Ik heb in de aanbieding de Virtuoso OFF- L versie (159mm bij 150mm) met een holrond handvat + een rode en zwarte Donic Acuda S3 max dikte. Waarom doe ik het frame in totaliteit weg? Ik vond en vind het nog steeds heerlijk spelen, maar ik ben de laatste maanden behoorlijk gegroeid en speel nu sinds 2 weken met een nieuw en sneller frame (gewoon een framepje van 40 euro, de Butterfly Kong Linghui OFF) en ik merk dat mijn forehand nu gevaarlijker is en de lange nop op mijn backhand hier prima op werkt. Daaraan kan ik nog toevoegen dat een lange nop (als ik goed heb gelezen op de verschillende fora) beter speelt op een wat stijver frame, dan op een redelijk zacht frame als de Virtuoso OFF-. Waar het op neer komt, de Virtuoso OFF- ben ik ontgroeid. Het is te traag geworden voor het type spel dat ik wil spelen. Ik vind het wel erg zonde, want zo'n fijn frame heb ik nog nooit eerder gespeeld. Veel gevoel, heerlijk voor een gecontroleerd allround-offensief spel. Zelfs verdedigen gaat er perfect mee wanneer je wat tragere rubbers er op doet!
Met verzendkosten erbij kwam het frame op zo'n 73 euro staat mij nog bij. Hij is nu denk ik zo'n 2 jaar oud en het hout is inmiddels goed ingespeeld. Er zijn een paar kleine splintertjes van het blad af, maar daar heb je nooit last van aangezien er een rubber overheen zit.
Voor wie niets van de Virtuoso OFF- af weet: http://ospblades.com/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Groetjes,
Whazzup