Hoi allemaal,
Met het verstrijken van de jaren ben ik er niet sneller opgeworden en Ik heb een oud batje waar ik voorheen lekker mee heb gespeeld nog eens van stal gehaald. Dat liep eigenlijk best lekker. Maar ja, het is al meer dan 10 jaar oud en in niet al te beste staat. Ik wil dus graag een vervangende bat.
Het aanschaffen van de rubbers is geen probleem. Butterfly levert de tackiness C nog steeds.
Maar het plankje geen alledaags geval: Nittaku la plume.
Dat is niet meer verkrijgbaar en eerlijk gezegd kan ik ook absoluut niet zeggen wat de eigenschappen zijn.
Ik heb me al rot gegoooooooooogled maar kan er eigenlijk niets fatsoenlijks van vinden. Dus vandaar dat ik de vraag hier maar stel: weet iemand wat dat plankje voor eigenschappen heeft en kan iemand me een vervanger aanraden?
Het plankje weegt 72 gram en is ongeveer 5,5 mm dik, er zit een grijs laagje aan de buitenkanten. Ik kan niet goed zien uit hoeveel laagjes de plank is opgebouwd. Controle is voor mij het belangrijkst, ik ben niet echt een goede speler (5e klasser) Ik speel vooral veel backhand. Ik speel het liefst met een wat lichter batje, met een zware plank krijg ik last van mijn pols.
Alvast bedankt voor de reacties.
Vervanging Nittaku la plume
Re: Vervanging Nittaku la plume
Hoi Cugel,
Welkom op het forum. Gelijk een lastige vraag. Het Nittaku frame is inderdaad moeilijk te vinden. Je zal zoals je al aangeeft moeten gaan kijken naar een nieuw frame. Ik weet niet hoe de La Plume speelt of uit wat voor houtlagen het bestaat. Je kan zelf opzoek gaan naar een licht frame. Ik weet dat Andro lichte frames heeft, bijvoorbeeld de super core cell series. Je zou dan voor de allround versie kunnen gaan. Misschien Donic Cayman nog een optie? Is licht, goede controle, maar heeft wel een dik blad.
Succes!
Welkom op het forum. Gelijk een lastige vraag. Het Nittaku frame is inderdaad moeilijk te vinden. Je zal zoals je al aangeeft moeten gaan kijken naar een nieuw frame. Ik weet niet hoe de La Plume speelt of uit wat voor houtlagen het bestaat. Je kan zelf opzoek gaan naar een licht frame. Ik weet dat Andro lichte frames heeft, bijvoorbeeld de super core cell series. Je zou dan voor de allround versie kunnen gaan. Misschien Donic Cayman nog een optie? Is licht, goede controle, maar heeft wel een dik blad.
Succes!
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
If you can believe it, the mind can achieve it.
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Cayman is voor noppen bedoeld??? Andro heeft inderdaad lichte frames, maar het defensieve framepje van Donic met een hol handvat (Donic Defplay Senso), is ook niet zwaar voor zover ik weet. Er zijn meerdere opties! 
Sinds februari 2019 weer begonnen!
ONI in IJsselstein
Voorheen HTTC 1 (eerste klasse)
Frame: 729 Dynasty Hinoki holrond 90 gram
Forehand: Yasaka Rakza 7 (max zwart)
Backhand: Andro Hexer Powersponge (1,7 rood)
ONI in IJsselstein
Cayman, werkt goed met noppen, maar bij ons spelen er een paar jeugdspelers mee omdat het licht is en een enorm goede controle heeft.
Butterfly Harimoto sZLC
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Butterfly Tenergy 05
Xiom Vega Japan
Aha, okie. 
Sinds februari 2019 weer begonnen!
ONI in IJsselstein
ONI in IJsselstein
Cugel, op marktplaats zie ik net een gebruikte la plume te koop staan! Misschien is het nog wat oor je. En nu met gratis opberghoes.
Xiom Icecream AZX 91 gram FL ( ALC op fh, ZLC op bh)
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max
FH: Xiom Omega VII Pro max.
BH: Xiom Omega VII Pro max