd dan de Ali Express rubbers dezelfde hoeveelheid spineffecten produceert als bijv. een Andro die dit al beter doet dan andere duren merken (ik heb met Tibhar, Yakasaka (Rakza 7 Soft) gespeeld en eigenlijk haalt het tot nu toe geen ander merk het qua spin het met Andro. Ik moet het namelijk hebben van mijn bolle spinballen waar veel effect in zit (en dit effect varieert per merkrubber ben ik inmiddels achter gekomen).

Backup:
mrfrankes
Silver Member
Silver Member

Bericht door mrfrankes »

ardane schreef: 29 sep 2025, 13:09
En dát valt tegenwoordig reuze mee, als je bereid bent de dure Butterfly- en Victasspullen te vervangen door spulletjes van de Ali-Chinees.
Hoe meer ik me met materiaal bezig houd, des te meer valt me op hoe gering het verschil tijdens het spel is tussen duur en belachelijk goedkoop materiaal. En eigenlijk is dat niet zo gek als je bedenkt dat bij de grote merken heel veel geld gaat zitten in marketing, sponsoring, verpakking, en tussenhandel.

Voor dat geld kun je nog eens een batje te pletter slaan (en vergeet niet: van een defect houtje kun je de rubbers nog prima opnieuw gebruiken).
Ik haal nooit van ali express eigenlijk. Haal mijn batjes en rubbers vaak netjes van onze sponser game 11. Ga vrijdag naar de zaak toe en dan ff wat nieuwe bestellen. Uiteraard zelfde rubbers en batje die ik heb.
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Jij heb je combi's zelfs nog goedkoper dan mijn huidige competitie combi:
Yinhe Y-13 (13€)
Palio AK47 (11,19€)
Palio CK531A LN oX (4,46€)

En ja... ik blijf teruggrijpen naar dit frame, want wat is dit een fijn frame (met het juist FH rubber erbij)... ik was een tijdje met de Dr. Neubauer Bulldog aan het spelen... maar in combinatie met het te harde of bouncy FH rubber (Sanwei T88 (5,09€)) kan ik er nog geen vrienden mee worden...
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

GarField000 schreef: 29 sep 2025, 13:57 Ik heb ook altijd 2 dezelfde combo's bij me .... Niet meer. Vind 2 wel genoeg :D.
Heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar wel bij andere gezien.
Ik zou echt niet zomaar met een ander batje kunnen spelen, met of zonder noppen.
Zelfs dezelfde noppen reageren zo anders op ander frame ....

Maar had ik vroeg ook al toen ik nog niet met noppen speelde. Overgenomen van mijn toenmalige teamgenoot.
Zelf ook nog nooit meegemaakt... helaas 2 exact dezelfde combi's heb ik ook niet... dan moet ik van zoveel verschillende combinaties een 2de hebben... dat wordt me dan te duur... ik probeer altijd een reserve te hebben die in elk geval bij mij vergelijkbaar is in het spel, maar er zijn natuurlijk altijd verschillen, zoals je ook al terecht zegt.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 29 sep 2025, 14:05 Maar gaan die rubbers dan ook net zolang mee als de bekende merken? Dus behouden ze de eigenschappen (effect geven etc) minimaal even lang als de bekende duurdere merken?

Ik ben namelijk niet overtuigd dan de Ali Express rubbers dezelfde hoeveelheid spineffecten produceert als bijv. een Andro die dit al beter doet dan andere duren merken (ik heb met Tibhar, Yakasaka (Rakza 7 Soft) gespeeld en eigenlijk haalt het tot nu toe geen ander merk het qua spin het met Andro. Ik moet het namelijk hebben van mijn bolle spinballen waar veel effect in zit (en dit effect varieert per merkrubber ben ik inmiddels achter gekomen).
Dit verschilt per merk en per rubber natuurlijk, maar ze kunnen jarenlang meegaan, natuurlijk worden ze altijd iets minder, dat wordt een merk als Tibhar of andere ook.
Meestal hebben de chineze rubbers hardere sponzen, daar moet je vooral rekening mee houden. Ik hou zelf juist ook wel van een iets minder harde spons, dus meer europese soorten, dat past beter bij mijn spel. Maar zoals met al het materiaal is het een persoonlijke keuze en wat je jezelf aanleert te gebruiken.

Zo is mijn frame een 7 laags frame met o.a. 2 lagen fiberglass. Dat zie je niet veel bij frames (er zijn wel meer die het hebben), maar ik vind het heerlijk spelen, carbon daarentegen weer niet, dat mist gevoel vind ik. Een volledig houten blad vind ik ook fijn. Met rubbers kan je ook een voorkeur hebben, zeker in combinatie met je frame.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

Dan is het denk ik niet iets voor mij. Ik ben namelijk van de softere rubbers. Daarmee heb je over het algemeen meer controle en kun je meer spin mee geven dan de hardere rubbers. Die liggen mij niet zo goed namelijk.

Backup:
TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

mrfrankes schreef: 29 sep 2025, 14:17

Ik haal nooit van ali express eigenlijk. Haal mijn batjes en rubbers vaak netjes van onze sponsor game 11. Ga vrijdag naar de zaak toe en dan ff wat nieuwe bestellen. Uiteraard zelfde rubbers en batje die ik heb.
Ah, jullie hebben ook een tafeltennis materialen sponsor... wij niet helaas... anders zou ik mogelijk ook vaker bij zo een zaak halen. Maar ome Ali en ik (zo noem ik het altijd) zijn al vele jaren grote vrienden... niet alleen voor de tafeltennis, maar voor van alles wat je maar kan verzinnen.
Ik heb ondertussen echt veel tafeltennis spullen van Ali heb gehaald, van frames, rubbers, lijm, hoesjes, tassen etc.

Ik vind het leuk te experimenteren en mijn portemonnee staat het niet toe om dit te doen met die dure Europese rubbers.

Mijn duurste Ali rubber zal rond de 12€ hebben gekost. Ik heb 1 keer 2 rubbers bij tafeltenniswinkel gekocht, kostte in de outlet toen iets van 20€ per rubber... Mijn goedkoopste ali rubber is sowieso LN oX en zal niet meer gekost hebben dan 2-3 €
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

TwoFace
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door TwoFace »

Wizzy82 schreef: 29 sep 2025, 14:28 Dan is het denk ik niet iets voor mij. Ik ben namelijk van de softere rubbers. Daarmee heb je over het algemeen meer controle en kun je meer spin mee geven dan de hardere rubbers. Die liggen mij niet zo goed namelijk.
Ze hebben wel zachtere sponzen, maar je moet wel goed weten wat je dan zoekt en kijken wat je koopt... want soms heb je van '1 soort rubber' nog veel verschillende mogelijkheden, althans wat betreft de spons (bv blue sponge (national version), commercial/provincial etc)...

Ik probeer dan de reviews op te zoeken, soms krijg ik een leuke tip van Ardane hier omdat hij er al een geprobeert heeft.
De Palio AK47 die ik nu bv gebruik is een super rubber, vervangt mijn TSP Ventus Speed, welke ook een vrij 'zachte' spons had en veel gevoel. De Palio echter kostte maar 11€ en een vergelijkbare europees kost rond de 32€ minimaal nu in NL.

Het grootste probleem vind ik... dat als ik een duur rubber koop... en het bevalt niet... dan heb ik het geld al uitgegeven, hetzelfde met die goedkopere natuurlijk, maar dan kan ik nog steeds een paar andere rubbers kopen en grote kans dat er dan wel eentje tussen zit die mij bevalt.
Competitie frame:
Yinhe Y-13

Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog

ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Wil je een zachter rubber hebben, dan kom je uit bij de KTL XP Pro (erg zacht - 34°) of de Friendship Focus III Snipe (38°). Beide iets minder dan een tientje bij Ome Ali.

De houdbaarheid van rubbers is bij de Chinese exemplaren verschillend, net als bij de rubbers van de ESN-fabriek. Vooral bij lange noppen is dat opvallend. De Moxa 955 is echter minstens net zo degelijk als noppenrubbers van dure merken.
Je kunt je trouwens afvragen of een rubber van 5-10 euro nou wel zo nodig lang houdbaar moet zijn. Zelfs als je tweemaal vaker een rubber moet vervangen betaal je nog steeds veel en veel minder dan een rubber van Victas of Butterfly.
Plaats reactie