GarField000 schreef: 10 mar 2026, 17:24
Ik zou inderdaad niet in 2 teams spelen, of alleen spelen als je NIET op vrijdag speelt.
Dus een 5e wiel in een team en de NIET vrijdag wedstrijden spelen.
Hebben jullie andere thuisspeeldagen dan de vrijdag?
Ik speel regulier bij mijn club waar ik al een jaar of 8 speel nu, daar hebben we op vrijdag thuisspeeldag en ik speel slechts 1 keer niet...
De DUO speel ik bij de club waar ik vorig jaar pas lid ben geworden, dat is mijn huidige woonplaats ook, daar is de thuisspeeldag ook vrijdags, maar ik speel met name uit en dat is ook met name niet op vrijdags.
Ik had als voorwaarde gesteld dat regulier voorgaat en daar is ook netjes naar geluisterd. Zeker geen 5de wiel... in beide teams speel ik de meeste wedstrijden, juist daar ligt denk ik het probleem een beetje, ik speel te veel.
GarField000 schreef: 10 mar 2026, 17:35
Oja, ik heb gisteren de duo gespeeld. Ging niet helemaal soepel.
Ik ben na de jaarwisseling dit jaar gestopt met alcohol, en ik ben gezond gaan eten, meer bewegen, niet snoepen/snelle suikers.
Dit alles onder begeleiding. Ik was namelijk bijna 120 kg eind vorig jaar.
Maar dat vermijden van snelle suikers ging gisteren dus niet goed.
Eerste wedstrijd gespeeld tegen iemand rond de 1200 rating. Hij heeft een teamgenoot met anti maar hij begreep er niks van.
3-11, 3-11 en de 3e set ging ik mijn batje draaien om met de backhand aan te vallen op die hoge spinballen .. maar maakte te veel fouten doordat ik te wild was, ipv gecontroleerd spinnen en blokken. Maar toch met 9-11 gewonnen.
Daarna was ik duizelig, voelde dat ik geen energie had ... dus dan toch maar naar de bar en een mars halen. Dat werkt bij mij altijd.
Tweede wedstrijd was iemand van bijna 1300. En dus met Anti.
1e Set moest ik even wennen en was ik niet helemaal scherp nog. 11-9 verloren. De 2e set kon ik meer 'mijn ding' doen door vooral mijn bat te draaien en met het 'normale' rubber aan te vallen. Dus lang serveren op zijn backhand, en dan aanvallen met de BH. Ze komen dood terug dus je weet precies wat en hoe je moet slaan. Dat ging erg goed. 1-11 voor mij. 3e en 4e set probeerde hij andere dingen maar zijn 'zwakte' in anti kon ik blijven uitbuiten en won dan ook met 8-11 en 6-11
Soms denk ik wel eens, ik moet een tweede batje nemen met 2 rubbers die ik op de FH heb. Gewoon om tegen noppen en anti beter uit de voeten te kunnen.
Mijn teamgenoot had beide verloren. 2-2 en nu de dubbel.
Ik was duidelijk mijn energie kwijt en maakte te veel fouten. Mijn teamgenoot ook op de anti ... dus in 4 sets verloren. Onze eerste dubbelverlies.
Mijn rating heeft gelukkig weer een plusje van +17 en terug naar 1249.
Tip van flip, koop dextro en stop in je tas... heb ik ook gedaan. Ik krijg soms hypos tijdens wedstrijden... dextro helpt goed.
Ik ben wel een beetje jaloers op je, want dat gezondere leven zou ik eigenlijk ook wel willen doen, maar tegelijkertijd heb ik niet zoveel guilty pleasures en vraag ik me af of ik daar wel mee moet stoppen.
Ik woog ooit 127kg... ondertussen al jaren stabiel rond de 90kg, maar ik wil eigenlijk naar 84kg, dan zou ik afgetraind kunnen zijn en dat wil ik wel eens graag (mijn hele leven aan de zware kant geweest). Tegelijkertijd... ooit van die 127kg naar 79kg gegaan (kon niet meer stoppen met afvallen toen) en toen kreeg ik alleen maar te horen hoe slecht ik er uit zag
Afijn, uitstapje... ik mag vanavond weer voor de DUO 1ste klasse. Mijn verwachtingen zijn superlaag aangezien ik gisteravond met trainen geen bal raak sloeg (niet letterlijk, maar voor mijn gevoel). De laagste waar ik tegen kan staan vanavond heeft rond de 1270 rating en dan een van rond de 1330 en eentje van rond de 1440, de hoogste 2 spelen normaal hoofdklasse en ik slechts 3de klasse en momenteel niet zo best... mijn rating is zelfs al gezakt onder de 1100 na een teleurstellend seizoen...
Wizzy82 schreef: 10 mar 2026, 18:47
Wel herkenbaar TwoFace. Ik twijfel ook al een tijdje of ik nog wel competitie wil spelen. Eigenlijk vind ik het wel lekker om dit vrijdagavond met mijn bordspellenhobby in te vullen. Hoef ik niet te rijden. Fijn thuis.
Als ik een kind zou hebben (ik weet niet hoe oud je zoon is) dan zou het op dit moment zelfs een no brainer zijn voor om thuis te blijven.
Zeker in jou situatie waarbij je hem al minder ziet zou ik hem juist willen zien opgroeien en dingen willen leren. Dat is trouwens een van de grootste dingen die ik mis van het niet hebben van kinderen. Mij lukt het zo mooi om mijn kind iets weg te leren. Dat kan van alles zijn.
Ik ben er zelf nog niet echt uit qua competitie voor volgend seizoen.
Wizzy, ik snap je, het is niet zo dat ik mijn zoon niet zie op groeien... eigenlijk heb ik altijd alles aan hem aangepast sinds hij geboren is... minder gaan werken, ander werk zodat ik hem meer zag, dagelijks met hem naar school fietsen. Nu 2 keer per week met hem sporten (waarvoor ik ook een werkdag aanpas), leuke dingen samen doen... het zit nu puur in het feit dat ik sinds 2 jaar gescheiden ben... we oorspronkelijk een afspraak hebben om week om en om mijn zoon thuis te hebben... door omstandigheden kon dat in het begin niet (ik woonde tijdelijk in een andere plaats en had onvoldoende ruimte). Toen vorig jaar voor elkaar gekregen dat hij van 1 nachtje naar 2 nachten is gegaan om hier te zijn... maar dat is recent gewijzigd omdat hij een keer vroeg of hij naar zijn moeder mocht op de vrijdagavond omdat ik toch ging tafeltennissen... dat was een ja voor 1 keer en nu is het elke vrijdag weer... en ik kan natuurlijk niet moeilijk gaan doen... aangezien ik elke vrijdag weg moet om te tafeltennissen)... Ik was hier altijd al bang voor want ik speel nu al 8 jaar lang nagenoeg elke vrijdagavond.
Hij is overigens 14, dat maakt het ook moeilijker... nog een aantal jaren dat hij überhaupt iets met zijn vader wil doen misschien en dan veranderen de interesses zo... dat hij waarschijnlijk alleen met vrienden wat wil doen.
Dat is het moeilijke vind ik... het tafeltennis is de enige afleiding die ik heb... waar ik echt mijn gedachten kan verzetten. En ik heb er vrienden gemaakt die ook buiten tafeltennis wel zie.
Dit alles doet denk ik teveel met mijn gedachten tijdens de tafeltennis. ... ik dacht aan stoppen... maar ik denk dat ik het gewoon ga veranderen in voorlopig minder wedstrijden spelen.
Ik zou inderdaad niet in 2 teams spelen, of alleen spelen als je NIET op vrijdag speelt.
Ik speel regulier bij mijn club waar ik al een jaar of 8 speel nu, daar hebben we op vrijdag thuisspeeldag en ik speel slechts 1 keer niet...
De DUO speel ik bij de club waar ik vorig jaar pas lid ben geworden, dat is mijn huidige woonplaats ook, daar is de thuisspeeldag ook vrijdags, maar ik speel met name uit en dat is ook met name niet op vrijdags.
Ik had als voorwaarde gesteld dat regulier voorgaat en daar is ook netjes naar geluisterd. Zeker geen 5de wiel... in beide teams speel ik de meeste wedstrijden, juist daar ligt denk ik het probleem een beetje, ik speel te veel.
Dat is wat je NU doet. Maar kijk naar alternatieven zodat je de vrijdag vrij kunt houden.
Kijk bv naar de duo op een andere dag dan vrijdag en dan val je uit op de vrijdag als je een keer uit moet.
Of dat je 1 maatje kan vinden die ook dedicated is. Moet je dan een keer op een vrijdag is het geen probleem als je dan wel 1x per seizoen moet.
Anders kom je in nieuwegein spelen op dinsdag .
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Frame: Stiga Cybershape Wood
FH: Andro Rasanter R48
BH: S&T HellFire X ox green
Dat is wat je NU doet. Maar kijk naar alternatieven zodat je de vrijdag vrij kunt houden.
Kijk bv naar de duo op een andere dag dan vrijdag en dan val je uit op de vrijdag als je een keer uit moet.
Of dat je 1 maatje kan vinden die ook dedicated is. Moet je dan een keer op een vrijdag is het geen probleem als je dan wel 1x per seizoen moet.
Anders kom je in nieuwegein spelen op dinsdag .
Klopt wat je zegt... grootste issue is dus dat het bij beide verenigingen op vrijdag is... tegelijkertijd vind ik het ook de meeste prettige dag voor 's avonds wedstrijden... maar privé nu dus niet fijn meer. Daarom denk ik misschien wel blijven spelen... maar dan niet meer op de vrijdag. Wat wel betekend dat ik bijna niet zal spelen, omdat de meeste verenigingen normaal ook op vrijdag spelen bij ons in de regio.
DUO vind ik persoonlijk minder leuk ben ik achter... tegen de tijd dat ik warm ben, ben ik alweer klaar... komt ook wel door het verschil in sterkte nog... ik merk dat de spelers in de DUO meestal minimaal regulier eerste klasse spelen en dat is voor mij net iets te hoog nu, dus kom ik niet echt er aan te pas... dat met het feit dat je zo snel achter elkaar speelt vind ik het echt minder leuk... zeker als je wel ver moet rijden en dan heel snel weer klaar bent.
Dus ik denk komend seizoen wel in mijn reguliere team, niet in de DUO, maar dan nauwelijks spelen. Ik ga het ook wel met mijn zoon er over hebben, want als het niet het effect heeft dat hij die avond dan hier blijft, doe ik het nergens voor... zit ik alleen thuis, terwijl ik ook had kunnen spelen... maar ik denk ook dat ik moet gaan aandringen op de oorspronkelijke afspraak van week om en om... dus gewoon moet regelen dat mijn zoon hier om de week is ipv in het weekend... dan kan ik zonder gewetens problemen blijven tafeltennissen, wel minder vaak, maar mijn zoon vaker zien
Bedankt voor het aanbod van spelen in Nieuwegein, maar na jaren werken voor bedrijven in die regio, ben ik blij dat ik niet meer die kant op hoef is toch wel echt een eindje weg voor me
Nou gisteravond voor de DUO uitgekomen, bij voorbaat niet veel verwachting, dus dat scheelt.
Mijn teamgenoot begon tegen de 1270 rating en had gelijk een 5-setter, maar verloor deze toch. Toen mocht ik tegen de 1440 rating en daar begon ik best lekker tegen, kwam zelfs op 6-1 voor... maar toen ging ik weer teveel nadenken en fouten maken. ik verloor die vervolgens in 11-7, 11-4 en 11-3, totaal kansloos Hij slaat alles hard en geplaatst met zijn BH en pakt het ook vanuit elke hoek heel makkelijk met zijn BH. Alleen heel kort combineren met heel hard en diep kon ik hem soms verrassen.
Toen ik tegen de 1270 rating. 5-11 voor mij, ik zou blij moeten zijn, maar toch het gevoel weer niet en het gevoel dat ik tegen mijzelf sta te spelen (ik denk omdat 4 van zijn 5 punten fouten van mij waren).
Daarna dus niet lekker in mijn hoofd erbij, 11-6. Kom op, herpak jezelf focus. 5-11 weer voor mij. Hij werd goed gecoached door die 1440 rating en bleef alles een beetje in het midden spelen, viel ook iets meer aan... in principe geen probleem voor me... maar ik merkte weer gebrek aan focus en ik maakte vaak uiteindelijk de fout wel. 12-10 voor hem (overigens wel weer eindigend met een ellendige netbal tegen me.)
Frustratie had me weer te pakken... tot 6-6 gelijk op... 11-7 voor hem... sh*t... deze had ik moeten pakken, puur verloren omdat ik nog steeds dat focus probleem heb.
Mijn team genoot tegen de 1440, ook kansloos 11-7, 11-4, 11-9
De dubbel nu.. theoretisch zouden we weggetikt moeten worden... eerste game 11-8... toen mocht ik vangen van de 1440 en ik had geen moeite met zijn service en kon dit zelfs wel gebruiken soms... we kwamen 1-10 voor... 6-11.... ik kon afdwingen dat ballen net iets te mooi voor mijn teamgenoot kwamen te liggen en hij kon dan in principe afslaan... soms een iets langere rally, maar we deden niet onder voor hun.
11-8 (duidelijk dat het wel uitmaakt hoe we staan), weer onze betere opstelling, weer 1-10 voor... 4-11. Ok kom op... een 5de game... we kwamen op 6-8 voor... mijn teamgenoot maakt 2 domme fouten... aansluiting weer te pakken voor hen... ze krijgen een netballetje er achteraan... 9-8... we komen in een lange rally, wij winnen die (ik sloeg hem uiteindelijk af)... daarna gaf mijn team genoot een te makkelijke bal op de 1440, die kon makkelijk met zijn BH afslaan en ik kon er absoluut niet meer bij. Volgende bal... precies hetzelfde, maar ik kon terug slaan, mijn teamgenoot was daardoor te verrast, dus lette niet meer goed op en de 1270 kon aftikken... 5-0 verlies voor ons... maar het ook zomaar 2-3 voor ons kunnen zijn.
Zij strijden nu ook om plek 1 met een ander team... staan nu bovenaan, maar wel een wedstrijd meer gespeeld.
Afgelopen vrijdagavond moesten we spelen tegen de nummer 2 uit de poule, voor ons was wel ingepland dat onze sterkste opstelling er stond (toeval omdat de rest niet kon)... echter belt onze sterkste speler af op de dag zelf.. griep.
Een van de spelers die eigenlijk niet kon, bood aan om toch te spelen, maar dan gelijk alles achter elkaar en te vertrekken vanwege andere afspraak. Dat deed hij, helaas verloor hij alles. 0-3
De tegenstander had ook iemand meegenomen die ik wel eens eerder in de competitie had meegemaakt, hij had echter nu nog niet gespeeld voor hun en is eigenlijk hun sterkste speler (qua rating, maar ook wel qua spel).
We wilden eigenlijk na die eerste 3 games de normale volgorde aan houden, dus ik ( B ) ging daarna tegen Y, ik moest er duidelijk nog in komen.
11-8-9-11, 11-6, 11-8 eerste puntje voor ons 1-3
De tegenstander wilde echter nu niet Z laten spelen maar X, prima.
C-X: 7-11, 6-11, 8-11... 1-4
Toen ik weer B-Z (hij speelt met noppen op FH), man man man... wat had ik een concentratie probleem. 6-11. 10-12... mijn team genoot wilde me gaan coachen, maar ik gaf aan dit maar even niet te doen en me even met rust te laten... ik zocht mijn inner zen momentje... kom op koppie erbij.
11-3, 12-10. Het is niet moeilijk... kom op TwoFace... maar helaas stak mijn probleem weer de kop op... ik liet hem tot 3-7 voor komen... weer even een kort momentje staren naar de muur... en toen was ik er weer... 7-7 en toen om en om... 9-9, 10-9, kom op 1 puntje.... netbal voor hem. 10-10... volgende punt net en rand, sloeg nog raak, maar bal reageerde door in het net te gaan. 10-11 en toen mocht ik serveren en uiteraard sloot ik af met een servicefout want zo goed is mijn concentratie momenteel wel. 1-5
Toen C-Y, deze 2 spelers lijken veel op elkaar qua spel. Ik kon mijn teamgenoot wel gelijk een paar goede tips geven omdat Y het liefste flinke harde zij/topspinballen geeft met de FH, maar je dit ongeveer 1 slag daarvoor al ziet aankomen. Dus ik vertelde hem te anticiperen daarop en vooral ook af te wisselen in diepte en dat werkte goed. 11-4, 8-11 (hij ging hem wat meer uitdagen), terug naar de tactiek, ik wees hem er ook nogmaals op (meer spreiden, meer op zijn BH, 11-6, 15-13. 2-5
Ik gelijk weer tegen X... en ik vind hem kutspel hebben, schuift heel veel en scherp, maar kan ook makkelijk aframmen, vooral met zijn BH.
5-11, 12-14 (weer hetzelfde als tegen die ander... pak eens je focus... ) 11-9, 13-11... laatste game..... zat weer niet echt lekker met mijn focus er in, gaf hem al 2 punten middels servicefouten, hij had 2 netballen direct dood achter het net en 2 via het net waardoor ik niet meer goed anticipeerde. Gelukkig gaf hij ook een puntje aan mij middels servicefout, maar het mocht niet baten. 8-11. Na de wedstrijd zei ik, wat heb jij een kutspel.. hij werd boos... en zei gelijk: dat komt door jou klote materiaal... toen zei ik gelijk weer: daar ligt het niet aan je hebt gewoon een vervelend spel (hij deed bij mij niks anders dan tegen mijn teamgenoten die met inverted rubbers spelen... maar nee het lag aan mijn materiaal. Weer iemand die het tussen zijn hoofd heeft (bedoel hij heeft er totaal geen moeite mee, speelt niet anders tegen mij dan tegen anderen en toch ligt het aan mijn materiaal).... Terwijl hij heel vaak oefent tegen zijn teamgenoot met de LN op de FH (en veel meer ervaring dan ik hierin).
2-6
C-Z .. ik mocht scheidsen, ik zeg nog ff voor de zekerheid, hij heeft LN op zwart he... zegt mijn teamgenoot, mooi alles op zwart. hahaha
Dat ging die mafketel ook doen vervolgens... dus 7-11 ... daarna liep hij naar mij voor coaching... ik heb hem maar even verteld dat hij dit niet moest doen omdat de LN juist zijn wapen is (deze man valt ook heel veel aan met de noppen).
Tips: veel spreiden, laat hem lopen, hij gaat de fouten dan wel maken. En dat werkte. 11-3, 11-9, 12-10. Heel goed van mijn teamgenoot, stond ook mooi te spelen en het was een leuke wedstrijd om te scheidsen (allebei sportief en leuke rallies).
3-6
Nu de dubbel... ik ging er eigenlijk vanuit dat het de combi vervelend spel en LN zou zijn (denk het meest gunstig voor de dubbel), maar nee het werd vervelend spel en de topspinner.
Nu is mijn teamgenoot pas gedurende het seizoen teamgenoot geworden, maar ik had al een keer met hem gedubbeld en dat blijkt een goede combinatie te zijn. 11-5, 11-4 (dit leek erg gemakkelijk te worden) echter 7-11 (andere tactiek van hen kant (daagde mijn teamgenoot uit met vervelende half hoge backspin ballen waar hij op wilde slaan maar dat ging niet zo positief. Even beraad... samen af gesproken niet ons meer uit de tent te laten lokken wat meer rust in het spel te pakken. Dat lukte, echter zat veel tegen, ik geloof 4 netballen en 3 randballen tegen in die game en geen een voor ons, overigens was niet alles automatisch een punt voor hen, maar ze pakten er zeker 4 punten mee. Kom op scherp blijven beide en rustig kansen afwachten of ze laten doen wat wij willen. 14-12... 4-6
De eerste keer pakte we maar 2 punten tegen hen (dat was wedstrijd 1) omdat ik met 2 invallers uit het laagste team moest komen en ik alleen 2 enkels pakte, dus dan is dit niet slecht... echter ik had toch minimaal op een 5-5 gehoopt.
We gaan voor handhaving, maar daarvoor moeten we nog 9 punten inlopen op de nummer 4, waar we wel de eerste keer met 7-3 van hebben gewonnen. Ons grootste issue is dat we 2 spelers in het team hebben waarvan 1 op 1 uit 9 staat en 1 op 0 uit 6 en de 1 uit 9 speelt nog 1 keer (tenzij ziekte van anderen) en de 0 uit 6 speelt nog 3 keer mee (van de 4 wedstrijden), dus het gaat lastig worden.
En zelf pak ik momenteel ook niet wat ik behoor te pakken... ben van 67% --> 83% --> 78% --> 67% --> 60% gegaan... niet best....
Notabene, 1 keer speelde ik niet mee.... moesten we tegen de nummer laatst... dus ik dacht daar pakken mijn teamgenootjes wel flink wat punten.... maar die verloren we met 7-3....
Ik voel me wel weer iets meer in vel nu... dus hopelijk kan ik de laatste wedstrijden (ik speel ze allemaal) iets verbetering laten zien.
Gisteravond was wedstrijd 7 van de DUO.
Ik heb inmiddels een ander frame en ben hiermee aan het trainen en het gaat echt super goed. Dus de keus gemaakt om dit in de competitie te gaan gebruiken. Ik zal straks meer typen in het desbetreffende onderwerp.
We moesten tegen de nummer laatste waarbij ik vorige keer verloren heb tegen iemand die zonder effect speelde en met hoge boog spinballen.
Ik kon er toen niks mee en hij speelde goed.
Mijn eerste wedstrijd was tegen een 'nieuwe' speler voor mij. Ken hem van naam en dacht al vaker tegen hem gespeeld te hebben maar volgens de statestieken die ik nu bekijk was dit de eerste keer. Ik ging erg goed en hij had niet zijn dag vandaag. Simpele 3-0 overwinning voor mij.
Daarna mocht mijn teamgenoot spelen tegen de man waar we vorige keer beide van verloren hadden. Man man wat een mooie wedstrijd. Beide speelden erg goed. 0-2 achter maar de 3e set wist hij te winnen. In de 4e zat het geluk een beetje tegen. 2 netballen tegen en 3-5 achter. Foute service, randbal op het frame .... helaas 5-11 verloren.
1-1 ....
Daarna mocht ik tegen hem. Hij probeerde weer hetzelfde te doen wat hij vorige keer deed. Ik had me een tactiek bedacht door de ballen strak terug te spelen en bij de hoge ballen het bat te draaien. 1e set ging nog niet helemaal lekker en die verloor ik in 9-11. Maar het ging steeds beter. Mede door de nieuwe combo kon ik ballen heel strak terug leggen en hem van links naar rechts sturen waarbij hij meer fouten maakte dan ik. Met een mooie 11-8, 11-8 en 11-4 in de 4 de wedstrijd gewonnen.
Mijn teamgenoot mocht toen zijn 2e. Ook voor hem een nieuwe tegenstander. Hij begon slecht met 1-7 achter. Gebrek aan focus leek het wel. Maar daarna draaide hij warm en ging de andere de set even afmaken. Helaas pindakaas. Mijn teamgenoot wint alsnog met 12-10. Daarna 11-8 en 11-9 na een mooie pot zijn eerste singles overwinning van het seizoen. Werd tijd ook.
3-1 voor ons. Heel mooi. Nu nog de dubbel.
Die was zoals altijd .. 3-0 overwinning voor ons. Een mooie 4-1 overwinning dus.
We staan nu 2e maar 2 moeten vrijdag nog tegen elkaar. Beide hebben 1 punt minder dus die zullen beide wel over ons heen gaan.
De nummers 1 en 6 zijn duidelijk. Nummer 1 heeft 26 punten na 7 wedstrijden, de nummer laatst heeft er 9 na 7 wedstrijden.
Wij staan op 17 punten en onder ons staan 3 anderen met 16 waar er dus nog 2 tegen elkaar moeten. Dus ik neem aan dat we in het weekend straks 4e zijn met nog 3 te gaan.
Rating is +8 en naar 1258
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Afgelopen zaterdag was onze 6e wedstrijd van het seizoen.
We staan er slecht voor dus we moeten scoren.
Nou dat is er niet van gekomen. Buiten dat we alle 3 niet lekker speelden was er 1 speler die de sterren van de hemel speelde.
Hij sloeg alles terug en 'rare' ballen lepelde hij gewoon van ver achter de tafel hoog terug. We hebben ons allemaal tegen hem verslagen op al die ballen hahaha.
Ik moest als eerste tegen hem en dus verloren. 1-7 voor in de eerstes set en dan 11-9 verliezen is niet best.
2 en 3e gingen niet veel beter. Het lukte gewoon niet. Zoveel fouten ..... ik kwam er niet in.
2e wedstrijd moest ik tegen een dame die vooral de bal terug schuift. Maar dat zou voor mij geen probleem moeten zijn.
ZOU ... 1e 2 sets win ik .. maar daarna raak ik geen pepernoot meer. Kan er een heel verhaal van maken, maar alles wat ik probeerde ging mis.
3e wedstrijd verloor ik de eerste met 11-4 .. echt het ging niet en ik raakte helemaal gefrustreerd. Op een gegeven moment deed ik niks meer en bracht alleen de ballen terug op tafel. Deed ik mijn best, verloor ik, deed ik niks won ik de punten. Ik heb dus de wedstrijd gewoon door niks doen, anders dan de bal terug op tafel brengen. Echt een stomme wedstrijd. Gewonnen maar toch erg ontevreden.
Rating naar 1251 .. nou ja dat is dan weer goed voor de beker competitie
We hebben 7-3 aan de broek gehad. Kans op handhaving is nihiel denk ik. We staan nu laatste met 21 punten, boven ons heeft 32 punten en onze tegenstander van zaterdag 34. Wij moeten nog wel inhalen tegen de nummer 5, maar zelfs met een 10-0 overwinning staan we laatste.
Wat ik me achteraf nog zat te bedenken ... Ik ben 6 januari begonnen met gezond eten omdat ik echt af moet vallen. Ik woog 116 kg terwijl mijn gezonde gewicht 76 is . 40 kg te zwaar dus. Ik ben nu in 10 weken 12,25 kg afgevallen. Kan het zijn dat ik hierdoor anders beweeg en gewoon steeds verkeerd sta. Of in ieder geval anders als normaal .... Ik hoop binnenkort onder de 100 te komen maar dat is toch al zeker 6 of 7 jaar terug dat ik dat geweest ben. Geen idee in ieder geval. Misschien een oorzaak. Of ik heb het gewoon niet . We'll see. Want afgelopen dinsdag ging het wel erg goed ..
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Ik heb laatst een wedstrijd in klasse 6 gezien, en was toch echt verbaasd hoe weinig sommige spelers de regels kennen (en dus niet eens kunnen volgen), ondanks dat ze al jaren of decennia met tafeltennis bezig zijn. Maar goed, dat is zesde klasse.
Dan ging ik maandag een wedstrijd in de tweede klasse kijken. En de services waren net zo slecht . Je zou toch verwachten dat spelers op dit niveau de regels wel kennen? Ik snap niet zo goed waarom ze sommige regels (tafel niet verschuiven, wel om de 2 ballen service wisselen, tot 11 punten spelen,...), maar andere dan niet? Sommige gooien de bal geen 5cm op, andere hebben een 45° hoek bij het opgooien, en weer andere gooien vanuit hun vingers?
Ik heb hier gelezen dat sommige spelers dan boos worden als iemand zegt: "Wil jij misschien volgens de regels serveren?". En dan antwoorden: "Nou, we spelen toch niet op international niveau!". Bij het voetballen gaat toch ook niemand op amateurniveau gewoon met 12 spelers op de plaats spelen, of een indirecte vrije trap op het doel schieten. Waarom kiezen tafeltennissers ook op niveau van tweede klasse wel zelf welke regels ze gaan volgen en welke niet?
Ik ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken, welke ervaringen hebben jullie gemaakt? Hebben jullie ooit protest aangetekend bij een verkeerde service? En in welke klasse?
Ja, het is erbarmelijk. En dat in alle klassen en overal ter wereld, totdat je hoog genoeg speelt om bondsscheidsrechters toegewezen te krijgen.
Het probleem is, dat spelers in lage klassen als scheidsrechter zouden moeten optreden, maar:
1. daartoe nauwelijks voldoende regelkennis hebben
2. geen overtredingsbeslissingen durven nemen, bang voor commentaar en gefoeter
3. zich daarom liever beperken tot het braaf omklappen van puntenbordjes
En omdat die houding gemeengoed is geworden, krijgen de enkele spelers die écht scheidsrechteren inderdaad boze blikken en nare opmerkingen. Vooral als dan gele en rode kaarten worden getrokken.
Voor zulke dapperen is het vechten tegen windmolens.
----
Zou het in de vierde klasse misschien echt moeilijker zijn om de bal fatsoenlijk op te gooien, met de vrije hand van de tafel af te blijven en géén wit T-shirt aan te trekken dan in de eerste divisie?
Overigens kun je reglementair geen "protest aantekenen" tegen een verkeerde service (of andere feitelijke beslissingen). Als de scheidsrechter zegt dat hij zag dat de bal hoog genoeg werd gegooid, dan is dat zo, zelfs als de bal in werkelijkheid uit de hand werd geslagen.
GarField000 schreef: 23 mar 2026, 17:30
Afgelopen zaterdag was onze 6e wedstrijd van het seizoen.
We staan er slecht voor dus we moeten scoren.
Nou dat is er niet van gekomen. Buiten dat we alle 3 niet lekker speelden was er 1 speler die de sterren van de hemel speelde.
Hij sloeg alles terug en 'rare' ballen lepelde hij gewoon van ver achter de tafel hoog terug. We hebben ons allemaal tegen hem verslagen op al die ballen hahaha.
Ik moest als eerste tegen hem en dus verloren. 1-7 voor in de eerstes set en dan 11-9 verliezen is niet best.
2 en 3e gingen niet veel beter. Het lukte gewoon niet. Zoveel fouten ..... ik kwam er niet in.
2e wedstrijd moest ik tegen een dame die vooral de bal terug schuift. Maar dat zou voor mij geen probleem moeten zijn.
ZOU ... 1e 2 sets win ik .. maar daarna raak ik geen pepernoot meer. Kan er een heel verhaal van maken, maar alles wat ik probeerde ging mis.
3e wedstrijd verloor ik de eerste met 11-4 .. echt het ging niet en ik raakte helemaal gefrustreerd. Op een gegeven moment deed ik niks meer en bracht alleen de ballen terug op tafel. Deed ik mijn best, verloor ik, deed ik niks won ik de punten. Ik heb dus de wedstrijd gewoon door niks doen, anders dan de bal terug op tafel brengen. Echt een stomme wedstrijd. Gewonnen maar toch erg ontevreden.
Rating naar 1251 .. nou ja dat is dan weer goed voor de beker competitie
We hebben 7-3 aan de broek gehad. Kans op handhaving is nihiel denk ik. We staan nu laatste met 21 punten, boven ons heeft 32 punten en onze tegenstander van zaterdag 34. Wij moeten nog wel inhalen tegen de nummer 5, maar zelfs met een 10-0 overwinning staan we laatste.
Wat ik me achteraf nog zat te bedenken ... Ik ben 6 januari begonnen met gezond eten omdat ik echt af moet vallen. Ik woog 116 kg terwijl mijn gezonde gewicht 76 is . 40 kg te zwaar dus. Ik ben nu in 10 weken 12,25 kg afgevallen. Kan het zijn dat ik hierdoor anders beweeg en gewoon steeds verkeerd sta. Of in ieder geval anders als normaal .... Ik hoop binnenkort onder de 100 te komen maar dat is toch al zeker 6 of 7 jaar terug dat ik dat geweest ben. Geen idee in ieder geval. Misschien een oorzaak. Of ik heb het gewoon niet . We'll see. Want afgelopen dinsdag ging het wel erg goed ..
Zonde van het verlies, vooral je frustratie herken ik... daar heb ik momenteel ook erg last van... gisteravond met trainen zelfs weer, gewoon beetje vrij spelen, geen probleem... gingen we een potje doen en prompt verlies ik weer van mijzelf...
Goed van je gewichtsverlies, vn 116 naar 76 zal niet meevallen, zit dat er überhaupt in denk je? Natuurlijk heeft dat ook gevolg voor je manier van bewegen, maar je zou verwachten dat het effect positief is...
Zelf ben ik mijn hele leven met mijn gewicht bezig omdat ik heel makkelijk aan kom en nogal van slecht voedsel houd (koekjes/chocolade etc) ik ben nu alweer heel wat jaren stabiel op ongeveer 90/91kg... ooit van 127kg afgevallen naar 79kg, maar toen kreeg ik van iedereen te horen hoe slecht ik er wel niet uit zag (heel fijn als je zo je best hebt gedaan... not). Mijn ideaal gewicht ligt op 85kg weet ik ondertussen, maar dat halen is bijna niet meer te doen voor me merk ik, een maand geleden tikte ik wel weer de 88kg aan, maar dat was van korte duur hahaha
Ik heb laatst een wedstrijd in klasse 6 gezien, en was toch echt verbaasd hoe weinig sommige spelers de regels kennen (en dus niet eens kunnen volgen), ondanks dat ze al jaren of decennia met tafeltennis bezig zijn. Maar goed, dat is zesde klasse.
Dan ging ik maandag een wedstrijd in de tweede klasse kijken. En de services waren net zo slecht . Je zou toch verwachten dat spelers op dit niveau de regels wel kennen? Ik snap niet zo goed waarom ze sommige regels (tafel niet verschuiven, wel om de 2 ballen service wisselen, tot 11 punten spelen,...), maar andere dan niet? Sommige gooien de bal geen 5cm op, andere hebben een 45° hoek bij het opgooien, en weer andere gooien vanuit hun vingers?
Ik heb hier gelezen dat sommige spelers dan boos worden als iemand zegt: "Wil jij misschien volgens de regels serveren?". En dan antwoorden: "Nou, we spelen toch niet op international niveau!". Bij het voetballen gaat toch ook niemand op amateurniveau gewoon met 12 spelers op de plaats spelen, of een indirecte vrije trap op het doel schieten. Waarom kiezen tafeltennissers ook op niveau van tweede klasse wel zelf welke regels ze gaan volgen en welke niet?
Ik ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken, welke ervaringen hebben jullie gemaakt? Hebben jullie ooit protest aangetekend bij een verkeerde service? En in welke klasse?
Groetjes!
Hier heb ik ook al eens een mooi stukje over geschreven waar ik bijna fysiek werd aangevallen omdat ik als scheids iets zei over het illegale serveren van de tegenstander (dit was in de 3de klasse)... ik verbaas me er ook vaak over. Het is wel tweeledig, we hebben bv geen 2 scheidsen die op dit soort dingen letten, dus je mist als scheids wel eens wat, maar ook wat jij zegt. Namelijk er zijn veel spelers die het niet weten, genoeg die het weten, maar er sch**t aan hebben, er zijn er ook een aantal die doelbewust gebruik maken van de grenzen hiervan.
Protest aangetekend, jazeker.... verschillende klasses, van 6de t/m 1ste (ik heb ze allemaal al gespeeld, alleen de 1ste en de 2de klasse als invaller).. Maar vergis je niet, Truls Moregardh, wel bekend wellicht (top 10 wereld speler, huidige nr 2 zelfs) wordt hierin ook wel eens gecorrigeerd, ik denk dat hij meer valt in de categorie, doelbewust gebruik maken van de grenzen hiervan (Wang Chuqin huidige nr 1 overigens ook... die heeft 1 specifieke service waar hij heel concreet de grens mee opzoekt).
Overigens hebben mijn protesten meestal alleen maar onenigheid opgeleverd helaas.
ardane schreef: 25 mar 2026, 05:11
Ja, het is erbarmelijk. En dat in alle klassen en overal ter wereld, totdat je hoog genoeg speelt om bondsscheidsrechters toegewezen te krijgen.
Het probleem is, dat spelers in lage klassen als scheidsrechter zouden moeten optreden, maar:
1. daartoe nauwelijks voldoende regelkennis hebben
2. geen overtredingsbeslissingen durven nemen, bang voor commentaar en gefoeter
3. zich daarom liever beperken tot het braaf omklappen van puntenbordjes
En omdat die houding gemeengoed is geworden, krijgen de enkele spelers die écht scheidsrechteren inderdaad boze blikken en nare opmerkingen. Vooral als dan gele en rode kaarten worden getrokken.
Voor zulke dapperen is het vechten tegen windmolens.
----
Zou het in de vierde klasse misschien echt moeilijker zijn om de bal fatsoenlijk op te gooien, met de vrije hand van de tafel af te blijven en géén wit T-shirt aan te trekken dan in de eerste divisie?
Overigens kun je reglementair geen "protest aantekenen" tegen een verkeerde service (of andere feitelijke beslissingen). Als de scheidsrechter zegt dat hij zag dat de bal hoog genoeg werd gegooid, dan is dat zo, zelfs als de bal in werkelijkheid uit de hand werd geslagen.
Ik denk vooral punt 2, al merk ik ook wel dat er mensen zijn die ook bij punt 1 blijven hangen. Meeste zeggen ook: wie moet/gaat tellen... niet wie moet/gaat scheidsen?
Kaarten trekken doen we overigens niet, die hebben we niet eens.... ik denk persoonlijk dat punt 2 daarvoor teveel roet in het eten gooit.
Om de 6 punten een handdoekbreak is ook geen gewoontegoed, kom slechts heel soms een speler tegen die dat doet... en dan kijkt de ander vaak heel vreemd op. Time-outs hetzelfde, wordt eigenlijk maar te pas en te onpas gedaan zonder te meten hoe lang het duurt.
Wat mij vooral stoort is een afwijzende reactie van de andere speler.
Zo maakte ik onlangs mee dat ik een Fout afriep voor een onreglementaire service van speler A. Dus speler B kreeg er een punt bij.
Prompt zegt speler B: "Nee scheids, doe maar niet." en dan tegen speler A "Kom, we spelen gewoon zo verder!"
Ja, ammehoela! Zoiets vind ik echt niet kunnen. In feite doet een speler dan zo alsof-ie een official kan diskwalificeren.
En ja, die kreeg dus een gele kaart. Goed, die heb ik ook niet bij me, maar het is voldoende tegen hem te zeggen dat hij er NU eentje te pakken heeft en zich dus gewoon aan de regels moet houden.
ardane schreef: 25 mar 2026, 09:37
Wat mij vooral stoort is een afwijzende reactie van de andere speler.
Zo maakte ik onlangs mee dat ik een Fout afriep voor een onreglementaire service van speler A. Dus speler B kreeg er een punt bij.
Prompt zegt speler B: "Nee scheids, doe maar niet." en dan tegen speler A "Kom, we spelen gewoon zo verder!"
Ja, ammehoela! Zoiets vind ik echt niet kunnen. In feite doet een speler dan zo alsof-ie een official kan diskwalificeren.
En ja, die kreeg dus een gele kaart. Goed, die heb ik ook niet bij me, maar het is voldoende tegen hem te zeggen dat hij er NU eentje te pakken heeft en zich dus gewoon aan de regels moet houden.
Ja dat sluit aan bij mijn verhaal wat ik toen meemaakte toen ik bijna een tik kreeg als scheids... mijn teamgenoot notabene zei eigenlijk zoiets: Scheids, laat maar zitten... we spelen wel verder. Daarmee ondermijnde hij mijn positie, helaas zie je dit vaak inderdaad.
Maar goed, wat ook vaak gebeurd (had ik die avond ook) dat als je dan zelf gaat spelen na zo'n situatie.... jij in eens een LET krijgt bij jou service, terwijl er geen let is... maar omdat de teamgenoot van die ander het nodig vind om mij te 'pesten' ....
Het feit dat je geen onafhankelijke scheids hebt zitten verpest soms enigzins de sfeer onderling helaas.
TwoFace schreef: 25 mar 2026, 08:15
Goed van je gewichtsverlies, vn 116 naar 76 zal niet meevallen, zit dat er überhaupt in denk je? Natuurlijk heeft dat ook gevolg voor je manier van bewegen, maar je zou verwachten dat het effect positief is...
76 is echt geen doel. Ik denk dat ik er dan ook niet uit zie.
Mijn doel is eigenlijk niet op gewicht gefocust, maar op mijn manier van leven/eten/bewegen.
Uiteraard wil ik eerst onder die 100 en dan richting de 90 ... maar tot waar ik kom zie ik wel.
Je komt ergens in 'balans' met de ene maand een kilotje meer of minder.
Ik wil ook niet panisch op een blaadje sla leven omdat ik perse 75kg moe wegen.
Ik wil alleen geen 2 zakken chips, 3 flessen cola, 10 witbiertjes en een kilo chocolade per week eten .
----------------
Groetjes Marc
Setup:
Gisteren wedstrijd 7 van de DUO.
We moesten tegen de koplopers.
Dezelfde tegenstanders als de eerste ronde. Ik won met gemakt van de ene, en verloor kansloos van de andere.
Nu was het gelukkig anders. Ik had een ontzettend goede wedstrijd waar ik vorige keer makkelijk van verloor.
Wat ongelukkige momenten, wat hele mooi momenten ... goede plannetjes ... soms net iets te wild en ongeduldig.
Tot 9-9 in de 5e. Ik geef de service altijd weg om op dit moment de service te hebben .... Helaas gooide ik hem nu zelf in het putje.
Ik wilde wat extra backspin in de serivce gooien, maar ipv daarvan sloeg ik mis. De 2e bal op mijn service wilde ik ver weg drukken maar sloeg ik over. Verloren door 2 van mijn eigen fouten ... dom dom maar was wel echt een mooie wedstrijd.
Tweede wedstrijd had mijn tegenstander goed bestudeerd wat hij moest doen (ze nemen alles op).
Maar het was voor hem toch onvoldoende en ik won in 3 sets. Vooral de 2e set deed hem pijn. 8-2 stond hij voor maar ik won met 11-9. NEVER GIVE UP.
Mijn duo partner wist geen potten te breken. Mooie wedstijden, goed gespeeld maar te kort.
Dan de dubbel. Vorige keer dik gewonnen. Dit keer waren ze goed voorbereid en we kwamen net te kort.
4-1 nederlaag. Is op zich geen probleem want bijna iedereen verlies met 4-1 of 5-0 van ze.
Volgende week tegen het team op de 5e plek (wij staan 4e). Daar zouden we een mooie uitslag neer moeten zetten.
----------------
Groetjes Marc
Setup: