Nieuw batje of rubbers

Hier kun je advies vinden of vragen over een batje dat past bij jouw speelstijl.
JRottier
Beginner
Beginner

Re: Nieuw batje of rubbers

Bericht door JRottier »

TwoFace schreef: 25 nov 2025, 11:15 Ik weet niet precies wat het voor frame is, er staat Joola Allround, maar welke is niet duidelijk. De rubbers krijgen wel redelijke reviews, maar het zijn er slechts 2:
https://revspin.net/rubber/joola-micron.html

Het is in elk geval zo samen niet duur en je kan er vast wel mee spelen.

Afgelopen weekend had ik toch besloten om te gaan voor een Tibhar allround classic frame met Aurus soft in 1.9 en 1.7 versie.

Gisteren deze binnen gekregen en s avonds mee getraind. Qua snelheid goed te beheersen en bal stuit niet hard af in korte spel. Alleen lengte van de ballen sturen was nog wennen.

Blokken ging er wel goed mee omdat de bal dan iets meer het rubber induikt.

Als je goed doorhaalt zit er voor nu voldoende tempo in deze batcombinatie. Effect is nog niet heel veel uit deze rubbers tot op heden. Echter ben ik nooit echt een spinner geweest.

Vlak smashen gaat er wel goed mee.
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Tjonge, een Tibhar-houtje terwijl je zo'n mooie Yasaka hebt. Is dat omdat je zelf niet wilde knippen en plakken?
Anyway, succes met je nieuwe wapen!
JRottier
Beginner
Beginner

Bericht door JRottier »

ardane schreef: 26 nov 2025, 13:36 Tjonge, een Tibhar-houtje terwijl je zo'n mooie Yasaka hebt. Is dat omdat je zelf niet wilde knippen en plakken?

Ik heb serieus zitten kijken naar alleen rubbers. Echter zag ik dat mijn Yasaka frame wel wat lichte houtsplintertjes had aan de zijkant. Dus twijfelde er aan of hij goed was.

Dus ik dacht van zekerheid halve koop ik het batje compleet volledig nieuw. Ik heb ook nog lijm besteld. Het rubber op de forehand van mijn Yasaka laat ook los.

Ik ga nog wel de rubbers die op het Yasaka frame zitten opnieuw plakken en proberen hoe dat speelt. Dan weet ik gelijk of t frame nog goed is technisch. Heb wel eens een tafel rand geraakt dus vandaar.

Heb ik t verleden vaker geplakt dus dat moet wel lukken.
Wizzy82
Platinum Member
Platinum Member

Bericht door Wizzy82 »

ardane schreef: Tjonge, een Tibhar-houtje terwijl je zo'n mooie Yasaka hebt. Is dat omdat je zelf niet wilde knippen en plakken?
Wat is er mis met Tibhar? Varispin (wel een rubber) is nog steeds een van de beste verkopende rubbers.

Yasaka was ik juist niet echt blij mee. Rakza 7 soft zou veel spin / effect genereren, maar ik vond het tegenvallen.

Tot nu toe komt voor mijn spel qua effect eigenlijk nog niets boven Andro.
Frame: Tibhar Samsonov Premium Contact
BH: Andro Hexer powersponge 1,9 mm
FH: Andro Hexer powergrip sfx 1,9 mm

Backup:
Frame: Andro Novacell All/S
BH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
FH: Yasaka Rakza 7 Soft 2,0 mm
ardane
Silver Member
Silver Member

Bericht door ardane »

Wizzy82 schreef: 26 nov 2025, 17:34
ardane schreef: Tjonge, een Tibhar-houtje terwijl je zo'n mooie Yasaka hebt. Is dat omdat je zelf niet wilde knippen en plakken?
Wat is er mis met Tibhar? Varispin (wel een rubber) is nog steeds een van de beste verkopende rubbers.
Met Tibhar is op zich niks mis. Maar als jij nu als argument gebruikt dat een bepaald rubber van dat merk wel goed is, dan kan ik zeggen dat ik Tibhar broekjes en shirtjes draag. Dat maakt het onderhavige houtje niets beter of slechter.
Yasaka was ik juist niet echt blij mee. Rakza 7 soft zou veel spin / effect genereren, maar ik vond het tegenvallen.
Nu gebruik je weer een bepaald rubber om kennelijk iets te beweren over het genoemde frame. Haal je niet wat dingen door elkaar?
Tot nu toe komt voor mijn spel qua effect eigenlijk nog niets boven Andro.
Dat is fijn. Maar deze thread ging niet over "effect" en evenmin over wat voor jou beter is.

Met mijn reactie wilde is de OP eerst maar eens succes wensen met zijn nieuwe materiaal. Daarbij vroeg ik me af waarom hij een kant-en-klaar nieuw batje nam (omdat hij dat Yasaka-frame al heeft).

Overigens heb ik zorgvuldig vermeden aan mijn reactie toe te voegen wat ik van de gemaakte keuze vind. Dat werd immers niet gevraagd en is vermoedelijk in dit verband niet van bijster groot belang.
Plaats reactie