Ik zoek een 'ouderwets' allround frame
Ik zoek een 'ouderwets' allround frame
Recent speelde ik met een combinatie van een clubgenoot. Dat was een Donic Gionis ALL frame... Wat een gevoel had ik daarmee, niet normaal... Ik zoek nu dat frame of soortgelijk.
Wie heeft dit voor mij en wil ervan af?
Ik noem het ouderwets omdat het een vrij oud frame is en ik het niet kan vinden... Het was relatief zwaar en het handvat was relatief smal, maar ik vond het heerlijk spelen.
Wie heeft dit voor mij en wil ervan af?
Ik noem het ouderwets omdat het een vrij oud frame is en ik het niet kan vinden... Het was relatief zwaar en het handvat was relatief smal, maar ik vond het heerlijk spelen.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
BH: Yinhe 955 (0.7mm)
FH: Yinhe Mercury II (2.0mm)
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
BH: DHS Cloud and Fog III oX
FH: Sanwei T88 Ultraspin 2.1
Back up Frame 2: Andro Fibercomp DEF
BH: Palio CK 531A
FH: TSP Ventus Soft 2.2
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
ardane
- Silver Member

Re: Ik zoek een 'ouderwets' allround frame
Weet je zeker dat je niet een Butterfly Gionis Carbon Allround bedoelt?
Ohw chips, misschien wel... misschien haal ik er wel 2 door elkaar nu, heb namelijk met 2 van zijn frames gespeeld, beide fijn, maar die Gionis was het beste wat ik ooit in handen heb gehad qua gevoel... misschien was die andere een Donic... ik ga nog eens uitzoeken en eventueel navragen bij hem.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Ik zocht dat frame even op op revspin en het ziet er wel anders uit qua handvat inleg... maar misschien is het wel een keer verandert qua look?
Nog een keer beter kijken TwoFace... het is wel maandagochtend... maar ze tonen een plaatje van de OFF en het betreft de ALL+.... dus niet gek als het er anders uit ziet ...
Nog een keer beter kijken TwoFace... het is wel maandagochtend... maar ze tonen een plaatje van de OFF en het betreft de ALL+.... dus niet gek als het er anders uit ziet ...
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
ardane
- Silver Member

Tja, Donic heeft nooit een "Gionis" frame gehad. Butterfly had het Gionis Carbon in verschillende uitvoeringen (sneller en langzamer; met verschillende bladmaten; het was een serie).
De ALL+ (bladmaat 159x152) heb ik tweedehands aangeboden gevonden op eBay voor 80 euro. Bij TT-Maximum boden ze zo'n ding vorige week nog nieuw aan voor 58 euro, maar nu staat er dat ze 'm niet meer op voorraad hebben.
In Moldavie lijkt het houtje nog te krijgen: http://ttsport-md.com/ro/product/butter ... bon-all-2/
(Ik ken die winkel niet en weet dus niet of het betrouwbaar is)
De ALL+ (bladmaat 159x152) heb ik tweedehands aangeboden gevonden op eBay voor 80 euro. Bij TT-Maximum boden ze zo'n ding vorige week nog nieuw aan voor 58 euro, maar nu staat er dat ze 'm niet meer op voorraad hebben.
In Moldavie lijkt het houtje nog te krijgen: http://ttsport-md.com/ro/product/butter ... bon-all-2/
(Ik ken die winkel niet en weet dus niet of het betrouwbaar is)
Ik viel bijna van mijn stoel van het lachen... hoe kom jij bij een winkel in Moldavië terecht? Al zoek ik via de bekende zoekmachines, dat soort sites vind ik gewoon niet.
TT maximum ken ik overigens niet, maar dat zal dan vast een duitse winkel zijn?
e-bay... goeie, daar kijk ik ook niet standaard op, we hebben hier marktplaats, daar stond het niet op... e-bay wordt in NL eigenlijk niet echt gebruikt. Ik zag dat het nieuw bij introductie slechts 50€ kostte ... toch vreemd dat soms de prijzen omhoog gaan met die batjes.
Het vreemde is.. ook te zien op die moldavische site... het lijkt een ander frame (visueel gezien dan he op de foto).
Het batje was van een clubgenoot die min of meer een hele tas met spullen heeft gekregen van een andere clubgenoot toen die ging emigreren.... dus geen idee hoe oud het batje is, het zag er niet jong uit in elk geval, de ge emigreerde is al zeker 5 jaar geleden vertrokken en ik durf dus safe te zeggen dat het frame minimaal 6 jaar oud is, maar gezien de staat en look... zou ik eerder zeggen minimaal 15 jaar oud.
ps. nog eens een filmpje over Gionis bekeken... ik snap wel dat zijn frame goed bij mijn spelstijl past... het is namelijk alsof ik zijn spelstijl exact gekopieerd heb. Hij doet precies met zijn slagen wat ik ook doe, inclusief die strawberry flick met BH, zijn kapbeweging is als de mijne en hij slaat met zijn FH exact zoals ik, zelfs inclusief soms naar buiten draaiende slag.
TT maximum ken ik overigens niet, maar dat zal dan vast een duitse winkel zijn?
e-bay... goeie, daar kijk ik ook niet standaard op, we hebben hier marktplaats, daar stond het niet op... e-bay wordt in NL eigenlijk niet echt gebruikt. Ik zag dat het nieuw bij introductie slechts 50€ kostte ... toch vreemd dat soms de prijzen omhoog gaan met die batjes.
Het vreemde is.. ook te zien op die moldavische site... het lijkt een ander frame (visueel gezien dan he op de foto).
Het batje was van een clubgenoot die min of meer een hele tas met spullen heeft gekregen van een andere clubgenoot toen die ging emigreren.... dus geen idee hoe oud het batje is, het zag er niet jong uit in elk geval, de ge emigreerde is al zeker 5 jaar geleden vertrokken en ik durf dus safe te zeggen dat het frame minimaal 6 jaar oud is, maar gezien de staat en look... zou ik eerder zeggen minimaal 15 jaar oud.
ps. nog eens een filmpje over Gionis bekeken... ik snap wel dat zijn frame goed bij mijn spelstijl past... het is namelijk alsof ik zijn spelstijl exact gekopieerd heb. Hij doet precies met zijn slagen wat ik ook doe, inclusief die strawberry flick met BH, zijn kapbeweging is als de mijne en hij slaat met zijn FH exact zoals ik, zelfs inclusief soms naar buiten draaiende slag.
Laatst gewijzigd door TwoFace op 08 dec 2025, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
ps heb je die link naar e-bay waar hij staat? Want als ik zoek vind ik hem niet... wel allerlei andere (oude) butterfly frames (waarvan sommige nieuw goedkoper te verkrijgen zijn bij butterfly rechtstreeks dan 2de hands op e-bay).
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Dit lijkt me overigens ook wel interessant, maar denk je dat je dit nog netjes kan krijgen:
https://ebay.us/m/xHrguT
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
ardane
- Silver Member

TT-Maximum is Oekraine. Ze zijn Spinlord-dealer maar hebben ook andere merken. Je vindt van die lui nogal wat video's met reviews op Youtube.TT maximum ken ik overigens niet, maar dat zal dan vast een duitse winkel zijn?
Ja hoor. Alle opdruk op het blad is nog goed leesbaar, dus er is weinig of niet aan geschuurd. Met wat terpentine krijg je het spul er wel af, de kanten maak je netjes met wat plamuur, dan een laagje transparante lak erover en dat houtje is goed bruikbaar.Dit lijkt me overigens ook wel interessant, maar denk je dat je dit nog netjes kan krijgen:
Maar...het is wel een heel ander ding dan die Gionis ALL+!
Oh, maar Gionis heeft nooit met dit frame gespeeld, hoor. Butterfly noemt heel veel modellen naar beroemde spelers, alleen maar omdat mensen dan gaan denken dat ze met zo'n houtje precies zo kunnen gaan spelen als die speler zelf.ps. nog eens een filmpje over Gionis bekeken... ik snap wel dat zijn frame goed bij mijn spelstijl past...
-
ardane
- Silver Member

Gionis Panagiotis staat er bekend om al heel lang met nagenoeg hetzelfde materiaal te spelen. Zijn frame is een Butterfly Korbel (maar dan een zwaardere variant, die speciaal voor hem als Butterfly-contractspeler werd vervaardigd). Dat houtje heeft geen Carbon-lagen! Hij speelt momenteel een Tenergy 05 Hard en een Feint Long II - natuurlijk ook allebei Butterfly - als rubbers.
Is zo'n Butterfly Korbel niks voor jou?
Er zijn meerdere varianten van, allemaal met een ietsje groter blad, net zoals de Butterfly Gionis ALL+.
Nee, ik begrijp dat hij speelde met de Peter Korbel.... maar laat ik dat frame al hebben en die valt me eigenlijk erg tegen. Ik ga er eigenlijk altijd vanuit dat zo'n frame altijd in overeenstemming met de speler wordt ontwikkeld, dus dat die er wel wat over te zeggen heeft gehad, zo heb ik het altijd begrepen, maar als dat niet zo is... tja...ardane schreef: 08 dec 2025, 11:58TT-Maximum is Oekraine. Ze zijn Spinlord-dealer maar hebben ook andere merken. Je vindt van die lui nogal wat video's met reviews op Youtube.TT maximum ken ik overigens niet, maar dat zal dan vast een duitse winkel zijn?Ja hoor. Alle opdruk op het blad is nog goed leesbaar, dus er is weinig of niet aan geschuurd. Met wat terpentine krijg je het spul er wel af, de kanten maak je netjes met wat plamuur, dan een laagje transparante lak erover en dat houtje is goed bruikbaar.Dit lijkt me overigens ook wel interessant, maar denk je dat je dit nog netjes kan krijgen:
Maar...het is wel een heel ander ding dan die Gionis ALL+!
Oh, maar Gionis heeft nooit met dit frame gespeeld, hoor. Butterfly noemt heel veel modellen naar beroemde spelers, alleen maar omdat mensen dan gaan denken dat ze met zo'n houtje precies zo kunnen gaan spelen als die speler zelf.ps. nog eens een filmpje over Gionis bekeken... ik snap wel dat zijn frame goed bij mijn spelstijl past...
Ik ga er niet vanuit dat ik gelijk kan spelen als zo iemand, maar wel dat het frame past bij die speelstijl.
Ik moet zeggen dat ik daar dus wel bevestiging van kreeg tijdens het spelen met dat ding. Ik heb nog nooit zo makkelijk beheersbaar ballen achter het kunnen droppen en tegelijkertijd prima kunnen aanvallen, blokken en choppen met zoveel gevoel. Maar het is natuurlijk meer dan alleen het frame, dat weet ik ook wel..... het is het geheel.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Ik las dit bericht pas later... die Korbel heb ik dus de SK7, maar die bevalt me niet zo... iets te langzaam naar ik me herinner.ardane schreef: 08 dec 2025, 13:46Gionis Panagiotis staat er bekend om al heel lang met nagenoeg hetzelfde materiaal te spelen. Zijn frame is een Butterfly Korbel (maar dan een zwaardere variant, die speciaal voor hem als Butterfly-contractspeler werd vervaardigd). Dat houtje heeft geen Carbon-lagen! Hij speelt momenteel een Tenergy 05 Hard en een Feint Long II - natuurlijk ook allebei Butterfly - als rubbers.
Is zo'n Butterfly Korbel niks voor jou?
Er zijn meerdere varianten van, allemaal met een ietsje groter blad, net zoals de Butterfly Gionis ALL+.
Ik merkte vooral ook dat het frame/de combi wat zwaarder was en dat beviel me ook behoorlijk goed... iets wat ik meestal niet heb (een zware combinatie).... ach... zo vlak na de competitie ben ik weer een experimenteer beer geworden... mijn competitieframe aan de kant gelegd en speel alleen nog maar met ander combi's op dit moment... allemaal hebben ze voor en nadelen... maar het fijnste was dus weer een combi van een ander
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Ik speel nu met de Yinhe N-9s tijdens de trainingen en de Sanwei Twoface.
Die laatste kan ik moeilijk aan wennen, bij spelen tegen speler die heel veel power en topspin speelt is het een ideaal frame... het vertraagt heel makkelijk, maar vertraagt zoveel dat ik er maar niet mijn eigen spel mee kan spelen...
Die eerste kan redelijk goed mijn eigen spel mee spelen, maar ik mis: het gevoel wat het Gionis frame me wel gaf, de afsprong van het frame (niet het rubber, want ik heb het al met meerdere rubbers geprobeert) zodra er iets teveel kracht achter de ballen zit is te groot...
Dus ik zoek naar die ideale middenweg... verbaasd me niks als ik straks toch weer bij mijn Yinhe Y-13 uit kom... die geeft gevoel en controle, maar mist geen snelheid.
Toch merk ik altijd dat ik meer uit het materiaal kan halen dan ik doe met die Yinhe Y-13, het is meer een gulden middenweg voorlopig.
Die laatste kan ik moeilijk aan wennen, bij spelen tegen speler die heel veel power en topspin speelt is het een ideaal frame... het vertraagt heel makkelijk, maar vertraagt zoveel dat ik er maar niet mijn eigen spel mee kan spelen...
Die eerste kan redelijk goed mijn eigen spel mee spelen, maar ik mis: het gevoel wat het Gionis frame me wel gaf, de afsprong van het frame (niet het rubber, want ik heb het al met meerdere rubbers geprobeert) zodra er iets teveel kracht achter de ballen zit is te groot...
Dus ik zoek naar die ideale middenweg... verbaasd me niks als ik straks toch weer bij mijn Yinhe Y-13 uit kom... die geeft gevoel en controle, maar mist geen snelheid.
Toch merk ik altijd dat ik meer uit het materiaal kan halen dan ik doe met die Yinhe Y-13, het is meer een gulden middenweg voorlopig.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
ardane
- Silver Member

Welnee. Bij Butterfly tekenen de contractspelers ervoor dat hun naam voor marketingdoeleinden gebruikt mag worden - en daar krijgen ze vermoedelijk vorstelijk voor betaald.TwoFace schreef: 08 dec 2025, 14:20 Ik ga er eigenlijk altijd vanuit dat zo'n frame altijd in overeenstemming met de speler wordt ontwikkeld, dus dat die er wel wat over te zeggen heeft gehad, zo heb ik het altijd begrepen, maar als dat niet zo is... tja...
Ga maar na: denk je echt dat Timo Boll er ook maar enkele seconden over denkt om met zoiets te gaan spelen?:
https://www.sportega.de/tischtennisschl ... l-sg11.htm
Jammer... maar uiteindelijk gaan we gewoon dat utopische frame vinden, gecombineerd met de fijnste noppen combi. FH rubber vind ik niet zo lastig om een goeie voor te vinden.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Aangezien ik dit jaar vanwege de scheiding geen sinterklaas en/of kerstviering heb gedaan (behalve mijn zoon een groot cadeau geven) besloten om mijzelf maar eens te trakteren... marktplaats opgegaan en uiteindelijk bij iemand een Joola Rosskopf ALLround frame gekocht met nog mooie Yasaka Rakza 7 rubbers op beide zijden gekocht en tegelijk (want ik schiet altijd op meerdere doelen tegelijk) een Stiga Allround Classic frame met wat oudere rubbers erop (Butterfly Sriver en Yasaka Visco geloof ik), maar deze persoon had 2 batjes tegelijk te koop (ik was eigenlijk vooral in die Stiga Allround Classic geïnteresseerd, dus nu heb ik ook nog een Stiga 2000 Defensive frame met Sriver en Yasaka Tackiness erop.
Ik ga dus eens lekker experimenteren de komende tijd... er zijn ook nog 2 nieuwe noppenrubbers onderweg...
De laatste weken speel ik meestal met mijn Yinhe 980 met Tibhar Hybrid MK en Yinhe Qing (0.5), wat me best goed bevalt... echter speel ik tegen een trainingsmaatje die erg goed en hard spint, dan pak ik mijn Sanwei Twoface erbij met (rubbers even onbekend, maar ook 0.5mm spons op de noppen), want die combi is veel makkelijker mee te verdedigen op harde ballen... maar ik wil niet hoeven te switchen ...
Vandaar nu weer lekker experimenteren en ook besloten dat er 2 andere frames uitgaan die gewoon niet bij mijn spelstijl passen... om zo de balans een beetje te houden.
Tevens ga ik op mijn competitieframe nieuwe noppen aanbrengen, zodat die klaar is om als backup te dienen... dit frame ken ik nu door en door en voelt altijd als thuiskomen omdat ik het zo goed ken... alleen is het niet het ideale frame voor mijn speelstijl heb ik bemerkt. Ik zoek net iets meer gevoel en minder afsprong.
Ik ga dus eens lekker experimenteren de komende tijd... er zijn ook nog 2 nieuwe noppenrubbers onderweg...
De laatste weken speel ik meestal met mijn Yinhe 980 met Tibhar Hybrid MK en Yinhe Qing (0.5), wat me best goed bevalt... echter speel ik tegen een trainingsmaatje die erg goed en hard spint, dan pak ik mijn Sanwei Twoface erbij met (rubbers even onbekend, maar ook 0.5mm spons op de noppen), want die combi is veel makkelijker mee te verdedigen op harde ballen... maar ik wil niet hoeven te switchen ...
Vandaar nu weer lekker experimenteren en ook besloten dat er 2 andere frames uitgaan die gewoon niet bij mijn spelstijl passen... om zo de balans een beetje te houden.
Tevens ga ik op mijn competitieframe nieuwe noppen aanbrengen, zodat die klaar is om als backup te dienen... dit frame ken ik nu door en door en voelt altijd als thuiskomen omdat ik het zo goed ken... alleen is het niet het ideale frame voor mijn speelstijl heb ik bemerkt. Ik zoek net iets meer gevoel en minder afsprong.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
ardane
- Silver Member

Dat kan ik me voorstellen, ja. Die Stiga is een klassieker, waar je niks verkeerd mee doet.TwoFace schreef: 15 dec 2025, 10:03 ...ik was eigenlijk vooral in die Stiga Allround Classic geïnteresseerd
Heb je ooit overwogen met een anti te gaan spelen? Dat is nu helemaal de trend, vooral sinds Sabine Winter nu op de Europese eerste plek staat - nadat ze ruim een jaar geleden op anti-top is overgestapt.Ik ga dus eens lekker experimenteren de komende tijd... er zijn ook nog 2 nieuwe noppenrubbers onderweg...
Als je al graag experimenteert (en tegenstanders wilt laten mopperen), dan is een anti met dempingsspons iets waarmee een hele nieuwe wereld voor je opengaat. Vooral als je leert om de bal frontaal te "drukken" in plaats van te proberen ouderwets met spin te spelen. Bovendien is daarmee die hard spinnende tegenstander meteen kansloos.
Jazeker heb ik dat overwogen, ongeveer een jaar geleden nu ook gedaan... een goedkoop frame van Boer, friendship ritc 729 (had ik nog liggen) op FH en friendship 804 anti spin op BH... kan er redelijk mee spelen, maar ik ben niet verkocht nog... uiteraard gebruik ik nog niet de juiste anti techniek. Ik vind het spelen met noppen gewoon leuker denk ik.ardane schreef: 15 dec 2025, 12:46Dat kan ik me voorstellen, ja. Die Stiga is een klassieker, waar je niks verkeerd mee doet.TwoFace schreef: 15 dec 2025, 10:03 ...ik was eigenlijk vooral in die Stiga Allround Classic geïnteresseerd
Heb je ooit overwogen met een anti te gaan spelen? Dat is nu helemaal de trend, vooral sinds Sabine Winter nu op de Europese eerste plek staat - nadat ze ruim een jaar geleden op anti-top is overgestapt.Ik ga dus eens lekker experimenteren de komende tijd... er zijn ook nog 2 nieuwe noppenrubbers onderweg...
Als je al graag experimenteert (en tegenstanders wilt laten mopperen), dan is een anti met dempingsspons iets waarmee een hele nieuwe wereld voor je opengaat. Vooral als je leert om de bal frontaal te "drukken" in plaats van te proberen ouderwets met spin te spelen. Bovendien is daarmee die hard spinnende tegenstander meteen kansloos.
Speel nu heel soms om ff gek te doen met die anti combi, maar is meer speelsigheid dan er echt mee verder willen.
Ik heb helaas nog nooit met de Stiga kunnen spelen, maar lees en hoor er zulke goede dingen over dat ik het maar eens wil proberen... is het niks voor me, gaat het weer gewoon weg.
Competitie frame:
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
Yinhe Y-13
Backups (o.a.):
Dr.Neubauer Bulldog
-
GarField000
- Platinum Member

- Contacteer:
Ik heb het wel overwogen, mede door het spel van Sabine.
Wilde laatste in de uitverkoop nog een cybershape frame halen en dan met de anti van Sabine erop.
Ik zag een filmpje dat ze een bel met veel spin opvangt, en dat die gewoon op het bat blijft spinnen
.
Maar het rubbers is zo populair dat het overal uitverkocht is
.
Maar ik ben bang dat het niet echt past bij wat ik wil .. of misschien juist wel. Ik weet het niet.
Als het weer beschikbaar is kan misschien 1 halen als mijn noppen vervangen moeten worden .. gewoon kijken hoe het is.
Nadeel is alleen dat het 60 euro kost
Wilde laatste in de uitverkoop nog een cybershape frame halen en dan met de anti van Sabine erop.
Ik zag een filmpje dat ze een bel met veel spin opvangt, en dat die gewoon op het bat blijft spinnen
Maar het rubbers is zo populair dat het overal uitverkocht is
Maar ik ben bang dat het niet echt past bij wat ik wil .. of misschien juist wel. Ik weet het niet.
Als het weer beschikbaar is kan misschien 1 halen als mijn noppen vervangen moeten worden .. gewoon kijken hoe het is.
Nadeel is alleen dat het 60 euro kost
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
-
ardane
- Silver Member

Weet je wel zeker dat je een Glanti wilt, en geen klassiek anti-rubber?
Voor ons, amateurspelers, is een gewoon anti-rubber een makkelijkere overstap van normale sandwichrubbers. Die "gewone" anti is goedkoper, dempt net zo goed en biedt iets eenvoudiger de gelegenheid om specifieke anti-technieken te leren. Zo moet je bijvoorbeeld onmiddellijk afleren om korte ballen te gaan "schuiven" en daarvoor in de plaats leren om ballen met een vrijwel recht-op staand batje energiek over het net te drukken.
Vergeet niet dat Sabine een heel trainersteam achter zich heeft staan, allemaal professionals die haar de kneepjes van de anti aanleren. Met veel geluk vind je hier iemand die de beginselen begrijpt en kan overbrengen.
Voor de lol ben ik juist vandaag bezig een batje in elkaar te zetten om weer eens een beetje anti-rubber te gaan spelen. Het is een Palio Cat met een Nittaku Best Anti en een Friendship SkyWing. Vanavond eens inzetten op de training.
Voor ons, amateurspelers, is een gewoon anti-rubber een makkelijkere overstap van normale sandwichrubbers. Die "gewone" anti is goedkoper, dempt net zo goed en biedt iets eenvoudiger de gelegenheid om specifieke anti-technieken te leren. Zo moet je bijvoorbeeld onmiddellijk afleren om korte ballen te gaan "schuiven" en daarvoor in de plaats leren om ballen met een vrijwel recht-op staand batje energiek over het net te drukken.
Vergeet niet dat Sabine een heel trainersteam achter zich heeft staan, allemaal professionals die haar de kneepjes van de anti aanleren. Met veel geluk vind je hier iemand die de beginselen begrijpt en kan overbrengen.
Voor de lol ben ik juist vandaag bezig een batje in elkaar te zetten om weer eens een beetje anti-rubber te gaan spelen. Het is een Palio Cat met een Nittaku Best Anti en een Friendship SkyWing. Vanavond eens inzetten op de training.